MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Sietse
Die cd van Irezumi is een vrij aardige cd. Vond het geen verassing zoals evil joke had, maar heb hem toch al meerdere malen met plezier beluisterd.

Muffins is idd wel niet nare Braziliaanse carnavalsmuziek met wat lounge door maar nu ik in een absurde bui ben kan ik dit wel hebben.
Desserts of gebakjes zijn niet m'n ding maar nu even chinga wanga.
Toch jammer dat er zo weinig belangstelling is voor dit topic.
Ik zie altijd uit naar nieuwe muziek die hier wordt gepost.
Muziek waar ik ook al iets aan heb gehad trouwens.

orbit als je het nummer eens op plaat wilt aanhoren.
AXC labs
2de album 7e track
In samenwerking met Ah Cama-Sotz maar hier vreemd genoeg alleen gespeeld.
Ik vind deze you-tube beter dan op plaat trouwens

Verrassend wel dat je die Rafael Anton goed vond Onderhond.
Ik kan er nog steeds niet goed bij dat dit je iets zou zeggen.
Dacht meer dat je je tanden aan gruzelementen zou knarsen.
De wonderhonden zijn de wereld nog niet uit.

Kan je ook zeggen waarom je het vreemd vind? Reken het toch tot muziek die mij logischerwijs zou moeten liggen.

Zo logisch vond ik dat toch niet hoor.
Die klagerige violen , de toch wat droevige stemming , ook de negatieve gevoelens in de muziek tout court deden me dit vermoeden.
Ik had je hier al eens zien schrijven dat "negatieve electronics" niet zo je ding was. Ik had altijd gedacht dat je het sombere, melancholische aspect in dit soort muziek moeilijk tot jou kon nemen.
Vandaar...

Ik zit hier achter m'n pc'tje te lezen en onbewust maak je je illusies van hoe iemand denkt of is.

Ik klaag vaak over zeurderige electronic (veelal ambient inderdaad). Daar vind ik Anton toch absoluut niet onder vallen. Muziek is crisp en aangenaam rustig. Enkel die violen zorgen voor een droevige klank maar ze springen er wel als instrument uit en kabbelen niet voort in een bedje van gezaag.

Droevig vind ik niet negatief, zagerig en zeurderig wel.

5*

En meteen het beste optreden dat ik in 2008 gezien heb (in de Nieuwe Kerk in Den Haag).

hdk-nl

Toevallig het album van de week geluisterd, maar was het toch net niet.

Yep. Zo typisch een nummer die ik rond een uur of 6 in de morgen zou draaien na een nachtje ferm stappen. Eentje met een hoog afterparty-gehalte. Een heel prettig geluid, goed opgebouwd. Dit smaakt naar nog. Dus ff een volledig album checken.

Sietse
ik wacht nog steeds op de Raster-Noton release die niet tof is...weet iemand of die wel bestaat?

Ik weet alleen dat die Byetone een van m'n favo RN releases totnogtoe is. Meer hoef ik ook niet te weten

Lekker gruizig, dat wel, maar wat laat de rest het afweten. 't Lijkt bijna van die fake electronic die ze in films inserteren omdat wat echter spul vaak als te shockerend gezien wordt. Die bassjes lijken ook echt helemaal nergens op. Flauw en zoutloos. 2.0*

Ik vind het wel een gaaf nummer eigenlijk, lekker gruizig inderdaad en ook iets "sportiefs" (als in, lekker op je ipodje terwijl je fietst ofzo). Niet al te verrassend, maar desondanks prima beluisterbaar. 3,5*

Poa
3,5-4,0.

'Heart' van dat album is trouwens super.

Byetone is inderdaad tof, sleept je lekker mee.

Dit vind ik misschien wel de mooiste track die ik ooit op een dansvloer heb gehoord, met dank aan James Holden.

misschien dat 't op de dansvloer beter werkt maar ik vind er nu werkelijk niets aan 1/5
het meeste van 'border community' is erg flauwtjes en suf qua geluid en melodie (en de beat in dit geval helemaal)
ik heb de hype rondom die slaapkamer artiestjes nooit begrepen (op een paar lekkere nummers van Holden na)

Zie juist niet in hoe dit op een dansvloer werkt. Voor een muziekje als dit neem ik er liever een stoeltje bij. Verder niet slecht trouwens, maar een beetje saai is het na verloop van tijd wel. Opbouw is wat te traag en simpel. 3.5*

Die track van Byetone is niet de electronica waar ik normaal gesproken naar luister, maar ik vind het wel een lekker zompig en toch droog. 3,5*

Dat Muffinsspul vind ik restaurantmuzak van laag alloy. Het past wel in zo'n wannabe hip saptentje waar je veel te veel geld moet neerleggen voor een twijfelachtig sinaasappelsapje met een rietje en een paraplu.

Die van James Holden of Mit of Rauch of hoe het ook mag heten, vind ik een tamelijk vreselijke deun. Het gaat nergens heen, klinkt te dun en de beat mist de noodzaak om eens echt door te gaan beuken.

Vind het juist wel een heel mooi fijn nummer. Kan me de bijbehorende euforie op de dansvloer ook goed voorstellen, zeker als die warme baslijn erin komt.

Het origineel is trouwens ook wel erg, erg goed, zij het heel anders (meer richting stevige synthpop).

4,5*

Ik bedoel ook inderdaad meer dansvloeren waar men danst op melodieën en wegdroomt bij onherkenbaar gefilterde zangstemmen.

Doorbeuken is echt niet nodig als je ronddwaalt in een muzikaal sprookjesbos

Om wat in de sfeer van het sprookjesbos te blijven: dit nummer is als een lieflijk elfje, braaf en een beetje voorspelbaar.
Maar ik kom ook graag een schetenlatende vettige trol tegen in dat muzikaal sprookjesbos.
2.5*

Mit Rauch - aardig, maar niet echt top; 't kabbelt voort

Byetone: leuk, wat krachtiger

Big Bud: Muffins - what a smack in the face; dit is Big Bud??? Dezelfde van Inifinity & Infinity uit 1999; can't f**^%** believe it - what a sell-out! Afijn deze neergaande lijn b ij Good Looking/Looking Good diende zich al aan op Earth4 (dat ik voor duur geld bemacthtigde op vinyl, 12"s in een box) - wat een deceptie.

Irezumi - goed nummer, tof album; heerlijk voor''s avonds (idd beetje Biosphere; stukken met voice samples beginnen te irriteren op den duur).

A Broken Consort - heel fijn; een voor het lijstje

Oowwwkee. Ik vind 't juist wel lekker voor de afwisseling, van die braziliaans achtige bossa nummers. Lekker recht toe recht aan, met veel energie en swingt de pan uit. Stuk relaxter dan veel van die uitgekauwde drum 'n bass.

@DeepeR - al je toch Brazil wilt (en electronic) is

deze serie veel leuker en authentieker

Off topic: minder electronic, maar wel leuk, Viagem (Nicola Conte); dit soort muziek is zeker geliefd bij the ladies.

Jep, die ken ik. =)

Het nummer zelf is niet eens zo goed, maar deze clip moet je echt even bekijken. Heel leuk gedaan.

Hmm, die Cinnamon Chasers vind ik inderdaad een zwak nummertje en die clip ook weer niet zo heel bijzonder.. beetje afgekeken van die Massive Attack clip met dat meisje en die lading alcohol, of Prodigy met Smack My Bitch up. 2*

Mit is wel okee, een beetje simpeltjes misschien maar dit zou beslist een heerlijk nummer kunnen zijn op de juiste plaat (met iets meer afwisseling verder). 3,5*

lambf
Byetone:
3*
Mit:
1,5*
Cinnamon Chasers :
suf ja, clipje is wel aardig. 1*

Zonder dit soort artiesten had techno of idm nooit bestaan.. ode derhalve.

Man, dat was een tijdje geleden dat ik nog eens iets van Clock DVA had gehoord. Ik woonde eind jaren 80, begin jaren 90 samen met een vriend die hier zot van was en derhalve werd het dan ook veel gedraaid. Inderdaad een pioniersband. Maar sindsdien nog weinig naar geluisterd (trouwens ook niet veel meer naar andere invloedrijke bands uit die tijd zoals Front 242, Nitzer Ebb, etc.) Tijd dat ik deze platen terug eens wat meer draai, want eigenlijk klint dit nog altijd goed.
Deels uit nostalgie, maar toch 4*.
Enne, thx to remind me Orbit

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.