MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
tuktak
the rococo rot, gold panda en aqua contact zijn het allemaal voor mij net niet, het komt niet helemaal over, het mist een beetje extra kwaliteit.
bij move d en namlook voel je dat eigenlijk meteen wel, vanaf de eerste seconden word je al in de track gezogen. move d en namlook werken volgens mij al 100 jaar samen, het is niet echt dat namlook even een willekeurig mp3 soundscapje heeft gemailed naar move d voor 10euro50 ofzo.

tuktak

Namlook's discografie is zo groot en gevarieerd dat er voor iedereen wel wat tussen zit denk ik... maar dat is dan gelijk ook het lastige eraan.

Nummer hierboven: Vind het wel leuk op zich, maar heb 't idee dat ze iets te hard proberen om origineel te zijn, terwijl 't niet allemaal zo goed bij elkaar past. 3/5

Dat origineel proberen te zijn hoor ik er niet zo in eigenlijk, Lindstrom maakt al jaren dit soort platen en dat gaat hem prima af. 4*

Sietse
ik vind het begin best wel boeiend, maar vanaf het moment dat de zang er in komt gaat het bergafwaarts met het nummer.
Uiteindelijk blijft een voor mij niet echt boeiend (ambient) techno nummer over met wat invloeden uit de Oriënt.

Poa

Deze vind ik zelf echt geweldig. Benieuwd wat de meningen zijn.

Kenny Larkin;
Ik vind het erg, èrg saai.

V.w.b. Lindstrøm ben ik het met Sietse eens:
Sietse schreef:
ik vind het begin best wel boeiend, maar vanaf het moment dat de zang er in komt gaat het bergafwaarts met het nummer.

Sietse
manmanman, wat is dit voor suffe kut muziek.
Die jazzy muzak stukjes tussen door kunnen niet verbloemen dat het stuk toch wel erg simplistisch en uitermate saai is.
In de gehele 7 en 1/2 minuut gebeurd eigenlijk helemaal niets. Geen opbouw, geen afbout (nou ja een fade-out), de intermezzo's zijn niets anders dan het weg laten van de beat.
Echt een verschrikking dit soort muziek.
Toen ik 15 was kan ik hier al niet tegen en nu 16 jaar verder haat ik het alleen nog maar meer.

tuktak
hele album van kenny larkin is goed, en het is idd techno....zucht...

lambf
Lindstrøm:
Sietse schreef:

0.56*

Kenny Larkin:
Sietse schreef:

0.45*

tuktak
vanwaar die 0,11 verschil?

lambf
Verschil moet er zijn. Die tweede reikt sneller tot een bepaalde irritatiegrens.

ZZzzzzz. Tijd om wat pure energie in dit topic te pompen.

Al dat suffe, softe techno geneuzel wat hier regelmatig voorbij komt, wordt hierbij in 1 klap weggevaagd...

HALLUCINOGEN - ANGELIC PARTICLES (1995)

Heerlijk.

tuktak
in dit topic is het de bedoeling dat er zo'n 24 uur tussen de plaatsingen zit. en zonder techno had goa niet eens bestaan.

tuktak schreef:
in dit topic is het de bedoeling dat er zo'n 24 uur tussen de plaatsingen zit. en zonder techno had goa niet eens bestaan.

Kenny Larkin
Wel erg simpel. 1*

Dj2Jelle
Kenny Larkin: 2*, vind het melodietje soms nog wel chill, maar het is veel te langdradig.

Hallucinogen vind ik maar duffe gameboymuziek: 0,5*

Sietse
Dj2Jelle schreef:

Hallucinogen vind ik maar duffe gameboymuziek: 0,5*

Gameboy?
Wat je hier hoort zijn enkele van de belangrijkste instrumenten die aan de basis hebben gestaan van de electronische dansmuziek die wij nu kennen.

krakende 303's en stampende 808/909's: daar moet je op zich een oude acid liefhebber toch blij mee moeten maken.
Zelfs de foutjes die zo vaak in acid terug komen hoor je terug (een drums die iets te vroeg in komt enzo).
Vooral die 303 lijnen zijn gewoon erg lekker. Die beat had van mij echter wel wat anders gemogen. Ranziger, dikker en gevarieerder (al is dat niet waar acid echt om bekend staat, die variatie).

Morgen misschien maar eens die oude acid albums naar boven halen en lekker hard hier door mijn huis laten knallen.

Lindstrom: zeker leuk, maar de zangstem vind ik het niet helemaal, 3.25* ofzo

Kenny Larkin: de tweede helft is heel erg mooi. De muziek zit heel knap dromerig in elkaar in dat stuk dus dat simplistisch noemen van Sietse vind ik wat dat betreft (zoals wel vaker bij techno) erg misplaatst. De muziek is meer als een langzaam kolkende hypnose, en klassieke op- en afbouw hoef je hier in mijn ogen helemaal niet naar te verlangen. Dit is een ander soort muziek. 4.25* omdat het in het begin nog lang op gang moet komen. Wilde z'n laatste album al nog eens goed gaan luisteren. (verder stem ik zoals wel vaker niet op nummers die te vroeg worden geplaatst)

Hallucogen
jaaaa lekker knallen met die handel
5*

Kenny Larkin vind ik wel okay, je hoort dat het met liefde is gemaakt. Zit veel gevoel in dat nummer. Desalniettemin houdt het me niet helemaal bij de les en verslapt mijn aandacht, daarom geen heel hoog cijfer. 3,66*

Hallucinogen is het type muziek dat tegenwoordig vaak onder spelletjes zit, geloof ik, dus ik snap die opmerking van Jelle wel. Muziek voor zenuwpezen en drugsfeestjes, vind er zelf weinig aan. 2*

gameboymuziek, juist ja........ leuk gevonden =)
voor mij is het zo superieur aan die simpele, suffe, dode techno meuk dat 't met geen woorden is te beschrijven.... ik kan tranen in m'n ogen krijgen van dat nummer, zo geweldig zit het in elkaar, zo goed klinkt het, zo'n kick krijg ik ervan... pure energie en dynamiek

Sietse
hmm, er is toch echt wel betere acid dan dit hoor?

Gisteren naar aanleiding van dit nog een paar oude nummers van Unit Moebius opgezet.
Heerlijk

Het is me niet duidelijk wie dit gemaakt heeft eigenlijk, en weet ook al niet hoe ik er gekomen ben. En gelijksoortige muziek luister ik ook al zelden. Maar erg fijn om naar te luisteren vind ik dit:

lambf
Hallucinogen, leuk, doet idd denken aan een liedje uit een computerspel. Toch vind ik sommige geluidjes net niet passen en sommige passages niet zo spannend. 3.2*

lambf
Jazpers muziekje: ambient met wat glitch erdoor, kan leuk zijn, nu heeft de ambient flink de overhand en is het niet zo leuk. 2.3*

Wel een erg vol geluid, maar het heeft inderdaad wel wat. Had ook wel iets langer gemogen... 3,5*

acid? tis goatrance...
man jullie hebben er echt geen kaas van gegeten hier

Tsja, goa heeft een hoop van acid en techno overgenomen, dus zo vreemd is dat niet hoor. De term goa is ook meer iets van de laatste jaren, in '95 had niemand het daar nog over bij dit soort muziek.

Pastichio Rocker
Jazper schreef:
Het is me niet duidelijk wie dit gemaakt heeft eigenlijk, en weet ook al niet hoe ik er gekomen ben. En gelijksoortige muziek luister ik ook al zelden. Maar erg fijn om naar te luisteren vind ik dit:

(embed)

Degene die dit heeft geupload volgens de comments bij de video.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.