Genres / Rock / Beste (of langste) solos ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2008, 11:09 uur
bennerd schreef:
Mijn favoriete solo: Arch Enemy - The Immortal.
Mijn favoriete solo: Arch Enemy - The Immortal.
Toch maar veranderen, Burning Angel van Arch Enemy is mijn favoriet.
0
Misterfool
geplaatst: 8 december 2008, 19:24 uur
http://www.youtube.com/watch?v=dh3bleXWaCk
een nummer met een geweldige gitaarsolo van begin tot eind. wat vinden jullie er van?
een nummer met een geweldige gitaarsolo van begin tot eind. wat vinden jullie er van?
0
geplaatst: 8 december 2008, 21:54 uur
brothers_in_mark schreef:
Telegraph Road van Dire Straits
Speedway At Nazareth van Mark Knopfler
En deze moet je zéker checken:
http://www.youtube.com/watch?v=Jc5hoC12vww
Telegraph Road van Dire Straits
Speedway At Nazareth van Mark Knopfler
En deze moet je zéker checken:
http://www.youtube.com/watch?v=Jc5hoC12vww

0
geplaatst: 8 december 2008, 23:04 uur
die solo is ook best tof zeg. (vanaf 1:50 ongeveer)
Geen technische hoogstandje ofzo. Maar ik heb hem steeds enorm tof gevonden.
0
geplaatst: 16 december 2008, 20:22 uur
de solo's van iron maiden blijven mijn favorieten, en als ik er daarvan moet zeggen dan zou dat ongeveer zijn:
solo van dance of death
solo van brave new world
paschendale
aces high...
eigenlijk onmogelijk om op te noemen, verder vind ik nog dat dire straits en pink floyd fantastische dingen doen (dire straits-tunnel of love en pink floyd-time) dan heb je natuurlijk ook de fantastische stairway to heaven solo en die van child in time (van deep purple) ook queen bij bohemian rapsody is orgineel en verbluffend.
die van dragonforce zijn snel en daarom ook leuk om te luisteren (vooral die van through the fire and flames) je hebt er dan nog zo fantastische, zoals die van santana en slash, of steve vai ofzo...
solo van dance of death
solo van brave new world
paschendale
aces high...
eigenlijk onmogelijk om op te noemen, verder vind ik nog dat dire straits en pink floyd fantastische dingen doen (dire straits-tunnel of love en pink floyd-time) dan heb je natuurlijk ook de fantastische stairway to heaven solo en die van child in time (van deep purple) ook queen bij bohemian rapsody is orgineel en verbluffend.
die van dragonforce zijn snel en daarom ook leuk om te luisteren (vooral die van through the fire and flames) je hebt er dan nog zo fantastische, zoals die van santana en slash, of steve vai ofzo...
0
geplaatst: 16 december 2008, 20:59 uur
Een wat minderbekend maar 1 van de beste liedjes van Pearl Jam:
Yellow Ledbetter!!!!
heerlijk die gitaar
Yellow Ledbetter!!!!
heerlijk die gitaar

0
geplaatst: 19 december 2008, 01:56 uur
Het album met het hoogste gehalte toffe solo's: And justice for all.
Speciaal voor de gelegenheid heb ik er deze video van gemaakt: alle solo's (en soms hun aanloop) bij elkaar.
Speciaal voor de gelegenheid heb ik er deze video van gemaakt: alle solo's (en soms hun aanloop) bij elkaar.
0
clutch
geplaatst: 27 januari 2009, 14:09 uur
Dinosaur Jr. - Get Me.
Verbaas me er over dat die nog niet genoemd is. Wellicht een van de mooiste solo's ooit (ook een behoorlijk lange).
Verbaas me er over dat die nog niet genoemd is. Wellicht een van de mooiste solo's ooit (ook een behoorlijk lange).
0
geplaatst: 27 januari 2009, 18:01 uur
ik vind persoonlijk die solo in Stairway to Heaven erg goed. (Beetje cliche wel) Maar ik let ook nooit zo heel erg op solo's.
0
geplaatst: 27 januari 2009, 20:40 uur
AGE-411 schreef:
(embed)
(embed)
Tof gedaan, respect! Ook al ben je nu geband.. Wanneer je het album van binnenste buiten kent geeft dit geen probleem. Echter ruk je nu de solo's totaal uit de context van de songs. Het moet juist een toegevoegde waarde zijn, zoals bij Dyers Eve. Een monster van een song, retesnel, agressief op een goede manier, strakke songtekst om vervolgens te eindigen in de solo. Al zal dit bij de meesten wel bekend zijn

0
The Oath
geplaatst: 27 januari 2009, 23:15 uur
Die minutenlange solo van A light in the black van Rainbow is echt monsterlijk en prachtig.
Ritchie Blackmore
Ritchie Blackmore

0
Nathan1988
geplaatst: 5 februari 2009, 22:01 uur
langste ooit is toch through the fire and flames van dragonforce?
0
geplaatst: 5 februari 2009, 22:05 uur
Nathan1988 schreef:
Langste ooit weet ik niet, maar het is iig erg lang ja. En erg goed ook!

0
Antonio
geplaatst: 5 februari 2009, 22:51 uur
Nathan1988 schreef:
Langste ooit is het concert van Jimi Hendrix op Woodstock, is namelijk 1 lange gitaarsolo...althans zo lijkt het veelal

Wat betreft lange (en briljante, nooit vervelende) solo's kan Frank Zappa er ook wat van.
Ik heb een behoorlijk aantal solo's van hem rond de 8, 9 soms 10 minuten en soms nog langer...
0
erwku
geplaatst: 5 februari 2009, 23:14 uur
Jim Peterson, een magistrale gitarist. Absoluut mijn top favoriet. Wat een virtuositeit. Die gast speelt zijn solo's standaard met zijn ogen dicht, dat is met zoveel passie, meesterlijk. Technisch ook zo hoogstaand, niet normaal daar kan stevie ray nog wat van leren.
Hij kan Jazz spelen maar is vaker te zien in moderne fusion bandjes, waar ik persoonlijk minder fan van ben,
hoogtepunt, Rotation Roads en de laatste tien minuten van Barrelhole classic ,.. moet je horen om te geloven. beste solo ooit
Hij kan Jazz spelen maar is vaker te zien in moderne fusion bandjes, waar ik persoonlijk minder fan van ben,
hoogtepunt, Rotation Roads en de laatste tien minuten van Barrelhole classic ,.. moet je horen om te geloven. beste solo ooit
0
Jop
geplaatst: 6 februari 2009, 08:56 uur
Beste solo - ooit bestaat niet; wel je favorietste van die solo's die je kent.
0
geplaatst: 6 februari 2009, 09:43 uur
Bestaat wel.
- Neem 100.000 muziekliefhebbers
- Iedereen mag drie keer een solo benoemen wij hij/zij de beste vindt
- En je krijgt vanzelf een top 10 met beste solo's.
Wanneer je zo'n proef uitvoert krijg je een een representatief beeld van de beste solo's. Neemt niet weg je dat je persoonlijke voorkeur sterk verschillend kan zijn natuurlijk
Dus, neem de proef op de som!
Wanneer je zo'n proef uitvoert krijg je een een representatief beeld van de beste solo's. Neemt niet weg je dat je persoonlijke voorkeur sterk verschillend kan zijn natuurlijk

0
Antonio
geplaatst: 7 februari 2009, 00:00 uur
Thomzic schreef:
Bestaat wel.
Bestaat wel.

Niet mee eens,
dan nog krijg je veelal een clichematige Top 10, puur en alleen omdat de mensen die zich bezig houden met zulke dingen uit 2 generaties bestaan, vader en zoon (en misschien nog kleinzoon...)
En in die tijd zijn het vooralsnog veelal dezelfde namen en solo's die boven komen drijven, aangezien een Hendrix, Page, Clapton, Richards, Young, Iommi, Gilmour, McLaughlin en al die anderen onderdeel zijn van de levenscyclus van de eerste generatie en de 2e generatie groeit er mee op en/of leest er over of hoort het op de radio...
Je leest erover, radio draait het en in alle lijstjes zijn het vaak ook dezelfde artiesten die boven komen drijven...allemaal grotendeels generatiebepaald dus.
Veel van bovenstaande gitaristen zijn zeker niet slecht, maar de meer obscure en onconventionele gitaristen maken op die manier vrijwel geen kans en deze gitaristen doen voor hun beroemde collega's zeker niet onder.
Ik noem een Frank Zappa en een Robert Fripp, 2 van de meest inventieve en origineelste gitaarspelers van de 2e helft van de 20e eeuw en daar lees je nauwelijks wat over...
0
The Oath
geplaatst: 25 mei 2009, 21:59 uur
Antonio schreef:
Ik heb een behoorlijk aantal solo's van hem rond de 8, 9 soms 10 minuten en soms nog langer...
Zoals op de Liveshit-box van Metallica.
Wa gitaargepingel van Kirk van 18 minuten

Heerlijk!
0
Antonio
geplaatst: 28 mei 2009, 00:00 uur
The Oath schreef:
Heerlijk!
(quote)

Heerlijk!
Lange solo's zijn niet altijd per definitie goed, kijk maar naar Jimi Hendrix...
Op zijn studioplaten staan veelal korte, maar krachtige solo's, dit vanwege de beperkte speelkant van (toen) LP.
Tijdens live-optredens ging de beste man vaak helemaal scheef uit zijn panty en deze langere solo's kunnen mij toch vaak de broek niet bollen...
Meestal heb ik na een paar minuten zoiets van: ''Ja, nu weten we het wel weer...''
Elke poepstamper kan vele minutenlang wat op een gitaar ompingelen, maar het zijn de echte jongens die zulke lange solo's ook elke seconde interessant houden...
0
The Oath
geplaatst: 28 mei 2009, 01:54 uur
Antonio schreef:
Lange solo's zijn niet altijd per definitie goed, kijk maar naar Jimi Hendrix...
Op zijn studioplaten staan veelal korte, maar krachtige solo's, dit vanwege de beperkte speelkant van (toen) LP.
Tijdens live-optredens ging de beste man vaak helemaal scheef uit zijn panty en deze langere solo's kunnen mij toch vaak de broek niet bollen...
Meestal heb ik na een paar minuten zoiets van: ''Ja, nu weten we het wel weer...''
Elke poepstamper kan vele minutenlang wat op een gitaar ompingelen, maar het zijn de echte jongens die zulke lange solo's ook elke seconde interessant houden...
(quote)
18 minuten het beste van Metallica.
Wellicht ken je dat live-album zelf niet?
Geen volle 18minuten Kirk die wat solo's doet. Begint echter met Bass-solo enzo:
Part 1
Part 2
0
geplaatst: 28 mei 2009, 10:33 uur
The Oath schreef:
Heerlijk!
(quote)

Heerlijk!

0
Elvis Presley
geplaatst: 4 juni 2009, 02:31 uur
Een van mijn favoriete gitaarsolo's schuilt in het Elvisnummer "Too Much".
0
Misterfool
geplaatst: 6 juni 2009, 11:19 uur
Elvis Presley schreef:
ik heb niks met presley een beetje een ouderwetse nepartiest als je begrijpt wat ik bedoel
0
geplaatst: 10 juni 2009, 18:31 uur
Ik kwam deze vandaag toevallig tegen, op zich wel aardig.
www.dumpert.nl - Slash - Godfather Theme
www.dumpert.nl - Slash - Godfather Theme
* denotes required fields.