Genres / Rock / Beste rockband?
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2006, 14:23 uur
tsja, de mening van bijna iedereen hier op MuMe, eigenlijk ook mijn mening. (ik ga niet meer discussieren over St. Anger)
0
Pink Queen
geplaatst: 10 augustus 2006, 22:28 uur
Rock is gewoon heel breed. Queen = glamROCK , Pink Floyd, psychedelische ROCK (heb ik het wel horen noemen)
In ieder geval:
1. Queen
2. The Beatles
3. Pink Floyd
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 15:04 uur
satie, de wat??
ken jij ook tokio hotel?:D daar ben ik mega fan van!! zijn hier geen tokio hotel fans ofsow
ken jij ook tokio hotel?:D daar ben ik mega fan van!! zijn hier geen tokio hotel fans ofsow
0
leroy*
geplaatst: 12 augustus 2006, 00:14 uur
1 iron maiden
2 nirvana
3 guns n roses
4 black sabbath
5 megadeth
6 metallica
2 nirvana
3 guns n roses
4 black sabbath
5 megadeth
6 metallica
0
basketballerke
geplaatst: 2 september 2006, 20:22 uur
1. Red Hot Chilli Peppers
2. Linkin Park
3. Deep Purple
2. Linkin Park
3. Deep Purple
0
geplaatst: 3 september 2006, 22:31 uur
1. Green Day
2. System Of A Down
3. Sum 41
4. Linkin Park
5. Tool
2. System Of A Down
3. Sum 41
4. Linkin Park
5. Tool
0
geplaatst: 4 september 2006, 20:57 uur
Zoals al eerder gepost in dit topic geeft Van Dale de volgende omschrijving m.b.t. rockmuziek:
rock·mu·ziek (de ~ (v.))
Popmuziek, ontstaan uit de samensmelting van country-and-westernmuziek en blues.
Afgaande op die omschrijving zijn mijn favoriete rockbands, ook allemaal eerder genoemd in dit topic, The Band, The E Street Band (met Springsteen natuurlijk) en The Drive-By Truckers. Het zijn alle drie bands waarbij je duidelijk de invloed van country- en bluesmuziek hoort. The Band is natuurlijk één van dé exponenten van de country-rock van de jaren '60, waarbij ik dan The Byrds ook niet onvermeld kan laten. Springsteen gaat in jaren '70 in principe verder waar de eerder genoemde bands gestopt zijn. En The Drive-By Truckers, voor velen een onbekende band, grijpen duidelijk terug op de country muziek. Hun muziek is dan ook het best te omschrijven als roots-rock. Ze doen mij denken aan een geëvolueerde Lynyrd Skynyrd. Een band die, verbazend genoeg, nog niet genoemd is in dit topic.
En nu maar eens wat échte rockmuziek luisteren.
rock·mu·ziek (de ~ (v.))
Popmuziek, ontstaan uit de samensmelting van country-and-westernmuziek en blues.
Afgaande op die omschrijving zijn mijn favoriete rockbands, ook allemaal eerder genoemd in dit topic, The Band, The E Street Band (met Springsteen natuurlijk) en The Drive-By Truckers. Het zijn alle drie bands waarbij je duidelijk de invloed van country- en bluesmuziek hoort. The Band is natuurlijk één van dé exponenten van de country-rock van de jaren '60, waarbij ik dan The Byrds ook niet onvermeld kan laten. Springsteen gaat in jaren '70 in principe verder waar de eerder genoemde bands gestopt zijn. En The Drive-By Truckers, voor velen een onbekende band, grijpen duidelijk terug op de country muziek. Hun muziek is dan ook het best te omschrijven als roots-rock. Ze doen mij denken aan een geëvolueerde Lynyrd Skynyrd. Een band die, verbazend genoeg, nog niet genoemd is in dit topic.
En nu maar eens wat échte rockmuziek luisteren.

0
HedKandi
geplaatst: 8 september 2006, 17:58 uur
Muse
Rolling Stones
Snow Patrol
Sterophonics
Jimi Hendrix
in random order
Rolling Stones
Snow Patrol
Sterophonics