Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
hdk-nl
geplaatst: 9 september 2009, 19:54 uur
Eén van de leukere Snares plaatjes, Moonglow van de A kant is ook leuk. Jammer alleen dat er niet meer aan te komen is, en zowel dan voor absurde prijzen.
0
tuktak
geplaatst: 9 september 2009, 20:31 uur
fijne 2 laatste plaatjes
thomas köner, mooi album, doet me denken aan irezumi wiens album ik ook hoog heb zitten. daar zit dan een soort van verhaallijn in, en die heb ik nog niet op dit album ontdekt.
venetian snares - moonglow is ook een leuk kantje idd, maar haalt het zeker niet bij this bitter earth. ik vind zijn jazz/klassieke invloeden fijner als ze er niet zo dik opliggen, zoals bv op rossz csillag. dat is dan wel een goede plaat, maar verveelt iets sneller vind ik.
thomas köner, mooi album, doet me denken aan irezumi wiens album ik ook hoog heb zitten. daar zit dan een soort van verhaallijn in, en die heb ik nog niet op dit album ontdekt.
venetian snares - moonglow is ook een leuk kantje idd, maar haalt het zeker niet bij this bitter earth. ik vind zijn jazz/klassieke invloeden fijner als ze er niet zo dik opliggen, zoals bv op rossz csillag. dat is dan wel een goede plaat, maar verveelt iets sneller vind ik.
0
Sietse
geplaatst: 9 september 2009, 23:25 uur
het is dus blijkbaar niet duidelijk wat ik bedoelde...het heeft mij niets te maken met negatieve geluiden. het heeft mij te maken met de afwezigheid aan interesse.
Dat is heel wat anders.
En mijn korte berichten die nog wel eens negatief worden opgevat en waar enkele mensen aan denken te kunnen zeggen dat ik er totaal geen kaas van heb gegeten...nou ja, denk er maar over wat je wil.
Als je uitgebreide stukken tekst over muziek wil zien moet je me maar een promo sturen van het album, dan schrijf ik wel een recensie voor de site waar ik voor schrijf die over het algemeen toch wat dieper op de muziek ingaan dan ik op basis van een nummer kan en wil doen.
Ik heb gewoon geen zin en geen tijd om een lang betoog te houden over het dan wel, dan niet ok zijn van een nummer voor een topic waar dat uiteindelijk 1 dag later geen belang meer heeft omdat iedereen alweer verder aan het kijken is.
Het nummer van Venetian Snares vind ik zeker niet onaardig. Het ritme klatert voor mij een beetje te veel in dezelfde teneur voort. Ik had hier graag wat "rust" momentjes willen hebben. Wat meer dan die break op 3/4 van het nummer dus.
Maar de rest maakt dat zeker wel goed. Zitten enkele zeer sterke samples in die erg voor een mooie sfeer zorgen.
Op sommige punten wel wat rommelig in elkaar gezet, maar dat kan hier niet heel erg deren.
Dat is heel wat anders.
En mijn korte berichten die nog wel eens negatief worden opgevat en waar enkele mensen aan denken te kunnen zeggen dat ik er totaal geen kaas van heb gegeten...nou ja, denk er maar over wat je wil.
Als je uitgebreide stukken tekst over muziek wil zien moet je me maar een promo sturen van het album, dan schrijf ik wel een recensie voor de site waar ik voor schrijf die over het algemeen toch wat dieper op de muziek ingaan dan ik op basis van een nummer kan en wil doen.
Ik heb gewoon geen zin en geen tijd om een lang betoog te houden over het dan wel, dan niet ok zijn van een nummer voor een topic waar dat uiteindelijk 1 dag later geen belang meer heeft omdat iedereen alweer verder aan het kijken is.
Het nummer van Venetian Snares vind ik zeker niet onaardig. Het ritme klatert voor mij een beetje te veel in dezelfde teneur voort. Ik had hier graag wat "rust" momentjes willen hebben. Wat meer dan die break op 3/4 van het nummer dus.
Maar de rest maakt dat zeker wel goed. Zitten enkele zeer sterke samples in die erg voor een mooie sfeer zorgen.
Op sommige punten wel wat rommelig in elkaar gezet, maar dat kan hier niet heel erg deren.
0
geplaatst: 9 september 2009, 23:26 uur
het heeft mij niets te maken met negatieve geluiden. het heeft mij te maken met de afwezigheid aan interesse.
Kan ik dus helemaal niet plaatsen. Veel ambient is nu niet bepaald ondergewaardeerd hier.
Snares: Vind chaotisch jazz geneuzel sowieso heel moeilijk te vermengen met chaotisch electronisch geneuzel. Snares vind ik er ook echt niet de man voor, wat hij al meermaals bewezen heeft.
Korte maar mooie opleving rond 1:20 inderdaad waar de wavejes het de irritante jazzklanken overstemmen, maar verder niet echt heel boeiend.
2.5*-3.0*
0
Sietse
geplaatst: 10 september 2009, 00:11 uur
Onderhond schreef:
Kan ik dus helemaal niet plaatsen. Veel ambient is nu niet bepaald ondergewaardeerd hier.
(quote)
En daar komt ie dan: wie zegt dat ik al die zeer gewaardeerde ambient plaatjes wil plaatsen. Zoals ik al zei: die Thomas Köner is een toevalstreffer.
Veel mensen hier kennen die dingen al, of weten hoe het te vinden.
Het heet "maak kennis" en niet "luister naar wat je al kent".
Wat ik boeiend vind om hier te plaatsen is juist de meer niet-gangbare avant-garde zaken. Dat is iets waar hier nagenoeg geen aandacht voor is, daar is nog een wereld te ontdekken voor zo ongeveer alle gebruikers hier. Alleen merk ik een zeer lage interesse ook voor juist dat soort muziek, wat mogelijk ook te maken heeft met de over het algemeen niet zo toegankelijkheid.
Ik praat dan dus echt over dingen die niet onder ambient vallen, of die niets met noise te maken hebben.
Misschien kun je het electro-akoestische muziek noemen, maar ook daar heeft het vaak toch ook weer niet veel mee te maken.
Nou ja...duidelijk genoeg zo denk ik.
0
geplaatst: 10 september 2009, 09:51 uur
Als je het echt duidelijk wilt maken moet je eens wat voorbeelden posten hier 

0
Sietse
geplaatst: 10 september 2009, 11:20 uur
heb ik niet al eens asmus tietchens geplaatst?
En natuurlijk is Nurse With Wound langs gekomen...
En natuurlijk is Nurse With Wound langs gekomen...
0
geplaatst: 10 september 2009, 11:57 uur
Asmus Tietjes zegt me niets maar met zo'n naam moet het goed zijn.
0
geplaatst: 10 september 2009, 11:58 uur
En op dat nummer van Nurse With Wound kwamen genoeg positieve reacties. Dus er zijn wel degelijk mensen die ook op dit soort bijdragen zitten te wachten.
Dus.. ik zie ook hier het probleem niet. Gewoon af en toe eens dergelijke nummers posten zou ik zeggen.
Dus.. ik zie ook hier het probleem niet. Gewoon af en toe eens dergelijke nummers posten zou ik zeggen.

0
geplaatst: 10 september 2009, 12:47 uur
Leuk Snares-plaatje wel. Deed me een beetje aan Squarepusher denken, maar dan zonder het overdreven basgitaargebeuren. 3,5*
0
geplaatst: 10 september 2009, 23:03 uur
Ja leuk en origineel die Vsnares, ik vind de sample zelfs cool. 4*s Wat is de bedoeling precies mag er vanf 12 uur weer een nieuwe gepost worden?
0
Sietse
geplaatst: 10 september 2009, 23:05 uur
er moet iig 24 uur tussen zitten (zo ongeveer), dus nu een nieuwe plaatsen kan volgens mij best.
0
geplaatst: 10 september 2009, 23:05 uur
Nee elke 24 uur een nieuwe, ik kan even niks beoordelen want mijn line out is kapot.
0
geplaatst: 10 september 2009, 23:18 uur
Zal ik dan maar een nieuwe posten?
Matmos - Sun on 5 at 152 - Free MP3 Stream on IMEEM Music
Veel gitaar maar het is toch echt electronica.
Matmos - Sun on 5 at 152 - Free MP3 Stream on IMEEM Music
Veel gitaar maar het is toch echt electronica.
0
geplaatst: 10 september 2009, 23:29 uur
Hmm moet je zeker eerst een account aanmaken om het te kunnen horen. Iets teveel moeite. 

0
geplaatst: 11 september 2009, 00:02 uur
Country&Western maar dan op zijn Matmos. Ja wel aardig. Begint wel erg rustig, komt na drie minuten toch wel aardig op gang en zowaar een beat.. Het moet niet gekker worden. Laatste minuut h had voor mij niet zo gehoeven, dat springerige. 3stars Iets te blij voor mij. Bijna net zo blije als Wagon Christ.
0
geplaatst: 11 september 2009, 12:09 uur
Dat is iets waar hier nagenoeg geen aandacht voor is, daar is nog een wereld te ontdekken voor zo ongeveer alle gebruikers hier.
Sietse, grote onzin en wát uit de hoogte. Jij veranderd ook nooit (ik hoor je dit al jaren zeggen) Er zijn meer lezers dan posters hier voor als je daar je conclusie uit trekt.
0
geplaatst: 11 september 2009, 13:09 uur
Ach ja, die zemelarij gaat maar door;
"Ik post hier maar niks meer want er is toch geen aandacht voor / op mijn bijdragen zit toch niemand te wachten".
Terwijl de praktijk simpelweg anders uitwijst. Zoals te zien in dit topic is waren er wel degelijk veel positieve reacties op bijvoorbeeld de bijdrage van GrafGantz (Omar-S) en Sietse (Nurse with Wound).
Dus waar ze het vandaan halen is me een raadsel. Het trekt wel leuk de aandacht enzo, maar ik zie liever dat er in plaats daarvan een nieuw nummer wordt gepost.
En ja, dat mogen van mij (en blijkbaar ook van anderen) gerust "niet-gangbare avant-garde zaken" of Detroit house zijn.
"Ik post hier maar niks meer want er is toch geen aandacht voor / op mijn bijdragen zit toch niemand te wachten".
Terwijl de praktijk simpelweg anders uitwijst. Zoals te zien in dit topic is waren er wel degelijk veel positieve reacties op bijvoorbeeld de bijdrage van GrafGantz (Omar-S) en Sietse (Nurse with Wound).
Dus waar ze het vandaan halen is me een raadsel. Het trekt wel leuk de aandacht enzo, maar ik zie liever dat er in plaats daarvan een nieuw nummer wordt gepost.
En ja, dat mogen van mij (en blijkbaar ook van anderen) gerust "niet-gangbare avant-garde zaken" of Detroit house zijn.
0
geplaatst: 11 september 2009, 13:22 uur
Matmos:
Het eerste deel is alleen maar gepiel waar ik qua melodie/sfeer/gevoel werkelijk niets interessants in kan ontdekken.
Pas als de beat erin komt wordt 't nog een beetje sfeervol en best wel apart in positieve zin. Dus voor dat deel 2,5 sterren. 2,5/5
Het eerste deel is alleen maar gepiel waar ik qua melodie/sfeer/gevoel werkelijk niets interessants in kan ontdekken.
Pas als de beat erin komt wordt 't nog een beetje sfeervol en best wel apart in positieve zin. Dus voor dat deel 2,5 sterren. 2,5/5
0
geplaatst: 11 september 2009, 13:48 uur
Liefhebbers van klassiek of geïnteresseerden, kom ook eens langs in het soortgelijke topic voor klassiek. Ik heb zelf een zooi favoriete piano muziek gepost. Genres >> Overigen >> Maak kennis met Klassiek en beoordeel
0
geplaatst: 11 september 2009, 13:52 uur
weet niet wanneer er gepost mag worden, dus al het niet opportuun is nu, mag het gewist worden
vroeger vond ik het label M3rck heel goed. Nu doet het me veel minder - ze bestaan ook niet meer. Maar deze Machine Drum kan ik nog wel lusten (ook al is dit niet de beste track van de cd)
Beste cd's op M3rck: Aurora en zeker ook dit
vroeger vond ik het label M3rck heel goed. Nu doet het me veel minder - ze bestaan ook niet meer. Maar deze Machine Drum kan ik nog wel lusten (ook al is dit niet de beste track van de cd)
Beste cd's op M3rck: Aurora en zeker ook dit
0
geplaatst: 11 september 2009, 16:47 uur
Eerste track is goed. Kende hem al. Vier sterren. Beetje BOC-achtig, die hebben ook wel meer b-boy geinspireerde dingen gemaakt.
0
Sietse
geplaatst: 11 september 2009, 19:33 uur
bas schreef:
Sietse, grote onzin en wát uit de hoogte. Jij veranderd ook nooit (ik hoor je dit al jaren zeggen)
(quote)
Sietse, grote onzin en wát uit de hoogte. Jij veranderd ook nooit (ik hoor je dit al jaren zeggen)
Fijn toch dat bepaalde dingen gewoon lekker bij het oude blijven

0
geplaatst: 11 september 2009, 20:51 uur
bas schreef:
Sietse, grote onzin en wát uit de hoogte. Jij veranderd ook nooit (ik hoor je dit al jaren zeggen) Er zijn meer lezers dan posters hier voor als je daar je conclusie uit trekt.
(quote)
Maar bas, jij verandert ook nooit. Al sinds ik hier kom blijf je vrijwel zonder uitzondering ondergedompeld in niets anders dan IDM. Voor veel gebruikers is de opmerking inderdaad niet van toepassing, maar voor sommigen, waaronder jijzelf (en hopelijk ook voor mij), misschien juist wel.
0
Sietse
geplaatst: 12 september 2009, 00:55 uur
fijn toch dat bepaalde dingen gewoon lekker bij het oude blijven
*
*ja ik vaal graag in herhaling**
**of was de dubbele betekenis bij een keer posten al duidelijk?
**ja ik vaal graag in herhaling**
**of was de dubbele betekenis bij een keer posten al duidelijk?
0
geplaatst: 12 september 2009, 16:33 uur
Japanese Electronic Music, 3.5*
Thomas Koner: 4* (de cd's van hem zouden wel rereleases mogen krijgen, hoge prijzen nu)
Venetian Snares: 3.5* leuk om mee kennis te maken, zou dit nummer anders niet snel gehoord hebben ook al hou ik geregeld wel van Venetian Snares. Hier klinken z'n pruttelende snares wat blikkerig helaas, maar voor de rest is het een heel aardig nummer. Ik hou ook wel van de combinatie jazz en electronica, maar dat kan mooier dan hier vind ik.
Matmos: wel een interessante producer, sterk in gedetailleerde glitch achtige nummers, maar hier laat hij weer een andere kant zien die ik nog niet kende. 3.75* (en ik ga hiernaar opzoek)
Machine Drum: 4.5* moet z'n album nodig weer eens opleggen
Muziek vertoont wel wat gelijkenissen met Music Has The Right To Children en ja dat ligt me toch wel heel erg.
Proswell: 4*
en wel fijn als juist mensen die veel electronica kennen af en toe iets posten zodat we er kennis mee kunnen maken
Thomas Koner: 4* (de cd's van hem zouden wel rereleases mogen krijgen, hoge prijzen nu)
Venetian Snares: 3.5* leuk om mee kennis te maken, zou dit nummer anders niet snel gehoord hebben ook al hou ik geregeld wel van Venetian Snares. Hier klinken z'n pruttelende snares wat blikkerig helaas, maar voor de rest is het een heel aardig nummer. Ik hou ook wel van de combinatie jazz en electronica, maar dat kan mooier dan hier vind ik.
Matmos: wel een interessante producer, sterk in gedetailleerde glitch achtige nummers, maar hier laat hij weer een andere kant zien die ik nog niet kende. 3.75* (en ik ga hiernaar opzoek)
Machine Drum: 4.5* moet z'n album nodig weer eens opleggen
Muziek vertoont wel wat gelijkenissen met Music Has The Right To Children en ja dat ligt me toch wel heel erg.Proswell: 4*
en wel fijn als juist mensen die veel electronica kennen af en toe iets posten zodat we er kennis mee kunnen maken
0
geplaatst: 12 september 2009, 17:02 uur
sorry, nogmaals een post
vond deze net: heb zelf de eerste cd en ik wist dat er wel een tweede zou volgen, maar uit het oog verloren.
Dit komt dus van die 2e cd van jet jaguar op involve Records (deze hebben echt lekkere laidback electronische muziek uitgebracht)
als dit goed klinkt voor je, luister dan zeker naar de eerste van jet jaguar
vond deze net: heb zelf de eerste cd en ik wist dat er wel een tweede zou volgen, maar uit het oog verloren.
Dit komt dus van die 2e cd van jet jaguar op involve Records (deze hebben echt lekkere laidback electronische muziek uitgebracht)
als dit goed klinkt voor je, luister dan zeker naar de eerste van jet jaguar
* denotes required fields.