MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Queen vergeleken met andere bands

zoeken in:

Ponty Mython schreef:
Een vreselijke kitscherige en potsierlijke band. Met de zoveelste nummer één notering bewijst het meerendeel van de Nederlanders wederom een abominabel slechte muzieksmaak te hebben.

Aha. En alleen jouw smaak is goed?

Ponty Mython
musician schreef:
(quote)

Aha. En alleen jouw smaak is goed?

Dit zeg ik uiteraard vanuit mijn perspectief.

Nadat een klasgenoot in 2 Havo, Greatest Hits 1 mee nam was ik verkocht!! Ik kocht elke maand braaf weer een album van Queen voor 44,95 gulden bij de Free Record Shop of Music Store. Totdat ik ze bijna allemaal had. Draaide de albums helemaal grijs, om een gegeven moment werden ouders, vrienden en familie er helemaal leip van. En opeens na twee jaar of zo begon ik zo waar ook oog voor andere bands te krijgen! En het was helemaal klaar met Queen. Ik kan er nog wel prima naar luisteren, en heb ook wel een aantal favo nummers en albums, vooral van oudere werk en innuendo. Zal het niet heel snel opzetten. Toch blijft het wel een steengoede band, en als ik in NL ben dan blijft Bohemian Rhapsody altijd een waardige afsluiting van het jaar:)

T8T
Even dit topic afstoffen want het is al 2013 inmiddels.

Queen word al door iemand kitsch genoemd en de ander dweept ermee.

In een ander topic wat over U2 gaat noemde iemand Queen waardeloze muziek.

Hier schrik ik wel van want het doet mijn wenkbrouwen fronsen. Het komt op mij net zo over als The Beatles een hype uit de jaren zestig noemen zonder noemenswaardige bijdrage aan de muziekgeschiedenis.

Queen is geweldige pop/rock muziek dat beslist onderscheidend is geweest.

Bijdevaate11 schreef:
Nadat een klasgenoot in 2 Havo, Greatest Hits 1 mee nam was ik verkocht!! Ik kocht elke maand braaf weer een album van Queen voor 44,95 gulden bij de Free Record Shop of Music Store. Totdat ik ze bijna allemaal had. Draaide de albums helemaal grijs, om een gegeven moment werden ouders, vrienden en familie er helemaal leip van. En opeens na twee jaar of zo begon ik zo waar ook oog voor andere bands te krijgen! En het was helemaal klaar met Queen. Ik kan er nog wel prima naar luisteren, en heb ook wel een aantal favo nummers en albums, vooral van oudere werk en innuendo. Zal het niet heel snel opzetten. Toch blijft het wel een steengoede band, en als ik in NL ben dan blijft Bohemian Rhapsody altijd een waardige afsluiting van het jaar:)

Klinkt heel bekend, haha! Ik begon er echter in de eerste klas mee. Queen is nog altijd een van mijn favoriete bands. En inderdaad een ongelooflijk invloedrijke band.

Schnee
T8T schreef:

Queen is geweldige pop/rock muziek dat beslist onderscheidend is geweest.

Beslist onderscheidend, maar helaas niet om aaaaaaan te horen. Als ik iets verschrikkelijk vind.... Het blijft ook zo in je kop hangen, dat is nog het ergste aan die shit.
Ik sluit me aan bij wat ponthy mython zegt.

Schnee
RuudC schreef:

Klinkt heel bekend, haha! Ik begon er echter in de eerste klas mee. Queen is nog altijd een van mijn favoriete bands. En inderdaad een ongelooflijk invloedrijke band.

met 27 nog, dan komt het nooit meer goed. Voor je het weet zit je daarnaast nog levenslang met een Dire Straits stempel op je hoofd.

Rare opmerking. Hele volksstammen genieten nog van de muziek van Queen. Wat is daar dan mis mee? Na dertig-veertig jaar heeft het nog niets aan kracht ingeboet. Beetje zielig eigenlijk om op zoveel liefhebbers af te geven.

Schnee
Hele volksstammen genieten ook van frans bauer! niks mis mee!

Schnee
meningen zijn meningen he

Ik vind dat beledigen maar weinig te maken heeft met je mening geven.

ben ook grote queenfan maar niet zoals abba hen vind ik gewoon top en vermelden dat ze abba dus bijna aan de 400.000.000 verkochte albums zitten..de beatles vind ik maar niks hoe dat komt dat die zoveel platen verkocht hebben ni te snappen..voor mij abba en queen rules

freddy zen stem is geweldig...zo emotioneel

Mijn eerste album die ik ooit kocht was News of The world. 37 jaar geleden alweer. Heb ze allemaal op vinyl tm A kind of Magic. De laatste 2 op cd. Zou eigenlijk niet weten met wie ik ze moet vergelijken.

Queen had een uniek geluid. Je kunt beter zeggen welke bands kun je het best een beetje vergelijken met Queen. Met de nadruk op een beetje. Ik denk Muse misschien.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.