Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2009, 14:16 uur
Nja, waar moet ik beginnen? Dit is gewoon een perfect nummer.
De opbouw is heerlijk. Het begint met een ERG VETTE hardtrance beat, waar later een heerlijk spacy synthgeluid bovenvalt. Je waant je al vanaf het begin in de hemel ... maar het beste moet nog komen
Ook de break is hemels. Prachtige synths en verbluffend sample/soundscape-werk: goosebumps.
En dan de climax
Geeft gewoon een enorme kick, erg weinig nummers die zoiets teweeg kunnen brengen!
5*
De opbouw is heerlijk. Het begint met een ERG VETTE hardtrance beat, waar later een heerlijk spacy synthgeluid bovenvalt. Je waant je al vanaf het begin in de hemel ... maar het beste moet nog komen

Ook de break is hemels. Prachtige synths en verbluffend sample/soundscape-werk: goosebumps.
En dan de climax
Geeft gewoon een enorme kick, erg weinig nummers die zoiets teweeg kunnen brengen!5*
0
geplaatst: 24 april 2009, 14:53 uur
4.5* Vooral die break is geniaal. Perfect stukje waarbij de invallende beat kon uitgesteld en uitgesteld worden. En je kon er zeker van zijn dat wanneer hij dan toch kwam de Zillion vloer 10 cm naar beneden dook (letterlijk). Hoort bij de beste jaren '90 club.
0
geplaatst: 24 april 2009, 16:46 uur
4* - idd; deed mij denken aan een aantal dingen die ik heb op Ultra Techno (l'anthologie de la techno - 4cd); met o.a. BBE, Wink, Jaydee en Jens.
0
geplaatst: 24 april 2009, 18:08 uur
Ha, Mjuman, Control doet me ook altijd een beetje denken aan Seven Days And One Week 

0
geplaatst: 24 april 2009, 18:11 uur
net overleden schreef:
Ha, Mjuman, Control doet me ook altijd een beetje denken aan Seven Days And One Week
Idd die staat ook op die compilatie - heel fijn, met name dat hoge riedeltje

0
geplaatst: 24 april 2009, 18:52 uur
herman schreef:
Lekker plaatje, kende het nog niet.
Lekker plaatje, kende het nog niet.
Echt? Had toch echt gedacht dat je deze wel gekend zou hebben

0
thejazzscène
geplaatst: 24 april 2009, 19:58 uur
2* Heel standaard. Hier is zo veel van te verkrijgen op die danceverzamelaars lijkt me. Kwalitatieve trance is niet gemakkelijk te vinden. Het gaat allemaal algauw gemaakt/ plastiek klinken op deze manier. Geef mij maar pure vormen (en die zijn er eveneens te vinden in het genre). Ik ken er nog eentje dat zal aanslagen maar ik wacht mijn beurt rustig af..
0
geplaatst: 24 april 2009, 23:31 uur
2*
Ook ik zie er de genialiteit niet van in.. beetje runofthemill sensation white geluidje. Ik heb dit genre nog heel even leuk gevonden (zal wel voor de meeste electronicluisteraars gelden) en had ook verzamelaars met dit soort tracks erop en nog wel wat origineler ook. Maar heb daar nu helemaal nul.niks meer mee.. aan de foute kant dit.
Ook ik zie er de genialiteit niet van in.. beetje runofthemill sensation white geluidje. Ik heb dit genre nog heel even leuk gevonden (zal wel voor de meeste electronicluisteraars gelden) en had ook verzamelaars met dit soort tracks erop en nog wel wat origineler ook. Maar heb daar nu helemaal nul.niks meer mee.. aan de foute kant dit.
0
geplaatst: 24 april 2009, 23:39 uur
2 k vind het ook niet echt geweldig vooral het tweede deel is echt saai veel te weinig variatie. tenzij je een beetje pielen aan het frequency knopje variatie noemt. ik zat ook een beetje tevergeefs te wachten tot dat melodietje uit het eerste gedeelte, in het 2de gedeelte weer erdoorheen werd gegooid.
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:05 uur
Dromerige pruttel-electronica. Vind het zelf redelijk, maar niet overdreven: 3 tot 3,5*
Het nummer staat op dit album.
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:18 uur
3* Beetje ondermaats in het genre dit. Zit een lelijk analoog randje aan de melodie, verder is de opbouw en samengang van de verschillende melodieën ook niet al te sterk.
Mnee, dit kan en moet veel beter.
Mnee, dit kan en moet veel beter.
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:38 uur
Junk Project - Control:
Trance is nooit echt mijn ding geweest. Ik vind het over het algemeen te vlak en zielloos. Dit nummer heeft nog een redelijke climax-opbouw, maar kan me over het algemeen niet boeien. 2,5*
Zegunder - Papercats:
Je zegt het zelf al: tis niet veel bijzonders. Leuk voor op de achtergrond, maar niet diepgaand genoeg om echt te boeien. 2,5*
Trance is nooit echt mijn ding geweest. Ik vind het over het algemeen te vlak en zielloos. Dit nummer heeft nog een redelijke climax-opbouw, maar kan me over het algemeen niet boeien. 2,5*
Zegunder - Papercats:
Je zegt het zelf al: tis niet veel bijzonders. Leuk voor op de achtergrond, maar niet diepgaand genoeg om echt te boeien. 2,5*
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:46 uur
Vind 't 2,75 - 3* . Beetje Air meets Neto on Boulevard Saint Michel. Leest lekker weg.
0
tuktak
geplaatst: 25 april 2009, 08:49 uur
4* voor die tranceplaat, dj tiesto innercity 1999 is voor mij de ultieme trancemix uit die tijd. toch wel de trancehoogtijdagen.
2* voor zegunder, makkelijk in het gehoor liggend is het wel, maar dat betekent voor mij niet meteen een voldoende. ik vind het een futiele track.
2* voor zegunder, makkelijk in het gehoor liggend is het wel, maar dat betekent voor mij niet meteen een voldoende. ik vind het een futiele track.
0
geplaatst: 25 april 2009, 17:07 uur
Zegunder - Papercats doet me wat denken na een avond heftig stappen en de volgende dag opstaan met een fikse kater in het hoofd. Ja, en dan wil je maar één ding: rust. Eén voor één trek je de kasten in keuken open opzoek naar een boterham, maar niet te vinden. Dan maar genieten van een kop koffie met wat koeken die wel te vinden zijn. En zo verdwijnt de kater naar het achterhoofd en kan de dag eindelijk beginnen. Nog wat klooien in huis en dan naar de winkel voor het brood wat je niet kon vinden.
3.5 sterren, omdat het de bovenstaande sfeer prima weergeeft.
3.5 sterren, omdat het de bovenstaande sfeer prima weergeeft.
0
geplaatst: 25 april 2009, 19:15 uur
Als muziek bij mij associaties met het wakker worden met een kater zou oproepen, zou ik er toch echt geen 3,5* voor geven 

0
geplaatst: 25 april 2009, 20:00 uur
...bestaat er geen goede "kater"-muziek dan?.....muziek die heelt, want dat is wat Gerards Dreams bedoelt. 

0
geplaatst: 25 april 2009, 21:46 uur
Wellicht was het beter geweest om het woord roes te gebruiken, dan kater, maar ja dat bedenk je dan weer later.
0
geplaatst: 26 april 2009, 04:33 uur
Onderhond schreef:
(quote)
Ik heb me nooit zo bezig gehouden met trance eigenlijk. Ten tijde van de Trance KO wel een paar erg mooie dingen gehoord, maar deze zat daar nog niet bij.
0
geplaatst: 26 april 2009, 12:58 uur
Grappige vocal samples, kan er verder ook makkelijk naar luisteren maar het hele nummertje is toch wel érg fout en heeft veel te weinig identiteit.
2.5*
2.5*
0
geplaatst: 26 april 2009, 14:30 uur
2* - dit nummer geeft haarfijn weer, waarom ik eind vorige eeuw afgehaakt ben bij een aantal house-soorten: te veel is puur repetitief, te weinig innovatie, te simpel, te veel inwisselbaar en sjabloonachtig.
0
thejazzscène
geplaatst: 26 april 2009, 14:48 uur
Mjuman schreef:
te veel is puur repetitief, te weinig innovatie, te simpel
te veel is puur repetitief, te weinig innovatie, te simpel
Begrijp je maar ik vind het persoonlijk juist de kracht van het nummer. Aanhoudend en toch racend langs technopercussie naar hoogtepunten in melodie.

0
tuktak
geplaatst: 26 april 2009, 15:55 uur
jah zeer goede tranceplaat, de grote hoeveelheid trancemeuk van de laatste vele jaren slaat ook absoluut niet op dit nummer vind ik. deze track heeft juist nog die ouwe opzwepende vibe in zich.
4*
4*
0
geplaatst: 26 april 2009, 15:57 uur
Ik vind het daarentegen eentonig en saai...dat gebeuk...maar ik heb ook helemaal niets met trance....luister liever naar broeierige electronica.
1*
1*
0
geplaatst: 26 april 2009, 18:51 uur
@Zegunder: op zich houd ik wel van dit soort gepruttel, maar dit is wel een beetje identiteitsloos. Dan liever Yasume, Ochre, etc. 2*
@Ton T.B.: leuk plaatje, doet me een beetje aan U96 denken door die vocal samples. Maar ook weer niet heel bijzonder verder. 3*
@Ton T.B.: leuk plaatje, doet me een beetje aan U96 denken door die vocal samples. Maar ook weer niet heel bijzonder verder. 3*
0
geplaatst: 26 april 2009, 23:13 uur
Ton T.B. is voor mij teveel house en daar wordt ik bepaald niet blij van. Geef mij maar de oude electronic, die was nog ambachteliijk. Daar werd nog met behulp van een beitel een mooi figuur in het hout gesneden. Dit is wat ik hier niet hoor het doet me denken met een hamer een stuk hout te lijf gaan. Is er dan niets positiefs te melden. Ja de clip is wel mooi alleen zit er nu dus de verkeerde muziek onder.
1 ster op de MusicMeter.
1 ster op de MusicMeter.
0
geplaatst: 27 april 2009, 00:05 uur
Zegunder: 3* Best aardig, maar het verzand een beetje..
Die laatste: 2,5*, op zich best lekker energiek plaatje, maar die robotstem zit er wel overdreven irritant doorheen.
Die laatste: 2,5*, op zich best lekker energiek plaatje, maar die robotstem zit er wel overdreven irritant doorheen.
0
geplaatst: 27 april 2009, 00:08 uur
5. (BB) 4*
6. (SR) 2*
7. (PH) 3.5*
8. (JP) 3.75*
9. (Z) 2.5*
10. 2*
6. (SR) 2*
7. (PH) 3.5*
8. (JP) 3.75*
9. (Z) 2.5*