Genres / Rock / Punk
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2011, 10:27 uur
Adam and the ants een punkband... ???. Zo commercieel als de neten, net als alles uit het brein van Malcolm McLaren. The Sex Pistols stonden ook gewoon met hun bakkesen in de Popfoto...
Met Crass heb je inderdaad een goed voorbeeld van een punk band die (nog steeds) aan hun ideeën blijven vasthouden
Met Crass heb je inderdaad een goed voorbeeld van een punk band die (nog steeds) aan hun ideeën blijven vasthouden
0
geplaatst: 17 januari 2011, 13:23 uur
@ beruk : Weet ik, daarom dat ze ook tussen haakjes staan hé. Is in mijn ogen ook geen punkrock
. Worden wel vaak omschreven als een postpunkband hoor.
. Worden wel vaak omschreven als een postpunkband hoor.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 januari 2011, 13:41 uur
Wire is toch behoorlijk bekend en gewaardeerd?
Zelfs ik heb geen problemen met die groep.
Zelfs ik heb geen problemen met die groep.

0
geplaatst: 17 januari 2011, 22:20 uur
Ik mis in het lijstje van Robin. toch wel MDC, Cockney Rejects en G.B.H. En nog veel meer, maar als je deze bands niet kent, dan raad ik ze bij deze aan.
En de uit Nederland afkomstige B.G.K., Indirekt, Antidote en Pandemonium.
Verder vind ik het een leuk lijstje en ga ik de dingen die ik niet ken zeker even checken. Kom maar op met die top 50, maak ik er ook één.
En de uit Nederland afkomstige B.G.K., Indirekt, Antidote en Pandemonium.
Verder vind ik het een leuk lijstje en ga ik de dingen die ik niet ken zeker even checken. Kom maar op met die top 50, maak ik er ook één.

0
geplaatst: 18 januari 2011, 20:01 uur
beruk schreef:
Adam and the ants een punkband... ???. Zo commercieel als de neten, net als alles uit het brein van Malcolm McLaren. The Sex Pistols stonden ook gewoon met hun bakkesen in de Popfoto...
Wat Crass betreft heb je helemaal gelijk. Sterker: Crass is (denk ik) met Dead Kennedys dé band geweest die punk een voedingsbodem heeft gegeven waardoor je toen als punker meer was (of kon zijn) dan slechts een modegril.
Wat Sexpistols betreft ben ik het minder met je eens, al zit de motivatie achter de (doorbraak van de) punk vol paradoxen. Dé hoofdverantwoordelijke voor de punkhype (toen) is wijlen Malcolm mcLaren geweest idd. En met wat ik tot nu heb gelezen en heb waargenomen, en dan wel of niet (in)direct, was de insteek om met de toenmalige (extreme) recessie in Engeland nóg meer verderf te zaaien opdat het grandioos zou aanslaan, en bood Malcolm zich manager van de Sexpistols (die al bestonden maar onder een andere naam). En daar had je de eerste paradox: zo min mogelijk commercieel en zo anarchistisch mogelijk om er bulken geld aan te verdienen.........(hoe ziek wil je het hebben?...lol).
Dus ja, gekeken naar het antwoord op de punk heeft het niets met punk van doen eigenlijk. Maar dat staat dan weer los van de band zelf, want die hadden zoveel schijt aan alles en wie dan ook dat ze zichzelf nagenoeg de vernieling in hebben geholpen (met Sid die als enige wél zijn succes hierin heeft behaald).
En wat Adam and the Ants betreft: ja, zo commercieel als de nete......waarmee ze bekend werden toen althans. Want vóór Adam het grote geld zag had 'ie een beslist noncommerciele houding (niet per definitie anarchistisch, dat niet) en leunde de stijl toch echt het meest tegen de punk aan, studio. En live (heb diverse tapes van 'the early years') was het wel degelijk simpelweg no-nonsense-punk á la crème (met speerpunten: sex, SM, zweepjes en sarcasme in grote liefde voor metaforie).
Tsja......en toen kwam Antmusic en Stand @ Deliver.........zucht. Leuk, maar...........zucht.
0
geplaatst: 19 januari 2011, 20:52 uur
Da's een behoorlijk wijze kijk op punk voor iemand die niks van dat soort muziek (in de uitgebreide zin van het woord) in zijn top 10 staan heeft...
0
geplaatst: 19 januari 2011, 21:26 uur
Mijn persoonlijke punk top 40
Hier is niets wetenschappelijks aan, gewoon wat ik leuk vind en dan min of meer in volgorde van leuk, leuker leukst.
1. The Exploited
2. Dead Kennedys
3. MDC
4. Bad Brains
5. B.G.K.
6. The Clash
7. Antidote
8. Rondos
9. Boegies
10. The Ex
11. Indirekt
12. Cockney rejects
13. UK Subs
14. HardSkin
15. Zowizo
16. Gewapend Beton
17. Discharge
18. Negazione
19. Emscherkurve '77
20. Rollins band
21. Minor Threat
22. Frites Modern
23. The Damned
24. Crass
25. Svätsox
26. The Casualities
27. Black Flag
28. Husker Du
29. The Ramones
30. Vacuum
31. Sex pistols
32. Pandemonium
33. 4-Skins
34. Nitwitz
35. Rancid
36. NoFX
37. Cock Sparrer
38. Oi Polloi
39. N.V. Le Anderen
40. Amsterdamned
En ik zal vast en zeker nog een aantal toppers vergeten zijn.

Hier is niets wetenschappelijks aan, gewoon wat ik leuk vind en dan min of meer in volgorde van leuk, leuker leukst.

1. The Exploited
2. Dead Kennedys
3. MDC
4. Bad Brains
5. B.G.K.
6. The Clash
7. Antidote
8. Rondos
9. Boegies
10. The Ex
11. Indirekt
12. Cockney rejects
13. UK Subs
14. HardSkin
15. Zowizo
16. Gewapend Beton
17. Discharge
18. Negazione
19. Emscherkurve '77
20. Rollins band
21. Minor Threat
22. Frites Modern
23. The Damned
24. Crass
25. Svätsox
26. The Casualities
27. Black Flag
28. Husker Du
29. The Ramones
30. Vacuum
31. Sex pistols
32. Pandemonium
33. 4-Skins
34. Nitwitz
35. Rancid
36. NoFX
37. Cock Sparrer
38. Oi Polloi
39. N.V. Le Anderen
40. Amsterdamned

0
geplaatst: 19 januari 2011, 22:01 uur
Oei, dat vind ik altijd wat lastig, die scheidingslijn tussen hardcore en punk. Maar doe gerust wat suggesties. Ik denk dat ik niet zo heel goed in de hardcore zit. Behalve dan wat al in het lijstje staat.
0
geplaatst: 19 januari 2011, 22:34 uur
Kende alle drie de bands niet. Project x ga ik me eens in verdiepen. Uniform Choice doet me heel sterk aan MDC denken. Brotherhood moet ik nog even laten bezinken. Ben ik op het eerste gehoor niet kapot van.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 08:50 uur
platedraaier schreef:
Project x ga ik me eens in verdiepen.
Project x ga ik me eens in verdiepen.
'Zijproject' van Youth Of Today
Uniform Choice doet me heel sterk aan MDC denken.
Misschien muzikaal; maar op het vlak van teksten/boodschap toch wel heel wat anders...
0
geplaatst: 20 januari 2011, 12:58 uur
lambf schreef:
Project X - Straight Edge Revenve video
Project X - Straight Edge Revenve video
Dat is nu eens een old school hardcore band die ik wel erg goed trek.
0
geplaatst: 24 januari 2011, 17:33 uur
Check ook eens Youth Brigade, Infa Fiot, Bleach Boys, The Adolescents. Dit zijn zeker geen onbekenden 

0
geplaatst: 6 maart 2011, 14:55 uur
Vandaag is het een feestje voor mij!
Er was eens...lang lang geleden, iemand die mij een tape gaf met een waanzinnige punkband.
Met de persoon heb ik niet zo lang contact gehad waardoor ik nooit heb geweten wie die onbekende band nu eigenlijk was. Het enige wat ik aan informatie had is dat het ergens uit oostelijke contreien vandaan kwam.
Die tape heb ik he-le-maal grijs gedraaid, niet normaal. Echt vette lekkere soepele punk, maar nooit heb ik kunnen vinden waar ik beginnen moest met zoeken om te achterhalen van welke band die vette muziek was. En vandaag....bij toeval, vond ik het! Ik voel me schaamteloos blij als een kind! Helemaal happy!
De band komt uit Slowenië en heet Odpisani. Heb slechts enkele songs van het album kunnen vinden die echt waanzinnig is van de eerst gespeelde noot tot aan de allerlaatste chant.
Het is niet DE favoriet van me, maar uiteindelijk best vet. Zou je niet zeggen als je de titel leest :
............ Pipi .........
Maar hier dan toch, regelrecht uit het Slowenië de band Odpisani, met het dansnummer: Pipiiiii!!!!!
http://www.youtube.com/watc...
Er was eens...lang lang geleden, iemand die mij een tape gaf met een waanzinnige punkband.
Met de persoon heb ik niet zo lang contact gehad waardoor ik nooit heb geweten wie die onbekende band nu eigenlijk was. Het enige wat ik aan informatie had is dat het ergens uit oostelijke contreien vandaan kwam.
Die tape heb ik he-le-maal grijs gedraaid, niet normaal. Echt vette lekkere soepele punk, maar nooit heb ik kunnen vinden waar ik beginnen moest met zoeken om te achterhalen van welke band die vette muziek was. En vandaag....bij toeval, vond ik het! Ik voel me schaamteloos blij als een kind! Helemaal happy!
De band komt uit Slowenië en heet Odpisani. Heb slechts enkele songs van het album kunnen vinden die echt waanzinnig is van de eerst gespeelde noot tot aan de allerlaatste chant.
Het is niet DE favoriet van me, maar uiteindelijk best vet. Zou je niet zeggen als je de titel leest :
............ Pipi .........
Maar hier dan toch, regelrecht uit het Slowenië de band Odpisani, met het dansnummer: Pipiiiii!!!!!

http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 24 maart 2011, 21:51 uur
@ lambf : dat nummer van Project X, maar VOORAL van Uniform Choice, fantastisch!
@ Saldek : lekker nummertje
@ Saldek : lekker nummertje

0
geplaatst: 8 januari 2012, 20:49 uur
Punk pioniers uit de jaren '70, afkomstig uit New York. Veel te onbekend hier:
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden

0
geplaatst: 11 januari 2012, 18:06 uur
Ik had er nog nooit van gehoord. Klinkt leuk. Echt jaren `70 punk geluid. Dit bandje ga ik meer van luisteren.
0
geplaatst: 18 januari 2012, 09:31 uur
Onbekende en onbeminde, maar fantastische jaren '80 hardcore-punk - uit 1984 én reünie 25 jaar later
YouTube - YOUTH YOUTH YOUTH - Not Dead Yet clip 84
YouTube - YOUTH YOUTH YOUTH - 3 songs Oct 31 2009
YouTube - YOUTH YOUTH YOUTH - Not Dead Yet clip 84
YouTube - YOUTH YOUTH YOUTH - 3 songs Oct 31 2009
0
geplaatst: 18 januari 2012, 09:44 uur
Helaas al even onbekend:
--> Civil Dissident:
YouTube - Civil Dissident - A Nazi Choice
--> Neos (volledige 7")
YouTube - Neos - Hassibah Get the Brain Squeeze - 7" ep
--> Genetic Control:
YouTube - Genetic Control - Love Rat
--> Civil Dissident:
YouTube - Civil Dissident - A Nazi Choice
--> Neos (volledige 7")
YouTube - Neos - Hassibah Get the Brain Squeeze - 7" ep
--> Genetic Control:
YouTube - Genetic Control - Love Rat
0
Harco
geplaatst: 25 februari 2012, 03:17 uur
Als de artiesten van Plan-It-X onder de noemer "folkpunk" vallen, dan mag dit toch ook wel tot dat genre gerekend worden? 

0
geplaatst: 27 februari 2012, 23:02 uur
platedraaier schreef:
Yep...the stranglers, Sham69,Newton neurotics,Buzzcocks,Slits,New york dolls, deadboys...Ik noem er maar een paar
En svatsox....hebben die ook platen uitgebracht? Wist ik helemaal niet.
* denotes required fields.