MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Sietse
jurado schreef:
Painted Palms :

(embed)

Beetje Yeasayer , beetje (braakterm) chillwave , beetje psychedelic.

Braakterm, dat dekt voor mij de muziek wel behoorlijk.
Ik snap het niet helemaal die "chillwave" hype, maar dat zal vast aan mij liggen.
Ducktails is nog wel te doen, maar veel verder dan dat trek ik echt niet.

Sietse
aslan schreef:
Troum - Dhanu-H

(embed)

Troum doet het bij mij nog altijd goed, al heb ik de laatste paar albums niet meer gekocht.
Blijft voor mij mooie tragische muziek, al vind ik dit nummer niet het meest sterke dat ik van ze heb gehoord.
Snel weer eens Sigqan luisteren.

Sietse schreef:
Wat is hier modern aan?

Ongetwijfeld de release datum ... verder geen geweldig originele muziek, maar aan de details hoor je gewoon dat het recent materiaal is.

Sietse
ok, vond het ook niet heel modern klinken. Ben dus niet de enige.

Neuh niet in die zin, maar vergeleken met dat vorige nummer, dat wel degelijk meer 'old school' was.

Sietse
uhm wil niet vervelend doen, maar d'n'b en de industriele techno (om het zo maar ff te noemen) verschillen qua genre maar een paar jaar* (en hebben ook totaal geen samenhang met elkaar)
dus snap ik het nog steeds niet.

d'n'b gaat terug tot ongeveer (niet precies) '93 en industriele de oudste industriele techno die ik ken is uit '95-'96 (al was dat nog wel vrij anders dan dit...echt in deze richting is het oudste dat ik ken uit '98-'99)

Sietse schreef:
ok, vond het ook niet heel modern klinken.

Maar dat doet het dus eigenlijk wel. Het is niet echt een nummer dat al een 3/4 jaar oud zou kunnen zijn.

Onderhond schreef:
(quote)

Maar dat doet het dus eigenlijk wel. Het is niet echt een nummer dat al een 3/4 jaar oud zou kunnen zijn.

Dat bedoel ik. Misschien is de muziek niet modern (wat voor electronic is er dan eigenlijk wél modern?), maar de sound in ieder geval wel.

Ik vind Painted Palms wel tof, iets te vrolijk mischien maar het heeft wel wat.

thejazzscène
andnino schreef:
(wat voor electronic is er dan eigenlijk wél modern?)

Goeie vraag! Iemand een antwoord?

Relativisten zullen wellicht vooruitgang of vernieuwing op vlak van elektronische muziek verwerpen hoewel ik wel degelijk nieuwe muziek tegenkom die daarvoor niet of anders werd gemaakt. Aangezien elektronische muziek meegaat met de tijd en dus ook de technologie wat leidt tot evolutie in geluid en mogelijkheden, kan er vrijwel niet anders dan van vernieuwing en modernisering van het genre gesproken worden. Of ben ik fout?

Sietse
Florian Hecker is redelijk vernieuwend bezig, dat terwijl hij ook weer verwijst naar oude electronica. Maar denk niet dat hij hier veel liefhebbers zal vinden.

Ik vind vernieuwing inmiddels ook weinig interessant meer als drijfveer.. ook binnen de electronica gaat het na verloop van tijd hetzelfde als rock of ieder ander genre.. pioniers, volgers, anarchisten en revolutionairen, pioniers die dat oppikken en volgers.. die cyclus hebben we al een paar keer gehad in electronica en met iedere stormwind is er weer een enorm landschap aan gras weggemaaid voor de voeten.
Het gaat toch meer om wat je creëert met bestaande elementen en de nadruk op details..

Ben niet zo van de hardcore varianten, maar Outside Agency is best tof in zijn genre. Painted Palms vind ik helemaal niks.. zeurderig ook.
Traum is wel mooi trouwens, meer filmscore dan op zichzelf staande electronic, maar mooi!

Sietse
orbit schreef:
Ik vind vernieuwing inmiddels ook weinig interessant meer als drijfveer..

Hoewel ik het heel interessant vind, vind ik het ook weer niet zo ontzettend belangrijk. De laatste tijd grijp ik zelf eigenlijk vooral terug naar de echte pioniers, en dan vooral de vroege minimal music/drone doet mij heel erg veel.
Al kan ik ook zeer veel genieten van het knip en plak werk van de Nederlandse klassiekers zoals Henk Badings en Dick Raaijmakers.
Van die eerste is een hele mooie compilatie met mooie stukken voor orkest en electronica (en dat in 58 en 59). De compilatie staat nog niet op MuMe maar is zeker een aanrader voor hen die
Discogs - Database and Marketplace for Music on Vinyl, CD, Cassette, MP3 and More zijn in vroege electronica van Hollandse bodem

aslan (crew)

tuktak
the outside agency = eye d en dj hidden. je moet ervan houden, meestal loop ik weg als dj's met dat spul aankomen zetten...

Vector-lovers is best okee, dat Stahlwerk is me iets teveel van dik hout en planken.. ken dat soort werk goed, maar dit bevalt me niet, alsof de punch des te harder aankomt als we maar wat blijven zwatelen tijdens de muziek door.

Vector-Lovers best ok, nummer zit goed in elkaar, maar dat luister ik verder ook niet uit eigen initiatief.

Dit wel

Sietse
zo typisch...hipsters :/
Had mooi kunnen zijn, ware het niet dat er met opzet veel fuzz over de opname is gegooid en de rip ook nog eens slecht is.

Sietse schreef:
Had mooi kunnen zijn, ware het niet dat er met opzet veel fuzz over de opname is
gegooid en de rip ook nog eens slecht is.

+1
Te gedompt geluid, muziekje is verder wel mooi.

andnino schreef:
(quote)

+1
Te gedompt geluid, muziekje is verder wel mooi.

Met gedompt bedoel je gedempt geluid? Dat hoort zo, lo-fi noemen ze dat, hebben ze express gedaan. Ik vind het wel mooi. De rip is dus ook niet echt slecht.

Bedompt, bedoel ik. Ja ik weet dat het hoort, maar ik vind het nog steeds té.

Sietse
trebremmit schreef:
(quote)

Met gedompt bedoel je gedempt geluid? Dat hoort zo, lo-fi noemen ze dat, hebben ze express gedaan. Ik vind het wel mooi. De rip is dus ook niet echt slecht.

Juist het is met opzet en dat vind ik dus suf...kuthipsters

Verder vind ik de rip ook niet echt briljant

andnino schreef:
Vector-Lovers best ok, nummer zit goed in elkaar, maar dat luister ik verder ook niet uit eigen initiatief.

Dit wel
(embed)

Wanneer en waarom luister je dit? Kan er echt niet bij dat je dit tof of fijn vind om te horen, ben echt benieuwd waarom .

Ladyscraper vind ik te gek! Lekker brute industrial met goeie knallen op zijn tijd. Dead drums is En Totakeke vind ik nogal bejaarde industrial, net als het andere werk dat ik van hem ken.

Sietse schreef:
(quote)

Juist het is met opzet en dat vind ik dus suf...kuthipsters

Verder vind ik de rip ook niet echt briljant

Ik wist niet dat lo-fi hip was? Zal me verder ook worst wezen, Dead Drums is gewoon erg gaaf!

Sietse
trebremmit schreef:
(quote)

Ik wist niet dat lo-fi hip was? Zal me verder ook worst wezen, Dead Drums is gewoon erg gaaf!

Misschien zo zeer Dead Drums niet, zou het ook niet weten, maar cassette releases en dit soort typische chillwave...ja, hipsters...
Verder trouwens weinig met electronische muziek te maken lijkt mij zo.

EDIT: verder trouwens wel leuke dingen op dat labeltje uitgekomen. Cloundland Canyon, Scott Tuma, Wet Hair

ps. ik vind vooral die laag een fuzz (bedompt) vind ik erg jammer. Als ze dat niet hadden gedaan...

... dan was het nog steeds een kutnummer geweest. Vreselijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.