MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
slecht

Bobiej
Verburgh schreef:
Hoe zou dj paul in dit rijtje passen..?

Niet.

U2 by far...ze hebben niet voor niets het meeste geld verdient en het grootste budget...daarna uiteraard The Rolling Stones die hebben na U2 het meeste geld en het meeste voor de muziek betekend

Omayyad
Sticky Joshua schreef:
U2 by far...ze hebben niet voor niets het meeste geld verdient en het grootste budget...daarna uiteraard The Rolling Stones die hebben na U2 het meeste geld en het meeste voor de muziek betekend

fastpulseboy
mogwai natuurlijk

Omayyad
fastpulseboy schreef:
mogwai natuurlijk

Hebben die dan nog meer geld verdiend en een groter budget dan U2?

Sticky Joshua schreef:

grapjas

Sticky Joshua schreef:

Grap v.d. dag

revolver11
The Beatles natuurlijk.

Sticky Joshua schreef:

In dat geval zou ik eerder Pink Floyd zeggen,hun hebben het meestverkochte album van alle bands

revolver11
schizodeclown schreef:
(quote)

In dat geval zou ik eerder Pink Floyd zeggen,hun hebben het meestverkochte album van alle bands

(afbeelding)

Klumpie schreef:
(quote)

Grap v.d. dag

het spijt me te zeggen voor de mensen hier ik heb het over geld niet over albums...

Klumpie je hoeft niet zo ironisch te doen het is echt zo, als je er niets vanaf weet moet je eerst de feiten controleren..

Omayyad
Sticky Joshua schreef:
Klumpie je hoeft niet zo ironisch te doen het is echt zo, als je er niets vanaf weet moet je eerst de feiten controleren..

Dus de beste band ter wereld is niet de band die de beste muziek maakt, de meeste invloed heeft, de mooiste albums uitbrengt, etc, etc.
Neen, niets van dit alles. Het is blijkbaar de band die volgens sommigen het meeste geld verdiend heeft. Het is mij helemaal duidelijk...

lambf
Carcass
Napalm Death
Terrorizer
Maar eigenlijk alleen de oude platen zijn supergoed van deze bands

schizodeclown schreef:
(quote)

Bij lange na niet zelfs.. Maar het is erg moeilijk de artiest wél uit te kiezen met de meeste verkopen, volgens wiki.. Michael Jackson, Beatles, ABBA, Elvis komen al veel dichter bij de titel bestverkopende artiest/band
Maar zinloze discussie ivm. topic.. sterker, zinloos topic, je komt er toch nooit uit volgens welke definitie de beste rockband zou moeten worden bepaald en waarom zou je dit sowieso willen

Sticky Joshua schreef:
(quote)

het spijt me te zeggen voor de mensen hier ik heb het over geld niet over albums...

Sorrie

Maar de vraag is 'Wat vinden jullie de beste rockband?' Waarop je dit antwoord.

Sticky Joshua schreef:

Ik weet dat U2 veel geld heeft verdient, zo niet het meeste. Maar dat betekent niet dat ik dat de beste rockband moet vinden. Dat jij dat de beste rockband vind, daar heb ik geen moeite mee. Alleen de beargumentatie vond ik wel komisch.

[quote=''Sticky Joshua'']
het spijt me te zeggen voor de mensen hier ik heb het over geld niet over albums...[/quote]

[quote=''Omayyad'']
Neen, niets van dit alles. Het is blijkbaar de band die volgens sommigen het meeste geld verdiend heeft. Het is mij helemaal duidelijk[/quote]

[quote=''Orbit'']
Bij lange na niet zelfs.. Maar het is erg moeilijk de artiest wél uit te kiezen met de meeste verkopen, volgens wiki.. Michael Jackson, Beatles, ABBA, Elvis komen al veel dichter bij de titel bestverkopende artiest/band[/quote]

Heren heren toch,
Ok, Sticky Joshua is wel de enige die mijn bericht correct heeft gelezen,maar ik wou dus met mijn bericht aantonen dat het even zinloos zou zijn om Pink Floyd als beste rockband ooit te benoemen enkel en alleen omdat Dark Side Of The Moon de 'meestverkochte plaat van een band'ooit is(dus niet wie meeste 'geld'heeft ontvangen,en ook niet van alle 'artiesten'),als dat je U2 om die reden van Sticky J. de beste rockband ooit zou benoemen .

Maar the beatles hebben de meeste platen überhaupt verkocht (dus niet maar één), is dat dan niet gewoon 'swerelds beste rockband? Lijkt me dat iedereen daar vrede mee kan hebben, hup, slotje!

Omayyad
schizodeclown schreef:
Heren heren toch,
Ok, Sticky Joshua is wel de enige die mijn bericht correct heeft gelezen,maar ik wou dus met mijn bericht aantonen dat het even zinloos zou zijn om Pink Floyd als beste rockband ooit te benoemen enkel en alleen omdat Dark Side Of The Moon de 'meestverkochte plaat van een band'ooit is(dus niet wie meeste 'geld'heeft ontvangen,en ook niet van alle 'artiesten'),als dat je U2 om die reden van Sticky J. de beste rockband ooit zou benoemen .

Mijn bericht was een (niet geheel serieus bedoelde) reactie op het door mij aangehaalde citaat van Sticky Joshua. Het was derhalve geen reactie op jouw bericht, die ik overigens wel op juiste manier geïnterpreteerd heb.

Omayyad schreef:
(quote)

Mijn bericht was een (niet geheel serieus bedoelde) reactie op het door mij aangehaalde citaat van Sticky Joshua. Het was derhalve geen reactie op jouw bericht, die ik overigens wel op juiste manier geïnterpreteerd heb.

Mijn fout

orbit schreef:
Maar the beatles hebben de meeste platen überhaupt verkocht (dus niet maar één), is dat dan niet gewoon 'swerelds beste rockband? Lijkt me dat iedereen daar vrede mee kan hebben, hup, slotje!

De Beatles als beste rockband kan ik mee leven,maar niet omdat het alleen maar om de verkoopcijfers gaat

Jullie lezen allen niet wat ik als eerste heb gezegd, ik zei namelijk ze hebben namelijk NIET VOOR NIETS het meeste geld verdiend...opbrengsten uit verkochte platen uit concerten enzovoorts..Ik baseer de beste rockband namelijk daar op!!!

Je kunt niet zeggen qua muziek wie de beste rockband is ooit geweest of nog steeds daarvoor verschillen smaken veel te veel..Dus moet je andere argumenten hanteren ik gebruik deze

Dus Klmpie denk eerst eens na over iemands argumentatie voordat je lollig probeert te doen...

En Omayyad ik hoop dat ik nu wel duidelijk genoeg ben geweest??

Ik snap het wel hoor Joshua

Misschien kun je beter stellen dat U2 dan de grootste rockband is.. vind ik meer de definitie van de band met de meeste inkomsten.

Wat jij wil jongen

Dankje klumpie..

Daar heb je een punt Orbit! Ik denk dat dat een betere definitie..Maar dan ben je het dus met me eens dat je de "Beste" Rockband nooit kunt definieren? misschien moet de topic iets veranderd worden

Wat ik al eerder opmerkte.. redelijk zinloos topic, want beste is en valt niet eensluitend te definiëren Daarover zijn de meningen godzijdank verdeelt, en ik zou het bijzonder eng vinden als iedereen dezelfde band als beste zou zien eigenlijk..

Een topic over de grootste bands zou ik al een stuk interessanter vinden, en ook daarover kun je nog van mening verschillen (hoe bekijk je de inkomsten? plaatverkoop, concerten, merchandise, etc..). Zou wel een zakelijk verhaal worden, maar niet geheel oninteressant

We kunnen ook gewoon een knock-out doen

Zinloos topic? Ik zie niet in waarom dit zinloos is. Meer zinloos zou zijn als je gaat discusseren over of dit een zinloos topic is of niet. Er word hier gevraagd welke rockband jij als 'beste' benoemd. Net als orbit zegt, 'daarover zijn de meningen godzijdank verdeeld', - en dat maakt dit topic interessant, toch?

Voor mij is dit al een tijdje Yat-Kha. En hoewel ze in hun laatste 2 jaar misschien maar 400 euro verdiend hebben, kennen ze niet alleen een grote diversiteit aan fans, maar vooral een grote diversiteit aan [rock]muziek.

Drive-By Truckers.
Kings of Leon
Steve Earle
Warren Zevon

Een beetje een omslachtig topic.. het is niet gek dat hier verschillende interpretaties aan geven want je moet het wat meer specificeren, gaat het om degene die mij het meest aan spreekt, die simpelweg commercieel het meest heeft betekend, die de grootste invloed heeft gehad, de beste live-band of gewoon de band die het over het algemeen het lekkerst in de oren klinkt?

Het hele rock-genre is namelijk ook erg omslachtig, want er zijn bands die ik niet echt rock-achtig vind maar die toch maar tot het genre gaan toe behoren, eigenlijk eidere topband van mij is namelijk wel een rockband (ik noem maar een: Dire Straits, Pink Floyd, Coldplay, Eagles) Ik heb hier namelijk verschillende ideeen bij, maar laat ik toch het even oppakken bij wat ik zelf onder de beste rockbands versta, te beginnen bij mijn lijstje beste bands:

- 1) Dire Straits (geen echte rockband vind ik, maakt meer faam door zijn mooie melodieuze geluid)

-2) The Eagles (weliswaar een rockband, maar het echte rock gedeelte eraan vind ik niet het mooist, de zang, de gitaar etc. spreken me het meest aan)

- 3) Metallica, ahhh!!! dit is hem: de band waar ik het meest fan van ben die iok vanwege de rock het mooist vind. Het is weliswaar een metal-band, betekene niet de pure rock in zijn oorsprong (als je metal als uitgangspunt neemt kan je namelijk duizenden rockbands wegstrepen)
Voor mij de beste band die me het meest aanspreekt in dit genre

Dan de andere invalshoeken:

U2 is idd commercieel de beste band maar dit streep ik gewoon weg want dat heeft te maken met promotie en tijd

Beste live-band, ik heb verschillende bands die live het best zijn.. moeilijk om erover te oordelen omdat het ene optreden gewoon beter bij de een past dan de ander

Grootste invloed: natuurlijk Nirvana, ik luister hem helemaal niet het meest, maar op een goede rocklijst of rockfeest kan Smells Like Teen Spirit gewoon niet ontbreken, de trendsetters onder de pit-fanaten, de hoeveelheid van explosieve energie samengevat in slechts een paar minuten maakt dit tot een van de beste rocknummers in het genre.
Het gaat hier echter wel om de band maar ik vind dat Nirvana met de plaat Nevermind (met dus de beste single erop) een dusdanige bom liet barsten in de rockwereld dat het de grootste invloed heeft gehad (alleen al het feit dat deze plaat Michael Jackson van de 1e plaats in de album-lijst verdreef doet mij niet alleen grijnzen maar laat ook merken wat voor omslag dit was in de muziekwereld)

Ik weet het niet, ik weet neit wat er gehoord meot worden, wat de bedoeling is van dit topic en hoe ik het moet opvatten..ik heb alleen een opvatting gegeven van hoe ik het zou kunnen interpreteren. Het is toch ook wel mooi dat de rockwereld zo breed is dat we er een dusdanige breed aanbod van krijgen:)

Als ik 'beste rockband' volgens mijn bevinding ga opvatten dan kies ik toch voor de band die mij het meest een rockgevoel geeft, al is dat ook moeilijk te definieren, maar ik kies voor de band die ik puur om zijn rock en agressie het mooist vind en dat is toch de koning van de Metal: Metallica:D:D:D

Gast
geplaatst: vandaag om 07:26 uur

geplaatst: vandaag om 07:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.