Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 00:35 uur
Hee toevallig, ik heb Erotikon vandaag geluisterd.
Na 1x luisteren vond ik het erg mooi. Wel basaal zoals bij Eno, maar wel met meer diepgang dan Eno. Het YouTube nummer heeft hele mooie, minimale variaties. Daar houd ik van. Het album heb ik 3,5* gegeven, maar ik ga zeker meer luisteren dus.
*ik was ook een paper aan het schrijven ondertussen dus niet heel erg opgelet*
YouTube nummer 4,0* ~ 4,5*
Overtuigend genoeg om het album Musicamorosa binnen te halen!
Na 1x luisteren vond ik het erg mooi. Wel basaal zoals bij Eno, maar wel met meer diepgang dan Eno. Het YouTube nummer heeft hele mooie, minimale variaties. Daar houd ik van. Het album heb ik 3,5* gegeven, maar ik ga zeker meer luisteren dus.
*ik was ook een paper aan het schrijven ondertussen dus niet heel erg opgelet*
YouTube nummer 4,0* ~ 4,5*
Overtuigend genoeg om het album Musicamorosa binnen te halen!
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 00:40 uur
Ohja ik zag The Field nog voorbij komen hier: 5*
Wat een geweldige opener was dat op 5 days off.
Wat een geweldige opener was dat op 5 days off.
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 01:00 uur
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 02:37 uur
lambf schreef:
Nogal een verschil met Pan Sonic. Verder wat Aurum zegt, maar ook nog eens dat de beat best wel een beetje oubollig klinkt wat de sfeer in de weg zit (Pan Sonic had dat ook wel, maar dat was minder bepalen voor de sfeer).
Nogal een verschil met Pan Sonic. Verder wat Aurum zegt, maar ook nog eens dat de beat best wel een beetje oubollig klinkt wat de sfeer in de weg zit (Pan Sonic had dat ook wel, maar dat was minder bepalen voor de sfeer).
Ben in elk geval blij dat dingen die geen noise zijn inmiddels ook op afgewogen oordelen kunnen rekenen bij jou..
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 02:58 uur
? lambf is toch ook van de Libanese hiphop enzo? Niet iemand zo in een hoekje duwen hoor. 

0
geplaatst: 30 augustus 2009, 03:58 uur
De meeste dingen die niet extreem waren werden beoordeeld met een cijfer tussen 0,15 en 0,50 hoor.. maar misschien vergis ik me in de user.
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 04:08 uur
Synapscape: Trek is op zichzelf niet slecht.
Subtiele wijzigingen in de tijd doen me wat peinzen aan techno
Deze muziek zou ik wel afspelen als ik heel moe ben of wat sluimer tussen de illusie die ik nu zie die we realiteit noemen en slaap.
Schizo is niet helemaal zo schizo als z'n naam doet vermoeden.
Schipje ronddobberend in de zee is metaforisch voor dit soort muziek vind ik wel.
Het musiceert het gevoel wat je krijgt als je werkelijk alleen bent.
Ik ben het bootje en de voorbijvliegende vogels zijn de goden die me beschijten.
Subtiele wijzigingen in de tijd doen me wat peinzen aan techno

Deze muziek zou ik wel afspelen als ik heel moe ben of wat sluimer tussen de illusie die ik nu zie die we realiteit noemen en slaap.
Schizo is niet helemaal zo schizo als z'n naam doet vermoeden.
Schipje ronddobberend in de zee is metaforisch voor dit soort muziek vind ik wel.
Het musiceert het gevoel wat je krijgt als je werkelijk alleen bent.
Ik ben het bootje en de voorbijvliegende vogels zijn de goden die me beschijten.
0
Sietse
geplaatst: 30 augustus 2009, 11:11 uur
The beautiful Schizophonic ligt al een tijdje in het plan om te te checken.
Dit klinkt iig erg mooi dus binnenkort echt maar eens verder uitpluizen. Misschien die samen werking met Yui Onodera eens checken.
Dit klinkt iig erg mooi dus binnenkort echt maar eens verder uitpluizen. Misschien die samen werking met Yui Onodera eens checken.
0
lambf
geplaatst: 30 augustus 2009, 23:38 uur
The beautiful Schizophonic: Doet me een klein beetje aan Aloof Proof denken, erg mooi ja. 3,5*
The Rococo Rot: Hoewel dit op zich ook wel mooi is, vind ik het minder aangenaam. Het klinkt allemaal wat geforceerder en iets knulliger, ofzo . 2.9*
Sorry, ik zal de volgende keer een nummer dat door jou geplaatst is wel positief beoordelen.
The Rococo Rot: Hoewel dit op zich ook wel mooi is, vind ik het minder aangenaam. Het klinkt allemaal wat geforceerder en iets knulliger, ofzo . 2.9*
orbit schreef:
Ben in elk geval blij dat dingen die geen noise zijn inmiddels ook op afgewogen oordelen kunnen rekenen bij jou..
Sorry, ik zal de volgende keer een nummer dat door jou geplaatst is wel positief beoordelen.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 12:57 uur
Iets minder mooi dan the Beautiful Schizophonic, vind ik ook.
Die geluiden die wat aan een xylofoon doen denken passen er wel perfect bij. 3,5*
Die geluiden die wat aan een xylofoon doen denken passen er wel perfect bij. 3,5*
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 16:15 uur
Nummer is goed, je vergeet de combinatie van geluidjes - die lieflijk robotisch aandoen - wat uiteindelijk de bedoeling is in muziek.
Het is nietszeggend en zweeft wat rond , maar ja alles is ook niets dus dit begrijpt niets.
Het is nietszeggend en zweeft wat rond , maar ja alles is ook niets dus dit begrijpt niets.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 23:53 uur
Die Schizophrenic vind ik te nietszeggend.. wel mooi en sfeervol, maar gaat ten onder aan zijn eigen subtiliteit om maar vooral geen duidelijk punt te willen maken. 2,5*
The Rococo Rot bevalt me ietsje beter, een mooi plaatje alà Ochre en dat soort acts, iets organischer en esotherischer. 3,5*
The Rococo Rot bevalt me ietsje beter, een mooi plaatje alà Ochre en dat soort acts, iets organischer en esotherischer. 3,5*
0
geplaatst: 1 september 2009, 01:30 uur
The Rococo Rot heeft ten eerste een mooie budgetclip. Je moet het maar verzinnen om een knuffel rond te laten spinnen in een glas water. Het nummer begint veelbelovend met een welgekozen basslijn, de geluidjes die 'losgelaten' worden passen ook goed in het nummer, maar de hoge tonen spreken mij niet aan. Uiteindelijk komt het nummer nergens in feite. Toch 3,0*
0
geplaatst: 1 september 2009, 18:51 uur
To Rococo Rot draag ik een erg warm hart toe. Fantastische liveband (ja inderdaad band, gewoon met drums en bas met een bups electronica). Ik heb ze een keer of drie live gezien en elke keer weer steengoed. De bassist Stephan Schneider heeft vroeger ook in Kreidler gezeten en is ook actief in The Septembre Collective. Een van de Lippok-broertjes zit in Tarwater, ook prima muziek. Nummer van acht jaar terug overigens. 4*
The Beautifull Schizophonic (beetje pathetische emo-artiestennaam...) bouwt mooi op naar lekker zweven. Hier wil ik wel meer van horen. ook een sterretje of 4.
Synascape vind ik vreselijk. Irritante beat, gedateerde geluidjes (al moet ik wel zeggen dat ik niet weet van wanneer dit is), gaat nergens heen. 2* (maar als het jonger is dan een jaar of acht 1*)
The Beautifull Schizophonic (beetje pathetische emo-artiestennaam...) bouwt mooi op naar lekker zweven. Hier wil ik wel meer van horen. ook een sterretje of 4.
Synascape vind ik vreselijk. Irritante beat, gedateerde geluidjes (al moet ik wel zeggen dat ik niet weet van wanneer dit is), gaat nergens heen. 2* (maar als het jonger is dan een jaar of acht 1*)
0
geplaatst: 1 september 2009, 19:01 uur
Gold Panda vind ik nogal chaotisch. Soms bevalt me dat, maar bij deze track duidelijk niet. 1,5*
0
geplaatst: 1 september 2009, 19:04 uur
Het gruizige deel bevalt me wel maar de geluidjes eromheen zijn me iets te positief, jeugdig, springerig, etc...
Ik moest wat denken aan Björk met haar clip Hidden Place waarin die springerige geluidjes worden weergegeven op haar smoelwerk.
Mocht het behang rond het gruis wat zwaarder en "negatiever" zijn geweest dan zou dit me meer bevallen zijn.
Ik moest wat denken aan Björk met haar clip Hidden Place waarin die springerige geluidjes worden weergegeven op haar smoelwerk.
Mocht het behang rond het gruis wat zwaarder en "negatiever" zijn geweest dan zou dit me meer bevallen zijn.
0
geplaatst: 2 september 2009, 15:29 uur
Gold Panda: een lekkere beat in een dichte positieve atmosfeer, 3.5*
Aqua Contact: een stevig techno nummertje, überbasic, maar lekker. Zal wel gepast hebben in de Berlijnse club Tresor. 3.75*
Aqua Contact: een stevig techno nummertje, überbasic, maar lekker. Zal wel gepast hebben in de Berlijnse club Tresor. 3.75*
0
geplaatst: 2 september 2009, 16:38 uur
Het is slecht, echt heel slecht.
Het maagzuur vermengd met de verfijnde Italiaanse droge worst van daarnet geeft me een wat ranzige nasmaak.
Ik wou dat ik voor het beluisteren van dit lied was overleden.
Oh pijn waarom zijdt gij zo hardt.
Het maagzuur vermengd met de verfijnde Italiaanse droge worst van daarnet geeft me een wat ranzige nasmaak.
Ik wou dat ik voor het beluisteren van dit lied was overleden.
Oh pijn waarom zijdt gij zo hardt.
0
Sietse
geplaatst: 2 september 2009, 17:15 uur
heel gedateerd dit.
Niet echt mijn ding, en die compressie zodra de bassdrum er in komt is echt verschrikkelijk, maar goed dat hoort ook bij die tijd en het hoog amateuristische gehalte.
Niet echt mijn ding, en die compressie zodra de bassdrum er in komt is echt verschrikkelijk, maar goed dat hoort ook bij die tijd en het hoog amateuristische gehalte.
0
geplaatst: 2 september 2009, 19:17 uur
Die ouwe technomeuk is idd wel erg gammel en rammelig.. na 3 minuten wordt het ook behoorlijk hersendodend. 1*
Gold Panda vind ik wel okee, fris muziekje met lekkere vervorming waardoor het net boven het maaiveld komt van de zoveelste zwoele electronic act. 3,5*
Gold Panda vind ik wel okee, fris muziekje met lekkere vervorming waardoor het net boven het maaiveld komt van de zoveelste zwoele electronic act. 3,5*
0
Sietse
geplaatst: 2 september 2009, 20:38 uur
voor een nummer waar Pete Namlook aan mee heeft gewerkt niet onaardig. Al zegt dat nog niet zo veel.
Maar volgens mij is zijn invloed hier vooral de toch wel erg saai soundscape op de achtergrond, iets wat we uiteraard van hem gewend zijn.
Maar goed, misschien dan goed voor een Pete Namlook stuk, maar uiteindelijk toch nog een vrij saaie bedoeling.
Maar volgens mij is zijn invloed hier vooral de toch wel erg saai soundscape op de achtergrond, iets wat we uiteraard van hem gewend zijn.
Maar goed, misschien dan goed voor een Pete Namlook stuk, maar uiteindelijk toch nog een vrij saaie bedoeling.
0
geplaatst: 2 september 2009, 21:48 uur
4* vette track die bij je username past
Dacht vroeger ook dat Namlook te simpele ambient maakte, maar inmiddels kan ik er al wat van waarderen.
Dacht vroeger ook dat Namlook te simpele ambient maakte, maar inmiddels kan ik er al wat van waarderen.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 3 september 2009, 20:40 uur
Vind het ook een beetje een saai nummer, ik heb graag iets meer melodie met soundscape/ambient, geen show van welke geluidjes er op een keyboard zitten.
0
Sietse
geplaatst: 3 september 2009, 22:14 uur
John Doe schreef:
Dacht vroeger ook dat Namlook te simpele ambient maakte, maar inmiddels kan ik er al wat van waarderen. Ik vond juist Namlook vroeger wel leuk. Nu hoef je er echter echt niet meer mee aan te komen bij mij.
Om de een of andere reden vind ik er gewoon niets meer aan.
* denotes required fields.