Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:08 uur
volgens mij heeft het in dit topic ook echt geen zin om dingen te posten die buiten de zeer beperkte smaak van enkele commentatoren vallen.... dingen worden niet beoordeeld voor wat het is, maar standaard afgekraakt omdat het te oud is of te saai is en niet binnen hun smalle straatje past
ik kan bijv. wel een favoriet ambient nummertje gaan posten, maar als de helft dat toch niet trekt omdat ze sowieso ambient saai vinden en alleen op de laatste hippe beats zitten te wachten.. tja laat dan maar zitten
ik kan bijv. wel een favoriet ambient nummertje gaan posten, maar als de helft dat toch niet trekt omdat ze sowieso ambient saai vinden en alleen op de laatste hippe beats zitten te wachten.. tja laat dan maar zitten
0
hdk-nl
geplaatst: 23 juli 2009, 14:29 uur
Gewoon stug blijven posten, ik waardeer ieder zijn bijdrage. Er is weinig voorbij gekomen dat ik echt slecht vind. Daartegenover heeft het meeste me ook geen nieuwe ontdekking gebracht maar dat maakt verder ook niet zo heel veel uit.
0
lambf
geplaatst: 23 juli 2009, 14:38 uur
Let niet op het geklieder, had geen zin om er veel tijd aan te besteden (:p) Helaas heb ik hem moeten knippen, dus het einde is wat abrupt.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:44 uur
hdk-nl schreef:
Gewoon stug blijven posten, ik waardeer ieder zijn bijdrage. Er is weinig voorbij gekomen dat ik echt slecht vind. Daartegenover heeft het meeste me ook geen nieuwe ontdekking gebracht maar dat maakt verder ook niet zo heel veel uit.
Ik heb laatst Jon Hopkins wel helemaal aangeschaft, omdat dat nummer me prima beviel. Was geen vergissing, prima album ook! DeepeR bedankt nog

En dat je sommige nummers/ genres afkraakt, mag toch bij een beoordelingstopic als dit? Ga er verder geen onwaarheden over posten echter.
Ik vind het een prima topic, maar ik geloof dat een flink aantal users zich inmiddels aangevallen voelt of niet op hun gemak... het is ook jammer als niet iedereen (of niemand) de genialiteit van een nummer wat jij goed vindt hoort, maar ik kan er niet mee zitten verder. Komen genoeg aardige dingen voorbij en de smaken blijven toch wel enorm uiteen lopen, dat is nu wel duidelijk.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:50 uur
Fluke:
Het begint alleszins heel goed, en doorheen de track blijft er een goede flow drijven, maar ik blijf toch een beetje op mijn honger zitten. Het had een ietsjes explosiever verloop mogen kennen. Maar niettemin een leuke track (maar niet iets die je zal onthouden, in mijn geval) 3*
Quantic:
Doet mij wat terugdenken aan het begin van de instrumentale hiphop, ook wel eens triphop of blunted beats genoemd in die tijd. En toendertijd wel wat beter gerief gehoord. Het nummer is te clichématig om echt te boeien. 2*
Exploding Plastix:
Breakbeat die zo passeert, zonder tegen te steken maar ook niet echt boeit. 2.5*
Het begint alleszins heel goed, en doorheen de track blijft er een goede flow drijven, maar ik blijf toch een beetje op mijn honger zitten. Het had een ietsjes explosiever verloop mogen kennen. Maar niettemin een leuke track (maar niet iets die je zal onthouden, in mijn geval) 3*
Quantic:
Doet mij wat terugdenken aan het begin van de instrumentale hiphop, ook wel eens triphop of blunted beats genoemd in die tijd. En toendertijd wel wat beter gerief gehoord. Het nummer is te clichématig om echt te boeien. 2*
Exploding Plastix:
Breakbeat die zo passeert, zonder tegen te steken maar ook niet echt boeit. 2.5*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 23 juli 2009, 17:33 uur
Instrumentale hip-hop is géén trip-hop, ook niet in die tijd.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 17:57 uur
Je hebt natuurlijk gelijk, maar naar mijn bescheiden oren kun je wel degelijk parallellen trekken tussen beide (sub)genres.
En dat is ook de asociatie die ik trok bij het nummer van Quantic.
Maar ik zal er in het vervolg op letten om (marketing)termen in hun juiste hoedanigheid te gebruiken in de toekomst.
En dat is ook de asociatie die ik trok bij het nummer van Quantic.
Maar ik zal er in het vervolg op letten om (marketing)termen in hun juiste hoedanigheid te gebruiken in de toekomst.
0
Sietse
geplaatst: 23 juli 2009, 20:14 uur
orbit schreef:
Nee hoor, ik constateer slechts feiten, als mensen foutief dingen niet horen, terwijl ze in andere gevallen foutief dingen wel horen wijs ik ze daar op. Heeft niks met het feit of je het nummer verder goed vindt of niet te maken.. zal me verder een rotzorg zijn.
(quote)
Nee hoor, ik constateer slechts feiten, als mensen foutief dingen niet horen, terwijl ze in andere gevallen foutief dingen wel horen wijs ik ze daar op. Heeft niks met het feit of je het nummer verder goed vindt of niet te maken.. zal me verder een rotzorg zijn.
wat een gelul.
0
Sietse
geplaatst: 23 juli 2009, 20:24 uur
Die track van Shaman Death Trance doet me ontzettend veel denken aan Troum, maar dan met minder opbouw en minder gelaagd.
Desalniettemin een fijn stukje muziek dat de gemiddelde drone liefhebber zeer kan bekoren.
Desalniettemin een fijn stukje muziek dat de gemiddelde drone liefhebber zeer kan bekoren.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 20:28 uur
Sietse schreef:
wat een gelul.
(quote)
wat een gelul.
Ja, hoor, meneer perfect.. voeg er maar weer eens een goed gefundeerde post aan toe. Gelukkig zijn er ook nog andersoortige users dan jij. Heb je eigenlijk ooit al eens wat uitgecheckt op basis van dit soort topics, of ken je alles al na het luisteren van 2 seconden?
0
geplaatst: 23 juli 2009, 20:41 uur
Die Shamen Death Trance klinkt wel vet trouwens.. weer een radio100 achtige track. De vraag is hoeveel van deze muziek je achter elkaar kunt luisteren en de verveling buiten de deur houden, maar één track zoals dit is prima te doen. 3,5*
0
Sietse
geplaatst: 23 juli 2009, 21:23 uur
orbit schreef:
Ja, hoor, meneer perfect.. voeg er maar weer eens een goed gefundeerde post aan toe. Gelukkig zijn er ook nog andersoortige users dan jij. Heb je eigenlijk ooit al eens wat uitgecheckt op basis van dit soort topics, of ken je alles al na het luisteren van 2 seconden?
(quote)
Ja, hoor, meneer perfect.. voeg er maar weer eens een goed gefundeerde post aan toe. Gelukkig zijn er ook nog andersoortige users dan jij. Heb je eigenlijk ooit al eens wat uitgecheckt op basis van dit soort topics, of ken je alles al na het luisteren van 2 seconden? Dus jij verwacht dat ik op dit soort reacties met nuttige zinvolle argumenten in ga?
Misschien eerst zelf maar eens beginnen met je niet als een ontzettende eikel te gedragen en te stoppen alles en iedereen af te zeiken die afwijkt van jouw nogal bekrompen straatje.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 23:27 uur
Nog maar eens een gezegde: "Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?"
Zelf brand je ook vrijwel alles af wat niet in je kleinschalige universum van meneer fennesz en co valt, doet geen enkele moeite wat dan ook te beargumenteren of inhoudelijk ergens op in te gaan. Verder is dit gewoon een topic waar je ongezouten je mening mag geven, en ik ben daar lang niet de enige in, stel je niet zo aan groot snobkind!
Zelf brand je ook vrijwel alles af wat niet in je kleinschalige universum van meneer fennesz en co valt, doet geen enkele moeite wat dan ook te beargumenteren of inhoudelijk ergens op in te gaan. Verder is dit gewoon een topic waar je ongezouten je mening mag geven, en ik ben daar lang niet de enige in, stel je niet zo aan groot snobkind!
0
Sietse
geplaatst: 24 juli 2009, 10:48 uur
Goed argument idd, ik zou ze nog eens terug lezen al die opmerkingen van mij (daar waar ik meer dan 3 woorden plaats).
Ik zeg vaker iets in de trant van "niet in mijn straatje, maar zit wel goed in elkaar" dan dat ik uitermate negatief ben, maar goed sommige mensen onthouden/zien alleen het negatieve.
(en ff voor de duidelijkheid, mijn muzikale interesse gaat toch echt wel wat verder dan alleen Fennesz, zelfs binnen de electronica is de stroming waar hij bij hoort maar een klein deel, dus wellicht je toch maar ff wat verder verdiepen in de muziek die ik luister voor je dit soort kortzichtige opmerkingen maakt die kant nog wal raken)
Ik zeg vaker iets in de trant van "niet in mijn straatje, maar zit wel goed in elkaar" dan dat ik uitermate negatief ben, maar goed sommige mensen onthouden/zien alleen het negatieve.
(en ff voor de duidelijkheid, mijn muzikale interesse gaat toch echt wel wat verder dan alleen Fennesz, zelfs binnen de electronica is de stroming waar hij bij hoort maar een klein deel, dus wellicht je toch maar ff wat verder verdiepen in de muziek die ik luister voor je dit soort kortzichtige opmerkingen maakt die kant nog wal raken)
0
geplaatst: 24 juli 2009, 11:03 uur
back to business ....
Shaman Death Trance:
goede dronerige ambient. ik hou hier wel van 3,5*
Shaman Death Trance:
goede dronerige ambient. ik hou hier wel van 3,5*
0
geplaatst: 24 juli 2009, 11:14 uur
Back to business: leuk in deze context
Shaman Death Trance: 2*
Sprak mij niet aan; mijn lief kwam vragen waarom naar het geluid van draaiende machines (=business) aan het luisteren was - 't is mij te minimaal
Xploding Plastix - One Bullets Fits All spreekt mij dan meer aan (ook al is het 6 jaar oud), maar ja van dit type muziek wordt mijn lief erg zenuwachtig - meer voor de werkkamer dus. 3, 5*
En verder heb ik het idee hier in een - door John Cleese samengestelde - cursus communicatie te zitten; alleen wordt les 1 "How not to...." constant overgedaan. Die self teaching guides van hem (boek, dvd ,cassette) zijn wel goed.
Shaman Death Trance: 2*
Sprak mij niet aan; mijn lief kwam vragen waarom naar het geluid van draaiende machines (=business) aan het luisteren was - 't is mij te minimaal
Xploding Plastix - One Bullets Fits All spreekt mij dan meer aan (ook al is het 6 jaar oud), maar ja van dit type muziek wordt mijn lief erg zenuwachtig - meer voor de werkkamer dus. 3, 5*
En verder heb ik het idee hier in een - door John Cleese samengestelde - cursus communicatie te zitten; alleen wordt les 1 "How not to...." constant overgedaan. Die self teaching guides van hem (boek, dvd ,cassette) zijn wel goed.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 15:06 uur
Sietse schreef:
Goed argument idd, ik zou ze nog eens terug lezen al die opmerkingen van mij (daar waar ik meer dan 3 woorden plaats).
Ach, laten we het bijltje er maar bij neer gooien, geen van beiden zijn we geneigd de "gevoelens te sparen" als we iets slecht vinden.. waar ik verder trouwens geen probleem mee heb, zoals ik al eerder zei. Laten we de discussies over de inhoudelijke kant van muziek maar staken, want die leiden nergens naar, dat is me duidelijk. Ik denk dat ik beter thuisben in de industrial/idm ontwikkelingen van de afgelopen 7/8 jaar, terwijl jij die niet meer zo interessant lijkt te vinden en weer meer het experimentele ambientpad op bent gegaan. En over één ding zijn het in ieder geval eens:
Sietse schreef:
ohh, niets aan de hand hoor, ik ben gewoon een grotere snob dan jij bent, ik hou gewoon niet van electro, house en techno (enkele uitzonderingen daar gelaten)
ohh, niets aan de hand hoor, ik ben gewoon een grotere snob dan jij bent, ik hou gewoon niet van electro, house en techno (enkele uitzonderingen daar gelaten)
0
geplaatst: 24 juli 2009, 15:09 uur
Mjuman schreef:
"How to irritate people"

0
Dj2Jelle
geplaatst: 24 juli 2009, 19:31 uur
Leuk om weer eens een keer wat anders te horen dan geknetter, gepiep en geratel
.
Leuk plaatje. Had iets feller gemogen van mij.
3,5*
.Leuk plaatje. Had iets feller gemogen van mij.
3,5*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 24 juli 2009, 19:36 uur
Aril Brikha - Winter:
Aardig, maar een beetje flauw en ik heb het niet zo op die melodieuze trancey techno. Vond het overigens vrij simpel in elkaar gezet. Veel gebruik van filters maar de basis blijft veelal hetzelfde en er zit weinig variatie in. Ik maak zelf betere muziek. 2*
Aardig, maar een beetje flauw en ik heb het niet zo op die melodieuze trancey techno. Vond het overigens vrij simpel in elkaar gezet. Veel gebruik van filters maar de basis blijft veelal hetzelfde en er zit weinig variatie in. Ik maak zelf betere muziek. 2*
0
Dj2Jelle
geplaatst: 24 juli 2009, 19:45 uur
Pastichio Rocker schreef:
Ik maak zelf betere muziek. 2*
Ik maak zelf betere muziek. 2*
Klinkt niet arrogant ofzo

En het is altijd nog jouw opinie.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 24 juli 2009, 19:47 uur
Dj2Jelle schreef:
(quote)
Tja, kan er ook niks aan doen, maar het is zo. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik hele andere muziek creëer. Een beetje arrogantie is juist goed voor een musician met skillz.
0
tuktak
geplaatst: 24 juli 2009, 19:51 uur
iedereen vind zijn eigen kind het mooiste hè. aril brikha is zonder twijfel een zeer begenadigd producer. steengoede plaat.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 24 juli 2009, 19:52 uur
Muziek van Kompakt kan ik overigens wel vaak waarderen. Goed label.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 21:19 uur
herman schreef:
Echt zo'n fantastische techno-plaat dit
Lekker dramatisch ook.
(embed)
Echt zo'n fantastische techno-plaat dit

Lekker dramatisch ook.

(embed)
Verre van techno imo. Begint spannend maar zakt uiteindelijk weg in overdaad schaadt. 3,0*
0
Sietse
geplaatst: 24 juli 2009, 23:16 uur
orbit schreef:
Ach, laten we het bijltje er maar bij neer gooien, geen van beiden zijn we geneigd de "gevoelens te sparen" als we iets slecht vinden..
(quote)
Ach, laten we het bijltje er maar bij neer gooien, geen van beiden zijn we geneigd de "gevoelens te sparen" als we iets slecht vinden..
Goed plan denk ik...
waar ik verder trouwens geen probleem mee heb, zoals ik al eerder zei. Laten we de discussies over de inhoudelijke kant van muziek maar staken, want die leiden nergens naar, dat is me duidelijk. Ik denk dat ik beter thuisben in de industrial/idm ontwikkelingen van de afgelopen 7/8 jaar, terwijl jij die niet meer zo interessant lijkt te vinden en weer meer het experimentele ambientpad op bent gegaan.
Correct
En over één ding zijn het in ieder geval eens:
(quote)
Correct

0
Sietse
geplaatst: 24 juli 2009, 23:22 uur
Aril Brikha - Winter
Het bekende verhaal. Totaal niet aan mij besteed en voor mij echt te simpel. Wat Pastichio Rocker zegt zou wel eens kunnen kloppen, betere muziek maken dan dit is nl. niet zo moeilijk of iig boeiender muziek niet (al zal ik mijn ongezouten mening over zijn muziek voor mij houden, want die is ongeveer net zo aan mij besteed als dit hier
)
Het bekende verhaal. Totaal niet aan mij besteed en voor mij echt te simpel. Wat Pastichio Rocker zegt zou wel eens kunnen kloppen, betere muziek maken dan dit is nl. niet zo moeilijk of iig boeiender muziek niet (al zal ik mijn ongezouten mening over zijn muziek voor mij houden, want die is ongeveer net zo aan mij besteed als dit hier
)
0
geplaatst: 25 juli 2009, 00:19 uur
Nou, als je het over de duvel hebt.. dit plaatje dekt ongeveer precies de lading van de quote van Sietse die ik plaatste
Beetje duffe technotrance, begint inderdaad nog wel veelbelovend, maar als de hihats van kilometers te voorspellen weer inkomen is het feestje wat mij betreft wel over. Ik ben bang dat voor de fans hiervan het feest dan pas gaat beginnen
1,5*
Beetje duffe technotrance, begint inderdaad nog wel veelbelovend, maar als de hihats van kilometers te voorspellen weer inkomen is het feestje wat mij betreft wel over. Ik ben bang dat voor de fans hiervan het feest dan pas gaat beginnen
1,5** denotes required fields.