menu

Genres / Rock / Progrock-album van de week

zoeken in:
avatar van Aproxis
Als je het prima vindt om naar Franse zang te luisteren is onderstaand album zeer de moeite waard. Verdienen inmiddels ook wel meer aandacht hier. Lazuli heeft zichzelf hervonden en heeft een mooi conceptalbum afgeleverd dat precies lang genoeg duurt. Vond je het vroeger niets, probeer het nu dan toch en je zult versteld staan.

Lazuli - Le Fantastique Envol de Dieter Böhm (2020)

avatar van Svendra
Ik heb wel een zwak voor Lazuli. De albums die ik ken zijn behoorlijk tot goed en de live act is sterk. Naar mijn gevoel worden de albums wel een beetje uitwisselbaar naarmate ik er meer heb gehoord. Daarom prikkelt je opmerking dat de band zich hervonden heeft, en ik zal deze een nieuwe kans geven.

avatar van Svendra
https://www.musicmeter.nl/images/cover/827000/827486.jpg?cb=1632079492

Mythopoeic Mind - Hatchling (2021)

Zeer fraaie Noorse progrock met psychedelische en fusion trekjes. Hier op Bandcamp.

avatar van Aproxis
Svendra schreef:
(quote)
Ik heb wel een zwak voor Lazuli. De albums die ik ken zijn behoorlijk tot goed en de live act is sterk. Naar mijn gevoel worden de albums wel een beetje uitwisselbaar naarmate ik er meer heb gehoord. Daarom prikkelt je opmerking dat de band zich hervonden heeft, en ik zal deze een nieuwe kans geven.


Leuk, eindelijk weer eens wat activiteit hier. Ik denk niet dat Lazuli je zal teleurstellen, voor mij is het beter dan de voorgangers en toch wel een wat ander geluid. Je aanbeveling hierboven ga ik natuurlijk ook naar luisteren. Prog, noorwegen, psych en fusion, dat kan haast niet mis gaan.

avatar van Mellotrongalore
Gisteren verschenen: Beyond Borders van het Nederlands/Engels/Amerikaanse collectief Fractal Mirror. Opnieuw gemixed door Brett Kull van Echolyn. De mastering werd weer gedaan door Larry Fast. Op dit vijfde album ook twee 10 minuten+ nummers, met behoud van de pop/rock/indie/prog mix.
Beyond Borders | Fractal Mirror - fractalmirror.bandcamp.com

avatar van Barney Rubble
Svendra schreef:
zeer fraaie Noorse progrock met psychedelische en fusion trekjes. Hier op Bandcamp.

Vond ik ook al een van de beste werkjes die ik de afgelopen tijd heb beluisterd. Grandioze plaat.
Casartelli en Brunniepoo dit zullen jullie ook kunnen waarderen.

avatar van Brunniepoo
Dank voor de tip! Muzikaal vind ik het zeker interessant, maar die de vocalen gaan nog wel wat gewenning vragen...

avatar van Leptop
Ik kreeg er ook wat oude Yes beelden bij tijdens het luisteren.

avatar van Erikpol
Dat is leuk wakker worden, ik wist het nog niet, maar Porcupine tree is weer bij elkaar....
Harridan is de track die nu is uitgebracht:

Porcupine Tree - Harridan (Official Lyric Video) - YouTube

avatar van Aproxis
Amarok - Hero (2021) - MusicMeter.nl

Aan aantal mensen getipt en wordt tot nu toe goed gewaardeerd. Gaat het luisteren!

avatar van Michiel Cohen
Tip. Liep hier tegen aan. Een nieuw album Iets voor de prog liefhebbers?


avatar van Leptop
Ik liep recent tegen dit album aan. Van Nederlandse bodem. Liefhebbers van The Gathering zouden zeker eens moeten luisteren.

Equisa - Be

avatar van Michiel Cohen
Tip: Voor de liefhebbers.


Gast
geplaatst: vandaag om 18:01 uur

geplaatst: vandaag om 18:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.