Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 12:38 uur
Zo ver zou ik nog niet willen gaan, maar meters kippevel krijg ik er zeker van.
Kwa opbouw doet ie me een beetje denken aan Piezo van Autechre, mede door de waves op het einde.
Kwa opbouw doet ie me een beetje denken aan Piezo van Autechre, mede door de waves op het einde.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 12:52 uur
Nou ik vind er weinig bijzonders aan eerlijk gezegd. Wat een saaie opbouw qua ritme zeg.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 12:53 uur
orbit schreef:
U komt daar met erg gladde danceplaatjes aan CD.
U komt daar met erg gladde danceplaatjes aan CD.
Het is idd gemakkelijk in het gehoor liggend en pretentieloos. Maar op zijn tijd zeker genietbaar. Vooral het album van Boeoes Kaelstigen is toch wel een aanrader.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:03 uur
trebremmit schreef:
Nou ik vind er weinig bijzonders aan eerlijk gezegd. Wat een saaie opbouw qua ritme zeg.
En de 'zang' in het midden dan?
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:53 uur
trebremmit schreef:
Het gaat bij deze track ook amper om het ritme, maar om het esotherische plateau waar je naartoe wordt getilt tijdens de waves en zang die steeds sterker aanzwellen op de achtergrond. Dat heeft iets hemels en ook beklemmends, alsof je naar je eigen verscheiden van deze wereld tijdens je begrafenis zit te luisteren. Tenminste, dat is wat het mij doet.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:56 uur
Chameleon Day schreef:
Het is idd gemakkelijk in het gehoor liggend en pretentieloos. Maar op zijn tijd zeker genietbaar. Vooral het album van Boeoes Kaelstigen is toch wel een aanrader.
(quote)
Ik merk toch dat bij mij de interesse in electronica meestal stokt bij dat bepaalde ritme en opbouw.. kan er niks aan doen. Het boeit me gelijk niet meer, heb er denk ik te vaak aan bloot gestaan tijdens teveel foute feesten

0
geplaatst: 10 augustus 2011, 10:44 uur
orbit schreef:
Ik merk toch dat bij mij de interesse in electronica meestal stokt bij dat bepaalde ritme en opbouw.. kan er niks aan doen. Het boeit me gelijk niet meer,...
Ik merk toch dat bij mij de interesse in electronica meestal stokt bij dat bepaalde ritme en opbouw.. kan er niks aan doen. Het boeit me gelijk niet meer,...
Heb ik in de regel ook. De meeste dance vind ik niet zo boeiend vanwege het eentonige ritme (de beat). Is vast en zeker effectief op de dansvloer, maar te weinig gevarieerd om met volle aandacht te beluisteren in de luie stoel. Boeoes Kaelstigen vind ik een aangename uitzondering. Evenals de laatste van Dominik Eulberg (maar dat album oversijgt het dance-genre ook).
Nou, een andere dan. Voor een lome nazomerdag (.....waar is de zomer?)
0
geplaatst: 10 augustus 2011, 11:24 uur
Dit is wel een rustiek plaatje inderdaad.. voor een loom namiddagje. Doet me denken aan dit leuke nummertje:
0
geplaatst: 10 augustus 2011, 11:26 uur
Bola: ïs dat niet erg 80's - met dat achtergrond behang a la Tangerine Dream, een paar gelijmde loops en zippo presto. Voor mij is dat "esotherische plateau "nogal kitscherig, van het soort dat je regelmatig tegen kunt komen bij corporate introductiefilmpjes - al wordt daar ook wel imponeerrock gebruikt.
In crematoria wordt wel vaker kitsch gebruikt; blijkbaar een soort ultieme test of de gekiste echt het hooekje om is, aangezien ik zelf acuut wakker zou worden.
Ritmisch vind ik het monotoon en weinig verassend; Biosphere en Bookashade zijn wat mij betreft meesters op het vlak van electronic met miniamle shifts. En Boeoes Kaelstigen vind ik prettig in het gehoor liggen en maakt me vrolijk - en hoe oppervlakkig wellicht ook, is dat een emotie die tot arbeid aanzet.
In crematoria wordt wel vaker kitsch gebruikt; blijkbaar een soort ultieme test of de gekiste echt het hooekje om is, aangezien ik zelf acuut wakker zou worden.
Ritmisch vind ik het monotoon en weinig verassend; Biosphere en Bookashade zijn wat mij betreft meesters op het vlak van electronic met miniamle shifts. En Boeoes Kaelstigen vind ik prettig in het gehoor liggen en maakt me vrolijk - en hoe oppervlakkig wellicht ook, is dat een emotie die tot arbeid aanzet.

0
geplaatst: 10 augustus 2011, 14:47 uur
Tsja, je hebt ook nog zoiets als edelkitsch, maar zover reiken jouw oren kennelijk nooit heer Mju. En liever verschrikkelijk goed gemaakte kitsch dan droge broodkorsten met zemels in de bek van een of ander vervelend monotoon en puristisch geluidsgezelschap.. Ik zou mijn plaatselijke crematorium overigens gelijk aan een platenlabel helpen als ze dit ten gehore brachten!! 

0
geplaatst: 10 augustus 2011, 15:03 uur
Boy Is Fiction is laidback. Zelf vind ik ik dit Zweedse (vocale) nummer - zomers en laidback - een erg mooie flow hebben; doet wel denken aan Trentemöller, in een remix van Boeoes Kaelstigen; weliswaar een beetje commercieel, gemakkelijk in het gehoor liggend; n.b. de video is een stuk uit een Zweedse cultfilm (van Roy Andersson, Sånger från andra våningen)
0
geplaatst: 10 augustus 2011, 17:01 uur
Best relaxed nummer inderdaad. Daar kun je er veel van hebben, zonder dat je je eraan gaat ergeren 

0
geplaatst: 10 augustus 2011, 17:18 uur
Mss toch dat album van Boeoes Kaelstigen maar eens proberen Orbit.
Boy Is Fiction is ook prettig luistervoer. Fijne sfeer, melodieus. Het debuut is eveneens aan te raden. Wel met minder sterk afgetekende melodieën dan op 'Broadcasts in Colour', maar erg sfeervol en wat minder gepolijst.
Boy Is Fiction is ook prettig luistervoer. Fijne sfeer, melodieus. Het debuut is eveneens aan te raden. Wel met minder sterk afgetekende melodieën dan op 'Broadcasts in Colour', maar erg sfeervol en wat minder gepolijst.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 16:51 uur
Gaaf nummertje, al vraag ik me op basis van het clipje wel af of alle soundeffects ook bij het nummer horen. Los daarvan mist het wel wat bass/kicks. Moeten vast wel wat leuke remixes van te vinden zijn.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 17:25 uur
Africa Hitech zonder die soundeffects staat hier.
http://www.youtube.com/watc...
Tof nummer inderdaad.
http://www.youtube.com/watc...
Tof nummer inderdaad.
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 14:11 uur
Deze artiest krijgt veel te weinig aandacht op mume dus nog maar eens trackje van zijn laatste plaat. (met new order basje
)
)
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 14:34 uur
Ik vind het wel iets te 'bubblegum' maar klinkt zeker niet verkeerd, al moet ik er wel voor in de stemming zijn.
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 11:53 uur
Niet vernieuwend maar (mijn persoonlijke mening) wel mooi.
Beetje nostalgisch geluid.
In de video is ook mijn jeugdheld Fred Savage te zien (Kevin Arnold).

0
geplaatst: 19 augustus 2011, 12:40 uur
jurado schreef:
(embed)
(embed)
Geinig nummertje, erg nostalgisch inderdaad. Maar misschien nog wel leuker om die 80s games in de clip te zien, èn 'Kevin Arnold' (!) inderdaad, haha. Wat een gave serie was dat, The Wonder Years.

0
geplaatst: 19 augustus 2011, 17:06 uur
Omdat dit écht meer aandacht verdient; herken de inbreng van een bekende Deen:
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 23:04 uur
Ik vind dit erg leuke, speelse techno (?). Krijgt erg veel aandacht van zero inch, daarbuiten helemaal niets.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 18:18 uur
Mischien niet heel bijzonder maar ik vind dit wel een erg lekker nummer, goeie productie ook.
Denk wel dat velen het te eentonig zullen vinden.
Denk wel dat velen het te eentonig zullen vinden.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 02:32 uur
Laatste 3 nummers hebben sowieso te lijden onder eentonigheid.. Maar de laatste is wel het minst eentonig trebremmit, zo kan ik minimal nog wel waarderen. Waarom nou weer die hihats claps, da's beetje jammer, maar mooie spanningsboog verder.
* denotes required fields.