Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
hdk-nl
geplaatst: 5 augustus 2009, 13:11 uur
Echt origineel zijn ze ook niet Benny Benassi anyone?
Dat Pluxus nummer is wel een lekkere track, en zoals gezegd inderdaad bekend van de ford reclame, niet alle muziek in reclame is dus slecht.
Dat Pluxus nummer is wel een lekkere track, en zoals gezegd inderdaad bekend van de ford reclame, niet alle muziek in reclame is dus slecht.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 14:57 uur
DevendraBan schreef:
ik schaam me voor het zijn van Belg, kutland met kutmuziek, dit bevestigt het maar weer eens. Daar bovenop is he een erg vervelende clip. 1*
ik schaam me voor het zijn van Belg, kutland met kutmuziek, dit bevestigt het maar weer eens. Daar bovenop is he een erg vervelende clip. 1*
Nochtans heel wat toonaangevende producers op electronica-gebied voortgebracht

0
DevendraBan
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:21 uur
Dan doel je op? En, toonaangevend =/= goed.
Natuurlijk overdijf ik met wat ik zeg en is er in België wel goede muziek te vinden, maar mijn grootste ergernis aan dit land is humo en stubru, als het daar niet gespeeld (maw gehyped) wordt, stel je niks voor. Zij creëren dus zelf hypes, want ik kan me goed voorstellen dat mensen zoiets hebben van: "dat gaat makkelijk, waarom zouden we nog moeite doen voor wat echt is, als het makkelijk ook kan." Er zijn dan ook weinig scenes buiten die stubru/humo om in België, is mijn ondervinding.
En dat lijkt me in Nederland (qua die scenes) toch wel iets anders te zijn. Of ben ik mis?
Natuurlijk overdijf ik met wat ik zeg en is er in België wel goede muziek te vinden, maar mijn grootste ergernis aan dit land is humo en stubru, als het daar niet gespeeld (maw gehyped) wordt, stel je niks voor. Zij creëren dus zelf hypes, want ik kan me goed voorstellen dat mensen zoiets hebben van: "dat gaat makkelijk, waarom zouden we nog moeite doen voor wat echt is, als het makkelijk ook kan." Er zijn dan ook weinig scenes buiten die stubru/humo om in België, is mijn ondervinding.
En dat lijkt me in Nederland (qua die scenes) toch wel iets anders te zijn. Of ben ik mis?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:04 uur
DevendraBan schreef:
Dan doel je op?
Dan doel je op?
Je had hier zoiets als de New Beat, met Front 242 en dergelijke. Was (en is eigenlijk nog steeds) leuke muziek en heeft heel wat artiesten beïnvloed.
Wat ik zelf ook leuk vind is de trance van onder andere deze heer, zo'n 10 jaar geleden.
Verder ook nog heel wat commerciëlere projecten met internationale uitstraling. Denk maar aan Technotronic.
Wat er op dit ogenblik populair is weet je wellicht zelf ook wel

En, toonaangevend =/= goed.
Zelf vind ik de meeste van die projectjes wel leuk, maar voel je vrij om daar anders over te denken.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:10 uur
OT: Waxdollds: niet echt superorigineel nummer inderdaad (en dan doel ik natuurlijk vooral op dat Benny Benassi basslijntje), maar verder wel een leuke plaat. 3*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 5 augustus 2009, 18:36 uur
Waxdolls:
Klinkt als een kruising tussen Benassi en Goose, maar dan 10x slechter. Hele foute clip ook. Zal het ongetwijfeld goed doen in de kinderdisco. 1*
Klinkt als een kruising tussen Benassi en Goose, maar dan 10x slechter. Hele foute clip ook. Zal het ongetwijfeld goed doen in de kinderdisco. 1*
0
Sietse
geplaatst: 5 augustus 2009, 19:39 uur
Pinch: lekker dubstep nummer. Fijne bassgeluiden zoals dat hoort bij deze muziek.
Waxdolls: ik ben er nog niet uit of ik clip slechter vind of de muziek. Beide iig niet veel soeps. Heel erg goedkoop aandoende electronica die mij niet kan boeien.
En over mooie Belgische electronica moet ik direct denken aan Starfish Pool, maar ook aan de geschiedenis achter het label K(raa)k3 en nog enkele andere dingen.
Waxdolls: ik ben er nog niet uit of ik clip slechter vind of de muziek. Beide iig niet veel soeps. Heel erg goedkoop aandoende electronica die mij niet kan boeien.
En over mooie Belgische electronica moet ik direct denken aan Starfish Pool, maar ook aan de geschiedenis achter het label K(raa)k3 en nog enkele andere dingen.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 22:27 uur
Iets groter, belangrijker (en beter ? (in zijn genre)) dan Bonzai heeft Belgie nooit voorgebracht op gebied van electronische muziek. Al valt R&S ook niet te onderschatten.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 23:43 uur
Als ik aan electronic en Belgie denk, denk ik meteen aan Soulwax en 2Many DJ's of Dr. Lektroluv
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 00:23 uur
DevendraBan schreef:
Ehm.. Nederland is flink blijven steken in hun marktpositie van de jaren 90, electronisch moet vooral popi blij en oppervlakkig klinken. Volgens mij heeft België dan een betere traditie vanuit de jaren 80 met Front 242, The Klinik en Dive (Dirk Ivens) of Luc Van Acker, en tevens interessante acts als This Morn' Omina of Monolith in de jaren 90, 00.. In Nederland kan ik dat soort namen niet opnoemen. Bovendien is de Nederlandse radio veel treuriger dan de Belgische, maak je geen zorgen.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 00:34 uur
Die waxdolls doet me overigens aan dat verschrikkelijke foute ibizahouse plaatje denken van "Touch me, Give Me Satisfaction" ofzoiets, muziek voor in fitness zalen 0,5*
Dat dubstep nummer vind ik dus amper dubstep.. was Milanese ook geen dubstep? Dat kan nooit hetzelfde genre zijn als dit in elk geval. Vind het eerder een ontspannen trancetrackje met wat lossere lijntjes her en der naartoe. Wel aardig, maar ook niet echt memorabel, opbouw begint veelbelovend, maar dan kachelt het wat weg. 3*
Dat dubstep nummer vind ik dus amper dubstep.. was Milanese ook geen dubstep? Dat kan nooit hetzelfde genre zijn als dit in elk geval. Vind het eerder een ontspannen trancetrackje met wat lossere lijntjes her en der naartoe. Wel aardig, maar ook niet echt memorabel, opbouw begint veelbelovend, maar dan kachelt het wat weg. 3*
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 10:53 uur
Leuke clip!
Nummer vind ik ook behoorlijk goed. Sterke baslijn en vrij rustgevend, zonder saai te worden. 3.5*
Nummer vind ik ook behoorlijk goed. Sterke baslijn en vrij rustgevend, zonder saai te worden. 3.5*
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 11:06 uur
Fijne clip ja. Ik hou wel van een beetje Franse filterhouse op z'n tijd, mits effectief uitgevoerd. Zit soms tegen het cheesy aan, maar deze is zowaar stijlvol te noemen.
4*
4*
0
Dj2Jelle
geplaatst: 6 augustus 2009, 15:03 uur
Het clipje zorgde ervoor dat ik het afkeek, het nummer is een beetje saai en climaxloos, laat ik dat nou net relaxt vinden
. 3,5*
. 3,5*
0
Sietse
geplaatst: 6 augustus 2009, 19:40 uur
orbit schreef:
Ehm.. Nederland is flink blijven steken in hun marktpositie van de jaren 90, electronisch moet vooral popi blij en oppervlakkig klinken. Volgens mij heeft België dan een betere traditie vanuit de jaren 80 met Front 242, The Klinik en Dive (Dirk Ivens) of Luc Van Acker, en tevens interessante acts als This Morn' Omina of Monolith in de jaren 90, 00.. In Nederland kan ik dat soort namen niet opnoemen. Bovendien is de Nederlandse radio veel treuriger dan de Belgische, maak je geen zorgen.
(quote)
Klopt niet helemaal over Nederland.
Ook Nederland heeft ook een behoorlijke historie, maar die zit veel meer in de electro-acoustische en noise wereld dan de dansbare wereld (als we iig in de jaren 80 en daarvoor kijken). Grote EBM acts hebben we nooit echt gekend.
Eind jaren 80 en in de jaren 90 krijg je natuurlijk de gehele house scene waar later weer de populaire variant van trance uit komt. Dat is iets waar ze in Nederland erg goed in zijn.
Momenteel is er buiten de mainstream nog steeds erg veel, vooral op experimentele ambient en electro-acoustische muziek, gaande. Denk alleen maar eens aan Machinefabriek die wereldwijd nogal wat bekendheid heeft verkregen met zijn releases (en dan niet alleen om de kwantiteit). Enige probleem is dat er vrij weinig aandacht aan de toch wel zeer hoge kwaliteit aan muziek binnen Nederland echt aandacht wordt gegeven. De aandacht ligt inderdaad meer op de door Orbit genoemde zaken die zijn blijven hangen vanuit de jaren 90.
Maar ook in de meer dansbare muziek hebben we hier natuurlijk wel enkele bijzondere namen Kettel en de gebroeders van Funckarma. Maar uiteraard beter bekend buiten Nederland dan binnen Nederland.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 19:57 uur
Het Haagse label Bunker is toch ook aardig bezig, waarschijnlijk ook bekender in het buitenland dan in Nederland. Ik denk dat het wel meevalt dat we zijn blijven steken.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 20:34 uur
Crystal Castles-kloon.
Maar aangezien ik Crystal Castles wel leuk vind, 4*
Maar aangezien ik Crystal Castles wel leuk vind, 4*
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 22:25 uur
trebremmit schreef:
Het Haagse label Bunker is toch ook aardig bezig, waarschijnlijk ook bekender in het buitenland dan in Nederland. Ik denk dat het wel meevalt dat we zijn blijven steken.
Of je hoopt dat het wel meevalt.. ik vind sowieso niet dat we ons nou zo positief op de kaart hebben gezet, en de navolging is toch vaak bedroevend geweest. België is gewoon beter begonnen met Ivens en Front 242, ik weet ook niet hoe de vlag er vandaag de dag bijhangt, maar om het Nederlandse klimaat beter te noemen? Definitely not!
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 22:39 uur
Het ligt er helemaal aan welke stroming je bedoelt.
Met Speedy J heeft Nederland toch een goeie techno producer in huis, hetzelfde geldt voor Legowelt met electro en 2562 voor dubstep. En ze doen het allemaal goed in het buitenland, ben het dus niet met je eens.
Met Speedy J heeft Nederland toch een goeie techno producer in huis, hetzelfde geldt voor Legowelt met electro en 2562 voor dubstep. En ze doen het allemaal goed in het buitenland, ben het dus niet met je eens.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 00:23 uur
Legowelt vind ik echt desastreus!! Beetje laidback lounge met gekunstelde samplefoefjes, Speedy J is inderdaad wel ok. Maar nogmaals, kijk nou even naar mijn conclusie: Nederland boven België stellen kun je alleen maar als je een commerciele en weinig avontuurlijke electronic liefhebber bent. Nederland is redelijk vlak en onavontuurlijk als het op electronic aankomt.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 01:12 uur
Legowelt is laidback lounge...? Hij is juist altijd ontzettend bezig met korte, stuwende, heldere melodielijnen, lijkt me meer het tegenovergestelde van lounge. Wat je met samplefoefjes bedoelt snap ik niet. En bovendien is wat hij maakt juist voornamelijk uptemo werk, wat ik nou niet direct met lounge associeer.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 09:30 uur
orbit schreef:
Legowelt vind ik echt desastreus!! Beetje laidback lounge met gekunstelde samplefoefjes,
Legowelt vind ik echt desastreus!! Beetje laidback lounge met gekunstelde samplefoefjes,
Ik moest best wel heel erg hard lachen hierom. Je mag het best kut vinden maar als je geen idee hebt waar je het over hebt maak je je eerder belachelijk. Maar toch, bedankt voor de lach.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 09:36 uur
Oh, en zullen we het er maar gewoon op houden dat er in Belgie meer muziek gemaakt is (wordt) die in jouw straatje past? In plaats van dat we ons bezig houden met zinloze discussies dat het ene land "beter" is dan het andere?
Ikzelf prefereer Nederland, en dan met name vanwege labels als Clone, Bunker en Viewlexx. Daar kunnen ze in Belgie nog een puntje aan zuigen. Maar het ligt er maar net aan welke stroming je prefereert lijkt me.
Ikzelf prefereer Nederland, en dan met name vanwege labels als Clone, Bunker en Viewlexx. Daar kunnen ze in Belgie nog een puntje aan zuigen. Maar het ligt er maar net aan welke stroming je prefereert lijkt me.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 13:28 uur
orbit schreef:
Legowelt vind ik echt desastreus!! Beetje laidback lounge met gekunstelde samplefoefjes, Speedy J is inderdaad wel ok. Maar nogmaals, kijk nou even naar mijn conclusie: Nederland boven België stellen kun je alleen maar als je een commerciele en weinig avontuurlijke electronic liefhebber bent. Nederland is redelijk vlak en onavontuurlijk als het op electronic aankomt.
Ik stel het er ook niet boven, alleen jouw bewering dat Nederland vlak en onavontuurlijk is klopt voor geen meter. Mischien wordt het tijd dat je je eens gaat verdiepen want er gebeurt genoeg.
En Legowelt is electro, heeft niks met lounge te maken.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 20:52 uur
Ik heb onlangs nog DJ Hidden ontdekt, dat vond ik dan weer aangenaam verfrissend. Maar die Legowelt.. nee, dat is nu net het vervelende deel van de polderelectronic. Het kan me eigenlijk niet schelen welk genre het is, het is voornamelijk vervelend. Volgens mij ook al langsgekomen in dit topic trouwens.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 20:56 uur
GrafGantz schreef:
Ik moest best wel heel erg hard lachen hierom. Je mag het best kut vinden maar als je geen idee hebt waar je het over hebt maak je je eerder belachelijk. Maar toch, bedankt voor de lach.
(quote)
Kun je je toch weer even verheven voelen ventje.. geen dank hoor.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 21:00 uur
GrafGantz schreef:
Oh, en zullen we het er maar gewoon op houden dat er in Belgie meer muziek gemaakt is (wordt) die in jouw straatje past? In plaats van dat we ons bezig houden met zinloze discussies dat het ene land "beter" is dan het andere?
Drexciya toch? Ongeveer net zo gemaakt retro en cool als dat stomme Legowelt...

Voor DevendraBan: check de labels Hands en Daft eens, prima Belgische electronic labels
En eens geen tekno, elektro of ibizaskikut..* denotes required fields.