Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2009, 17:16 uur
Machine Drum is fijn, lekker wat hip-hop invloeden erdoor. Heeft betere nummertjes maar dit luistert ook lekker weg. De BoC link gaat compleet aan mij voorbij. 3.5*
Proswell vond ik altijd een lastige artiest. Iets te bedrukt voor mijn doen maar als album best geslaagd. Meteen ook een goeie omschrijving voor dit nummertje. 3.5*
Jet Jaguar is mij iets te droog. Laidback inderdaad, maar weinig eigens aan vind ik. Leuk om op te zetten in een barretje. 2.5*
Proswell vond ik altijd een lastige artiest. Iets te bedrukt voor mijn doen maar als album best geslaagd. Meteen ook een goeie omschrijving voor dit nummertje. 3.5*
Jet Jaguar is mij iets te droog. Laidback inderdaad, maar weinig eigens aan vind ik. Leuk om op te zetten in een barretje. 2.5*
0
lambf
geplaatst: 12 september 2009, 17:52 uur
Venetian Snares - This Bitter Earth: best wel een lekker nummer, maar die zang? liever niet. 4*
Matmos: De eerste 2 minuten heel erg saai, maar daarna wel leuk. 3*
Proswell : 2.25*
Machinedrum: Wat saaitjes. 2*
Jet Jaguar: scratches en samples zijn wel leuk, de rest niet zo. 2.35*
Matmos: De eerste 2 minuten heel erg saai, maar daarna wel leuk. 3*
Proswell : 2.25*
Machinedrum: Wat saaitjes. 2*
Jet Jaguar: scratches en samples zijn wel leuk, de rest niet zo. 2.35*
0
geplaatst: 12 september 2009, 20:39 uur
bas schreef:
Sietse, grote onzin en wát uit de hoogte. Jij veranderd ook nooit (ik hoor je dit al jaren zeggen)
Sietse, grote onzin en wát uit de hoogte. Jij veranderd ook nooit (ik hoor je dit al jaren zeggen)
Gyzzz schreef:
Maar bas, jij verandert ook nooit. Al sinds ik hier kom blijf je vrijwel zonder uitzondering ondergedompeld in niets anders dan IDM. Voor veel gebruikers is de opmerking inderdaad niet van toepassing, maar voor sommigen, waaronder jijzelf (en hopelijk ook voor mij), misschien juist wel.
Maar bas, jij verandert ook nooit. Al sinds ik hier kom blijf je vrijwel zonder uitzondering ondergedompeld in niets anders dan IDM. Voor veel gebruikers is de opmerking inderdaad niet van toepassing, maar voor sommigen, waaronder jijzelf (en hopelijk ook voor mij), misschien juist wel.
Gyzzz, volgens mij bedoelde Bas: "Sietse... Jij verandert ook nòòit" (i.p.v. "Jij verandert òòk nooit", zoals jij het waarschijnlijk opvatte).
En volgens mij gaat het er ook niet om dat de muzieksmaak niet verandert (wat maakt het uit als iemand z'n hele leven naar IDM, noise of wat dan ook luistert), maar het gaat erom hoe Sietse zich hier op de site profileert, op zo'n manier van;
"Ik ken zoveel ontoegankelijke en niet-gangbare muziek die niemand hier kent en/of trekt. Maar het heeft toch geen zin om het op deze site te posten want jullie snappen die muziek toch niet en ik kan het er toch niet over hebben met jullie. Er valt nog een hoop te ontdekken en te leren voor jullie."
Dàt is het "uit de hoogte" gedrag waar ik Sietse ook wel eens op betrap. Alsof zijn muzieksmaak verheven is boven andere, omdat hij zoveel experimentele muziek kent en 'snapt', terwijl anderen 'maar' naar IDM luisteren. En dan maar opmerkingen blijven maken dat al deze mensen zoveel missen, omdat ze niet de moeite nemen zich erin te verdiepen ofzo.
Goed, dan nog even on-topic
:Machinedrum is wel grappig, alleen haalt hij een beetje teveel dezelfde trucjes uit bij al zijn nummers zodat een heel album wat mij betreft al gauw saai wordt. Maar voor dit nummer op zichzelf staand wel 3,5*
Proswell klinkt wat gedateerd, niet zoveel aan. 2,5*
(overigens vind ik persoonlijk Proem de beste act op Merck)
Jet Jaguar klinkt wel lekker relaxed ja. 4* Goede tip, ik had er nooit van gehoord. Wel iets om nog eens wat meer van op te zoeken.

0
Sietse
geplaatst: 13 september 2009, 12:19 uur
Aurum schreef:
"Ik ken zoveel ontoegankelijke en niet-gangbare muziek die niemand hier kent en/of trekt. Maar het heeft toch geen zin om het op deze site te posten want jullie snappen die muziek toch niet en ik kan het er toch niet over hebben met jullie. Er valt nog een hoop te ontdekken en te leren voor jullie."
Dàt is het "uit de hoogte" gedrag waar ik Sietse ook wel eens op betrap. Alsof zijn muzieksmaak verheven is boven andere, omdat hij zoveel experimentele muziek kent en 'snapt', terwijl anderen 'maar' naar IDM luisteren. En dan maar opmerkingen blijven maken dat al deze mensen zoveel missen, omdat ze niet de moeite nemen zich erin te verdiepen ofzo.
En dan snappen jullie beide dus niet wat ik bedoel.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het wel trekken, echter denk ik dat er geen interesse voor is gezien de toegevoegde albums en het aantal stemmen op die albums. En dan ook nog de aanwezigheid van de mensen die wel op die albums stemmen in dit topic.
En at betreft mijn reactie terug op bas, lijkt me duidelijk logisch dat het niet alleen om zijn niet veranderende muzieksmaak gaat.
Zo lang de kans er is om op mij te reageren in een electronische muziek topic of waar dan ook zal hij deze niet schoon aan zich voorbij laten gaan met soms nogal onzinnige op de persoon gerichte opmerkingen...maar goed, die discussie hoort hier volgens mij niet (en als hij dat nodig vindt moet ie dat ook vooral blijven doen).
0
Sietse
geplaatst: 13 september 2009, 12:21 uur
John Doe schreef:
Thomas Koner: 4* (de cd's van hem zouden wel rereleases mogen krijgen, hoge prijzen nu)
Thomas Koner: 4* (de cd's van hem zouden wel rereleases mogen krijgen, hoge prijzen nu)
Van Nuuk is een heruitgave verkrijgbaar (die heb ik ook) via Mille Plateaux Media, en toevallig is er net een nieuw album van hem uit

0
Sietse
geplaatst: 13 september 2009, 12:30 uur
Jet Jeguar is niet echt iets wat ik snel zal opzetten.
Doet mij een klein beetje denken aan mijn cd van DJ Krush maar kan me niet zo grijpen als dat.
Doet mij een klein beetje denken aan mijn cd van DJ Krush maar kan me niet zo grijpen als dat.
0
geplaatst: 13 september 2009, 12:56 uur
Jet Jaguar
Best wel relaxed, zit goed in elkaar. Scratches en rap hadden van mij niet gehoeven. 3,5/5
Best wel relaxed, zit goed in elkaar. Scratches en rap hadden van mij niet gehoeven. 3,5/5
0
geplaatst: 13 september 2009, 13:09 uur
Stukje Redshift. Een retro synth band die veel met analoog spul werkt (o.a. grote Moog modular). De stijl is achterhaald (a la Tangerine Dream jaren 70), maar dat boeit mij niet. Toen goed, nu goed.
De muziek van Redshift is meer van hetzelfde, maar ik vind 't toch als een huis klinken elke keer.
Met al die zolderkamer laptop software muziekantjes zou je bijna vergeten hoe vet synths ook kunnen klinken.
Dit is van een live optreden.
De muziek van Redshift is meer van hetzelfde, maar ik vind 't toch als een huis klinken elke keer.
Met al die zolderkamer laptop software muziekantjes zou je bijna vergeten hoe vet synths ook kunnen klinken.
Dit is van een live optreden.
0
Sietse
geplaatst: 13 september 2009, 13:20 uur
Niet slecht ofzo, maar het kan me ook niet echt heel erg boeien. En je geeft het zelf al aan: dit is behoorlijk achterhaald (en daar is op zich niets mis mee)
0
geplaatst: 13 september 2009, 18:34 uur
Sietse, ik zal het nog een keer zeggen, zonder dat jij of gyz mijn bericht weer dubbelzinnig negatief uit z'n verband kan trekken:
Ik ben benieuwd naar je tips, ook al denk jij van niet. Dat heeft niks met negatief te maken, en al helemaal niet met het feit dat mijn stemmen vooral naar IDM albums gaan. (als dat al te min is, tja wat doe ik hier dan nog!)
Ik ben benieuwd naar je tips, ook al denk jij van niet. Dat heeft niks met negatief te maken, en al helemaal niet met het feit dat mijn stemmen vooral naar IDM albums gaan. (als dat al te min is, tja wat doe ik hier dan nog!)
0
geplaatst: 13 september 2009, 19:52 uur
Het gaat hier vrij snel, dus ik loop elke keer een beetje achter de feiten aan en moet zodoende meerdere posts in één berichtje becommentariëren; laat staan dat je zelf aan het plaatsen van een filmpje toekomt. Dus hier ga ik weer lekker kort (door de bocht):
Thomas Köner: lekkere ambient. Smaakt goed; ik ga maar eens een heel album proberen. 4*
Venetian Snares: Ik had bij Venetian Snares een grote teringherrie veracht, maar ik wordt getrakteerd op een leuk jazzdingetje met een koortje uit een Tim Burton film; toffe verrassing! 4*
Redshift: nee dank je. gedateerd klinkend spulletje. 2*
Machinedrum: rapgeroep doet mij snel naar de stopknop grijpen; geen beoordeling. Jet Jaguar Proswell treffen eenzelfde lot.
Thomas Köner: lekkere ambient. Smaakt goed; ik ga maar eens een heel album proberen. 4*
Venetian Snares: Ik had bij Venetian Snares een grote teringherrie veracht, maar ik wordt getrakteerd op een leuk jazzdingetje met een koortje uit een Tim Burton film; toffe verrassing! 4*
Redshift: nee dank je. gedateerd klinkend spulletje. 2*
Machinedrum: rapgeroep doet mij snel naar de stopknop grijpen; geen beoordeling. Jet Jaguar Proswell treffen eenzelfde lot.
0
geplaatst: 13 september 2009, 19:57 uur
bij deze poep aan de plaatsingstijdregel en een filmpje van mijn kant.
Jan Jelinek - Do Dekor van zijn album Loopfinding Jazzrecords
Jan Jelinek - Do Dekor van zijn album Loopfinding Jazzrecords
0
geplaatst: 13 september 2009, 21:00 uur
Wow, intrigerend nummer en een erg mooi bijpassende video ook.
4,5*
4,5*
0
Sietse
geplaatst: 13 september 2009, 21:42 uur
Loopfinding Jazzrecords, man wat een geniaal album.
Dat album heb ik al zo lang op mijn wensenlijstje staan.
Een van de beste glitch albums ooit en zeker het beste werk van Jan Jelinek (onder al zijn aliassen).
Toffe bijdrage.
@bas: ik zal eens mijn best doen om wat dingen toe te voegen die wat mij betreft meer aandacht verdienen (nu alleen nog links naar muziekjes vinden zonder dat het een live optreden in telefoonopname kwaliteit).
Dat album heb ik al zo lang op mijn wensenlijstje staan.
Een van de beste glitch albums ooit en zeker het beste werk van Jan Jelinek (onder al zijn aliassen).
Toffe bijdrage.
@bas: ik zal eens mijn best doen om wat dingen toe te voegen die wat mij betreft meer aandacht verdienen (nu alleen nog links naar muziekjes vinden zonder dat het een live optreden in telefoonopname kwaliteit).
0
geplaatst: 13 september 2009, 22:36 uur
Geniaal gebruik ik niet graag maar het komt er toch dicht tegenaan dit.
Alsof iemand eeuwig dribbelt iedereen tot moeheid strevend en
net voorbij de dood swingt
om hem diep uit te lachen.
Jelinek was een artiest die me niet zo beviel met z'n cello's etc..
Moet ik toch eens indiepen die handel.
Alsof iemand eeuwig dribbelt iedereen tot moeheid strevend en
net voorbij de dood swingt
om hem diep uit te lachen.Jelinek was een artiest die me niet zo beviel met z'n cello's etc..
Moet ik toch eens indiepen die handel.
0
geplaatst: 14 september 2009, 00:13 uur
Weer wat gemoederen die hoog zijn opgelopen zo kort bekeken..
Ik heb er iets teveel gemist, begin maar vanaf de Merck release Proswell:
Lekker laidback plaatje in ouderwetse AFX traditie. Klinkt als een nummer op een plaat die ik wel wil horen. 3,5*
Machine drum: alweer die hiphop link, samples met dito beats.. bliepjes zijn te universeel om terug te herleiden. Al met al een beetje standaard en beetje duf ook na verloop van tijd. 2,5*
Jet jaguar komt me een beetje te oldschool over, dit soort plaatjes kon je in de jaren 90 regelmatig op DnB achtige compilaties terugvinden. Uiteraard niet pure DnB, maar toch een flinke dosis ervan. 2,5*
Redshift vind ik nog best lekker voor bepaalde momenten, misschien een beetje uitwisselbaar met veel van die soundtrack artiesten, maar niet persé slecht of vervelend. 3*
Jelinek: het onderliggende ritmisch gedeelte vind ik wel ok, maar die lounge-soundtrack die eroverheen ligt verpest het voor mij behoorlijk. 2*
Ik heb er iets teveel gemist, begin maar vanaf de Merck release Proswell:
Lekker laidback plaatje in ouderwetse AFX traditie. Klinkt als een nummer op een plaat die ik wel wil horen. 3,5*
Machine drum: alweer die hiphop link, samples met dito beats.. bliepjes zijn te universeel om terug te herleiden. Al met al een beetje standaard en beetje duf ook na verloop van tijd. 2,5*
Jet jaguar komt me een beetje te oldschool over, dit soort plaatjes kon je in de jaren 90 regelmatig op DnB achtige compilaties terugvinden. Uiteraard niet pure DnB, maar toch een flinke dosis ervan. 2,5*
Redshift vind ik nog best lekker voor bepaalde momenten, misschien een beetje uitwisselbaar met veel van die soundtrack artiesten, maar niet persé slecht of vervelend. 3*
Jelinek: het onderliggende ritmisch gedeelte vind ik wel ok, maar die lounge-soundtrack die eroverheen ligt verpest het voor mij behoorlijk. 2*
0
geplaatst: 14 september 2009, 08:31 uur
gloomy sunday, een track uit het nieuwe album (titel: heart attack money) van tsukimono...
gloomy sunday heeft een lange historie... op volgende link vind je meer info over gloomy sunday voor wie het wenst: Gloomy Sunday - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
gloomy sunday heeft een lange historie... op volgende link vind je meer info over gloomy sunday voor wie het wenst: Gloomy Sunday - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 14 september 2009, 10:24 uur
Gloomy Sunday - prachtig nummer om lekker met een goede koptelefoon en je ogen dicht te gaan denken. Erg mooie versie!
0
geplaatst: 14 september 2009, 11:14 uur
Redshift: schattig en melig ambient plaatje. Groots of geweldig is het niet, maar heel wat meer feel-good dan dat andere plaatje van laatst. 3.0*
Jan Jelinek: lekker glitchie maar wat een butt-melodie. Of hoe je een leuk nummerjte verkloot. 2.0*
Gloomy Sunday: hier word ik alleen maar moe van. Druilerige kutmuziek met vreselijke vocals. Kan het me niet voorstellen dat iemand zo z'n zondagen wil doorbrengen. 1.0*
Jan Jelinek: lekker glitchie maar wat een butt-melodie. Of hoe je een leuk nummerjte verkloot. 2.0*
Gloomy Sunday: hier word ik alleen maar moe van. Druilerige kutmuziek met vreselijke vocals. Kan het me niet voorstellen dat iemand zo z'n zondagen wil doorbrengen. 1.0*
0
geplaatst: 14 september 2009, 15:43 uur
Gloomy Sunday toch maar afgezet voor het einde.
Want indien ik het tot het eind zou hebben beluisterd mag m'n het beeldje dat m'n ziet verwerkelijken.
Ik heb een lichtelijke afkeer om het lijden, de klarigheid van personen op deze manier tot me te nemen.
Volledig instrumentaal slok ik het op maar op deze manier hoeft het voor mij niet.
Een mens heeft al genoeg aan zichzelf op deze kloot.
Redshift vond ik een goed nummer.
Als dit uit de jaren zeventig komt dan verschiet ik daar toch van eerlijk gezegd. 'k Had deze sprankelendheid niet verwacht.
Echt een nummer waarbij m'n kan zeggen toen goed nu goed.
Wat ik nog zei bij Jelinek zou ook betrekking kunnen hebben op Janek , ik sla die twee voortdurend door elkaar. Dus mocht ik verkeerd zijn , het weze gezegd.
Want indien ik het tot het eind zou hebben beluisterd mag m'n het beeldje dat m'n ziet verwerkelijken.
Ik heb een lichtelijke afkeer om het lijden, de klarigheid van personen op deze manier tot me te nemen.
Volledig instrumentaal slok ik het op maar op deze manier hoeft het voor mij niet.
Een mens heeft al genoeg aan zichzelf op deze kloot.
Redshift vond ik een goed nummer.
Als dit uit de jaren zeventig komt dan verschiet ik daar toch van eerlijk gezegd. 'k Had deze sprankelendheid niet verwacht.
Echt een nummer waarbij m'n kan zeggen toen goed nu goed.
Wat ik nog zei bij Jelinek zou ook betrekking kunnen hebben op Janek , ik sla die twee voortdurend door elkaar. Dus mocht ik verkeerd zijn , het weze gezegd.
0
Sietse
geplaatst: 14 september 2009, 18:34 uur
FUCK!!!!
Waarom heb ik die plaat nog niet gekocht zeg, wat ontzettend mooi.
Deze ga ik echt in huis halen...geweldige combi met Billie Holiday en toch wel weer erg anders dan het andere werk dat ik van Tsukimono heb.
Waarom heb ik die plaat nog niet gekocht zeg, wat ontzettend mooi.
Deze ga ik echt in huis halen...geweldige combi met Billie Holiday en toch wel weer erg anders dan het andere werk dat ik van Tsukimono heb.
0
geplaatst: 14 september 2009, 18:35 uur
Het nummer van Redshift komt uit 2002. Wat betreft 'toen goed, nu goed', bedoelde ik de stijl van de muziek. Langzaam veranderende en opbouwende sequences e.d. Als het goed in elkaar steekt, werkt dat bij mij altijd wel.
De muziek is dus geinspireerd op jaren 70 'Berlin school' muziek (Tangerine Dream, Klaus Schulze e.d.). Er zijn best wat artiesten die nog soortgelijke muziek maken, maar tot nu toe vind ik Redshift de enige die aan het spul van toen kan tippen en het op sommige punten overtreft.
De muziek is dus geinspireerd op jaren 70 'Berlin school' muziek (Tangerine Dream, Klaus Schulze e.d.). Er zijn best wat artiesten die nog soortgelijke muziek maken, maar tot nu toe vind ik Redshift de enige die aan het spul van toen kan tippen en het op sommige punten overtreft.
0
geplaatst: 15 september 2009, 01:30 uur
Tsukimono doet mij niet veel, hou niet zoveel van die ouwe bluessamples over een artificieel onderlaagje.. en dit onderlaagje is wel bijzonder slaapverwekkend. Zelfs de roadie van Grateful Dead kon volgens mij intrigerender gitaarlijntjes spannen. 1,5*
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:31 uur
Mooi filmpje. Muziek is van Ben Frost zag ik ergens. Mooi!
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:41 uur
Wel een mooi stukje sfeermuziek met cello.. lijkt me wel iets voor een arthouse filmpje. Ik wordt niet echt nieuwsgierig naar meer echter. 3*
0
geplaatst: 16 september 2009, 15:55 uur
Goed nummer alhoewel ik dit nooit meer zou opleggen na dit te hebben gehoord.
Die cello's , tja daar ben ik niet zo tuk op.
Qua boodschap is het een goede les in demistificatie van fenomenen.
Wat een hogere macht of entiteit lijkt is niets meer dan een hoop domme vogels die doen wat ze moeten doen .
Uiteindelijk ben ik ook niet veel beter af dan zij, ook ik ben een slaaf .
De boodschap is in die instantie wel mooier dan het lied (die uiteindelijk wel zorgt voor een boodschap dus tja ... )
Trouwens er is een nieuw album uit van Ben Frost.
Zou ik toch eens sjekken als ik "jou" was.
By the throat noemt het.
Alweer demistificatiegevoel bij het album.
Het blijft toch een gozer die ik enorm kan appreciëren.
Ja ok misschien iets teveel van dit soort muziek.
Maar wou deze toch even meegeven.
Van het ep'tje van Rafael Anton Irisarri.
Nu de herfst z'n intrede doet...
Die cello's , tja daar ben ik niet zo tuk op.
Qua boodschap is het een goede les in demistificatie van fenomenen.
Wat een hogere macht of entiteit lijkt is niets meer dan een hoop domme vogels die doen wat ze moeten doen .
Uiteindelijk ben ik ook niet veel beter af dan zij, ook ik ben een slaaf .
De boodschap is in die instantie wel mooier dan het lied (die uiteindelijk wel zorgt voor een boodschap dus tja ... )
Trouwens er is een nieuw album uit van Ben Frost.
Zou ik toch eens sjekken als ik "jou" was.
By the throat noemt het.
Alweer demistificatiegevoel bij het album.
Het blijft toch een gozer die ik enorm kan appreciëren.
Ja ok misschien iets teveel van dit soort muziek.
Maar wou deze toch even meegeven.
Van het ep'tje van Rafael Anton Irisarri.
Nu de herfst z'n intrede doet...
* denotes required fields.