MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
Vooral de breakbeat ontwikkeling die erna op gang kwam was interessant het pure genre als zodanig niet echt.. Venetian Snares en dat soort artiesten hebben er pas coole draaien aan gegeven en albums gemaakt die van A tot Z boeien.

LTJ Bukem is inderdaad ook een aanrader!

Venetian Snares vind ik dan weinig aan, Rossz Csillag Alatt Született gaat nog wel maar de rest is allemaal zo simpel.

Met als dieptepunt dit nummer uit 2010
http://www.youtube.com/watc...

trebremmit schreef:

Venetian Snares vind ik dan weinig aan, Rossz Csillag Alatt Született gaat nog wel maar de rest is allemaal zo simpel.

Wat een heleboel albums betreft ben ik het enigszins tot 100% met je eens, maar het is wel minder zwart-wit dan Rossz Csillag-Niet-Rossz Csillag, met 'de rest' ben je veel te veel aan het generaliseren... Albums als Winter in the Belly of a Snake en Doll Doll Doll als simpel beschrijven slaat de plank wel heel ver mis.

/edit.. het nummer dat je daar post is inderdaad een drama vind ik

Stijn_Slayer
Bedankt

We zullen zien hoe 't loopt. Ik kan nu in ieder geval een beetje toetsen of mijn verwachting klopt of niet.

A propos breakbeats is DJ Shadow - Endtroducing..... (1996) dit het eerste waaraan ik moet denken.

Big Bud - Infinity + Infinity (1999) (heel fijn geluid) en Grooverider - Mysteries of Funk (1998) worden hier nog regelmatig gedraaid.

Fraai staaltje van D&B - met vocals (Tracy Thorne van EBTG):

qua Venetian Snares vind ik dit soort dingen toch wel geweldig:

Van Winter in the Belly... .kan ik geen enkel nummer los noemen, die moet je als album luisteren... een van de duisterste ervaringen die ik ken, vind Sackcloth 'n Ashes daar als een zonnige dag bij (om het toch enigszins ook over de huidige plaat te hebben)... wel een mooie zonnige dag

(Snares zingt zelfs op Winter in the Belly..)

Ik vind die breaks zo simpel, van die gabber/hardcore of jungle breaks. Hij gebruikt ook vaak dezelfde drumsamples. Dat nummer doet me ook vrij weinig.
Maar je hebt gelijk ik moet niet generaliseren, niet alles is simpel van de man. Het spreekt me gewoon niet zo aan, te weinig gevoel, te klinisch, geen sfeer en te vaak hetzelfde truukje herhalen.

Venetian Snares simpel noemen gaat mij ook te ver, zeker als we het net over de primitieve DnB uit de 90s hebben gehad Maargoed, mijn punt was dus dat breakbeat als voortvloeisel van DnB een zeer divers genre is met allerlei uitschieters, warm of juist klinisch.

orbit schreef:
Venetian Snares simpel noemen gaat mij ook te ver, zeker als we het net over de primitieve DnB uit de 90s hebben gehad Maargoed, mijn punt was dus dat breakbeat als voortvloeisel van DnB een zeer divers genre is met allerlei uitschieters, warm of juist klinisch.

Wie was hier nou pretentieus - of is deze tendentieuze (ongestaafde) praat nou een voorbeeld van streetspeak?

Verder dank dottore voor deze buitengewoon verhelderende insteek!

Primitief, mwah. Vind Grooverider veel minder primitief klinken dan die retro jungle breaks van Venetian. Die Snares loopt gewoon achter de feiten aan met zijn jungle breakbeats die halverwege de jaren negentig al uit waren. Check dit maar eens uit 1996
Vantronik
Where's Jack The Ripper is zeven jaar ouder, maar klinkt veel moderner.

Venetian uit 2005

Grooverider 1998

Prachtig dit!

toris
Een beetje vreemd, maar wel lekker:

trebremmit schreef:

Grooverider 1998

Inderdaad, veel complexer en moderner dan dit bijvoorbeeld

Ehhh , ja. Wat is dit voor rommel?

Ohhja, als je het even niet kan bevatten is het gelijk rommel Dit, meneer, is nu breakbeat anno 21e eeuw.

Tja doe me dan Xanopticon maar die wel modern klinkt en niet met die kinderachtige en retro rommel aan komt zetten. Mischien leuk voor ex gabbers ofzo maar niet aan mij besteed.

Maar goed ik hou erover op, on-topic weer.

Tuurlijk joh, retro rommel voor gabbers.. jij hebt er verstand van

Maar inderdaad, dit dwaalt wel erg af van het topic.

orbit schreef:
Ohhja, als je het even niet kan bevatten is het gelijk rommel Dit, meneer, is nu breakbeat anno 21e eeuw.

Weinig veranderd dus sinds Aphex Twin's RDJ Album.

Overigens liggen in Leiden bij de Velvet Venetian Snares-cd's voor 2 euro. Het waren helaas niet degene die ik nog zoek (Dollx3 en die waar The Scientist het over heeft), de Hongaarse heb ik al.

Het toont inderdaad gelijkenissen met Aphex Twin (ook zo'n favoriet bij de gabbers!), maar wel wat verder geëvolueerd en stuk steviger en strakker.
Dollx3 is de bakermat van veel van deze nieuwe breakbeat acts trouwens, een plaat die overigens ook flink wat na RDJ album verscheen..

Misschien een idee dit in het electronic topic te plaatsen herman?

tuktak

orbit schreef:
Misschien een idee dit in het electronic topic te plaatsen herman?

Bij deze (d&b topic dan).

tuktak
drum & basscore?

toris
orbit schreef:
(quote)

Inderdaad, veel complexer en moderner dan dit bijvoorbeeld

(embed)

Iets té imo. Hier zou ik niet voor mijn lol naar luisteren.

Gaaf inderdaad, weet je toevallig ook complete mixtapes in dit genre? Of iemand anders wellicht...

Mochipet en Venetian Snares hebben imo leuke tracks in de ''Breakcore'' scene (waarom het zo wordt genoemd, geen idee?).
Kan je helaas geen mixtapes sturen, daarvoor ben ik te weinig actief met breakcore beluisteren.

Maar oke genoeg off-topic, DNB:

Hm, dat bedoelde ik niet. Doelde op een post van Bennerd, blijkbaar was er in de tussentijd heel veel gepost...

Dan nogmaals de vraag: weet iemand mixtapes in dat genre van dat nummer van Sabre?

andnino schreef:
Hm, dat bedoelde ik niet. Doelde op een post van Bennerd, blijkbaar was er in de tussentijd heel veel gepost...

Dan nogmaals de vraag: weet iemand mixtapes in dat genre van dat nummer van Sabre?

Er zijn wat berichten van een ander topic naar hier verplaatst, vandaar.

Check de wekelijkse podcast van Josh Hill is een aanrader. Anderhalf uur aan minimal drum&bass. Soms is er een tracklist bij te vinden, helaas niet altijd.
http://josh-hill.jungletrain.net/it/

bro
Nog steeds een chillertje, brengt me in natuurlijke hogere sferen. Zo simpel, maar zo puur

YouTube - pendulum - hold your colour

bro
bennerd schreef:
(quote)

Er zijn wat berichten van een ander topic naar hier verplaatst, vandaar.

Check de wekelijkse podcast van Josh Hill is een aanrader. Anderhalf uur aan minimal drum&bass. Soms is er een tracklist bij te vinden, helaas niet altijd.
http://josh-hill.jungletrain.net/it/

Heb willekeurig eentje beluisterd, en das niet slecht verdomme. Moeilijk onder DnB te scharen, maar ik begrijp toch de keuze het hier te plaatsten It got the vibe. Wel met af en toe ongelofelijk duistere Core sound Soms zelf sterk neigend naar Core

Gast
geplaatst: vandaag om 03:42 uur

geplaatst: vandaag om 03:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.