MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Zeer puik. Vette track.. 4/5
Eind jaren 80/begin jaren 90 is een coole periode en de invloed van dit soort muziek op diverse elektronische (sub)genres van de jaren 90 is duidelijk te horen.

essence schreef:

Enne, thx to remind me Orbit

Graag gedaan

Clock DVA is trouwens een band die pas later het "electronisch licht" zag, begin jaren 80 was het meer een soort van avant-gardistische postpunk (met zelfs jazz-invloeden).

Sietse
Clock/DVA
tof hoor

lambf
5*, omdat ik dat aan Orbit heb belooft.

Goeie track: 4,5* - mooi album ook - @O: iets voor het PP/NW dagtopic?

Aan de door Essence genoemde 'usual suspects' zou ik ook graag Cabaret Voltaire en Throbbing Gristle (+ spin-offs) willen toevoegen.

Het is weer tijd voor een nieuw filmpje.
The Books - Be Good To Them Always (2005)
Zeer akoestisch geluid met stiekem een aardig dikke vinger in de electronica.

Ik kan er persoonlijk helemaal niets in ontdekken wat het voor mij aangenaam of ook maar enigzins interessant zou maken qua geluid, emotie, sfeer, melodie, ritme e.d.

Bah, ik vind het op zich wel interessant knip en plakwerk met toch wel frisse samples. Niet het supernummer maar ik vind dit best wel genietbaar. 3*

Beetje nikserig nummer, blijft bij wat vingeroefeningen en wat gepiel. 2*

hdk-nl
Als de zang wordt geïntroduceerd zijn ze me kwijt, dat begin (tot die zang dus) doet me trouwens ook wel een beetje denken aan een eerder filmpje van mij: oval - shop in store.

Verder:

Bewerking van Merry Christmas Mr. Lawrence die vast wel bekend is hier. Erg mooi hoe je de melodielijnen zelf mag doortrekken.

Ik Doe Moeilijk
Prachtig. Staat op de Insen DVD en op de Revep EP .

Maximum minimal. Heel schoon.

Sakamoto & Alva Noto: zeer zeer fraai

Het heeft wel enige charme maar dat komt door een paar lekkere piano akkoorden. Vind 't geheel niet echt bijzonder. 2,5/5

Tsja, de charme komt toch met name door de fragmenten van het origineel, de rest is wat ongestructureerd en warrig. 2,5*

Mooie minimal, de stiltes vullen eigenlijk het lied als het ware... klinkt banaal maar dat is het zowat. voormij toch een geslaagde 4

Next?

Ah! De tweede van Sinier alweer in dit topic, en niet ten onrechte.. Eén van de betere tracks van de plaat, die over de gehele linie toch flink achterblijft bij Wxfdswxc. Blijft echter dat Sinier een behoorlijk uniek geluid heeft in electronicland en ook een vrij eigenzinnige manier van zijn materiaal vormgeven met deze altijd amusante filmpjes Vraag me af of hij al met nieuw materiaal bezig is eigenlijk. 4*

lambf
4*

best ok 3,5/5

Nogal neurotisch melodietje, niet aan mij besteed helaas.

2*

lambf

Ik vind 't zeker wel wat hebben, maar niet echt als stand alone track. Kan me voorstellen dat het goed past binnen een bepaalde context. Met andere woorden: als het bijv. een dramatisch moment is in een of ander sferisch/ambient achtig album. 4/5

Is dit een nevenproject van John Balance ofzoiets? Heeft veel weg van Coil en dat soort dingen. Wel geinig. 3,5*

Pete Namlook & Bill Laswell - Psychonavigation 2 - The Fate of Energy (1995)

Vind het wat plat, een beetje de ambient die je op goafeestjes zoveel hoort. Leuk klanktapijtje wel.

3*

Vladimir Hirsch spreekt me ook niet echt aan. Misschien dat het als filmmuziek wel heel passend is, maar ik zou dit niet voor mijn lol opzetten.

2*

Sinier is uiteraard goed, maar da's niks nieuws. Wel benieuwd naar nieuw werk. Dit plaatje vind ik één van z'n beste. 4.5*

Hirsch: echt vreselijk en kitscherig. En bombastisch. 0.5*

Namlook: zolang de ritmes wegblijven is het wel schattig en bevallig. Beetje jammer van de rest. 2.0*

Sietse
Die Vladimir Hirsch is wel aardig maar uiteindelijk veel te repetitief voor mijn doen. Het is idd lichtelijk kitscherig zoals Onderhond al aankaart. Derhalve kan het niet lokken tot verder luisteren bij mij.

Pete Namlook & Bill Laswell.
Ooit in een ver verleden had ik vrij veel respect voor Bill Laswell, iemand die zeer goed met de bass over weg kon. Nu zou ik echt niets meer van hem luisteren omdat hij al zo'n 15 jaar is blijven hangen in de zelfde zooi. Voeg er dan nog mijn favoriete ambient pispaal Pete Namlook aan toe...nou ja dat kan dus alleen maar mis gaan. Beide hebben dus best wel dingen gedaan die goed zijn (ook al is het dus niet mijn ding) maar dit...dit is echt 9:28 minuten van je leven verdoen met waardeloze muziek. Veel saaier zul je ongeveer niet tegen komen in het ambient genre. Als ik echt cijfers zou geven aan de nummers die hier worden gepost dan is dit een dikke vette 0,5, maar dat doe ik dus niet dus laten we het bij BLERGH!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:11 uur

geplaatst: vandaag om 22:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.