Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 29 juni 2009, 17:51 uur
ik vind het ook niet grappig, maar wel een hele goede plaat. sommige users hebben nu werkelijk bij elke 4/4 plaat lopen zeiken, en dat is wellicht nog minder grappig.
0
geplaatst: 29 juni 2009, 18:00 uur
In een dj-set kan zo'n track heel anders uitpakken en als een 'breker' of contrast fungeren; vroeger draaide ik op feestjes wel eens Conny Froboess (Zwei kleine Italiäner) als tussendoortje - altijd in een voor een grap. Maar zo sec op de middag, als stand-alone, nee niet mijn ding.
0
geplaatst: 29 juni 2009, 21:40 uur
Best een grappige plaat die net goed en origineel genoeg is om de gimmick te overstijgen. 3*
0
geplaatst: 29 juni 2009, 23:48 uur
Onderhond schreef:
Nochthans ben ik altijd te vinden voor een leuke 4/4 track.
Nochthans ben ik altijd te vinden voor een leuke 4/4 track.
Ik ook, heb ze hier nog teleurstellend weinig gehoord inderdaad..
0
geplaatst: 30 juni 2009, 11:16 uur
Misschien houd je wel niet gewoon van dat soort tracks? Ik zie je sowieso nauwelijks 4* of hoger geven hier. Qua 4/4-tracks staat me alleen een drum'n'bass-track bij uit het begin.
Post anders zelfs eens een 4/4-track die je wel leuk vindt (en liefst geen dnb, want daar houd ik dan weer niet zo van).
Post anders zelfs eens een 4/4-track die je wel leuk vindt (en liefst geen dnb, want daar houd ik dan weer niet zo van).
0
geplaatst: 30 juni 2009, 15:45 uur
Vind het maar een kutnummer 
Vrij zomers inderdaad, maar vooral vrij gay eigenlijk

Vrij zomers inderdaad, maar vooral vrij gay eigenlijk

0
thejazzscène
geplaatst: 30 juni 2009, 19:43 uur
Ook niet echt mijn ding eigenlijk.
Weinig boeiende compositie maar wat een kracht. Die eenvoud houdt de kracht en kwaliteit van de melodieën goed staande en dan als je aan dat middenstuk komt...
Weinig boeiende compositie maar wat een kracht. Die eenvoud houdt de kracht en kwaliteit van de melodieën goed staande en dan als je aan dat middenstuk komt...

0
hdk-nl
geplaatst: 30 juni 2009, 21:30 uur
Ik weet niet of het allemaal zo bedoeld is hoor maar dat Arabische achtige geval komt er elke 12 tellen in wat de flow niet ten goede komt, later komt er een soort van off-beat housebeat onder wat ook niet echt mee helpt, en nog wat later wordt er erg hinderlijk met het volume gespeeld.
Naar mijn inziens echt belachelijk slecht en amateuristisch.
Maar goed misschien mis ik hier wat in of zo.
Naar mijn inziens echt belachelijk slecht en amateuristisch.
Maar goed misschien mis ik hier wat in of zo.
0
geplaatst: 30 juni 2009, 22:53 uur
Nee, dit is mij ook te simpel. Irritant nintendo-geluidje en monotonie. Ik probeer me door dit soort staccato nummers heen te worstelen letterlijk, hier kwam ik niet verder dan een minuut of 6.. 1*
Ik ging er eigenlijk vanuit dat die volume-kwestie een kwaliteitsprobleem is met youtube
Ik ging er eigenlijk vanuit dat die volume-kwestie een kwaliteitsprobleem is met youtube

0
geplaatst: 30 juni 2009, 22:58 uur
orbit schreef:
. Irritant nintendo-geluidje en monotonie.
. Irritant nintendo-geluidje en monotonie.
Haha, dat dus
Ik moest meteen denken aan dat Egypte-level in Super Mario 
1.0*
0
geplaatst: 30 juni 2009, 23:01 uur
Of de oerversie van Prince of Persia die ik begin 1990 nog wel eens op een roestige oude peecee heb gespeeld 

0
geplaatst: 30 juni 2009, 23:11 uur
4.5*
Niet zijn beste (dat is het warme Followed by Angels), maar wel een hele goede plaat.
@rkdev: volgens mij komt dat deuntje gewoon op elke 4e maat (en dus 16 tellen) binnen lopen. Het is inderdaad een behoorlijk monotoon nummer, maar het sleept me enorm mee. Kan het ook niet helpen.
Niet zijn beste (dat is het warme Followed by Angels), maar wel een hele goede plaat.
@rkdev: volgens mij komt dat deuntje gewoon op elke 4e maat (en dus 16 tellen) binnen lopen. Het is inderdaad een behoorlijk monotoon nummer, maar het sleept me enorm mee. Kan het ook niet helpen.

0
geplaatst: 30 juni 2009, 23:22 uur
Mathias Aguayo - Grappig nummertje, zit goed genoeg in elkaar om niet allemaal als ongein over te komen. 3,5*
Mathew Jonson - Idd niet zijn beste (haalt het bij lange na niet bij Marionnette), maar wel een nummer dat de kracht van Mathew Jonson onderschrijft. Het nummer is idd simpel, tot op het irritante af, bijna zenuwslopend (ik weet nog wel dat ik een huisgenoot van mij hier helemaal gek mee heb gekregen), maar desondanks is het een ontzettend diep en meeslepend nummer. Er zijn er niet veel die dat kunnen, daarvoor petje af. 4,5*
Mathew Jonson - Idd niet zijn beste (haalt het bij lange na niet bij Marionnette), maar wel een nummer dat de kracht van Mathew Jonson onderschrijft. Het nummer is idd simpel, tot op het irritante af, bijna zenuwslopend (ik weet nog wel dat ik een huisgenoot van mij hier helemaal gek mee heb gekregen), maar desondanks is het een ontzettend diep en meeslepend nummer. Er zijn er niet veel die dat kunnen, daarvoor petje af. 4,5*
0
thejazzscène
geplaatst: 1 juli 2009, 00:27 uur
orbit schreef:
Of de oerversie van Prince of Persia die ik begin 1990 nog wel eens op een roestige oude peecee heb gespeeld
Duidelijk nog niet echt ingeburgerd in de quality-games.

Verder is het verschil in volume inderdaad aan het filmpje te wijten.
0
geplaatst: 1 juli 2009, 00:58 uur
thejazzscène schreef:
(quote)

Ik wou over jou eigenlijk hetzelfde zeggen, maar dan met betrekking tot muziek

0
thejazzscène
geplaatst: 1 juli 2009, 19:14 uur
Je moet natuurlijk kennis van spreken hebben om zoiets te durven zeggen.
0
thejazzscène
geplaatst: 1 juli 2009, 19:17 uur
herman schreef:
4.5*
4.5*
Ja, hij heeft eveneens bij mij in meerdere nummers wat losgekregen.
Erg sterk artiest. Een tip (die ik niet ken) in die stijl is altijd welkom!
0
geplaatst: 2 juli 2009, 12:47 uur
Ondanks dat het minder vlak is dan zijn meeste werk, blijft het behept met een dergelijke zielloze kitscherigheid, waardoor ik de muziek van Tiësto niet kan uitstaan. Daardoor is ie waarschijnlijk wel mateloos populair. 1,5*
0
geplaatst: 2 juli 2009, 12:49 uur
Tiësto heb ik nooit gesnapt, oppervlakkige trance muziek met vaak dezelfde simpele opbouw erin. Niets voor mij. 1,5*
Edit: haha titmeister en ik zitten duidelijk op één lijn.
Edit: haha titmeister en ik zitten duidelijk op één lijn.
0
geplaatst: 2 juli 2009, 13:15 uur
Vind het zelf een leuk, modern trancenummertje. Het klinkt vooral erg mooi vind ik, de synths zijn erg helder, al zullen sommigen het misschien een beetje te zoet vinden.
Ook technisch dik in orde, alles loopt lekker in elkaar over
4*
Ook technisch dik in orde, alles loopt lekker in elkaar over

4*
0
geplaatst: 2 juli 2009, 13:56 uur
2* - al is de beat op zich niet verkeerd, blijf ik dit zielloos effectbejag vinden erop gericht om massa's in beweging te krijgen.
Moet dit soort muziek vaak horen op feestjes bij vrienden als ze 'moderne muziek' willen draaien; dit en Armin van Buuren. Is ook populair onder 'swingers'. Voor alle duidelijkheid: mjuman is geen 'swinger'. Vind ook dat Tiësto zich sinds 2002 (toen ik door Spanje reed met zijn cd's bij me) niet echt in nieuwe richtingen heeft ontwikkeld.
Moet dit soort muziek vaak horen op feestjes bij vrienden als ze 'moderne muziek' willen draaien; dit en Armin van Buuren. Is ook populair onder 'swingers'. Voor alle duidelijkheid: mjuman is geen 'swinger'. Vind ook dat Tiësto zich sinds 2002 (toen ik door Spanje reed met zijn cd's bij me) niet echt in nieuwe richtingen heeft ontwikkeld.
0
geplaatst: 2 juli 2009, 14:56 uur
Mathew Jonson 2,5*, heeft veel beters gemaakt
Tiesto 2,5* minder slecht dan dat ik van hem gewend ben, moest ergens nog denken aan de trance van 1999/2000
Tiesto 2,5* minder slecht dan dat ik van hem gewend ben, moest ergens nog denken aan de trance van 1999/2000

0
geplaatst: 2 juli 2009, 16:17 uur
Aardig club trackje, al ben ik er ook niet helemaal weg van. Iets te soft en te braaf. Klinkt allemaal lekker uberclean, maar mist een beetje de echt mooie melodieën of de uitbundige sfeer.
3.0*
3.0*
* denotes required fields.