Genres / Rock / Hoe kwam je in aanraking met jouw soort muziek?
zoeken in:
0
kingofrock
geplaatst: 27 januari 2010, 18:51 uur
een vriend van me begon 2 jaar geleden met gitaar spelen samen met mij en een vriend van me ging drummen, we hebben dus een bandje, we gingen ook meer rocknummers proberen en ik vond rock nummers eigenlijk heel goed en ging naar meer bands enz. op zoek en nu luister ik rock en metal
0
geplaatst: 28 januari 2010, 19:26 uur
Tot een jaar geleden alleen maar top40 enzo en met de tijd wat alternatiever gericht geworden.
Ik kocht een keer de Oor en daar stond heel veel nieuwe muziek in die heel goed was.
Rage Against the Machine was denk ik de eerste groep die ik echt te gek vond, nog steeds trouwens!
Nu luister ik van System of A Down tot Wilco, van Radiohead tot At The Drive in.
Bijna alles dus, en vooral Grunge, de beste muziek ooit gemaakt, vooral Nirvana natuurlijk en Alice In Chains, Pearl Jam, Soundgarden, Mudhoney e.d, zo jammer wat er met al die bands is gebeurd...
Ik kocht een keer de Oor en daar stond heel veel nieuwe muziek in die heel goed was.
Rage Against the Machine was denk ik de eerste groep die ik echt te gek vond, nog steeds trouwens!
Nu luister ik van System of A Down tot Wilco, van Radiohead tot At The Drive in.
Bijna alles dus, en vooral Grunge, de beste muziek ooit gemaakt, vooral Nirvana natuurlijk en Alice In Chains, Pearl Jam, Soundgarden, Mudhoney e.d, zo jammer wat er met al die bands is gebeurd...
0
geplaatst: 5 februari 2010, 20:50 uur
Sander weet heus wel dat Trent RezNOR het nummer Hurt geschreven heeft. Ik ben me ook bewust van het feit dat all my life van lennon/mccartney is, bridge over troubled water van simon and garfunkel is. I hung my head van sting, I'm so lonesome I could cry van Hank williams, we'll meet again van vera lynn, personal jesus van depeche mode en desperado van the eagles is.
I know my Johnny Cash covers.
Tenminste, op American IV
I know my Johnny Cash covers.
Tenminste, op American IV
0
geplaatst: 26 maart 2010, 16:57 uur
Ik hoorde Smells Like Teen Spirit op de radio, dacht, 'Cool nummer, ik moet Nevermind eens kopen." Toen ik ontdekte dat er eens scene was, was het hek van de dam
eerst the big four, dan al de rest.
Een typische teenage angst filled teenager dus 
eerst the big four, dan al de rest.
Een typische teenage angst filled teenager dus 
0
geplaatst: 3 april 2010, 20:09 uur
Henjo schreef:
Que?
Mudhoney bestaat nog
Pearl Jam bestaat nog
Soundgarden is begin dit jaar weer samengekomen
Alice in Chains kwam vorig jaar weer samen en heeft een album uitgebracht (true, Layne Staley is en blijft dood, maar het was een gaaf album)
0
geplaatst: 5 april 2010, 17:15 uur
Laat me daaraan toevoegen: TAD bestaat ook nog, Love Battery heeft vorige zaterdag een concert gegeven, Mark Lanegan is ook nog actief, enz.enz. De scene is echt niet dood hoor 

0
geplaatst: 13 mei 2010, 22:11 uur
Hmm.. ik speel(de) altijd Fifa.. en daar had je van die leuke soundtracks. Toen ging ik beetje op internet zoeken naar meer nummers van die bands, toen kwam ik er achter dat ik dat soort muziek eigenlijk best leuk vond.
Recent voorbeeldje is de band Foals. Die zaten in Fifa 09 met het nummer Olympic Airways, leuk nummer. Dus ik ging op youtube meer nummers van hun luisteren, en dat resulteerde in dat ik nu in bezit ben van hun album Antidotes
Zo kwam ik eigenlijk een beetje in het indie/rock gerne terecht.
Ik vergeet nooit Fifa 07.. wat een geniale nummers staan daar op zeg. Veelal onbekende bandjes maar echt goeie muziek.
Recent voorbeeldje is de band Foals. Die zaten in Fifa 09 met het nummer Olympic Airways, leuk nummer. Dus ik ging op youtube meer nummers van hun luisteren, en dat resulteerde in dat ik nu in bezit ben van hun album Antidotes

Zo kwam ik eigenlijk een beetje in het indie/rock gerne terecht.
Ik vergeet nooit Fifa 07.. wat een geniale nummers staan daar op zeg. Veelal onbekende bandjes maar echt goeie muziek.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 22:54 uur
Adam Ant stond in 1981 in de hitparade met Goody 2 Shoes. Helemaal freak ik was van dat nummer kocht ik de singel.
Luister ik de B-kant en was het of ik zowaar een andere artiest hoorde:
Goody = vrolijk en swingt
Redscab = punky en rockt
Ik wennen aan de b kant en Kings werd toegankelijk. Toen kwam Dirk en kreeg anarchistische oprispingen. Dead Kennedys was de volgende en daar was dan ook het hek van de dam: punk.
In alles wat ik luister, mijn motivaties ervoor, laat zich terugvinden in de wijze van muziek luisteren die ik met punk heb geleerd.
Luister ik de B-kant en was het of ik zowaar een andere artiest hoorde:
Goody = vrolijk en swingt
Redscab = punky en rockt
Ik wennen aan de b kant en Kings werd toegankelijk. Toen kwam Dirk en kreeg anarchistische oprispingen. Dead Kennedys was de volgende en daar was dan ook het hek van de dam: punk.
In alles wat ik luister, mijn motivaties ervoor, laat zich terugvinden in de wijze van muziek luisteren die ik met punk heb geleerd.
0
geplaatst: 7 juni 2010, 16:13 uur
power metal via dragonforce;
maart 2007 als ik me niet vergis: ik hoorde het nummer "valley of the damned" als achtergrondmuziek van een filmpje.
gelijk een paar nummers downloaden en ik was verkocht.
via vrienden ontdekte ik last.fm en zo ging ik doorzoeken naar andere bands.
maart 2007 als ik me niet vergis: ik hoorde het nummer "valley of the damned" als achtergrondmuziek van een filmpje.
gelijk een paar nummers downloaden en ik was verkocht.
via vrienden ontdekte ik last.fm en zo ging ik doorzoeken naar andere bands.
0
geplaatst: 10 juni 2010, 19:27 uur
Nou het zat zo eerst was ik een emo. Toen werd ik een qoth. Toen werk ik een alto. En nu ben ik een metalhead. Ben trouwens van plan om naar de vakantie punker te worden staat ook in m'n agenda.
0
geplaatst: 13 juni 2010, 13:34 uur
Ach, dan maakt 'ie zich toch gewoon weer een nieuwe account aan 

0
geplaatst: 15 juni 2010, 21:41 uur
Hoezo ik luister gewoon naar hip hop en rap in heavy metal style zoals linkin park & limb bizkit
0
_Lynn_
geplaatst: 29 juni 2010, 20:18 uur
Nou zeg, iemand moet hier dringend zijn muziekgeschiedenis nog eens nalezen denk ik! 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 juni 2010, 20:23 uur
Dit kan die toch nooit serieus menen. Élke keer zo'n antwoord, ik geloof het niet. 

0
_Lynn_
geplaatst: 29 juni 2010, 20:30 uur
Tenzij het een pre-pubertje is misschien? (No offence hoor...)
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 15:51 uur
Door mijn vader en moeder. Mijn vader voor de Metal-kant en mijn moeder meer voor Blues en rustigere rock, maar ze vind de band Vader ook heel gaaf, maar dat vind mijn vader ook. Ik heb in ieder geval weinig muzikale meningsproblemen met mijn ouders. Alleen als ik The Beatles of Prog Rock in de CD-speler doe gaat mijn vader protesteren.
Dat vind hij zwaar geneuzel.
Dat vind hij zwaar geneuzel.
0
Nian
geplaatst: 1 augustus 2010, 15:58 uur
Door een vriend. Hij gaf mij eens het album Black Holes and Revelations van Muse en ik was helemaal verkocht. Ondertussen helemaal verkocht, ik heb al hun albums. Ik luister tegenwoordig veel naar alternatieve muziek, indie/rock, ...
Mijn ouders luisteren dan eerder naar de jaren 80 nummers (wel de commerciële) dus in dat opzicht kom ik niet echt met hen overeen.
Mijn ouders luisteren dan eerder naar de jaren 80 nummers (wel de commerciële) dus in dat opzicht kom ik niet echt met hen overeen.
0
guess who
geplaatst: 3 augustus 2010, 18:09 uur
nu luister ik naar alle vormen van metal, maar dat is begonnen door (hoera voor cliché's) linkin park 
toen ontdekte ik limp bizkit, korn en later nog slipknot, nog allemaal in de nu-metal. toen begon ik steeds ruigere muziek te luisteren. tegenwoordig kan ik de meeste nu-metal niet bepaald aanhoren maar het is toch mijn poort tot de metal geweest

toen ontdekte ik limp bizkit, korn en later nog slipknot, nog allemaal in de nu-metal. toen begon ik steeds ruigere muziek te luisteren. tegenwoordig kan ik de meeste nu-metal niet bepaald aanhoren maar het is toch mijn poort tot de metal geweest

0
Nian
geplaatst: 5 augustus 2010, 13:34 uur
deathmetalhead schreef:
Hoezo ik luister gewoon naar hip hop en rap in heavy metal style zoals linkin park & limb bizkit

0
joeri_metal
geplaatst: 5 augustus 2010, 21:57 uur
deathmetalhead schreef:
(:
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 22:27 uur
Door een cd van Sesamstraat waar een cover van The Beatles op stond.
0
Mostlyanthony
geplaatst: 24 augustus 2010, 23:47 uur
Nynke94 schreef:
"Letter B"? (Let it be)
0
PriestMaiden
geplaatst: 11 oktober 2010, 21:14 uur
Zoals velen van mijn leeftijd is de interesse in rock/metal muziek begonnen bij mij rond mijn elf jaar door nu metal.
De eerste band waar ik veel naar luisterde was Rammstein.
Sehnsucht, Live Aus Berlin en Mutter waren ook mijn eerste 3 gekochte albums.
Daarna begon ik te luisteren naar Metallica, System of a Down, Korn, Rage Against the Machine, Linkin Park, Papa Roach, Evanscence, Slipknot en Limp Bizkit.
Ook was ik toen fan van Eminem.
Een half jaar later begon ik te luisteren naar Muse, Nirvana, Foo Fighters, AC/DC, Red Hot Chili Peppers en Iron Maiden.
Daarna begon ik naar Soulfly, Sepultura, Pantera, Megadeth en in mindere mate naar Slayer.
Nu metal was toen al heel wat minder populair en ik maakte kennis met bands zoals The Offspring en Green Day, waardoor ik de Ramones, the Clash en de Sex Pistols ontdekte.
Ook begon ik te luisteren naar de grunge periode: Pearl Jam, Soundgarden en vooral Alice in Chains.
Door het nummer Poison van Alice Cooper ging ik jaren '80 metal (Dio, Accept, Motley Crue e.a.) opzoeken en werd toen grote fan van Judas Priest, maar ook van thrash metal (Slayer, Anthrax, Testament e.a.).
Na de jaren '80 te hebben ontdekt begon ik naar Black Sabbath te luisteren, en daarna naar bands zoals Led Zeppelin, Deep Purple, Pink Floyd.
Nu heb ik ook de Beatles, the Doors en de Rolling Stones ontdekt en ik blijf nieuwe rock/metal bands ontdekken van vroeger en nu.
De eerste band waar ik veel naar luisterde was Rammstein.
Sehnsucht, Live Aus Berlin en Mutter waren ook mijn eerste 3 gekochte albums.
Daarna begon ik te luisteren naar Metallica, System of a Down, Korn, Rage Against the Machine, Linkin Park, Papa Roach, Evanscence, Slipknot en Limp Bizkit.
Ook was ik toen fan van Eminem.
Een half jaar later begon ik te luisteren naar Muse, Nirvana, Foo Fighters, AC/DC, Red Hot Chili Peppers en Iron Maiden.
Daarna begon ik naar Soulfly, Sepultura, Pantera, Megadeth en in mindere mate naar Slayer.
Nu metal was toen al heel wat minder populair en ik maakte kennis met bands zoals The Offspring en Green Day, waardoor ik de Ramones, the Clash en de Sex Pistols ontdekte.
Ook begon ik te luisteren naar de grunge periode: Pearl Jam, Soundgarden en vooral Alice in Chains.
Door het nummer Poison van Alice Cooper ging ik jaren '80 metal (Dio, Accept, Motley Crue e.a.) opzoeken en werd toen grote fan van Judas Priest, maar ook van thrash metal (Slayer, Anthrax, Testament e.a.).
Na de jaren '80 te hebben ontdekt begon ik naar Black Sabbath te luisteren, en daarna naar bands zoals Led Zeppelin, Deep Purple, Pink Floyd.
Nu heb ik ook de Beatles, the Doors en de Rolling Stones ontdekt en ik blijf nieuwe rock/metal bands ontdekken van vroeger en nu.
* denotes required fields.