MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Wie is de beste (hard)Rockzanger ?

zoeken in:
Elvis Presley
Elvis, zoals hij zingt in zijn comebackspecial.

Father McKenzie
Zeg Presley, gij kent maar één zanger, zeker?

LocoHermano
Paul Stanley

Elvis Presley
Father McKenzie schreef:
Zeg Presley, gij kent maar één zanger, zeker?
Pfff, retorische vragen

Father McKenzie
De twee beste zijn voor mij, in die volgorde, al is het verschil héél nipt;
Robert Plant en Ian Gillan.
Yes baby!

En de ergerlijkste stem is die zanger van Rush, bweurk....

Ik ga voor James Maynard Keenan en Layne Staley.

Father McKenzie
Ik ken helaas geen van de figuren die je opsomt, maar ik ben dan ook niet echt een hele grote liefhebber van het genre....

Stijn_Slayer
Layne Staley van Alice in Chains ken je toch wel Patrick?

Ik ga ook voor Robert Plant... Wie telt de stemmen?

Stijn_Slayer
Ik heb Todd Rundgren opstaan, en dat is toch eigenlijk ook een verdomd goede zanger. Heeft wel wat weg van een zuivere Neil Young. Hij komt ook makkelijk net zo hoog en zuiver als the Beach Boys.

Father McKenzie
Stijn_Slayer schreef:
Layne Staley van Alice in Chains ken je toch wel Patrick?

Niet echt neen... de naam van de band is er één zoals ik nog namen van bands ken.... zonder er ooit één noot van gehoord te hebben.... en waar ik ook niet echt nieuwsgierig naar ben, I'm sorry.

Waarom eigenlijk niet. Het ligt echt niet zo ver buiten je eigen muzieksmaak als je misschien zou denken. Tool niet en Alice in Chains zeker niet.

Stijn_Slayer
Ik denk niet dat Patrick Alice in Chains kan waarderen (met alle respect natuurlijk). Dat neigt toch meer naar metal dan Pearl Jam en Nirvana. De heroïne druipt er ook vanaf.

Kingsnake
Ik vind stiekem Rob Flynn van Machine Head ook wel goed.
Hij is misschien niet altijd even zuiver, maar hij heeft enorm veekl kracht en diepte en een stem met een eigen geluid.
Je herkent hem zo.

Maar daarom zeker niet het proberen waard!! Een keer opzetten dus Father MK. Want hij had/heeft echt wel de mooiste stem van dat tijdperk!!

Stijn_Slayer schreef:
Ik denk niet dat Patrick Alice in Chains kan waarderen (met alle respect natuurlijk). Dat neigt toch meer naar metal dan Pearl Jam en Nirvana. De heroïne druipt er ook vanaf.

Dan neemt hij toch Unplugged of Jar of Lies.

Kingsnake
Thomzic schreef:
(quote)

Dan neemt hij toch Unplugged of Jar of Lies.

Unplugged van Alice in Chains luistert als een classic rock plaat. Zeker aan te bevelen!

Update:

1. Freddie Mercury
2. Robert Plant
3. Paul Rodgers

Voor mij blijft David Coverdale de absolute nummer één. Hij heeft zowel met Deep Purple als Whitesnake en solo bewezen dat hij een zeer kwalitatieve stem heeft! En hij blijft het toch goed doen

Op nummer twee komt voor mij Steve Perry, zijn heldere stem heeft mij (vooral ten tijde van Journey dan) altijd kunnen bekoren.

En als derde Mikael Åkerfeldt. Door hem ben ik grunts beginnen apprecieren. En zijn cleane stem is gewoon fenomenaal.

Sir Spamalot (crew)
Hard rock, zanger, ik val in herhaling, gisteren heeft hij ons dertig jaar geleden verlaten: Bon Scott!

inzekerezin
Coverdale, in mijn opinie.

ik vind de zanger van ac dc bon scott zoon lekkere rouwe stem hebbe die is zeker vet

maar als je echt voor zang gaat is freddy mercury toch echt de beste

Eddie Vedder (smelt), I second Layne Staley zoals hierboven al vermeld, Andrew Wood, en, voor mij toch de absolute topper, Chris Cornell. Wie me niet gelooft: luister eens naar Beyond the Wheel.

Buiten de Seattle scene toch wel Freddie Mercury, Jim Morrison, Robert Plant, die gast van Iron Maiden (sorry, de naam ontsnapt me even), Neil Young...

Waarschijnlijk bedoel je Bruce Dickinson

Layne Staley, Robert Plant, James La Brie, Freddie Mercury, Eddie Vedder en Chris Cornell doen het aardig.

Stiekem vind ik Jimi Hendrix fijn zingen.

Kef
Wyverex schreef:
Voor mij blijft David Coverdale de absolute nummer één. Hij heeft zowel met Deep Purple als Whitesnake en solo bewezen dat hij een zeer kwalitatieve stem heeft! En hij blijft het toch goed doen

Op nummer twee komt voor mij Steve Perry, zijn heldere stem heeft mij (vooral ten tijde van Journey dan) altijd kunnen bekoren.

En als derde Mikael Åkerfeldt. Door hem ben ik grunts beginnen apprecieren. En zijn cleane stem is gewoon fenomenaal.

David Coverdale is zeker een erg goede zanger. Maar persoonlijk vindt ik dat zijn stem wel behoorlijk is achteruit gegaan!
Laatste keer dat ik Whitesnake gezien heb ( Arrow '08 ) leek het net een valse kraai. Tenenkrommend!
De beste man wordt natuurlijk ook een dagje ouder. Maar als ik hem was zou ik die hoge uithalen vermijden. En het nieuwere werk erop aanpassen, doet Ian Gillan ook en daat gaat perfect.

_Lynn_
John Kay.
De állerbeste zanger is veel gezegd, maar toch vind ik de beste man (en ook zijn goede ouwe groepje Steppenwolf) zeer ondergewaardeed.

Robert Plant.

Eigenlijk Roger Daltrey maar The Who tel ik niet als hardrock.

Roger Daltrey ja die is erg goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:59 uur

geplaatst: vandaag om 14:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.