Genres / Rock / Dé Ultieme Metalband
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2007, 13:10 uur
0
geplaatst: 31 juli 2007, 16:52 uur
Snappy schreef:
Pain of Salvation en Dream Theater wel metal?
(quote)
dream theater soms wel nog, maar queensrÿche is pure rock, en mastodon is helemaal zo goed niet. ik heb ze gezien op werchter en dat was nogal een flop.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 19:11 uur
Snappy schreef:
(quote)
Jazeker wel. Luister maar eens naar Scarsick van PoS of The Glass Prison van Dream Theater

interceptor6 schreef:
dream theater soms wel nog, maar queensrÿche is pure rock, en mastodon is helemaal zo goed niet. ik heb ze gezien op werchter en dat was nogal een flop.
(quote)
Het oudere Queensryche lijkt veel op een combi van progressieve rock en heavy metal. Operation: Mindcrime doet me in een zekere zin sterk denken aan een betere variant op Iron Maiden.
Mastodon is typisch iets wat je moet liggen, net als bijvoorbeeld Opeth

0
geplaatst: 31 juli 2007, 20:21 uur
Ik zie dat ik hier eerder een bericht heb gezet, maar daar klopt nu nog maar weinig van, het zijn nog steeds ongelooflijk goeie bands, maar ik ken wel al betere 
Ook even per genre:
Death Metal:
Moeilijk kiezen tussen Cryptopsy en Wormed:
Cryptopsy is gewoon het beste wat de Death Metal-scene overkomen is
(op Death, Morbid Angel en Obituary na natuurlijk): met None So Vile brachten ze een legendarisch album uit, technisch, snel, bruut, hard en spectaculair. De zang van Lord Worm is ook pure klasse.
Wormed is dan weer ongelooflijk bruut (zo ongeveer de bruutste band die ik ooit gehoord heb, en dan reken ik Devourment mee), snoeiharde riffs en drumwerk, en dan die heerlijke piggy-grunts
Thrash Metal:
Hier kies ik voor Machine Head:
Supercharger en The Burning Red (die veel te Nu-Metal klinken) buiten beschouwing gelaten, hebben ze stuk voor stuk sterke Thrashplaten gemaakt. Kijk maar naar Burn My Eyes, ondertussen een klassieker.
Black Metal:
Niet Emperor deze keer, maar 1349: pure, agressieve, duivelse, snelle en duistere Black Metal. 666 keer hulde!
Heavy Metal:
Ik luister heel weinig Heavy Metal, maar de uitschieter is natuurlijk Iron Maiden.
Grindcore:
Ongetwijfeld The Berzerker:
de extreemste band die ik ooit gehoord heb, ik krijg er maar geen genoeg van. Razend snelle drumlijnen (op de eerste albums echte drummer, later drumcomputer), loodzware riffs, machinegeweerachtige vocalen afgewisseld met brute grunts, en dit alles doorspekt met Industrial/Gabber beats.
Nu-Metal:
Hier zullen weinig mensen het met me eens zijn, maar ik kies Slipknot (om ze toch maar eens in het Nu-Metalhokje te steken).
Voor de zuivere Nu-Metal kies ik voor 40 Below Summer, steengoede band.
Metalcore:
Heaven Shall Burn: echte Metalcore, een van de meest toonaangevende bands in hun genre. Sterke albums, met sterke lyrics.

Ook even per genre:
Death Metal:
Moeilijk kiezen tussen Cryptopsy en Wormed:
Cryptopsy is gewoon het beste wat de Death Metal-scene overkomen is
(op Death, Morbid Angel en Obituary na natuurlijk): met None So Vile brachten ze een legendarisch album uit, technisch, snel, bruut, hard en spectaculair. De zang van Lord Worm is ook pure klasse.
Wormed is dan weer ongelooflijk bruut (zo ongeveer de bruutste band die ik ooit gehoord heb, en dan reken ik Devourment mee), snoeiharde riffs en drumwerk, en dan die heerlijke piggy-grunts

Thrash Metal:
Hier kies ik voor Machine Head:
Supercharger en The Burning Red (die veel te Nu-Metal klinken) buiten beschouwing gelaten, hebben ze stuk voor stuk sterke Thrashplaten gemaakt. Kijk maar naar Burn My Eyes, ondertussen een klassieker.
Black Metal:
Niet Emperor deze keer, maar 1349: pure, agressieve, duivelse, snelle en duistere Black Metal. 666 keer hulde!
Heavy Metal:
Ik luister heel weinig Heavy Metal, maar de uitschieter is natuurlijk Iron Maiden.
Grindcore:
Ongetwijfeld The Berzerker:
de extreemste band die ik ooit gehoord heb, ik krijg er maar geen genoeg van. Razend snelle drumlijnen (op de eerste albums echte drummer, later drumcomputer), loodzware riffs, machinegeweerachtige vocalen afgewisseld met brute grunts, en dit alles doorspekt met Industrial/Gabber beats.
Nu-Metal:
Hier zullen weinig mensen het met me eens zijn, maar ik kies Slipknot (om ze toch maar eens in het Nu-Metalhokje te steken).
Voor de zuivere Nu-Metal kies ik voor 40 Below Summer, steengoede band.
Metalcore:
Heaven Shall Burn: echte Metalcore, een van de meest toonaangevende bands in hun genre. Sterke albums, met sterke lyrics.
0
geplaatst: 4 augustus 2007, 00:07 uur
NR.1
I R O N M A I D E N
Dan een hele tijd niets...
...nog steeds niets....
2. Arch Enemy
3. Cradle of Filth
4. Finntroll
5. Judas Priest
6. Metallica (tot aan black album)
7. Sinister
8. Moonspell
9. Eternal Tears of Sorrow
10. Sentenced
I R O N M A I D E N
Dan een hele tijd niets...
...nog steeds niets....
2. Arch Enemy
3. Cradle of Filth
4. Finntroll
5. Judas Priest
6. Metallica (tot aan black album)
7. Sinister
8. Moonspell
9. Eternal Tears of Sorrow
10. Sentenced
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:46 uur
Ach mensen niet zo moeilijk hoor: Motörhead, natuurlijk 
Wellicht Black sabbath of Iron maiden, maar de rest is allemaal een spin off van het hardst beukende trio on earth!

Wellicht Black sabbath of Iron maiden, maar de rest is allemaal een spin off van het hardst beukende trio on earth!
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 23:18 uur
Om Bob's voorbeeld te volgen. Ook even per genre:
Thrash Metal:
Metallica
Al is Slayer historisch gezien zeker evenwaardig.
Heavy Metal:
Judas Priest.
Wie deze band kent weet dat zelf maiden niks is tegen de metalgod en de andere mensen van priest. Als deze band er niet was zag metal er heel anders uit. Minstens een even invloedrijke band als Black Sabbath.
Halford is in iedere geval de beste vocalist in de metal. Van de keurige ballads van Sad wings of destiny over übermetalklassiekers op "screaming for vengeance" en "defenders of the faith" tot het krijsende "painkiller", ze deden het allemaal. En ze denken nog niet aan stoppen, eind dit jaar komt hun 17de album in de rekken.
Painkiller (live 1991)
Exciter (live Japan 1978). Voor ze het leder uitvonden als metalklederdracht en in witte, kleurrijke hippie en hard rock pakjes speelden
Dreamer Deceiver (live RAI TV 1975). (idem)
The sentinel (live 1985) Kan het nog beter?_O_
Progresieve Metal:
Gewoon Mastodon. Als hun laatste album van hun vierluik 'de natuurelementen' even goed is als de andere 3 mogen we spreken van een van de beste metalbands ter wereld. (En spreken we binnen 20 jaar over deze mensen zoals we dat nu over Judas Priest, Iron Maiden, black sabbath, en nog vele andere doen)
Wel spijtig dat ze live echt slecht zijn. De Vocals trekken nooit op iets zoals je hier ziet:
Intro + The Wolf is loose (wie de albumversie kent verschiet welicht)
Death Metal:
Carcass lijkt me een goede band ... (niet dat ik anderen ken)
Grindcore:
Ook carcass zeker?
Nu-Metal:
Eigenlijk zijn al de meeste bands hierin om van te kotsen
Toch een die enorm opvalt: (nee, tis niet slipknot, die valt onder het eerste zinnetje) Machine head. Deze band had enkele Nu-metal albums die toch nog meevallen hoor (niet dat ze hoger dan 3,5 gaan scoren)
Gelukkig hebben ze met the blackening terug het rechte pad gekozen en thrashen ze terug zoals ze het nog nooit deden.
Black Metal :
Historisch gezien moet dat Venom zijn. Maar ik ga toch voor een andere artiest uit de first wave of Black metal... u ziet het al in m'n avartar... "Mercyful Fate" en ook de solocariére van "King diamond".
Zonder deze personen zag black metal, maar ook Metallica en Nirvana er heel anders uit.
Groove metal:
Pantera ligt me niet echt en anders ken ik niet veel van dit genre. Burn my eyes van Machine head is anders best ook wel een goede groove-metalplaat. (Machine head heeft ook al een hele resem genres afgegaan
)
Punkmetal:
MOTÖRHEAD

Thrash Metal:
Metallica
Al is Slayer historisch gezien zeker evenwaardig.

Heavy Metal:
Judas Priest.

Wie deze band kent weet dat zelf maiden niks is tegen de metalgod en de andere mensen van priest. Als deze band er niet was zag metal er heel anders uit. Minstens een even invloedrijke band als Black Sabbath.
Halford is in iedere geval de beste vocalist in de metal. Van de keurige ballads van Sad wings of destiny over übermetalklassiekers op "screaming for vengeance" en "defenders of the faith" tot het krijsende "painkiller", ze deden het allemaal. En ze denken nog niet aan stoppen, eind dit jaar komt hun 17de album in de rekken.

Painkiller (live 1991)
Exciter (live Japan 1978). Voor ze het leder uitvonden als metalklederdracht en in witte, kleurrijke hippie en hard rock pakjes speelden

Dreamer Deceiver (live RAI TV 1975). (idem)
The sentinel (live 1985) Kan het nog beter?_O_
Progresieve Metal:
Gewoon Mastodon. Als hun laatste album van hun vierluik 'de natuurelementen' even goed is als de andere 3 mogen we spreken van een van de beste metalbands ter wereld. (En spreken we binnen 20 jaar over deze mensen zoals we dat nu over Judas Priest, Iron Maiden, black sabbath, en nog vele andere doen)
Wel spijtig dat ze live echt slecht zijn. De Vocals trekken nooit op iets zoals je hier ziet:
Intro + The Wolf is loose (wie de albumversie kent verschiet welicht)
Death Metal:

Grindcore:
Ook carcass zeker?
Nu-Metal:
Eigenlijk zijn al de meeste bands hierin om van te kotsen
Toch een die enorm opvalt: (nee, tis niet slipknot, die valt onder het eerste zinnetje) Machine head. Deze band had enkele Nu-metal albums die toch nog meevallen hoor (niet dat ze hoger dan 3,5 gaan scoren)
Gelukkig hebben ze met the blackening terug het rechte pad gekozen en thrashen ze terug zoals ze het nog nooit deden.Black Metal :
Historisch gezien moet dat Venom zijn. Maar ik ga toch voor een andere artiest uit de first wave of Black metal... u ziet het al in m'n avartar... "Mercyful Fate" en ook de solocariére van "King diamond".
Zonder deze personen zag black metal, maar ook Metallica en Nirvana er heel anders uit.

Groove metal:
Pantera ligt me niet echt en anders ken ik niet veel van dit genre. Burn my eyes van Machine head is anders best ook wel een goede groove-metalplaat. (Machine head heeft ook al een hele resem genres afgegaan
) Punkmetal:
MOTÖRHEAD

0
lambf
geplaatst: 6 augustus 2007, 23:57 uur
Om Bob's voorbeeld te volgen. Ook even per genre:
Thrash Metal:
Testament
Progresieve Metal:
The Dillinger Escape Plan en Geghis Tron, maar dit is wel lastig, want ook Ephel Duath en Meshuggah zijn erg goed.
Death Metal:
Morbid Angel
Grindcore:
Moeilijk, erg moeilijk, ben ik nog niet echt uit, genomineerden zijn toch wel Impetigo, Extreem Noise Terror en Repulsion. (Carcass niet, die hebben maar 2 fatsoenlijke platen gemaakt)
Nu-Metal:
Mushroomhead
Black Metal :
Anaal Nathrakh
Sludge / Doom:
Crowbar
hardcore:
Warzone
Thrash Metal:
Testament
Progresieve Metal:
The Dillinger Escape Plan en Geghis Tron, maar dit is wel lastig, want ook Ephel Duath en Meshuggah zijn erg goed.
Death Metal:
Morbid Angel
Grindcore:
Moeilijk, erg moeilijk, ben ik nog niet echt uit, genomineerden zijn toch wel Impetigo, Extreem Noise Terror en Repulsion. (Carcass niet, die hebben maar 2 fatsoenlijke platen gemaakt)
Nu-Metal:
Mushroomhead
Black Metal :
Anaal Nathrakh
Sludge / Doom:
Crowbar
hardcore:
Warzone
0
Bobiej
geplaatst: 7 augustus 2007, 10:09 uur
AGE-411 schreef:
Death Metal:
Death Metal:

In de death metal scene is Death de absolute topper. Ik denk dat jij hun zeker ook kan waarderen, probeer Symbolic is
.Grindcore:
Ook carcass zeker?
Ook carcass zeker?
!
0
Raekwon the chef
geplaatst: 21 augustus 2007, 01:38 uur
Morbid Angel vind ik ook een goede death metal band, daar zou ik zeker eens wat van gaan luisteren
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 22:42 uur
AGE-411 schreef:
Judas Priest.
Halford is in iedere geval de beste vocalist in de metal.
Punkmetal:
MOTÖRHEAD (afbeelding)
Judas Priest.

Halford is in iedere geval de beste vocalist in de metal.
Punkmetal:
MOTÖRHEAD (afbeelding)
Ga nog eens een paar jaartjes terug en luister naar Gillan (Deep Purple) en Plant (Led Zep).
Beste punk of punkmetalband:
Therapy? met stip.
0
Charles Manson
geplaatst: 28 augustus 2007, 10:52 uur
Sorry, maar Therapy heeft niets te maken met metal.
Toegegeven, ze maken best "stevige"muziek oaf en toe, maar met metal heeft het NIETS van doen (met punk trouwens ook niet)
Therapy noemen in een discussie over De Ultieme Metalband is ronduit bezopen, no offense.
Kijk, "ieder zijn mening" natuurlijk.
Maar ja, dan mag ik ook Abba aanmerken als de grootse grindcore band allertijden.
"Ieder zijn mening" is soms gewoon bullshit natuurlijk.
Toegegeven, ze maken best "stevige"muziek oaf en toe, maar met metal heeft het NIETS van doen (met punk trouwens ook niet)
Therapy noemen in een discussie over De Ultieme Metalband is ronduit bezopen, no offense.
Maar ja, dan mag ik ook Abba aanmerken als de grootse grindcore band allertijden.
0
lambf
geplaatst: 28 augustus 2007, 18:47 uur
Charles Manson schreef:
.
.
Don't fuck with grindcore

0
geplaatst: 28 augustus 2007, 19:11 uur
Charles Manson schreef:
Ze staan op MuMe ook als Rock aangegeven.

0
geplaatst: 28 augustus 2007, 22:22 uur
paulisdik schreef:
Je heb gewoon geen verstand van
(quote)
Je heb gewoon geen verstand van

lol..
0
Raekwon the chef
geplaatst: 29 augustus 2007, 20:32 uur
gewoon even een paar toppers:
Slayer (met stip bovenaan)
In Flames
Job for a Cowboy
Lamb of God
Iron Maiden
Metallica
Mercyful Fate
Judas Priest
Slayer (met stip bovenaan)
In Flames
Job for a Cowboy
Lamb of God
Iron Maiden
Metallica
Mercyful Fate
Judas Priest
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 22:36 uur
wat is er zo geweldig aan dat job for a cowboy? Ik heb ze live gezien en ze kwamen niet echt overtuigend over,behalve dat de emojugend die aanwezig was daar het behoorlijk gaaf vond.
0
lambf
geplaatst: 29 augustus 2007, 23:01 uur
Silver schreef:
wat is er zo geweldig aan dat job for a cowboy? Ik heb ze live gezien en ze kwamen niet echt overtuigend over,behalve dat de emojugend die aanwezig was daar het behoorlijk gaaf vond.
Nou, dat ze jong zijn, en...aantrekelijk voor meisjes? Iedereen loopt wel stoer te doen dat uiterlijk niets uitmaakt, maar wie weet....

Verder zijn er ook nog erg veel crust/grind/hardcore/punk/trashcore bandjes die erg goed zijn. (Spazz, Fuck on the Beach, Anti-Cimex, Concrete Sox)
0
Charles Manson
geplaatst: 30 augustus 2007, 09:13 uur
en sinds kort ben ik aan de Immortal!
vroeger luisterde ik nooit naar Blackmetal maar nu zie ik het ineens, ik heb het licht gezien:
Blackmetal is voor ECHTE mannen!
vroeger luisterde ik nooit naar Blackmetal maar nu zie ik het ineens, ik heb het licht gezien:
Blackmetal is voor ECHTE mannen!

0
LocoHermano
geplaatst: 31 augustus 2007, 18:03 uur
Puur metal is de oude Judas Priest. Niet Black Sabbath, want die hadden nog een bluesy groove in hun nummers.
0
Charles Manson
geplaatst: 31 augustus 2007, 19:34 uur
zo is dat. ik he bSabbath altijd al TE oud vinden klinken om nog echt voor metal door te gaan.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 19:41 uur
LocoHermano schreef:
Puur metal is de oude Judas Priest.
Puur metal is de oude Judas Priest.

Judas Priest: Oudste en beste (naast Metallica) metalband.
Allereerste Judas Priest line-up:
Vocals: Al Atkins (1968 - 1973)
Lead Guitar: K.K. Downing (1968 - nu)
Bass: Ian Hill (1968 - Nu)
Drums: John Pattridge (1968 - 1970)
Twas pas in 1973 toen Rob er bij kwam dat men er een lap op gaf en begin 1974 het (slechte) Rocka Rolla releasde.
Toen nam men ook Glenn Tipton aan als 2de lead guitar. De eerste band die dat deed.
(zo klonk de muziek veel agressiever). 
Twas pas begin 1977, toen men in Amerika in het voorprogramma stond van een zeer populaire band dat ze insloegen als een bom.

Met het prachtige "Sad wings of destiny" uit 1976 te releasen in de USA en in Lente van 1977 er nog eens "Sin after sin" tegenaan te gooien was Judas Priest op geen tijd DE metalband (niet dat er veel andere bands waren).

Eind 77 vertrokken ze op wereldtour...
Begin 78 brachten ze het legendarische "stained class" uit, en een maand later was Rob Halford de eerste mens in de muziekgeschiedenis die leder en studs droeg. (Ook dat sloeg in geen tijd aan).
Metal was definitief geboren

--> Rob Halford's hoge uithalen
--> Ballads en agressieve songs (met soms 'kwaadaardige' lyrics ("I take you down in the fire")
)--> Riff's en solo's die spontaan energie opwekken en je kippevel bezorgen.
Gewoon Heavy Metal zoals het moet zijn!

Beyond the realms of death (live 1978: Toen nog in Hippiepakjes
)Living after midnight (live 1980)
Hell Bent for Leather (live 1982, van het Killing Machine album uit eind 1978)
Freewheel burning (videoclip: 1984)
En Judas Priest staat er zoveel jaren later nog steeds. (Niet dat ze nog steeds hetzelde klinken).
Eind dit jaar/begin volgend jaar komt trouwens hun volgende album uit.

DE ULTIEME METALBAND
Op gevoel: Metallica
Met verstand: Judas Priest
0
MetalDex
geplaatst: 1 september 2007, 18:06 uur
AGE-411 schreef:
[
Toen nam men ook Glenn Tipton aan als 2de lead guitar. De eerste band die dat deed.
[
Dat klopt niet helemaal. Wishbone Ash bijvoorbeeld had begin jaren zeventig al twee leadgitaristen.
0
geplaatst: 2 september 2007, 19:58 uur
MetalDex schreef:
Dat klopt niet helemaal. Wishbone Ash bijvoorbeeld had begin jaren zeventig al twee leadgitaristen.
(quote)
In welk jaar was dat? (Want het staat te lezen op een door VH1 in elkaar geknutselde biografie).
Titpon kwam eind 1973/begin 1974 bij Judas Priest. (Voor Rocka Rolla)
Edit: Dank u wikipedia! => Thin Lizzy had maar hun 2de lead guitar midden 1974, een beetje na Judas Priest!
Maar die band die metaldex noemde had idd 2 leadguitars voor Judas Priest dat had.
Maar het gaat er om dat het bij Judas Priest enorm agressief klinkt, in vergleijking met de "lompe" metal van Black Sabbath, en later ook motörhead.

Je moet eens bijvoorbeeld DISSIDENT AGRESSOR op Sin after sin uit begin 1977 beluisteren. Bijzonder hard en agressief voor die tijd.
En het Stained Class album van amper een jaar later was nog een tikkeltje in de goede richting.
Dit is wat ik bedoel:
Beyond the realms of death
0
geplaatst: 4 september 2007, 13:01 uur
Poeh, de ultieme metalband. Even denken.......
Iron Maiden
Metallica
Avenged Sevenfold (dit wordt de allergrootste)
En ik denk dat het met Trivium ook wel goed komt.
Iron Maiden
Metallica
En ik denk dat het met Trivium ook wel goed komt.
0
Charles Manson
geplaatst: 4 september 2007, 14:24 uur
het is niet de ultieme metalband, maar ik begin Dark Funeral en Marduk wel ernstig cool te vinden!
0
geplaatst: 4 september 2007, 18:18 uur
0
geplaatst: 4 september 2007, 18:49 uur
Genesis schreef:

* denotes required fields.