MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
bro
Maximum the Hormone - What's up people
8/10 (alleen het einde is wat crappy)

The Haunted - Moronic Colossus
9/10
Tijd om hun nieuwe album eens na te checken

aslan (crew)
maximum the hormone - een héél aangename verrassing; het ***** city-achtige einde is best ok...
zijn andere nrs vergelijkbaar met deze?

9/10

bro

As Blood Runs Black - "My Fears Have Become Phobias"

Op cd klinkt het allemaal wel wat zwaarder, vooral de drum dan

voor de metalliefhebbers:

kijk aub eens op www.myspace.com/grindpad

Grindpad is een nieuwe deathmetalband uitg utrecht, met de zangert van Kutschurft o.a.
Erg vet!!

as 26 september spelen ze in DB's in Utrecht en dat is de CD presentatie meteen ook.

doen!

aslan (crew)
as blood runs black: goeie deathcore 8/10

grindpad: duidelijk een ernstige vorm van kutschurft 7/10

clutch
Zit toch ook een lid van Kutschurft in? Nou ja, ik kende Grindpad al wel omdat max en joep daar ook eens iets over gepost had. Wel leuk, maar niet echt heel bijzonder of verassend ofzo.

6.5/10

DEKAPITATOR - Release the Dogs (1999)

Old-school thrash metal:

http://www.youtube.com/watch?v=J4Fb-3RnIEw

Het nummer van As Blood Runs Black ramt wel even voor dood

aslan (crew)
winds of plague - the impaler

aslan (crew)
dekapitator - release the dogs 6/10

Winds of Plague - The Impaler: 9

Stevige Deathcore met lekkere keyboards. De laatste tijd komen er wel erg veel goede dingen waaien van uit het genre.

aslan (crew)
inderdaad, heb net nog enkele clipjes toegevoegd, o.a. bij Born of Osiris, Catalepsy, Despised Icon, Divine Heresy, Impending Doom, Glass Casket... stuk voor stuk goede deathcore-bands!

born of osiris
glass casket
despised icon
divine heresy
catalepsy

Raekwon the chef
aslan schreef:
maximum the hormone - een héél aangename verrassing; het ***** city-achtige einde is best ok...
zijn andere nrs vergelijkbaar met deze?

Tja, kan ik niet echt zeggen, misschien Zetsubou Billy. Ik zou zeggen, probeer eens het album 'Buiikikaesu'!

clutch
As Blood Runs Black - My Fears Have Become Phobias

8/10

Winds of Plague - The Impaler

8.5/10

Lekker rammende deathcore hier, komen inderdaad leuke dingen in dit genre voorbij. Born of Osiris is idd ook een aanrader.

clutch
Nu effe iets anders dan deathcore, beetje matige geluidskwaliteit maar opzich wel een lekker nummertje:

Breaking Wheel - One For The Road

aslan (crew)
7/10 voor breaking wheel - one for the road

aslan (crew)
ephel duath - the passage

clutch
Apart is het zeker, metal gecombineert met jazz ofzo, wel een erg gaaf nummer.

8/10

clutch

bro
Kluas - the spirit of ukku
8/10

ephel duath - the passage
7.5/10

Breaking Wheel - One For The Road
7.5/10

winds of plague - the impaler
9/10
(Loodzwaar )

aslan (crew)
kluas - the spirit of ukku 7/10

aslan (crew)
klassiekertje:

manowar - battle hymn

Power metal is voor mij een delicaat iets. Oftewel mag ik het oftewel niet.

Bij Helloween is het voor de hand liggend: Het kan boeien. Goede muzikanten, genoeg afwisseling en een goede vocalist.

Bij Manowar heb ik dat, bij dit nummer toch, NIET. Het duurt allemaal ietsje te lang en te ongeïnspireerd.

De solo vind ik dan wel uitzonderlijk goed.
Het gedeelte na de solo is zeker beter. De vocalen klinken al beter op bepaalde momenten en je krijgt eindelijk het gevoel dat men meent wat men zingt.

Die outro: Get over with it !!!

5,5/10

Fza
Ben het met AGE-411 eens.

5.5

Therapy? - Rise Up

aslan (crew)
ik weet niet waar het aan ligt, maar heb altijd al moeite gehad om therapy? te kunnen waarderen...
deze is nog te doen: 6/10

aslan (crew)
in de clips knock-out zit deze van de schitterende noorse band 'communic' met Oddleif Stensland als een van de betere metal-vocalisten:

Muzikaal blaast het mij echt wel omver. Had niet verwacht dit zo laat op de avond nog voorbij te krijgen.

De vocalen. Bij metal heb je oftewel grunts, hoge vocalen of james hetfieldachtige troep. Dit valt in geeneen categorie.
De vocalen zijn die die je in een gewone pop/rockgroep zou verwachten. Slecht? nee, niet echt. Het is gewoon raar om zulke vocalen te horen. Totaal niet geforceerd en toch wel best vermakelijk. (Al heb ik liever vocalen die tot het uiterste gaan)

8,5/10

aslan (crew)
op de communic-myspace kan je meerdere titels beluisteren en uit deze studio-opname kan je merken dat de vocalen geregeld wel wat extremer kunnen (3'16)...

clutch
Communic doet me erg aan Nevermore denken, en zeker qua vocals, deze zanger heeft ook een beetje dat dramatische trekje dat Warrel Dane ook in z'n stem heeft. Wel erg goed inderdaad.

8/10

mad butcher
Hacride, progressive thrash metal uitFrankrijk.

http://myspacetv.com/index....

Gast
geplaatst: vandaag om 05:52 uur

geplaatst: vandaag om 05:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.