Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2009, 13:30 uur
weet niet van welk jaar het bovenstaand nummer is, maar het klinkt al wat ouder en vooral heel saai.
En echte goeie beats hoor ik er niet in.
En echte goeie beats hoor ik er niet in.
0
DevendraBan
geplaatst: 26 oktober 2009, 13:40 uur
Het wordt gewoon een beat genoemd. Nummer is niet ouder dan twee/drie jaar, dit soort beats zijn de laatste jaren aan een stevige opmars bezig.
En ja, dat je het saai noemt, kan ik zeker inkomen maar het weet mijn aandacht anders altijd wel beet te pakken.
En ja, dat je het saai noemt, kan ik zeker inkomen maar het weet mijn aandacht anders altijd wel beet te pakken.
0
geplaatst: 26 oktober 2009, 17:32 uur
hmm ja ik vind dit wel chill zou misschien nog beter zijn met een goede rap eroverheen maar zo is het zeker ook goed te luisteren.
4*
4*
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 21:37 uur
haha "$57.59 in change"
Echt nice ja, zo'n mooi geluid he die fender rhodes.En leuke clip ook nog eens. had alleen wel wat langer mogen duren.
4.5/5
Echt nice ja, zo'n mooi geluid he die fender rhodes.En leuke clip ook nog eens. had alleen wel wat langer mogen duren.
4.5/5
0
tuktak
geplaatst: 1 november 2009, 22:31 uur
volgens mij is een 'gewoon leuke electronic plaatjes plaatsen topic' uiteindelijk leuker dan dit beoordelingstopic.
0
geplaatst: 2 november 2009, 12:56 uur
Clubbed to Death (Lola) (1996) - MovieMeter.nl is dat hiervan?
Klinkt erg bekend, hou wel van dit soort muziek. Piano´s gaan op den duur wel vervelen.
Klinkt erg bekend, hou wel van dit soort muziek. Piano´s gaan op den duur wel vervelen.
0
geplaatst: 2 november 2009, 14:18 uur
0
geplaatst: 3 november 2009, 10:44 uur
Producer [Additional Production] - Stacey Pullen
Remix - Mayday
Remix [Credited To], Producer [Additional Production] - Derrick May
1992.
Deze plaat was zijn tijd wel héél ver vooruit, vooral op ritmisch vlak. Werd ook veel gedraaid en vooral in de Waakzaamheid in Zaandam maar ook elders uiteraard.
Dikke favoriet van the godfather of house - Dj Dimitri - die zijn heil een paar jaar geleden heeft gezocht in het boeren leven, al is dat ondertussen misschien niet meer?
Het is helaas geen optimale upload, maar de mooie warme bassline synth blijft nog redelijk overeind.
Remix - Mayday
Remix [Credited To], Producer [Additional Production] - Derrick May
1992.
Deze plaat was zijn tijd wel héél ver vooruit, vooral op ritmisch vlak. Werd ook veel gedraaid en vooral in de Waakzaamheid in Zaandam maar ook elders uiteraard.
Dikke favoriet van the godfather of house - Dj Dimitri - die zijn heil een paar jaar geleden heeft gezocht in het boeren leven, al is dat ondertussen misschien niet meer?
Het is helaas geen optimale upload, maar de mooie warme bassline synth blijft nog redelijk overeind.
0
geplaatst: 3 november 2009, 18:42 uur
"In the Pocket..", "Rob Dougan..." en "Inndercity"
alledrie heel fijne tracks. nice!
alledrie heel fijne tracks. nice!
0
geplaatst: 3 november 2009, 23:28 uur
Leuk plaatje hoor wat ik niet verwacht voor die tijd.
Dan zou ik eerder een '96 verwachten.
Zo'n een plaatje mogen ze me voorschotelen om de dag mee te beginnen op 't werk.
Wat keuvelen in den beginne met dit trackje werkt prima.
Het is verbazingwekkend hoe weinig interesse er is voor dit soort wonderschone muziek.
Dan zou ik eerder een '96 verwachten.
Zo'n een plaatje mogen ze me voorschotelen om de dag mee te beginnen op 't werk.
Wat keuvelen in den beginne met dit trackje werkt prima.
Het is verbazingwekkend hoe weinig interesse er is voor dit soort wonderschone muziek.
0
geplaatst: 4 november 2009, 14:26 uur
dan heb ik het wel over jouw clipje:
Ik heb Stephan Mathieu redelijk hoog zitten. Zijn samenwerking met Taylor Deupree van eerder dit jaar is erg fraai en ook zijn album van vorig jaar is meer dan de moeite waard.
Bij zo'n clip als dit is altijd het probleem dat je te weinig meekrijgt om het complete beeld te krijgen. Ik had graag wat langer mogen kijken luisteren en de details raken wat verloren in de glasvezelkabels. Toch maar thuis gewoon een album opzetten of er live naar toe gaan als je de kans krijgt.
Ik heb Stephan Mathieu redelijk hoog zitten. Zijn samenwerking met Taylor Deupree van eerder dit jaar is erg fraai en ook zijn album van vorig jaar is meer dan de moeite waard.
Bij zo'n clip als dit is altijd het probleem dat je te weinig meekrijgt om het complete beeld te krijgen. Ik had graag wat langer mogen kijken luisteren en de details raken wat verloren in de glasvezelkabels. Toch maar thuis gewoon een album opzetten of er live naar toe gaan als je de kans krijgt.
0
geplaatst: 5 november 2009, 13:46 uur
laten we maar even door zweven:
Peter Wright - River Lea Time Lapse
recent uitgekomen op Spekk.
Peter Wright - River Lea Time Lapse
recent uitgekomen op Spekk.
0
geplaatst: 5 november 2009, 23:38 uur
Ik zat er verzonken naar te kijken in m'n "le penseur" houding.
Dit is top level.
Clip en muziek zijn goed op elkaar afgesteld.
Ik vraag me soms af of liefhebbers van dit soort muziek een soort toeschouwers zijn in 't leven.
Maar het zweeft lekker ...
En Spekk is sowieso een label met een neus die goede etherische geuren waarneemt.
De dolende toeschouwer
Dit is top level.
Clip en muziek zijn goed op elkaar afgesteld.
Ik vraag me soms af of liefhebbers van dit soort muziek een soort toeschouwers zijn in 't leven.
Maar het zweeft lekker ...
En Spekk is sowieso een label met een neus die goede etherische geuren waarneemt.
De dolende toeschouwer
0
Sietse
geplaatst: 6 november 2009, 00:19 uur
album staat op het lijstje van dingen die ik nog van Spekk wil hebben. Misschien voor het eind van het jaar nog eens bestellen.
0
geplaatst: 6 november 2009, 10:40 uur
Lang zullen we zweven!
Mij onbekend tot nu, en ik ben van plan om daar verandering in te brengen.
Mij onbekend tot nu, en ik ben van plan om daar verandering in te brengen.
0
thejazzscène
geplaatst: 6 november 2009, 18:59 uur
Deze is voor de liefhebbers van de zwaardere genres.
Broken Note heeft een eigen kijk op dubstep: à la Vex'd maar sneller, agressiever, met veel geklooi en allerlei breaks hier en daar. Allemaal vertegenwoordigd in één strak geproduceerd album.
Eveneens deze Hecq remix staat daarop:
Broken Note heeft een eigen kijk op dubstep: à la Vex'd maar sneller, agressiever, met veel geklooi en allerlei breaks hier en daar. Allemaal vertegenwoordigd in één strak geproduceerd album.
Eveneens deze Hecq remix staat daarop:
0
hdk-nl
geplaatst: 6 november 2009, 21:06 uur
Ik zat toevallig laatst te kijken wat het Ad Noiseam label allemaal de laatste tijd zoal had uitgespookt en daar kwam ik ook een nummertje tegen van Broken Note. Is best leuk voor wanneer het gewoon even moet beuken. Hier te bekijken:
Broken Note - Let Em Hang on Vimeo
(Is overigens nog lomper dan die van jou tjs).
Broken Note - Let Em Hang on Vimeo
(Is overigens nog lomper dan die van jou tjs).
0
geplaatst: 20 november 2009, 00:33 uur
Die Broken Note vind ik erg lekker! Weer een tijdje terug dat we zo'n prima nummer langs zagen komen hier.. 4,5*
Dat geldt helaas niet de tip van DevendraBan, beetje oubollige trommeltjeshouse met de onvermijdelijke hihats en waardeloze ingemixde gladde geluidjes. 1*
Dat geldt helaas niet de tip van DevendraBan, beetje oubollige trommeltjeshouse met de onvermijdelijke hihats en waardeloze ingemixde gladde geluidjes. 1*
0
geplaatst: 20 november 2009, 07:28 uur
Broken Note is inderdaad wel een ferme dubstep track. Als je denkt dat het subgenre op zijn gat ligt, dan komen er toch weer interessante producers om de hoek piepen die het weer injecteren met, in dit geval, agressie en guts. Ik ga zeker achter de full cd aan. 4*
En alhoewel ik Martyn // Great Lenghts een heel goede plaat vind, vind ik deze remix toch niet echt gelaagd. Geef mij maar het origineel. 2,5*
En alhoewel ik Martyn // Great Lenghts een heel goede plaat vind, vind ik deze remix toch niet echt gelaagd. Geef mij maar het origineel. 2,5*
0
DevendraBan
geplaatst: 20 november 2009, 11:04 uur
Vond het zelf ook geen speciale remix, vond het gewoon fijn om die vertrouwde geluidjes eens in een andere vorm te horen.
0
geplaatst: 26 november 2009, 13:41 uur
Berg Sans Nipple - Horse Shoes and Hand Grenades
Mix van post-rock en electronic.
P.S.: negeer die suffe clip; heeft een negatieve invloed op de muziekbeleving.
0
geplaatst: 26 november 2009, 23:57 uur
Clip heeft toch meer een positieve invloed op de muziek zou ik zeggen.
Sterker nog , de muziek is een goede ondersteuning voor een van m'n geliefste films ooit.
Die hele film heeft m'n gehele zijnsvorming mee geconstrueerd.
Met niet te vergeten Tuco als Tijl Uilenspiegel himself.
Oh ja , de muziek die is prachtig natuurlijk.
Morgenvroeg bekijk ik deze nog eens om m'n dag goed te starten.
Eerder wel verfijnde post-rock die heel warm aanvoelt. Dromerig en leuk om dit op te leggen na een dag labeur.
Mooi mooi.
5/5
Sterker nog , de muziek is een goede ondersteuning voor een van m'n geliefste films ooit.
Die hele film heeft m'n gehele zijnsvorming mee geconstrueerd.
Met niet te vergeten Tuco als Tijl Uilenspiegel himself.
Oh ja , de muziek die is prachtig natuurlijk.
Morgenvroeg bekijk ik deze nog eens om m'n dag goed te starten.
Eerder wel verfijnde post-rock die heel warm aanvoelt. Dromerig en leuk om dit op te leggen na een dag labeur.
Mooi mooi.
5/5
0
geplaatst: 27 november 2009, 00:21 uur
Tsja, best aardige electronic in het nebulo/fennesz en vooral damiak laadje. Dat is in dit geval een compliment, ondanks de fennesz vermelding. De clip is natuurlijk subliem, omdat hij van één van de beste films ooit is gemaakt. Leuk ook om een toch al trage film in slowmotion te laten zien
3,5*
3,5*
0
geplaatst: 27 november 2009, 01:21 uur
Damiak zou deze plaat ook hebben kunnen gemaakt idd.
De andere twee kon ik toch niet helemaal volgen. Alhoewel Nebulo zou het ook kunnen eigenlijk.
Meteen even z'n laatste opleggen.
Oh en oh, wie maakt nog zulke shots van zulke gezichten.
De mens is te robotisch geworden om nog zulke smoelen te kunnen krijgen.
De andere twee kon ik toch niet helemaal volgen. Alhoewel Nebulo zou het ook kunnen eigenlijk.
Meteen even z'n laatste opleggen.
Oh en oh, wie maakt nog zulke shots van zulke gezichten.
De mens is te robotisch geworden om nog zulke smoelen te kunnen krijgen.

* denotes required fields.