Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 28 januari 2011, 18:30 uur
Sankt Otten: Mij te lijzig.
Needle Sharing: Mist impact, mis een de overweldigende energie die je erin verwacht en voelt wat leeg aan.
Acces to Arrasaka: Muziek van hem zit meestal wel goed in elkaar, maar het klinkt altijd zo glad bij hem.
Needle Sharing: Mist impact, mis een de overweldigende energie die je erin verwacht en voelt wat leeg aan.
Acces to Arrasaka: Muziek van hem zit meestal wel goed in elkaar, maar het klinkt altijd zo glad bij hem.
0
geplaatst: 30 januari 2011, 15:18 uur
Access To Arasaka klinkt inderdaad erg fijn.. doet mij ook aan Autechre denken, ook sommig van hun recenter werk overigens.
Iszoloscope ken ik ook, sommige van zijn tracks zijn mij iets te lomp inderdaad.. maar dit gaat nog prima.
Iszoloscope ken ik ook, sommige van zijn tracks zijn mij iets te lomp inderdaad.. maar dit gaat nog prima.
0
Sietse
geplaatst: 30 januari 2011, 19:33 uur
Access To Alaska doet idd erg veel denken aan Autechre, alleen wat organischer.
Klinkt goed.
Iszoloscope doet met daarentegen helemaal niets
Dat over Needle Sharing en Panacea klopt overigens niet, ze hebben alleen samen een split gedaan samen met Tarmvred. Verder niet mijn ding, en durf het zelfs wel redelijk saai te noemen.
Klinkt goed.
Iszoloscope doet met daarentegen helemaal niets
Dat over Needle Sharing en Panacea klopt overigens niet, ze hebben alleen samen een split gedaan samen met Tarmvred. Verder niet mijn ding, en durf het zelfs wel redelijk saai te noemen.
0
thejazzscène
geplaatst: 15 februari 2011, 17:44 uur
Mark Fell klinkt wat als de haperende, ritmische muziek van SND, alleen minder interessant vind ik. Het weet geen volle 5 minuten te boeien. De link met Autechre hoor ik niet.
Over Autechre gesproken: wie graag wat eps van ze wil kopen kan nu meteen een hele box aanschaffen
Autechre - 'EPs 1991 – 2002' - WARPCD211
Bedankt iedereen voor de reactie trouwens op mijn vorige post.
Over Autechre gesproken: wie graag wat eps van ze wil kopen kan nu meteen een hele box aanschaffen
Bedankt iedereen voor de reactie trouwens op mijn vorige post.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 18:43 uur
thejazzscène schreef:
Goeie tip - da's een kek setje indeed, en dat voor 35 GBP.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 19:10 uur
Het is dat al die EPtjes hier al op de plank staan, anders had ik ze zeker gekocht. Chique box. 
On-topic;
Mark Fell weet mij ook niet te boeien. Van de laatste paar geposte nummers springt Access to Arassaka er toch wel uit voor mij. Dik 4* nummer dat.

On-topic;
Mark Fell weet mij ook niet te boeien. Van de laatste paar geposte nummers springt Access to Arassaka er toch wel uit voor mij. Dik 4* nummer dat.
0
geplaatst: 16 februari 2011, 22:35 uur
Nieuwe Stendeck:
van het nieuwe album "Scintilla" op Tympanik (release: 15/03/2011)
van het nieuwe album "Scintilla" op Tympanik (release: 15/03/2011)
0
geplaatst: 16 februari 2011, 22:48 uur
Stendeck
zijn vorige album was echt briljant.
Dit nummer doet me nog niet zo heel veel, iets te gelikt, maar ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe album.
zijn vorige album was echt briljant.Dit nummer doet me nog niet zo heel veel, iets te gelikt, maar ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe album.
0
Sietse
geplaatst: 16 februari 2011, 23:16 uur
Mark Fell is 1/2 SND dus die link is logisch.
Ik vind het wel erg boeiend en zie de link met Autechre eigenlijk wel.
Vooral in het laatste album van SND hoor je duidelijk vergelijkbare patronen als je in de muziek van Autechre hoort, alleen zijn de geluiden heel anders. Minimaler, killer en daardoor klinkt het nog wat abstracter. Ik waardeer dat eigenlijk wel heel erg.
Wil die twee laatste cd's van Mark Fell eigenlijk nog steeds erg graag kopen.
Vooral in het laatste album van SND hoor je duidelijk vergelijkbare patronen als je in de muziek van Autechre hoort, alleen zijn de geluiden heel anders. Minimaler, killer en daardoor klinkt het nog wat abstracter. Ik waardeer dat eigenlijk wel heel erg.
0
thejazzscène
geplaatst: 17 februari 2011, 13:41 uur
Sietse schreef:
Ah
daar had ik geen flauw benul van. Er bestaat zoveel elektronica die met dit soort patronen werkt. Moet het daarom perse met Autechre vergeleken worden... ik vind van niet. Op de duur zou je bijna gaan denken dat heel het elektronische muziekwereldje onder Autechre, BOC, Aphex Twin enzovoort kan geplaatst worden. Zoals alle techno uiteindelijk een afkooksel zou zijn van de elektro van Kraftwerk.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 11:57 uur
Beetje trancy, beetje techno, beetje oldkool, warme onderliggende roffel, heerlijk sfeertje, 100% Hymen, album staat niet op MuMe. In het kort samengevat.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 15:03 uur
madmadder schreef:
(embed)
Ik vind dit wel een mooi nummer
(embed)
Ik vind dit wel een mooi nummer
wauw

0
Sietse
geplaatst: 18 februari 2011, 20:18 uur
thejazzscène schreef:
Ah
daar had ik geen flauw benul van.
Er bestaat zoveel elektronica die met dit soort patronen werkt. Moet het daarom perse met Autechre vergeleken worden... ik vind van niet. Op de duur zou je bijna gaan denken dat heel het elektronische muziekwereldje onder Autechre, BOC, Aphex Twin enzovoort kan geplaatst worden. Zoals alle techno uiteindelijk een afkooksel zou zijn van de elektro van Kraftwerk.
(quote)
Ah
daar had ik geen flauw benul van. Er bestaat zoveel elektronica die met dit soort patronen werkt. Moet het daarom perse met Autechre vergeleken worden... ik vind van niet. Op de duur zou je bijna gaan denken dat heel het elektronische muziekwereldje onder Autechre, BOC, Aphex Twin enzovoort kan geplaatst worden. Zoals alle techno uiteindelijk een afkooksel zou zijn van de elektro van Kraftwerk.
Natuurlijk moet je niet alles daar mee gaan vergelijken enzo, maar ik hoor hier toch heel duidelijk vergelijkbare patronen in. Al is het maar de vraag wie hier wie heeft beinvloed. Mark Fell en zijn maatje van SND doen al jaren dit soort dingen, luister bijv. maar naar Makesnd Cassette, of mijn persoonlijke favoriet Tenderlove.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 20:33 uur
Wat is Stendeck toch een waanzinnig briljant artiest, heb nooit kippenvel bij het voor de eerste keer luisteren van een track.. maar mijn haartjes staan recht overeind!!
Weer een regelrechte voltreffer dit!! Nieuwe plaat 
Weer een regelrechte voltreffer dit!! Nieuwe plaat 
0
geplaatst: 22 februari 2011, 17:24 uur
Mimosa vind ik niet zo bijzonder. Niet écht standaard dubstep maar origineel toch ook weer niet. Zit ook niet zo veel dynamiek in 't nummer.
0
geplaatst: 23 februari 2011, 18:55 uur
best geinige nummers hierboven, Stendeck vind ik alleen de bergafwaartse lijn voortzetten sinds 'Can You Hear My Call?'. Mark Fell en SND zijn leuk bezig, maar brengen zelden voor mij echt over het gehéél pakkende nummers
0
geplaatst: 23 februari 2011, 22:50 uur
Rare boel die laatste, vind 't niet echt genietbaar eigenlijk. Kwestie van smaak grotendeels
0
thejazzscène
geplaatst: 24 februari 2011, 10:21 uur
Goede oldschool drum'n'bass. Schattige belletjes die rond de over-en-weer spelende drums en breakbeats hangen.
0
geplaatst: 25 februari 2011, 09:19 uur
Painted Palms :
Beetje Yeasayer , beetje (braakterm) chillwave , beetje psychedelic.
Beetje Yeasayer , beetje (braakterm) chillwave , beetje psychedelic.
0
aslan (crew)
geplaatst: 26 februari 2011, 23:11 uur
the outside agency & spl en painted palms zijn nu niet direct met elkaar te linken... mijn voorkeur gaat uit naar de eerste!
* denotes required fields.