Genres / Rock / Joy Division vergeleken met andere bands
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2007, 20:18 uur
orbit schreef:
recent sales ranking
recent sales ranking
Bron?
Vind dat wel opvallend. Je zou verwachten dat Joy Division beter verkoopt, doordat ze bekender (?) zijn en liefhebbers eigenlijk maar 2 albums hebben om uit te kiezen (terwijl The Cure een behoorlijk grote discografie heeft).
0
geplaatst: 12 december 2007, 01:42 uur
Joy Division is niet bekender. Ja bij de mensen die zich in het genre hebben verdiept bijvoorbeeld, maar ik weet zeker dat als je op straat 100 willekeurige mensen vraagt of ze The Cure en/of Joy Division kennen, dat The Cure beter zal scoren. Daarnaast trekt The Cure een breder publiek omdat ze ook poppy nummers hebben en in de top 40 hebben gestaan en redelijk wat videoclips hebben gemaakt.
0
geplaatst: 12 december 2007, 04:20 uur
herman schreef:
Bron?
Bron?
Ik heb op amazon.com gekeken, maar ik bedenk me dat dat natuurlijk alleen de verkopen via amazon zijn.. Op een andere site (Take2) vond ik vergelijkbare cijfers. Maar voor de andere albums weer niet.
Joy Division is op dit moment zeker hipper dan ooit met onze vriend Corbijn en schatplichtige bandjes zoals Editors en Interpol. Toch is JD volgens mij nog nooit zo groot geweest (of zullen ze ooit worden) als The Cure destijds. En ook The Cure heeft een flinke schare hondstrouwe fans die altijd blijven komen en kopen. Dus om JD bekender te noemen dan The Cure getuigd een beetje van onkunde in de muziekgeschiedenis vrees ik. Kijk anders de roulaties of lastfm eens na. Daar heeft The Cure bijna driemaal zoveel roulatie!! En aan de grotere discografie ligt dat niet, want een Interpol met ook maar drie platen scoort uiteraard even hoog als The Cure (maar is dus echt megahip nu!).
Nogmaals: mijn stokpaardje is het niet, bekendheid of verkoop, maar op die fronten wint The Cure hands down.
0
skyline
geplaatst: 15 februari 2008, 16:14 uur
Bij Modern English - After the Snow (1982):
Achtung Perfume, steck die Waffe weg, sonst geht's hoch mit dir!!!
Ik weet niet of Freddze me weg laat komen met zo'n off-topic, maar anders knikkert-ie me er wel af. Het is hier toch vrij rustig verder.
De Cure ontstond echt niet veel eerder dan Warsaw, rond 77, en hun debuut was meer poppy dan duister. Waren ze zo maar gebleven. 17 Secs was vooral geinspireerd door Wire's 154 (goeie plaat! - 154 bedoel ik)
De eerste poging tot Herenleed was voor da manneke in 81 met Faith, post JD dus.
Maar voor ik Freddze en Orbit (waarzittietoch) weer over me heen krijg; eenieder in zijn waarde, ook geen oordeel over die is beter dan die, en als iemand - en er zijn er plenty - liever naar de Cure of voor mijn part naar de boor van de tandarts luistert dan naar IC's demonen; Fair Play.
Met dank aan Modern English voor het ruimhartig uitlenen van hun voortuin.
"Mein Herz war wie ein Bienenhaus, es flogen Mådchen 'rein und 'raus."
perfume schreef:
The Cure was er eerder dan Joy Division
The Cure was er eerder dan Joy Division
Achtung Perfume, steck die Waffe weg, sonst geht's hoch mit dir!!!
Ik weet niet of Freddze me weg laat komen met zo'n off-topic, maar anders knikkert-ie me er wel af. Het is hier toch vrij rustig verder.
De Cure ontstond echt niet veel eerder dan Warsaw, rond 77, en hun debuut was meer poppy dan duister. Waren ze zo maar gebleven. 17 Secs was vooral geinspireerd door Wire's 154 (goeie plaat! - 154 bedoel ik)

De eerste poging tot Herenleed was voor da manneke in 81 met Faith, post JD dus.
Maar voor ik Freddze en Orbit (waarzittietoch) weer over me heen krijg; eenieder in zijn waarde, ook geen oordeel over die is beter dan die, en als iemand - en er zijn er plenty - liever naar de Cure of voor mijn part naar de boor van de tandarts luistert dan naar IC's demonen; Fair Play.
Met dank aan Modern English voor het ruimhartig uitlenen van hun voortuin.
"Mein Herz war wie ein Bienenhaus, es flogen Mådchen 'rein und 'raus."
0
geplaatst: 15 februari 2008, 22:17 uur
Jetzt fangen wir an zu swansentansen 
Die steken naar The Cure hou je anders maar bij je voor recensies bij hun platen. Ik begrijp dat je de persoon Smith niet kunt luchten of zien en dat hij je persoonlijk in je kruis heeft getast ofzo, maar ik zie echt niet met wat voor argumenten je zijn muziek slecht kunt vinden. Muzikaal een stuk gerijpter en volwaardiger dan dat holle gepruts van Curtis en Co.
En dat geldt ook voor deze magistrale plaat. Dit is gewoon een zeer lekkere popplaat in de beste traditie van het woord. Geen vergelijkingen met die puriteinse jankpunk van JD nodig, daar lijkt dit helemaal niet op. Zelfs Mesh & Lace vind ik daar niet echt op lijken.
Als je toch moet vergelijken, kom dan met Virgin Prunes, dat komt al veel meer in de buurt.
Und jetzt kommen sie nochmals mit deine ausgekakte meinung rund der postpunk heiligen JD

Die steken naar The Cure hou je anders maar bij je voor recensies bij hun platen. Ik begrijp dat je de persoon Smith niet kunt luchten of zien en dat hij je persoonlijk in je kruis heeft getast ofzo, maar ik zie echt niet met wat voor argumenten je zijn muziek slecht kunt vinden. Muzikaal een stuk gerijpter en volwaardiger dan dat holle gepruts van Curtis en Co.
En dat geldt ook voor deze magistrale plaat. Dit is gewoon een zeer lekkere popplaat in de beste traditie van het woord. Geen vergelijkingen met die puriteinse jankpunk van JD nodig, daar lijkt dit helemaal niet op. Zelfs Mesh & Lace vind ik daar niet echt op lijken.
Als je toch moet vergelijken, kom dan met Virgin Prunes, dat komt al veel meer in de buurt.
Und jetzt kommen sie nochmals mit deine ausgekakte meinung rund der postpunk heiligen JD

0
geplaatst: 16 februari 2008, 14:59 uur
Aangezien The Cure tijdens de gehele jaren 80 de airwaves heeft gedomineerd en Joy Division pas de laatste jaren weer een beetje hernieuwde bekendheid geniet vind ik dit sowieso een beetje manke vergelijking. Cure-haters zijn er altijd rap bij om te wijzen op het feit dat The Cure pas met volledige donkere platen kwam nadat JD die al had gemaakt. Ten eerste is dat een veel te kort door de bocht redenering, alsof het kopieren betreft. Zelfs ongeoefende luisteraars horen een wereld van verschil tussen de bands. Daarnaast waren er al legio bands/ artiesten die met duistere conceptalbums op de proppen kwamen voordat Joy Division dit deed. Lou Reed, Iggy Pop to name a few..
Ik vind dit dus eigenlijk een soort gemaakte Beatles vs. Stones discussie die door een paar infantiele popjournalistjes of anderzijds slecht geinformeerde lui wordt geinitieerd. Waarom kunnen mensen niet van peren én appels houden ipv. steeds de tegenstelling te moeten benadrukken? En dat is wat mij betreft alles wat ik hierover nog te melden heb. The Sound zijn trouwens ook een paar neppers in dat licht, dus de liefhebber hoeft maar twee platen uit het hele genre in zijn bezit te hebben.. scheelt veel geld

Ik vind dit dus eigenlijk een soort gemaakte Beatles vs. Stones discussie die door een paar infantiele popjournalistjes of anderzijds slecht geinformeerde lui wordt geinitieerd. Waarom kunnen mensen niet van peren én appels houden ipv. steeds de tegenstelling te moeten benadrukken? En dat is wat mij betreft alles wat ik hierover nog te melden heb. The Sound zijn trouwens ook een paar neppers in dat licht, dus de liefhebber hoeft maar twee platen uit het hele genre in zijn bezit te hebben.. scheelt veel geld

0
perfume
geplaatst: 16 februari 2008, 17:01 uur
The Sound neppers!? Adrian Borland maakte met zijn Outsiders al platen in 1977 en 1978! Weliswaar lekkere punk maar toch! 
The Cure schijnt voor jou heilig te zijn kennelijk! Ach van mij mag je hoor. Ik heb ook altijd wel iets gehad met Robertje. En om af en toe eens een robertje te vechten over wie nu waar het eerst was. Grappig!
Het is en blijft een feit dat The Cure een band is die niet consistent is. Ze hebben goede platen gemaakt (vooral de eerste vier) maar ook jammerlijk hele slechte. Daarbij komt dat jouw kritiek op JD ook niet helemaal eerlijk is omdat ze nooit echt de kans hebben gehad hun ware kunnen ten volle te ontplooien omdat hun frontman zo vroeg gestorven is. Feit blijft dat JD gewoon donkere muziek gemaakt heeft en The Cure ook vreselijke niemandalletjes heeft geschreven. Niet erg hoor, ik luister minstens nog een keer per week naar Robert CS. En sorry maar je kunt de vermeende donkerte van Lou Reed en Iggy Pop toch niet echt vergelijken met JD? Dat is wat mij betreft echt van een andere orde! 

The Cure schijnt voor jou heilig te zijn kennelijk! Ach van mij mag je hoor. Ik heb ook altijd wel iets gehad met Robertje. En om af en toe eens een robertje te vechten over wie nu waar het eerst was. Grappig!
Het is en blijft een feit dat The Cure een band is die niet consistent is. Ze hebben goede platen gemaakt (vooral de eerste vier) maar ook jammerlijk hele slechte. Daarbij komt dat jouw kritiek op JD ook niet helemaal eerlijk is omdat ze nooit echt de kans hebben gehad hun ware kunnen ten volle te ontplooien omdat hun frontman zo vroeg gestorven is. Feit blijft dat JD gewoon donkere muziek gemaakt heeft en The Cure ook vreselijke niemandalletjes heeft geschreven. Niet erg hoor, ik luister minstens nog een keer per week naar Robert CS. En sorry maar je kunt de vermeende donkerte van Lou Reed en Iggy Pop toch niet echt vergelijken met JD? Dat is wat mij betreft echt van een andere orde! 
0
geplaatst: 16 februari 2008, 17:16 uur
oke dan! The Cure is beter dan de rest! Klaar. Punt. En wie er eerst was zal me een zorg zijn
sorry
sorry

0
geplaatst: 16 februari 2008, 17:21 uur
perfume schreef:
En sorry maar je kunt de vermeende donkerte van Lou Reed en Iggy Pop toch niet echt vergelijken met JD? Dat is wat mij betreft echt van een andere orde!
En sorry maar je kunt de vermeende donkerte van Lou Reed en Iggy Pop toch niet echt vergelijken met JD? Dat is wat mij betreft echt van een andere orde!

Ik zou nog maar eens goed naar The Idiot luisteren, daarbij vergeleken is Closer echt een verzameling zomerhits

En ik kan JD best waarderen, maar niet tegenover iemand die JD als een heilig onaantastbaar icoon beschouwd en alleen maar afgeeft op The Cure (you know who I mean..). Zoals je zelf al aangaf: The Cure was eerder en ook een stuk groter. Verder hebben ze zeeën van geniale nummers gemaakt waarmee je zo 7 meesterwerken kunt samenstellen, dat vind ik al een heel wat knappere prestatie dan welk een ieder andere band uit de jaren 80 of daarna heeft bewerkstelligt

0
geplaatst: 16 februari 2008, 17:23 uur
Lin schreef:
oke dan! The Cure is beter dan de rest! Klaar. Punt. En wie er eerst was zal me een zorg zijn

En zo mag ik het graag lezen
Wat een puriteins gezeur hier altijd.. en dat van mensen die dan nog beweren progressief te zijn geweest.
0
perfume
geplaatst: 16 februari 2008, 17:26 uur
orbit schreef:
Ik zou nog maar eens goed naar The Idiot luisteren, daarbij vergeleken is Closer echt een verzameling zomerhits

Herinner je je deze nog? En nu met stip op 3 in Veronica's top 40! De langverwachte ZOMERHIT van Joy Division: Dead Souls!! 
0
geplaatst: 16 februari 2008, 18:02 uur
The Cure,vind ik toch echt te anders om te vergelijken met Joy Division.
en het versus gedeelte is ook niet echt relevant volgens mij,al kan ik dat met men 17 jarige leeftijd niet echt zeggen. ik was er natuurlijk niet bij.
en het versus gedeelte is ook niet echt relevant volgens mij,al kan ik dat met men 17 jarige leeftijd niet echt zeggen. ik was er natuurlijk niet bij.
0
geplaatst: 16 februari 2008, 18:13 uur
Ondanks dat je 17 bent heb je het bij het goede eind hoor.. meeste mensen kunnen alledrie de bands wel waarderen. Er zijn echter van die types 

0
geplaatst: 16 februari 2008, 18:20 uur
Ze hebben alledrie een eigen geluid, en zijn alledrie goed. Logisch dat je de één beter vindt dan de ander (gelukkig maar dat smaken verschillen), maar om er nu weer een "wie is beter dan " of " wie was er eerder " en " wie jat er van wie" van te maken... 
Dan kun je dat bij elk genre wel gaan doen. Je kan ook gewoon erkennen dat ze allemaal hun eigen kwaliteiten hebben, de één donkerder dan de ander, de ander had drie maanden eerder hun single uit dan de ene, blablabla...wat maakt t uit? Geniet gewoon van de muziek en vergeet die futiliteiten

Dan kun je dat bij elk genre wel gaan doen. Je kan ook gewoon erkennen dat ze allemaal hun eigen kwaliteiten hebben, de één donkerder dan de ander, de ander had drie maanden eerder hun single uit dan de ene, blablabla...wat maakt t uit? Geniet gewoon van de muziek en vergeet die futiliteiten

0
geplaatst: 16 februari 2008, 19:11 uur
Ik ben het inderdaad met Lin eens; 3 verschillende bands met alle 3 een eigen geluid. Joy Division heeft waarschijnlijk ook geluisterd naar Suicide.
0
geplaatst: 16 februari 2008, 21:37 uur
The Cure ontwikkelde zich samen met Siouxsie & The Banshees; bij beide bands zijn vergelijkingen hoorbaar. Robert Smith hielp Susan Ballion zelfs als ze zonder gitarist zaten.
0
geplaatst: 16 februari 2008, 22:48 uur
Ik vind dat The Cure de meeste goede nummers heeft gemaakt van de genoemde bands.
Ook het beste album en Robert Smith heeft het mooiste kapsel. Tot zover mijn mening. 
Ook het beste album en Robert Smith heeft het mooiste kapsel. Tot zover mijn mening. 
0
geplaatst: 16 februari 2008, 22:54 uur
Ian Curtis had inderdaad niet zo'n geweldige kapper. Ik dacht dat de vriendin van Robert Smith zijn haar verzorgde. Lippenstift deed hij volgens mij wel zelf.
Hij had ze vrij kort op de In Orange video; gelukkig was dit ook van vrij korte duur.
Hij had ze vrij kort op de In Orange video; gelukkig was dit ook van vrij korte duur.
0
geplaatst: 16 februari 2008, 23:10 uur
0
geplaatst: 16 februari 2008, 23:40 uur
Ik had in eerste instantie willen schrijven dat Suicide van grote invloed was op Joy Division; maar dat vond ik helemaal wrang en dubbel klinken.
0
geplaatst: 17 februari 2008, 01:48 uur
deric raven schreef:
Ian Curtis had inderdaad niet zo'n geweldige kapper.
Ian Curtis had inderdaad niet zo'n geweldige kapper.
En Adrian Borland had helemaal geen kapper volgens mij...
0
perfume
geplaatst: 17 februari 2008, 03:35 uur
Adrian Borland is wel de meest onderschatte en ondergewaardeerde muzikant van de jaren tachtig!
Hij maakte eerder platen dan Robert, Bono en Ian! Goed kapsel of niet! Een monument wat mij betreft. Er zijn zelden muzikanten geweest die zo begaafd waren als Adrian! Hij hoort op een voetstuk te staan zeker wat postpunk en new wave betreft. 
Hij maakte eerder platen dan Robert, Bono en Ian! Goed kapsel of niet! Een monument wat mij betreft. Er zijn zelden muzikanten geweest die zo begaafd waren als Adrian! Hij hoort op een voetstuk te staan zeker wat postpunk en new wave betreft. 
0
perfume
geplaatst: 17 februari 2008, 03:57 uur
Ja geweldig! Hoe Alicia deze band met zoveel liefde bejegent! En terecht! Luister In The Hothouse eens? Subliem en uniek. 

0
geplaatst: 17 februari 2008, 16:29 uur
Voor The Sound heb ik ook een erg warm plekje in mijn hart, geniale band.. het verhaal van de eeuwige miskenning 

* denotes required fields.