Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 00:41 uur
The MFA heeft wel ééérg goed naar New Order en consorten geluisterd. Nu heb ik New Order ook maar matig hoog zitten, en vind hun synthpop bij lange na niet de sterkste die de 80s hebben voortgebracht, zo ook voor dit MFA. Best hebbelijk, maar niet voor veel luisterbeurten.. 2,5*
Pneumatic Detach heb ik zelf ook even over getwijfeld om te plaatsen, maar volgens mij net in een discussie waarbij mijn kennis over electronic weer werd betwist door sommige users.. dus leek dit me niet meteen de keus. Het is echter een prima act en ook een prima keuze! Lekkere aan industrial en zelfs tribal grenzende electronic. Niet eens crisp of ratelend, gewoon beukwerk van de betere soort. 4,5*
Unmudded heeft het al aardig samengevat wat die Vogel betreft.. een track die meer energie kost hem te luisteren dan dat ie oplevert. Ook niet mijn ding dus. Heb liever het tegenovergestelde. Helaas heb ik te vaak dit soort rotzooi aangehoord op de dansvloer, waarbij het me ook altijd een raadsel was waarom iemand dat uitkoos te draaien. Laat ik er nu mijn mening ongezouten op loslaten: 0,5*
Pneumatic Detach heb ik zelf ook even over getwijfeld om te plaatsen, maar volgens mij net in een discussie waarbij mijn kennis over electronic weer werd betwist door sommige users.. dus leek dit me niet meteen de keus. Het is echter een prima act en ook een prima keuze! Lekkere aan industrial en zelfs tribal grenzende electronic. Niet eens crisp of ratelend, gewoon beukwerk van de betere soort. 4,5*
Unmudded heeft het al aardig samengevat wat die Vogel betreft.. een track die meer energie kost hem te luisteren dan dat ie oplevert. Ook niet mijn ding dus. Heb liever het tegenovergestelde. Helaas heb ik te vaak dit soort rotzooi aangehoord op de dansvloer, waarbij het me ook altijd een raadsel was waarom iemand dat uitkoos te draaien. Laat ik er nu mijn mening ongezouten op loslaten: 0,5*
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 14:21 uur
Hier één in een hele andere hoek. Ik heb Landau vanuit een meer IDM zijde leren kennen maar hun latere werk gaat meer de experimentele jazz kant op. Ik vind het een van de heerlijkste richtingen opgaan die ik in lange tijd gehoord heb. Lekkere losse beats en wat rauw geexperimenteer erdoor.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 14:39 uur
Pneumatic Detach. Best wel lekker. 3,5/5
Christian Vogel. Dit vind ik gewoon irritant. 1/5
Christian Vogel. Dit vind ik gewoon irritant. 1/5
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 14:51 uur
Landau. De basis (beats e.d.) is lekker funky maar het geïmproviseer is nou ook weer niet zo bijzonder. 3/5
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 15:58 uur
Kan me toch niet bekoren.
Maar dit is niet de fout van hen, het is meer mijn zwaarmoedige geest die het moeilijk maakt hier in op te kunnen gaan.
Het is goed dat zulke jongens bestaan en er de blijheid van in zien en in op gaan.
Maar zoals ik zei tja...
Maar dit is niet de fout van hen, het is meer mijn zwaarmoedige geest die het moeilijk maakt hier in op te kunnen gaan.
Het is goed dat zulke jongens bestaan en er de blijheid van in zien en in op gaan.
Maar zoals ik zei tja...
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 10:37 uur
Landau is eigenlijk gewoon jazz.. ik hoor er weinig electronica aan af. Sowieso niet door de matige geluidskwaliteit en het feit dat het live is. Maar best een lekker opzwepend nummertje. 3*
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 16:29 uur
Zeker geen slechte track maar het raakt me niet.
Ondanks al het gebeuk blijft het gevoel hangen dat ik achter glas naar de overbrenging zit te luisteren.
Ondanks al het gebeuk blijft het gevoel hangen dat ik achter glas naar de overbrenging zit te luisteren.
0
aslan (crew)
geplaatst: 16 oktober 2009, 23:59 uur
hard ja! andrew white! heavy, ik hou wel van heavy, soms! 3/5 arme girlfriend
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 08:53 uur
Schattig en lollig trackje dat het vast erg goed doet als danstrackje. Ongecompliceerde fun. Best leuk om nog eens wat uit de Wood stal te horen. 4/5
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 18:04 uur
leuk filmpje, maar muzikaal niet zo erg interessant.
Om maar weer even een wat oudere uit de kast te trekken: electronica met klavecimbel van Arovane (Tides uit 2000)
Om maar weer even een wat oudere uit de kast te trekken: electronica met klavecimbel van Arovane (Tides uit 2000)
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 19:43 uur
Ik herinner me die cd van arovane nog heel goed. Beluisterde deze in beste platenzaak van Antwerpen (helaas al lang dicht) en ik dacht pfffff, niet mijn ding. Luisterde die avond nog eens op het web naar fragmenten en dacht: Damn, waarom heb ik die laten liggen!
En een paar weken later heb ik de cd toch gekocht. Heeft heel vaak in de cdlade gelegen
.
Dit nummer is ok, maar niet het beste.
En een paar weken later heb ik de cd toch gekocht. Heeft heel vaak in de cdlade gelegen
.Dit nummer is ok, maar niet het beste.
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 20:58 uur
eviljoke schreef:
heb je eigenlijk wel gelijk in, maar deze kon ik online vinden...
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 21:37 uur
Die Pisstank is inderdaad wel lollig.. beetje te verwachten met die naam en titel van het nummer. 3*
Arovane heb ik ook wel eens beluisterd, en kon me best bekoren. Niet bijster spannend, maar wel sfeervol. 3,5*
Arovane heb ik ook wel eens beluisterd, en kon me best bekoren. Niet bijster spannend, maar wel sfeervol. 3,5*
0
Poa
geplaatst: 22 oktober 2009, 08:46 uur
Inderdaad niet het beste van Tides, maar nog steeds fijn. Gelijk maar weer even het album opgezet.
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 15:20 uur
Niet echt mijn ding, maar wel een origineel geluid (in ieder geval voor mijn oren) en daardoor wel interessant om wat vaker te beluisteren.
3,5*
3,5*
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 17:51 uur
Dat lijkt wel een beetje Prhizzm op jazz tour. Jammer van die stem.
0
Misterfool
geplaatst: 23 oktober 2009, 18:07 uur
een beetje op het randje van electronica maar toch.
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 18:35 uur
Klasse (ze hadden hier moeten blijven)- maar wel over een paar behoorlijke boxen (de laptop hier kan het niet goed hebben op niveau). In de trant van 'maak kennis met electronica' wel een 'mwéh'.
0
Misterfool
geplaatst: 23 oktober 2009, 20:09 uur
ben zelf ook geen electronicaman meer een rockman. maar hoor zo af en toe iets van electronica. een vraag je mag je industtial(einsteurende neubauten,nin en coil ook onder electronica rekenen
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:16 uur
Black To Comm - Hotel Freund
van het album Alphabet 1968 dat nu net uit is.
van het album Alphabet 1968 dat nu net uit is.
0
hdk-nl
geplaatst: 25 oktober 2009, 14:05 uur
Ik heb al een paar keer het album afgespeeld op de type site, maar ik ben er nog niet uit met wat ik er van moet vinden.
0
Sietse
geplaatst: 25 oktober 2009, 22:09 uur
ik vind dit een mooi nummer.
hopelijk morgen of dinsdag de plaat binnen
hopelijk morgen of dinsdag de plaat binnen

0
geplaatst: 25 oktober 2009, 22:16 uur
@Midaircondo: fraai. Zo hoor ik het graag. Broeierig en mystiek. De nieuwe boreling van dit jaar is ook fraai.
4*
@Black to Comm: klinkt ook goed. Wil ik wel meer van horen.
3,5*
4*
@Black to Comm: klinkt ook goed. Wil ik wel meer van horen.
3,5*
0
DevendraBan
geplaatst: 26 oktober 2009, 12:10 uur
Nederlandse producer dit, een land dat samen met de VS toch wel tot de top van beatmakerij behoort, i find. Ken dit nummer vanop de Beat Dimensions Vol. 1, onder de naam Flourgreen Fag. geen idee hoe het juist zit.
* denotes required fields.