MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Wie is de beste (hard)Rockzanger ?

zoeken in:
Stijn_Slayer
(hard)rock. Rock is the Who in ieder geval.

Ik vind Roger Daltrey naast bijv. Robert Plant wel ineens hééél klein..

Niet mee eens. Plant is soms iets teveel van de oehs.. en ahhs... naar mijn mening. Daltrey zingt zowel op plaat als live loepzuiver en overdrijft nergens. Ach ja, smaak...van zangtechnieken heb ik weinig kennis.

hoe komt het dat er zo weinig vrouwelijke rockers door breken?

overal op de site zie ik voor het grote gedeelte alleen maar mannelijke zangers

terwijl ik zou denke dat vrouwe juist foking goed kunne schreeuwen en hoge tonen aan kan slaan

...omdat dit topic "wie is de beste (hard) Rock ZANGER" heet maar inderdaad, ik zou er alles voor geven om even goed te kunnen krijsen als Kat Bjelland.

wijsneus
Ook al is hij er nu niet meer; hij is en blijft mijn favoriete hardrock-zanger :

Ronnie James Dio

de kleine man met de grote stem

later op de dag maar weer eens het magnifieke Catch The Rainbow draaien.

_Lynn_
wijsneus schreef:
Ronnie James Dio

de kleine man met de grote stem

AMEN!

Rust In Vrede, R.J. Dio.

Sir Spamalot schreef:
Hard rock, zanger, ik val in herhaling, gisteren heeft hij ons dertig jaar geleden verlaten: Bon Scott!

Bon Scott, de allerbeste ooit; althans: de mooiste stem.
NB: géén hardrock!! AC/DC noemt/noemde zichzelf altijd heel uitgesproken 'rock 'n' roll' of 'rock'; géén 'hardrock'...

Stijn_Slayer
Kaz Lux sla ik ook zéér hoog aan.

Rizz
- Robert Plant
- Eddie Vedder
- Mick Jagger
- Axl Rose
- Freddy Mercury
- Dio
- M Shadows (Avenged Sevenfold)

Mijn favo's. En als ik écht moet kiezen kies ik Robert Plant.

Andrew Elt

Glenn Hughes, lijster bv maar eens naar:

Deep Purple - Made in Europe (1976)

Dat Glenn Hughes kan zingen staat als een paal boven het bekende perk. Mijn favoriete zanger is Rob Halford. Een enorm veelzijdige stem heeft die man. Z'n stem takelt mischien wat af, maar hij is hier gewoon een veel gedraaide artiest. Zelfs de kerstplaat deed het goed. Mijn ouders vinden het een mooi album.

Ik was nog een zanger vergeten, Chino Moreno van de Deftones.

Father McKenzie
Lonesome Crow schreef:
Glenn Hughes, lijster bv maar eens naar:

Deep Purple - Made in Europe (1976)

Allez, jong...

De enige echte zanger was Ian Gillan, zijn opvolgers staken er nogal bleekjes bij af...

Maar behalve dat feit, vind ik Robert Plant van Led Zeppelin net nog iets interessanter als zanger, een enorm bereik had die man in zijn gouden jaren!

Kerry King van exodus.

Hawkhead
Father McKenzie schreef:
(quote)

Allez, jong...

De enige echte zanger was Ian Gillan, zijn opvolgers staken er nogal bleekjes bij af...

Maar behalve dat feit, vind ik Robert Plant van Led Zeppelin net nog iets interessanter als zanger, een enorm bereik had die man in zijn gouden jaren!

Dat is maar hoe je het bekijkt...met Ian Gillan behaalden ze het meeste succes, daardoor worden Coverdale & Hughes altijd met hem vergeleken, terwijl dat heel andere zangers zijn. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de laatste twee, vooral omdat die veel meer variatie in hun stem hebben.
En wat mij bij Robert Plant stoort, is dat hij bij optredens soms doorschoot in zijn vocale 'improvisaties' (b.v. 'Push, push' ik weet niet hoeveel keer herhalen). In de studio was hij wel prima.
Maar om op de eigenlijke vraag te komen: voor mij is dat de ondergewaardeerde David Byron.

Yann Samsa
deathmetalhead schreef:
Kerry King van exodus.

allesbehalve grappig, 'trol'.

The Oath
deathmetalhead schreef:
Kerry King van exodus.

Hap

Deathmetalhead denkt echt dat hij grappig is (NOT!!!).

Bon Scot van AC/DC en Eddie Vedder van Pearl Jam zijn voor mij de beste.

The Oath
King Diamond blijft geniaal.

Vandaag na lange tijd nog eens Don't Break The Oath gedraaid. Onsterfelijke plaat.

Aparte stem, ja. Maar echt een geweldige zanger is het ook weer niet. Eerder een stemacteur.

Wat versta je onder een stemacteur? Komt de zang niet 'echt' over op je? Het is mij bij King Diamond nog nooit zo opgevallen. Het is ook niet een van mijn favoriete/beste hardrock zangers.

Hij doet veel 'stemmetjes'. Als in een hoorspel. Ik vind het binnen het King Diamond/Mercyful Fate kader allemaal fantastisch verder. Maar ik geloof niet dat je King iets van Led Zeppelin zou moeten laten zingen.

Stijn_Slayer
Als je zo ontiegelijk hoog en toch loepzuiver kunt zingen heb je absoluut een geweldige controle over je stem.

Z'n 'normale' stem is dan weer niet al te best.

Nou, ja loepzuiver..

Over de loepzuiverheid twijfel ik ook, maar je moet wel van goede huizen om inderdaad die 'stemmetjes' te halen. Mike Patton heeft deze vorm tot kunst verheven en staat mijn inziens op eenzame hoogte hierin.

Mike Patton kan daarnaast ook eens zeer veel muziekstijlen prima aan.

Nian
Josh Homme en Eddie Vedder

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.