Genres / Rock / Hoe kwam je in aanraking met jouw soort muziek?
zoeken in:
0
luijsterburg
geplaatst: 6 september 2008, 11:00 uur
Door het nummer "Killing in the Name" van RATM, vanaf daar begon de sneeuwbal te rollen, dit was een jaar geleden... of minder. Eigenlijk heb ik niet een soort muziek, luister van jazz tot klassiek, van hiphop tot metal.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 september 2008, 16:04 uur
Een schoolvriend van mij gaf me toen ik een jaar of dertien was, een cassette met daarop aan de ene kant Iron Maiden - The Number of the Beast en aan de andere kant - denk ik - AC/DC For Those About To Rock. Die cassette moet hier nog ergens liggen...
0
geplaatst: 16 november 2008, 17:24 uur
Met Red Hot Chili Peppers-Dani California.
RHCP is nog steeds mijn lievelings band en de beste band van de wereld vind ik(A)
RHCP is nog steeds mijn lievelings band en de beste band van de wereld vind ik(A)
0
Johny Favourite
geplaatst: 23 november 2008, 18:11 uur
Nirvana, in het begin van de jaren '90, zorgde dat ik voor het eerst meer dan zijdelings in muziek geinteresseerd raakte. Sindsdien ben ik langzaam uitgegroeid tot een muzikale omnivoor met enkele blinde plekken (country, noise, klassiek).
0
geplaatst: 23 november 2008, 21:10 uur
greatest hits II van queen was het eerste rockalbum waarmee ik in aanmerking kwam. ik had I want to break free gehoord op de radio, zei dat ik het mooi vond en kreeg GHII in mijn armen geworpen van mijn dolgelukkige vader, die blij was dat ik zijn smaak van muziek had geërfd 

0
geplaatst: 20 maart 2009, 16:45 uur
Ik hoorde ooit op een dag toevallig Enter Sandman. Vanaf dat moment wist ik dat al die pop-crap me gestolen kon worden.
0
The Oath
geplaatst: 20 maart 2009, 18:54 uur
Nicholas123 schreef:
Ik hoorde ooit op een dag toevallig Enter Sandman. Vanaf dat moment wist ik dat al die pop-crap me gestolen kon worden.
Bij mij was het bij horen van Hit The Lights.
Enter sandman is in mijn ogen maar een pop/maintream gericht metalnummer, in tegenstelling tot Hit The Lights.
No Life 'Till leather!
0
geplaatst: 20 maart 2009, 21:03 uur
Daarom was het ook juist het ideale nummer om er in te stappen zeg maar. Een mooi bruggetje tussen de mainstream en de wat meer serieuze muziek zeg maar.
0
geplaatst: 21 maart 2009, 22:32 uur
vroeger.. ja nog niet zo lang geleden voor mij begon mijn broer met het draaien van Nirvana. Hij leerde gitaar spelen en draaide iedere dag Knockin on heavens door - Guns 'N Roses om de solos te leren. dit is nog steeds mijn favo liedje overigens (wel de live versie van Live Era 87 - 93 (Freddie Mercury tribute concert, kijk eens op Youtube YouTube - Guns N Roses - Knocking On Heavens Door Live )). Hierbij ook wat Metallica, maar daar ben ik al vanaf gestapt. Nirvana luister ik ook niet meer maar GNR vind ik nog steeds een van de beste bands ooit en ik wou dat ik ze live had kunnen zien, maarja life's a bitch he:P.
0
geplaatst: 22 maart 2009, 15:43 uur
Op de basisschool maakte een vriend van me mixtapes voor me, met onder andere Nirvana, Weezer, Presidents of the United States of America, Silverchair, NEUK! enz. erop.
Ik heb nog een paar schoenendoze vol met bandjes in een kast liggen, zo raar dat jongere lui daar niet mee zijn opgegroeid. Ik voel me bijna een oude lul.
Anyway, vandaar ging het vanzelf verder, begin jaren van de middelbare school veel hiphop geluisterd maar kwam later bij het hardere werk terecht, door oa Rage Against the machine, Korn, etc.
Ik heb wel een brede smaak, mijn cd collectie gaat van Beastie Boys naar Johnny Cash tot Terror.
Ik heb nog een paar schoenendoze vol met bandjes in een kast liggen, zo raar dat jongere lui daar niet mee zijn opgegroeid. Ik voel me bijna een oude lul.

Anyway, vandaar ging het vanzelf verder, begin jaren van de middelbare school veel hiphop geluisterd maar kwam later bij het hardere werk terecht, door oa Rage Against the machine, Korn, etc.
Ik heb wel een brede smaak, mijn cd collectie gaat van Beastie Boys naar Johnny Cash tot Terror.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 19:02 uur
het is begonnen met metallica...
en nu luister ik naar alle soorten muziek.
in het begin was het vooral het hardere werk dat mij aansprak. vooral veel papa roach, korn en andere nu-metal gropen van die tijd.
dan een evolutie doorgemaakt naar hip-hop door 1 nummer en 1 rapper ; Z-trip met rockstar en de doorbraakplaat van eminem : marshall matters lp
door naar een grotere school te gaan kwam ik ook met meer mensen in contact die mij ook andere muziek leerden kennen. het was nu tijd voor de alternatieve rockers. de ontdekkingstocht begon bij nirvana, ging over naar sonic youth. ik was toen ongeveer 15 jaar en begon rond die tijd ook meer specifiek de humo lezen. voornamelijk het muziekkatern daarin
nu luister ik zowat naar alles. Metallica blijft in mijn ogen nog steeds een goede groep maar mijn oogkleppen zijn afgevallen en ik ben verder gaan kijken. een paar van mijn vrienden zijn blijven vastzitten in het metalgenre en vallen mij soms aan op mijn brede muzieksmaak maar ik heb nu eenaal een grote nieuwsgierigheid naar alle soorten muziek.
en nu luister ik naar alle soorten muziek.
in het begin was het vooral het hardere werk dat mij aansprak. vooral veel papa roach, korn en andere nu-metal gropen van die tijd.
dan een evolutie doorgemaakt naar hip-hop door 1 nummer en 1 rapper ; Z-trip met rockstar en de doorbraakplaat van eminem : marshall matters lp
door naar een grotere school te gaan kwam ik ook met meer mensen in contact die mij ook andere muziek leerden kennen. het was nu tijd voor de alternatieve rockers. de ontdekkingstocht begon bij nirvana, ging over naar sonic youth. ik was toen ongeveer 15 jaar en begon rond die tijd ook meer specifiek de humo lezen. voornamelijk het muziekkatern daarin
nu luister ik zowat naar alles. Metallica blijft in mijn ogen nog steeds een goede groep maar mijn oogkleppen zijn afgevallen en ik ben verder gaan kijken. een paar van mijn vrienden zijn blijven vastzitten in het metalgenre en vallen mij soms aan op mijn brede muzieksmaak maar ik heb nu eenaal een grote nieuwsgierigheid naar alle soorten muziek.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 19:21 uur
Met die nieuwsgierigheid zit je goed op deze site, lijkt mij dan. Zelf heb ik toch al talloze nieuwe bands en nieuwe muzieksoorten ontdekt en leren waarderen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 9 april 2009, 12:46 uur
Mijn muzikale (electronische) smaak heeft zich vooral ontwikkeld door naar veel illegale feesten te gaan en MTV's Party- en Chill Out Zone in de jaren '90 waar ik altijd op chillde na het stappen. D.m.v. het maken van nieuwe vrienden en kennissen en veel naar concerten te gaan ben ik me ook meer gaan interesseren voor andere soorten muziek, zoals pop, rock, metal, country, klassiek en filmmuziek. Het zelf produceren van muziek (waarbij je vanzelf in contact komt met muzikanten en producers) heeft hier ook zijn steentje aan bijgedragen.
0
geplaatst: 9 april 2009, 15:43 uur
Ik begon een beetje met boybands eigenlijk, maar op een gegeven moment wordt je daar toch te oud voor. Kwam vooral door die zender The Box. Daar had je op woensdagavond altijd On the Roxx met allemaal rock en metal clips. Dat fascineerde me enorm toen ik een jaartje of 10 was. Toen bij de nu-metal er een beetje ingerold en ook The Peppers vond ik geweldig. Papa Roach en Linkin Park waren de eerste hardere bands die ik echt leuk vond. Daarna een beetje de punk kant op gegaan en daarna steeds meer hardcore en metal. Nu probeer ik me ook in andere dingen te verdiepen zoals drumnbass, breakcore, dubstep, indie, folk, emo, screamo, etc.
0
geplaatst: 9 april 2009, 19:14 uur
Toppop op TV, de top 40 met Lex Harding (beiden vanaf 1970), Later, na Veronica, overgestapt naar de dinsdag op Hilversum III (Vara, o.a. met Felix Meurders) en de woensdag (KRO) maar vond dit minder.
Later stappen in de juiste kroegen en concerten. Maar toen was je al muzikaal gevormd.
90% van de lezers weet waarschijnlijk al niet meer waar ik het over heb............
Later stappen in de juiste kroegen en concerten. Maar toen was je al muzikaal gevormd.
90% van de lezers weet waarschijnlijk al niet meer waar ik het over heb............
0
geplaatst: 9 april 2009, 20:15 uur
Via een vriend van de middelbare school Limp Bizkit gekregen. Al snel volgde de populaire rockbands als Guns N Roses, Linkin Park en Nirvana. Na deze kennismaking groeide de interesse in metal en in het bijzonder Metallica. Een groot fan was geboren en een jaar of twee niets anders gehoord dan Seek and Destroy en Master of Puppets
Afgelopen jaren meer in verschillende muzieksoorten verdiept, in onder andere folk, blues en uiteenlopende rockscenes. De liefde voor Metallica is er nog altijd btw
Afgelopen jaren meer in verschillende muzieksoorten verdiept, in onder andere folk, blues en uiteenlopende rockscenes. De liefde voor Metallica is er nog altijd btw

0
geplaatst: 13 april 2009, 19:31 uur
Toen ik Lordi hoorde op het Eurovisie songfestival. -_-
Maffe reden maar toch.
Nu luister ik naar allerlei soorten metal. Vooral Symphonische Power Metal op het moment.
Maffe reden maar toch.
Nu luister ik naar allerlei soorten metal. Vooral Symphonische Power Metal op het moment.
0
geplaatst: 18 januari 2010, 21:54 uur
Via het spel Tony Hawk's Underground 2. Hier zat het nummer Ring of Fire in vertolkt door Johnny Cash (geschreven door Merle Kilgore en zijn 2de vrouw June Carter). Toen kwam ik een keer na een tripje naar de cd winkel met At San Quentin thuis en was meteen verkocht. Luister nu ook naar veel andere 'ouwe' muziek. (bob dylan, tom petty, highwaymen, zz top, roy orbison etc.) Het geinige is, mijn vader en mijn opa blijken ook Cash liefhebber te zijn.
't Zit vast in de familie.
PS
Ben 15 overigens.
PS
Ben 15 overigens.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 13:21 uur
Ik weet het niet meer precies, maar ik waardeerde eerst RHCP en Foo Fighters (ongeveer 13-14 jaar), en wou wat hardere muziek horen en kwam toen in aanraking met Bullet For My Valentine.
Daarna ben ik allerhande metal gaan luisteren, vooral Metallica.
Guitar Hero II en III hebben me ook op weg geholpen met mijn voorkeur voor metalmuziek.
Ik luister nu ongeveer 2 jaar dagelijks metalmuziek, waardoor ik nog niet zo heel veel metal ken.
Daarna ben ik allerhande metal gaan luisteren, vooral Metallica.
Guitar Hero II en III hebben me ook op weg geholpen met mijn voorkeur voor metalmuziek.
Ik luister nu ongeveer 2 jaar dagelijks metalmuziek, waardoor ik nog niet zo heel veel metal ken.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 14:04 uur
Toen ik een jaar of 8 was, op vakantie in de auto deelde mijn broer en ik allebei verveeld 1 oortje van zijn cd-speler. Ik hoorde het nummer van Linkin Park: In the End.
Het was gelijk raak, ik heb het de hele reis achter elkaar gedraaid en ik was vanaf toen dol op Linkin Park.
Door mijn enorme passie voor rock toen begon ik met drummen.
Later zakte die passie weg, ik luisterde weinig muziek en als ik dan muziek luisterde werd het hip-hop.
Echter twee jaar geleden kwam ik in aanraking met '60 en 70' rock en het was weer in een keer raak na een verzamelalbum van the Beatles te hebben gehoord. Sindsdien luister ik iedere dag weer heel veel muziek en luister ik weer veel rock ( van the Beatles tot Guns 'n Roses ) Hip-hop luister ik nooit meer...
Het was gelijk raak, ik heb het de hele reis achter elkaar gedraaid en ik was vanaf toen dol op Linkin Park.
Door mijn enorme passie voor rock toen begon ik met drummen.
Later zakte die passie weg, ik luisterde weinig muziek en als ik dan muziek luisterde werd het hip-hop.
Echter twee jaar geleden kwam ik in aanraking met '60 en 70' rock en het was weer in een keer raak na een verzamelalbum van the Beatles te hebben gehoord. Sindsdien luister ik iedere dag weer heel veel muziek en luister ik weer veel rock ( van the Beatles tot Guns 'n Roses ) Hip-hop luister ik nooit meer...
0
geplaatst: 20 januari 2010, 19:27 uur
Goh een beetje hetzelfde zoals velen van de metalfans, linkin park & korn enzo...
Dan in mijn 5de middelbaar een fnacbon gehad voor mijn werk in de grote zaal, en gezien mijn smaak steeds harder en harder werd, kwam ik "God Hates Us All" van Slayer tegen.
Die hoes, die bijbel, snel gekocht en opgelegd thuis.
Steeds blijven luisteren en verdergaan, en dankzij MM nu ook hiphop beginnen waarderen:)
Dan in mijn 5de middelbaar een fnacbon gehad voor mijn werk in de grote zaal, en gezien mijn smaak steeds harder en harder werd, kwam ik "God Hates Us All" van Slayer tegen.
Die hoes, die bijbel, snel gekocht en opgelegd thuis.
Steeds blijven luisteren en verdergaan, en dankzij MM nu ook hiphop beginnen waarderen:)
0
geplaatst: 27 januari 2010, 11:06 uur
Het begon ooit allemaal bij de single van Ms. Jackson van Outkast. 

0
geplaatst: 27 januari 2010, 16:01 uur
Eigenlijk is het begonnen bij "Paradise City" van Guns N Roses. (zesde klas lagere school). Van daar uit heb ik mijn muziek smaak ontwikkeld naar metal muziek, met wat tussenstopjes van oa. punk rock en NY hardcore. Nu is mijn (rock/metal) smaak erg breed, van Led Zeppelin tot Slayer en van Pearl Jam tot Machine Head.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 27 januari 2010, 17:20 uur
SanderBash schreef:
Via het spel Tony Hawk's Underground 2. Hier zat het nummer Ring of Fire in vertolkt door Johnny Cash (geschreven door Merle Kilgore en zijn 2de vrouw June Carter). Toen kwam ik een keer na een tripje naar de cd winkel met At San Quentin thuis en was meteen verkocht. Luister nu ook naar veel andere 'ouwe' muziek. (bob dylan, tom petty, highwaymen, zz top, roy orbison etc.) Het geinige is, mijn vader en mijn opa blijken ook Cash liefhebber te zijn.
PS
Ben 15 overigens.
PS
Ben 15 overigens.
Het is echt geweldig dat een groot artiest zoals Johnny Cash het nummer 'Hurt' heeft geschreven voor Trent Reznick van Nine Inch Nails, zodat hij, door zijn vertolking van het nummer, hierdoor ook een beetje bekend is geworden. Respect voor Johnny!

0
geplaatst: 27 januari 2010, 17:23 uur
Johnny Cash heeft wel voor een hoop artiesten muziek geschreven, he? Zelfs voor U2! 
(Sander, luister maar niet naar Pastichio Rocker, Johnny mocht willen dat ie zo'n mooi nummer had geschreven)

(Sander, luister maar niet naar Pastichio Rocker, Johnny mocht willen dat ie zo'n mooi nummer had geschreven)
* denotes required fields.