Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2009, 00:14 uur
Als ik het goed begrijp mag je vanaf middernacht posten en hoeft het niet zo precies? (althans niemand sprak ertegen)
Dan hier, iets wat Gerards Dream wellicht ook kan bekoren
Clip is uit de jaren '80 geloof ik en gebaseerd op de laatste wetenschappelijke kennis in die tijd. Nummer is gratis downloadbaar van de website van Gas in 320, link.
Dan hier, iets wat Gerards Dream wellicht ook kan bekoren

Clip is uit de jaren '80 geloof ik en gebaseerd op de laatste wetenschappelijke kennis in die tijd. Nummer is gratis downloadbaar van de website van Gas in 320, link.
0
geplaatst: 27 april 2009, 00:53 uur
Prachtig deze. Sleept me meteen mee en heeft ook iets ongrijpbaars, waardoor je er nog wel vaak naar kunt luisteren. Muziek om in rond te dwalen...
5*, wat mij betreft de mooiste tot nu toe.
5*, wat mij betreft de mooiste tot nu toe.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 27 april 2009, 00:55 uur
5* Wat een ontzettend mooi nummer. Het filmpje helpt ook erg mee om je aandacht erbij te houden.
0
geplaatst: 27 april 2009, 01:18 uur
Prima track inderdaad, verveelt geen seconde, terwijl het toch een lang nummer is zonder al teveel variatie.. zit gewoon gebeiteld in elkaar. Af en toe wat mindere geluidjes.. 4*
0
geplaatst: 27 april 2009, 02:05 uur
John Doe voelt me goed aan. Dit is muziek met het fijne van electronica. Hier kom ik los van de materie en zie de mooiste dingen verschijnen in mijn fantasie. Dit is toonkunst in een meer dan prima vorm. Tijd dus om Gas verder te onderzoeken. Slochteren ik kom er aan.
5 dikke steren op de schaal van MusicMeter.
5 dikke steren op de schaal van MusicMeter.
0
thejazzscène
geplaatst: 27 april 2009, 09:09 uur
4,5* Jha, prachtig nummer. Volgens mij moet er nog een pak moois binnen dat label em:t http://www.musicmeter.nl/label/em:t te vinden zijn. Ik merk hier veel verwantschap met de hedendaagse Bola.
0
geplaatst: 27 april 2009, 10:26 uur
Beetje melig, sentimenteel en goedkoop, maar 't is dat ik wel een boontje heb voor dit soort ambient. Al vind ik het verder ook niks opzienbarends binnen het genre.
3.5*
3.5*
0
Sietse
geplaatst: 27 april 2009, 12:07 uur
let wel op dat dit niet de toch wel klassieker Gas (Wolfgang Voigt) is, waarvan vorig jaar die box bij Kompakt is uitgekomen.
Dit is Mat P Jarvis, wie zijn album tevens ook een redelijk klassiekertje is, maar dan een die meer in de vergetelheid is verdwenen.
De cd van deze Gas heb ik ooit nog wel eens geleend van een vriend van me een jaar of 9 terug. Vond ik toen wel erg leuk...nu, beetje wat Onderhond al zegt. Het is wel aardig, maar voor mij iets te gedateerd en melig. Goedkoop zou ik het dan echter weer niet willen noemen...daarvoor moet je het in het juiste tijdvak plaatsen.
Dit is Mat P Jarvis, wie zijn album tevens ook een redelijk klassiekertje is, maar dan een die meer in de vergetelheid is verdwenen.
De cd van deze Gas heb ik ooit nog wel eens geleend van een vriend van me een jaar of 9 terug. Vond ik toen wel erg leuk...nu, beetje wat Onderhond al zegt. Het is wel aardig, maar voor mij iets te gedateerd en melig. Goedkoop zou ik het dan echter weer niet willen noemen...daarvoor moet je het in het juiste tijdvak plaatsen.
0
geplaatst: 27 april 2009, 14:47 uur
Afgerond wel een 5 voor mij. Mooi dat het mensen bevalt.
Ging met 460 dollar op ebay -toen de dollar nog goed stond- dus is verder ook niks goedkoops aan.
Ging met 460 dollar op ebay -toen de dollar nog goed stond- dus is verder ook niks goedkoops aan.

0
geplaatst: 27 april 2009, 15:47 uur
3,25 * - het heeft een hoog 'Klaus Schulze-gevoel' en verder doet het mij sterk denken de Duitse sf-serie Raumpatrouille ("Raumschiff Orion bitte kommen") - zeer succesvol en vaak herhaald. Wel een beetje gedateerd, goedkoop zeker niet (en trouwens als je kijkt naar prijzen op E-bay is dat sowieso een rekbaar begrip).
0
geplaatst: 27 april 2009, 16:39 uur
Tsja, ambient is ook niet echt mijn genre. Dit kan nog wel beklijven, maar ben het niet echt eens met de hoge scores hier. 3*
0
tuktak
geplaatst: 27 april 2009, 19:13 uur
niks mis met gedateerd vind ik, kraftwerk is bv ook erg gedateerd, maar nog steeds briljant.
het leuke van deze track en het album waar dit op staat is dat het zo toegankelijk is.
4,5* voor het album in zijn geheel.
het leuke van deze track en het album waar dit op staat is dat het zo toegankelijk is.
4,5* voor het album in zijn geheel.
0
geplaatst: 27 april 2009, 22:35 uur
tuktak schreef:
ja, daarom heb ik het ook hier gekozen, zoiets kan mensen misschien uitnodigen voor verkenning van (de in mijn ogen goede) electronica.het leuke van deze track en het album waar dit op staat is dat het zo toegankelijk is.
0
geplaatst: 27 april 2009, 23:04 uur
Ik krijg er toch te zeer een JM Jarre en Vangelis gevoel bij, ook al is het verschillend....en dat vind ik geen prettig gevoel.
2*
2*
0
geplaatst: 28 april 2009, 01:25 uur
Maar weer eens terug naar DnB, deze DJ Hidden heeft me bijkans zéér positief verrast! Prachtig album met dezelfde titel als dit nummer, niet het sterkste nummer (dat is de opener), maar zeker een goede indruk van de sfeer van deze dark DnB producer uit Nederland.
0
geplaatst: 28 april 2009, 02:07 uur
Mooie duistere sfeer aan het begin, doet wat futuristisch aan. Stemmen maken het even spannend waarna wat vervorming van het geluid is te horen. Maar wat is dat jammer dat er dan een onrustige beat volgt. Wellicht leuk om Gover uit Sesamstraat te zien drummen, edoch ik wordt er wat onrustig van. Hetgeen jammer is voor wat er elders in de compositie plaats vindt, want dat is volgens mij prima in orde. Die sferische klanken mag ik graag horen, daarnaast een mooi foto op de achtergrond.
Met beat: 2.0 sterren.
Zonder beat: 3.5 sterren.
Met beat: 2.0 sterren.
Zonder beat: 3.5 sterren.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 28 april 2009, 11:31 uur
Niet echt DnB waar ik van houd, waar zijn de diepe bassen? En de schelle synths? DnB is een genre waar ik alleen van kan genieten als het me in beweging dwingt, dat doet dit nummer dus echt niet. De opbouw 'mist' ook iets.
Ehm, 2,5*
.
Ehm, 2,5*
.
0
tuktak
geplaatst: 28 april 2009, 11:40 uur
inspiratieloze samples op een onrustige en sowieso matig geconstrueerde beat. dj hidden is sowieso niet echt mijn ding.
duistere idm liefhebbers zullen het allemaal wel weer leuk vinden, die verdeling zal dit hele topic dan ook wel blijven bestaan...
1,5*
duistere idm liefhebbers zullen het allemaal wel weer leuk vinden, die verdeling zal dit hele topic dan ook wel blijven bestaan...
1,5*
0
Dj2Jelle
geplaatst: 28 april 2009, 11:41 uur
Maar die verdeling, dat is toch juist ook het leuke. Dan hoor je nog is wat anders dan je eigen favoriete geratel.
0
geplaatst: 28 april 2009, 12:00 uur
Ik vind deze dus zeker 4*, juist die lekker wilde beats, die bij nadere beluistering perfect zijn geprogammeerd en op hun plaats passen kenmerkt de betere DnB naar mijn mening. Beetje simpele opgevoerde breakbeat in één tempo kan iedereen wel maken.. maargoed, mijn mening.
0
tuktak
geplaatst: 28 april 2009, 12:06 uur
verschillende muziek is altijd leuk, alleen het becijferen ervan ga ik maar weglaten denk ik.
0
geplaatst: 28 april 2009, 12:31 uur
Vind het toch ook niet super. Het begin heeft wat weg van een slashermuziekje (met vocals bij). Ritmisch ook wat karig, melodietje klinkt iets te goedkoop.
2.5*
2.5*
0
geplaatst: 28 april 2009, 12:48 uur
3* lekker enerverend beatje en aardige atmosfeer, maar niet echt imponerend
0
geplaatst: 28 april 2009, 15:47 uur
hmm wel lekker nummer dit, enerverend beatje idd, blijft van begin tot eind boeiend.
3,5
3,5
0
geplaatst: 28 april 2009, 16:33 uur
Doet me een beetje aan Aphex Twin denken op een bepaalde manier: breakbeat/drum 'n' bass-achtige beats in combinatie met een redelijk dromerig en lieflijk melodietje. Naar het eind van het nummer valt het wel goed samen, maar dat quasi-duistere gedoe vind ik wel een beetje afbreuk doen aan het geheel.
2,5*
2,5*
0
geplaatst: 28 april 2009, 21:09 uur
Ik hou op zich wel van dit soort muziek en vind dit nummer op zich ook wel een lekkere drumbeat hebben. Echter mis ik de bas en vind ik de beats en het achtergrondmelodietje over het algemeen niet echt coherent. 3*
0
geplaatst: 29 april 2009, 00:15 uur
Een aantal zullen deze al kennen, maar omdat ik het wel een erg fijn nummer vind, post ik hem toch maar. Zowel melodieus, rafelig als emotioneel, zo heb ik mijn electronic toch het liefste, denk ik.
0
geplaatst: 29 april 2009, 00:18 uur
@ DJ Hidden: mooie duistere klanken, maar van die beats word ik echt kriegel.
1,5*
1,5*
* denotes required fields.