Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
bro
geplaatst: 16 september 2008, 13:52 uur
Maximum the Hormone - What's up people
8/10 (alleen het einde is wat crappy)
The Haunted - Moronic Colossus
9/10
Tijd om hun nieuwe album eens na te checken
8/10 (alleen het einde is wat crappy)
The Haunted - Moronic Colossus
9/10
Tijd om hun nieuwe album eens na te checken

0
aslan (crew)
geplaatst: 17 september 2008, 00:53 uur
maximum the hormone - een héél aangename verrassing; het ***** city-achtige einde is best ok...
zijn andere nrs vergelijkbaar met deze?
9/10
9/10
0
bro
geplaatst: 17 september 2008, 22:40 uur
As Blood Runs Black - "My Fears Have Become Phobias"
Op cd klinkt het allemaal wel wat zwaarder, vooral de drum dan

0
geplaatst: 18 september 2008, 11:48 uur
voor de metalliefhebbers:
kijk aub eens op www.myspace.com/grindpad
Grindpad is een nieuwe deathmetalband uitg utrecht, met de zangert van Kutschurft o.a.
Erg vet!!
as 26 september spelen ze in DB's in Utrecht en dat is de CD presentatie meteen ook.
doen!
kijk aub eens op www.myspace.com/grindpad
Grindpad is een nieuwe deathmetalband uitg utrecht, met de zangert van Kutschurft o.a.
Erg vet!!
as 26 september spelen ze in DB's in Utrecht en dat is de CD presentatie meteen ook.
doen!
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 september 2008, 12:45 uur
as blood runs black: goeie deathcore 8/10
grindpad: duidelijk een ernstige vorm van kutschurft
7/10
grindpad: duidelijk een ernstige vorm van kutschurft
7/10
0
clutch
geplaatst: 18 september 2008, 14:10 uur
Zit toch ook een lid van Kutschurft in? Nou ja, ik kende Grindpad al wel omdat max en joep daar ook eens iets over gepost had. Wel leuk, maar niet echt heel bijzonder of verassend ofzo.
6.5/10
6.5/10
0
geplaatst: 18 september 2008, 19:30 uur
DEKAPITATOR - Release the Dogs (1999)
Old-school thrash metal:
http://www.youtube.com/watch?v=J4Fb-3RnIEw
Old-school thrash metal:
http://www.youtube.com/watch?v=J4Fb-3RnIEw
0
geplaatst: 18 september 2008, 20:03 uur
Het nummer van As Blood Runs Black ramt wel even voor dood 

0
geplaatst: 19 september 2008, 21:20 uur
Winds of Plague - The Impaler: 9
Stevige Deathcore met lekkere keyboards. De laatste tijd komen er wel erg veel goede dingen waaien van uit het genre.
Stevige Deathcore met lekkere keyboards. De laatste tijd komen er wel erg veel goede dingen waaien van uit het genre.
0
aslan (crew)
geplaatst: 19 september 2008, 21:59 uur
inderdaad, heb net nog enkele clipjes toegevoegd, o.a. bij Born of Osiris, Catalepsy, Despised Icon, Divine Heresy, Impending Doom, Glass Casket... stuk voor stuk goede deathcore-bands!
born of osiris
glass casket
despised icon
divine heresy
catalepsy
born of osiris
glass casket
despised icon
divine heresy
catalepsy
0
Raekwon the chef
geplaatst: 20 september 2008, 00:46 uur
aslan schreef:
maximum the hormone - een héél aangename verrassing; het ***** city-achtige einde is best ok...
Tja, kan ik niet echt zeggen, misschien Zetsubou Billy. Ik zou zeggen, probeer eens het album 'Buiikikaesu'!
0
clutch
geplaatst: 20 september 2008, 12:55 uur
As Blood Runs Black - My Fears Have Become Phobias
8/10
Winds of Plague - The Impaler
8.5/10
Lekker rammende deathcore hier, komen inderdaad leuke dingen in dit genre voorbij. Born of Osiris is idd ook een aanrader.
8/10
Winds of Plague - The Impaler
8.5/10
Lekker rammende deathcore hier, komen inderdaad leuke dingen in dit genre voorbij. Born of Osiris is idd ook een aanrader.
0
clutch
geplaatst: 20 september 2008, 12:56 uur
Nu effe iets anders dan deathcore, beetje matige geluidskwaliteit maar opzich wel een lekker nummertje:
Breaking Wheel - One For The Road
0
clutch
geplaatst: 26 september 2008, 16:14 uur
Apart is het zeker, metal gecombineert met jazz ofzo, wel een erg gaaf nummer.
8/10
8/10
0
bro
geplaatst: 1 oktober 2008, 14:24 uur
Kluas - the spirit of ukku
8/10
ephel duath - the passage
7.5/10
7.5/10
winds of plague - the impaler
9/10
(Loodzwaar
)
8/10
ephel duath - the passage
7.5/10
7.5/10
winds of plague - the impaler
9/10
(Loodzwaar
)
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 14:27 uur
Power metal is voor mij een delicaat iets. Oftewel mag ik het oftewel niet.
Bij Helloween is het voor de hand liggend: Het kan boeien. Goede muzikanten, genoeg afwisseling en een goede vocalist.
Bij Manowar heb ik dat, bij dit nummer toch, NIET. Het duurt allemaal ietsje te lang en te ongeïnspireerd.
De solo vind ik dan wel uitzonderlijk goed.
Het gedeelte na de solo is zeker beter. De vocalen klinken al beter op bepaalde momenten en je krijgt eindelijk het gevoel dat men meent wat men zingt.
Die outro: Get over with it !!!
5,5/10
Bij Helloween is het voor de hand liggend: Het kan boeien. Goede muzikanten, genoeg afwisseling en een goede vocalist.
Bij Manowar heb ik dat, bij dit nummer toch, NIET. Het duurt allemaal ietsje te lang en te ongeïnspireerd.
De solo vind ik dan wel uitzonderlijk goed.
Het gedeelte na de solo is zeker beter. De vocalen klinken al beter op bepaalde momenten en je krijgt eindelijk het gevoel dat men meent wat men zingt.
Die outro: Get over with it !!!
5,5/10
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 oktober 2008, 23:52 uur
ik weet niet waar het aan ligt, maar heb altijd al moeite gehad om therapy? te kunnen waarderen...
deze is nog te doen: 6/10
deze is nog te doen: 6/10
0
aslan (crew)
geplaatst: 4 oktober 2008, 23:58 uur
in de clips knock-out zit deze van de schitterende noorse band 'communic' met Oddleif Stensland als een van de betere metal-vocalisten:
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 00:16 uur
Muzikaal blaast het mij echt wel omver. Had niet verwacht dit zo laat op de avond nog voorbij te krijgen.
De vocalen. Bij metal heb je oftewel grunts, hoge vocalen of james hetfieldachtige troep. Dit valt in geeneen categorie.
De vocalen zijn die die je in een gewone pop/rockgroep zou verwachten. Slecht? nee, niet echt. Het is gewoon raar om zulke vocalen te horen. Totaal niet geforceerd en toch wel best vermakelijk. (Al heb ik liever vocalen die tot het uiterste gaan)
8,5/10
De vocalen. Bij metal heb je oftewel grunts, hoge vocalen of james hetfieldachtige troep. Dit valt in geeneen categorie.
De vocalen zijn die die je in een gewone pop/rockgroep zou verwachten. Slecht? nee, niet echt. Het is gewoon raar om zulke vocalen te horen. Totaal niet geforceerd en toch wel best vermakelijk. (Al heb ik liever vocalen die tot het uiterste gaan)
8,5/10
0
aslan (crew)
geplaatst: 5 oktober 2008, 01:31 uur
op de communic-myspace kan je meerdere titels beluisteren en uit deze studio-opname kan je merken dat de vocalen geregeld wel wat extremer kunnen (3'16)...
0
clutch
geplaatst: 5 oktober 2008, 13:47 uur
Communic doet me erg aan Nevermore denken, en zeker qua vocals, deze zanger heeft ook een beetje dat dramatische trekje dat Warrel Dane ook in z'n stem heeft. Wel erg goed inderdaad.
8/10
8/10
* denotes required fields.