MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Metal een anti-cultuur?

zoeken in:
Heb zelf pasgeleden nog dit ding gekocht:
http://www.large-online.nl/zoomify/viewer.php?lang=NL&dc=2&pic_list=161607a.jpg

Zolang er maar geen band(naam) of overduidelijke geraamtes met gitaren in hun handen op staan, hebben *stoere* mensen veel minder de neiging om je erop aan te spreken.

En zelf probeer ik altijd 'n mix te vinden (Zie link).
Ben over het algemeen niet zo'n metal-gast aan de buitenkant.

Scython schreef:
Zolang er maar geen band(naam) of overduidelijke geraamtes met gitaren in hun handen op staan.

Precies ! Dat valt mij ook altijd op. Je ziet zat mensen lopen met shirtjes waar wat minder bekende namen op staan zoals Rise Against of Dream Theater (ja, in metaltermen zijn dit bekende namen, maar voor onwetende onbenullen is dit hetzelfde als Latijn) en daar staan nooit iets van doodskoppen op, en worden ook nooit erop aangesproken. Heb ik met een AC/DC shirt, als ik erop aangesproken wordt, is het vrijwel altijd positief. Maar goed, dit gaat allemaal om de mening van anderen en eigenlijk horen we daar hele dikke schijt aan te hebben.

in mijn tijd (1988/1991) liepen we er vrij provocerend bij.
Leren jas,vaal t-shirt (liefst van een vrij onbekende death/thrash of grind band).
Stretch (met scheuren!) broek , basketbal-nikes.
Met natuurlijk een opvallend omgekeerd kruis om je nek.
Later in deze periode waste ik mijn haar niet meer en smeerde er zeep in om het een touwerig effect te geven.
De stretchbroek ruilde ik om voor een zwarte joggingbroek.
De Nikes ruilde ik om voor allstars wat in die tijd echt niet kon van die goedkope 15 gulden schoenen. (Nu zijn ze dik 60 euro!! )
Dan was je grindcore!!
Vaak zonder reden een klap voor mijn smoel gehad van housers,gabbers, hip-hoppers en ander gespuis.

Bovenal draaide het bij mij/ons op de eerste plaats om de muziek, hoe geweldig was het om een nieuwe lp te kopen van je krantengeld!
De hele tapetrading scene was ook geniaal.

Hoe het de laatste jaren er aan toe gaat heb ik geen flauw idee van .
Wat ik wel weet is dat veel stoere jongens zowel naar Slayer luisteren als naar Him....(dunne poep band)
In mijn tijd was zoiets uit den boze ...naar Morbid Angel luisteren en toch stiekem Unfinished Symphaty van Massive Attack mooi vinden.

Mooi was die tijd.

fastpulseboy
exodus schreef:
Dus: hoe anti is Metal?

ja ik begrijp er ook nog steeds geen fuck van.....
anti wat????? in hemelsnaam?

het is logis dat als iemand zegt dat hij een dikke metal fan is terwijl hij maar een paar nummers kent. k kender er ook iemand die zegt dat hij dikke metal fan is. maar toen k zijn mp4 hoorde was het alleen maar metallica korn en slipknot. en zo slecht is die cultuur niet. de meeste metalheads zijn meestal altijd chill enz. njah die k ken dan. rammstein was men eerste hard rock band en toen was ik 7/8 jaar en later ben ik veel meer van dat soort muziek gaan luisteren. en metal is niet echt zo stoer dat het lijkt hoor. vaak zie je wel in series en in films dat de stoere binken altijd naar metal/rock luisteren. maar opzich is dat niet echt mijn reden. ik kan er altijd zo lekker bij weg denken. en ook bij gothic muziek kun je helemaal bij weg dromen. en je kunt je aggressie er lekker op kwijt. en voorde rest loop ik ook vaak genoeg met een kop telefoon om me nek. maar stoer? valt mee bij de meeste concerten heb k geen een vecht partij gezien en je hebt ze er wel bij hoor maar dat zijn er dan ook 1 op de zoveel.

Vergeet niet populaire metal (metalcore, en vroeger nu metal) apart te zien van crossover en hardcore, death- en black metal, math-, progressieve en postmetal en power, speed en klassieke heavy en thrash metal. Wat is dan 'metal'?

Alles in je lijstje, behalve hardcore? En deels ook metalcore, maar dat hangt af van je visie.

Er staat toch hardcore in mijn lijstje? Volgens mij moet je maar eens wat eerder naar bed, Ben.

Ik reageerde op je vraag: 'Wat is dan 'metal'?'. Maar goed, ik ga eens naar bed... Morgen opnieuw lezen...

Ik denk dat bennerd bedoelde dat hij hardcore niet in je lijst van 'metal' vond pasten, en niet dat het ontbrak in je lijst.

Ah. Ik wil maar zeggen, metal is niet over een kam te scheren dus enkel van de titel uitgaand zou ík geen discussie kunnen voeren.

Ok, ik dacht dus dat je gewoon een opsomming maakte met gerelateerde metalgenres en je je afvroeg wat er dan onder 'metal' viel.

Ik vroeg me af wat er onder de 'metal als anti-cultuur' viel.

Pubermeisjes met groen gestreepte petjes en zwarte make-up zijn anti. "Staat Death Cab For Cutie bij de pop? Ik dacht dat dat onder zou staan, bij de metal."

The Oath
andnino schreef:
Ik vroeg me af wat er onder de 'metal als anti-cultuur' viel.

(afbeelding)
Foto van Lemmy op de achterkant van Overkill.
Straalt gewoon alles uit waar Metal om draait.

The Oath schreef:
(quote)

(afbeelding)
Foto van Lemmy op de achterkant van Overkill.

Uiteraard, want metal draait om Marlboro, whiskey, overjaarse lullen die keer op keer dezelfde nummers maken en stoer de middelvinger opsteken. Volgens mij leef jij echt in het verkeerde decennium, makker

The Oath schreef:
(quote)

Euhhh.. ?

draaiDE

The Oath
Tegenwoordig is dit waar Metal om draait:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Nog steeds verkeerde decennium

En generaliseer anders twee verschillende extreme genres over de gehele metalscène...

Heel subtiel gekozen die albumhoezen.
Smakelijk eten !

En ik maar denken dat metal om de muziek draait...

Them schreef:
Heel subtiel gekozen die albumhoezen.
Smakelijk eten !

Aces High de maxisingle hoes, tof.

Ik dacht meer aan dit:

(afbeelding)

vin13 schreef:
(quote)

Aces High de maxisingle hoes, tof.

Haha, hijs vet he ? Thanks

Gallow
Metal:

(afbeelding)

Hunter
Haha die kutblack metal tegenwoordig,
Echt trve hoor die Corpse Painting en die leuke albumcovers :' )
kvlt!
Black Metal vind ik echt het bespottelijkste genre ever, dan zeggen ze dat Boybands altijd meer om het imago gaat, maar Black Metal gaat ook altijd hoeveel mensen je vermoord hebt en hoe kvlt en trve je bent.
en hoe je corpsepainting zit
Bands als Anorexia Nervosa kan ik wel weer waarderen dan : ')

trve hoor, een heel genre over één kam scheren

fastpulseboy
metal is niks anti's............het grootste gedeelte is humor!
(moet het wel jouw humor zijn)

andnino schreef:
trve hoor, een heel genre over één kam scheren

Natuurlijk opereren er in de underground genoeg 'normale' blackmetalbandjes. Maar je kunt niet ontkennen dat de manier waarop juist de wat bekendere bands (Mayhem, Marduk, Burzum, Gorgoroth, Immortal, Darkthrone) zich presenteren nogal belachelijk is. Komt nog bij dat met name die eerste vier ook nog wat bekendheid hebben verworven op, op z'n zachtst gezegd, discutabele wijze. Moorden binnen bands en kerkverwoestingen, alsmede rondvliegende schapenkoppen tijdens optredens zorgen ervoor dat het iemand nou niet bepaald kwalijk te nemen valt als hij van blackmetal het beeld heeft dat het een genre vol gekken is. Dergelijke incidenten zou ik ook niet bepaald onder het kopje 'humor' willen scharen.
Voor het metalgenre in het algemeen geldt dit natuurlijk absoluut niet. Iedereen moet beseffen dat de genoemde voorbeelden excessen zijn en dat metal op zich geen ellende met zich meebrengt.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.