Genres / Rock / Progressive Rock
zoeken in:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 juli 2012, 16:15 uur
ik ken maar 3 platen van ze, en heb daar als Kingsnake al wat bijgeschreven.
Ik ben nu niet in zo'n bui, dus heb niet echt veel zin het op te zetten.
Ik ben nu niet in zo'n bui, dus heb niet echt veel zin het op te zetten.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 17:59 uur
Ik hebTriumvirat nog op LP. Veel gedraaid vroeger.
-Illusions on a Double Dimple
-Spartacus
-Old Loves Die Hard
-A la Carte
-Russian Roulette
-Illusions on a Double Dimple
-Spartacus
-Old Loves Die Hard
-A la Carte
-Russian Roulette
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 juli 2012, 18:14 uur
Kijk, dat moeten we hebben. Ik vind Old Loves Die Hard een erg matige plaat, meer MOR-achtig. De gemiddeldes van de platen die daarop volgen zijn niet veelbelovend, maar het zijn ook maar weinig stemmen. Zijn die nog de moeite waard of gaan ze verder waar Old Loves ophield?
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:30 uur
Ze worden meer mainstream.
Spartacus is denk ik wel de beste.
Russian Roulette is het minste
Spartacus is denk ik wel de beste.
Russian Roulette is het minste
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 juli 2012, 21:34 uur
Was ik al bang voor. Dan houd ik het bij de eerste vier. Vind zelf Illusions nog wat beter dan Spartacus. Debuut is ook wel goed, maar die hoef ik niet per se te hebben.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:38 uur
Hier maak ik waarschijnlijk veel mensen blij mee.
Änglagård heeft een nieuw album uitgebracht!
Änglagård heeft een nieuw album uitgebracht!
0
geplaatst: 3 juli 2012, 22:22 uur
Dat weet ik nog niet, ik ga hem deze week zeker beluisteren. Hij heet Viljans Öga en er staan weer lekker veel nummers op, namelijk 4.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 19:49 uur
Lekkere toetsenist, klinkt een beetje in de trant van Planet-X. Ik heb zelf wel liever een vocalist bij mijn metal.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 11:19 uur
Het verbaast me zo weinig van IOEarth te zien / horen op deze site.
Afgelopen weekend heb ik ze mogen zien in London. De reviews op het net spraken al voor zich, en toch hebben ze me verbaast. Wat een spirit en vooral muziek. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die dit zullen omarmen.
De introtrack van het nieuwe album:
De rest is nog veel beter.... in ieder geval zijn ze een luisterbeurt van de muziekliefhebbers meer dan waard !
Afgelopen weekend heb ik ze mogen zien in London. De reviews op het net spraken al voor zich, en toch hebben ze me verbaast. Wat een spirit en vooral muziek. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die dit zullen omarmen.
De introtrack van het nieuwe album:
De rest is nog veel beter.... in ieder geval zijn ze een luisterbeurt van de muziekliefhebbers meer dan waard !
0
geplaatst: 6 juli 2012, 19:24 uur
Io earth is zeker fantastisch. Zeker ook hun debuutalbum.
Verdienen respect.
Verdienen respect.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 15:46 uur
Iemand al gehoord van Affector? Ze zijn pas met een album gekomen genaamd Harmagedon. Gastmuzikanten zijn o.a Mike LePond (Symphony X) en Ted Leonard (Enchant, Spock's Beard). En Jordan Rudess (Dream Theater), Derek Sherinian en Neal Morse.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 17:00 uur
Ik vind er echt geen klap aan. Ten eerste moet de zanger zijn mond houden en ten tweede gaat de instrumentatie me enorm op de zenuwen werken. Allemaal erg glad en virtuoos op een erg irritante manier. Ik ben meer van de Canterbury en een band als Genesis vind ik ook erg goed. Yes ben ik daarentegen helemaal kotsbeu.
0
Misterfool
geplaatst: 14 juli 2012, 17:15 uur
Mwah, dit is een beetje dream theater-achtig. Een beetje glad is het wel, maar vind het eigenlijk best goed te pruimen. Alleen de zang vind ik niks aan. Zou het als track 3* geven.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 17:56 uur
Nou valt best mee die affector, Duidelijk DT en Symphony X en als het trager wordt Transatlantic en tekst Neal Morse, duidelijk Neal Morse.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 21:19 uur
Leprous is inderdaad een geweldige band! Spelen ook als band van Ihsahn (Emperor) die dit jaar ook een ijzersterke progressieve metal-plaat afleverde genaamd Eremita:
0
geplaatst: 15 juli 2012, 22:05 uur
Heb ze op Graspop gezien waar ze de eerste helft als Leprous speelde en daarna als Ihsahn. Van Ihsahn heb ik hun vorige album After geprobeerd maar die kon me niet echt bekoren. Eens de nieuwe proberen 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juli 2012, 08:58 uur
Vanavond tussen tien en twaalf de beste progressieve en aanverwante muziek op ISKC Rock Radio met muziekselectie van naastgetekende.
Te beluisteren op ISKC Rock Radio - iskc-rock-radio.playtheradio.com
Te beluisteren op ISKC Rock Radio - iskc-rock-radio.playtheradio.com
0
geplaatst: 16 juli 2012, 16:41 uur
Er is een nieuw album uit van Änglagård met de titel Viljans Öga (2012)

Anglagard
Zie ook hun website voor meer info.
Anglagard.net - Änglagård: A Swedish prog rock band

Anglagard
Zie ook hun website voor meer info.
Anglagard.net - Änglagård: A Swedish prog rock band
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 september 2012, 12:38 uur
Het is officieel, Rick Wakeman is niet van deze planeet: Genesis en Pink Floyd geëerd met oeuvreprijzen | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 9 september 2012, 20:58 uur
Zeg nou zelf, bezorgt beluistering van het betere Yes-werk jou niet het gevoel dat Wakeman een opperwezen is en over bovenmenselijke gaven beschikt? 

0
geplaatst: 9 september 2012, 21:23 uur
Ah, is dat de Rick Wakeman die een column in dat tijdschrift heeft?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 september 2012, 21:27 uur
ClassicProgRock1 schreef:
Zeg nou zelf, bezorgt beluistering van het betere Yes-werk jou niet het gevoel dat Wakeman een opperwezen is en over bovenmenselijke gaven beschikt?
Nee, maar solo wel. Wakeman solo > Yes
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 9 september 2012, 22:28 uur
Brunniepoo schreef:
Rick Wakeman's Caped Crusades.

Stijn_Slayer schreef:
Yes

Wakeman solo
(op basis van The Six Wives Of Henry VIII en The Myths And Legends Of King Arthur And The Knights Of The Round Table, de rest van zijn solowerk ken ik (nog) niet.)
0
geplaatst: 26 september 2012, 18:47 uur
Lieve lieve mensen, even iets anders dan de muziek zelf,
Ik zit met een probleem. Ik heb kaartjes voor het Marillionconcert op 16 november maar heb dat weekend ook een reisje geboekt. Is er iemand, ook maar iemand, die kaartjes heeft voor de 19e in Enschede en die zou willen ruilen tegen de Boerderij-kaartjes in Zoetermeer?
Je zou mij er bijzonder blij mee maken...
Stefan
Ik zit met een probleem. Ik heb kaartjes voor het Marillionconcert op 16 november maar heb dat weekend ook een reisje geboekt. Is er iemand, ook maar iemand, die kaartjes heeft voor de 19e in Enschede en die zou willen ruilen tegen de Boerderij-kaartjes in Zoetermeer?
Je zou mij er bijzonder blij mee maken...
Stefan
0
geplaatst: 30 september 2012, 13:43 uur
nick63 schreef:
Twee female Rock-Prog bands komen naar Nederland; Touchstone en The Reasoning.
Touchstone zit een beetje in de neo-progrock, The Reasoning combineert meer rock en heeft wat hardere randjes. Live heb ik ze wel een paar keer gezien, welliswaar 3 jaar geleden. Toen was ik diep onder de indruk, vooral van the Reasoning, het had iets nieuws.
27-09-12 Poppodium W2 Den Bosch NL
28-09-12 Poppodium Nieuwe Nor Heerlen NL
29-09-12 Dru Cultuurfabriek Ulft NL <--- een Top lokatie, echt waanzinnig...
Twee female Rock-Prog bands komen naar Nederland; Touchstone en The Reasoning.
Touchstone zit een beetje in de neo-progrock, The Reasoning combineert meer rock en heeft wat hardere randjes. Live heb ik ze wel een paar keer gezien, welliswaar 3 jaar geleden. Toen was ik diep onder de indruk, vooral van the Reasoning, het had iets nieuws.
27-09-12 Poppodium W2 Den Bosch NL
28-09-12 Poppodium Nieuwe Nor Heerlen NL
29-09-12 Dru Cultuurfabriek Ulft NL <--- een Top lokatie, echt waanzinnig...
En nog bedankt, Nick
. Het was een erg leuk concert gisteren. En Ulft is inderdaad een superlocatie.* denotes required fields.