MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Progrock-album van de week

zoeken in:
Tsja het is niet heel uitbundig en voornamelijk gitaar. Geen grunt. Ik ben niet zo goed in omschrijven zoals je leest maar probeer hem vooral uit da's toch de beste manier om een album te leren kennen

Ik heb net even wat stukjes beluisterd op YouTube en ik moest aan Porcupine Tree denken. Deze ga ik zeker eens beluisteren.

El StepperiƱo schreef:
Zo'n forum over progressieve rock, daar had ik me al veel eerder voor aan moeten melden.

Hier een "echt" progforum enkel over symfo/prog

http://progwereld.4rum.nl/index.php

En wat sites met prog info:
Progwereld

http://www.dprp.net

en natuurlijk:

http://www.progarchives.com

PS
ik kom ook op het prog.wereld forum.

Riversea - Out of an Ancient World (2012)

Hey prog liefhebber. Dit album al onder jullie aandacht geweest? Wat een knaller. Kreeg op dprp de score 10 uit 10. Snap wel waarom. Echt overdonderend. Voor de liefhebbers van de wat rustige symfo kant van prog. Riversea is de naam...ga dat horen

vigil schreef:
(quote)

Hier een "echt" progforum enkel over symfo/prog

http://progwereld.4rum.nl/index.php

Ik lees dit forum ook zo af en toe, maar heb het idee dat het niet echt meer leeft. Als in weinig posts (als je ook kijkt naar de datum laatste reactie op de hoofd pagina van dit forum).

Riversea - Out of an Ancient World

Jullie zijn geweldig! Ik ga nieuwe muziekdiepten in met al deze suggesties
Graven graven en nog eens graven. Tot m'n oren tintelen van alle (voor mij) nieuwe muziek!

Btw Don Cappuccino, ik vind PT toch wel stukken beter dan dit maar het heeft er wel iets van weg ja

Binnenkort te verwachten:

(afbeelding)

Mystery - The World is a Game (2012)

Hier is de teaser 1

en dit is teaser 2:

En hier 10 minuten van het album:

Zojuist uit:

Kaipa vind ik een prima band en dit klinkt veelbelovend. Folkinvloeden. Bij hun vorige vond ik hooguit dat 'ie wat te 'druk' was. Hopelijk zit hier iets meer rust in.

Inmiddels Kaipa - Vittjar (2012) meerdere keren beluisterd. Sterk album. In de stijl van de vorige twee, in de uitvoering zelfs iets beter.

sinds vandaag de nieuwe van Kaipa, Anglagard en Big big train in huis, ben benieuwd...

Papartis schreef:
Binnenkort te verwachten:

Mystery - The World is a Game (2012)

Hij staat nu op Spotify, ik ben er zeer over te spreken

The Void van Beardfish is ook aan te raden!

Svendra schreef:
Wat blijft het trouwens stil bij deze plaat.

Sterke cd! Is voor mij een groeiplaat, maar eerste luisterbeurt is veelbelovend

Dat is inderdaad een hele goede plaat, fenaah. Hij stond ook al een maand op Spotify.

Kompendium - Beneath the Waves (2012)

(afbeelding)

Album van Magenta toetsenist Rob Reed featuring: Steve.Balsamo, Steve Hackett, Nick Beggs, Gavin Harrison, Troy Donockley, Nick Barrett, Neil Taylor, Jakko Jackzyk, Francis Dunnery, John Mitchell, Mel Collins, BJ Cole along with fellow Magenta members Chris Fry and Christina Booth.

Also contributing to this mammoth project are Synergy, The English Chamber Choir conducted by Guy Protheroe, the London Session Orchestra conducted by Dave Stewart, plus opera singers Rhys Meirion and Shan Cothi.

Met Keltische invloeden.(Troy Donocley) Symphonische prog. ten voeten uit.
Prachtig album.Ga luisteren en zie de video clips.

[

Wat een toeval, die wilde ik net vanavond gaan kopen...

Papartis schreef:
Kompendium - Beneath the Waves (2012)

Interessante, zwaar georkestreerde productie. Roept herinneringen op aan de bijna vergeten klassieker Mandalaband - The Eye of Wendor (1978). Ben benieuwd waar dit gaat uitkomen bij mij.

Leuke 'female fronted progrock' uit Finland. Voor liefhebbers van White Willow en Delusion Squared: Opus Symbiosis - Nature's Choir (2012)

(afbeelding)

Op progstreaming te beluisteren.

En ook heeft de Engelse Neo Prog. band Final Conflict weer een nieuw album uit.
Deze band bestaat alsinds de begin jaren 90.

(afbeelding)

Final Conflict - Return of the Artisan (2012)

De eerste luisterbeurt zit erop en het is een zeer goed album.
Die gaat nog vaker beluisterd worden.

Ozric Spacefolk
Kan op dit moment even geen genoeg krijgen van de nieuwe Saga...

Saga - 20:20 (2012)

Ik ga weer eens wat nieuwe knallers beluisteren dankzij jullie tips
Saga dadelijk als eerste!!

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Neal Morse? Ik kan echt geen genoeg krijgen van World Without End, heerlijk om lekker hard op te zetten!

El StepperiƱo schreef:
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Neal Morse? Ik kan echt geen genoeg krijgen van World Without End, heerlijk om lekker hard op te zetten!

Net iets te veel 'meer van hetzelfde', Morse mag wel weer eens wat nieuws gaan proberen...

Ik kwam deze band tegen, al 7 albums op naam, maar ik had er nog nooit van gehoord. Wordt omschreven als "vreemde" muziek, maar vreemd klinkt mij vaak wel lekker, zo ook deze. De referentie is overduidelijk met dit nummer en afbeelding.

Dit is voor de progfanaat die graag iets harders wilt. Serious Beak speelt namelijk geweldige instrumentale metal met invloeden van King Crimson.

Het wordt weer tijd om een Prog.rock album onder de aandacht te brengen.

Het is een album van de Italiaanse Neo prog band THE YLECLIPSE.

Titel: Songs from the Crackling Atanor
Release datum: 18 december 2012
aantal nummers: 7
Platenlabel: Mellow Records
Website: The Yleclipse - Official Website

(afbeelding)

Meer nummers te vinden op You Tube

Hele album staat ook om Progstreaming. Best aardig maar echt wild enthousiast word ik er ook weer niet van.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:37 uur

geplaatst: vandaag om 04:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.