Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 20:01 uur
Het zoveelste album op rij waarvan de beschrijving al verraadt dat ik dit compleet niets ga vinden (vandaar mijn 'afwezigheid' in dit topic). Er zal wel nog eens een tijd komen dat ik ze allemaal ga binnenhalen, maar de reeds binnengehaalde albums zijn hier vrij schaars.
Shikari blijft wel dé uitblinker voor mij
Shikari blijft wel dé uitblinker voor mij

0
geplaatst: 18 oktober 2009, 20:06 uur
Diablo ken ik al en vind ik helemaal niks, kan ik deze week even de afgelopen weken inhalen.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 20:08 uur
Mhh...dit is ook niets voor mij, desalniettemin zal ik me er toch aan wagen!!
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 20:22 uur
Sir Spamalot schreef:
38 bladzijden in deze topic en meer dan 1.100 berichten ... zonder tussenkomst van één moderator. Wij zijn toch een vredige gemeenschap, vinden jullie niet?
38 bladzijden in deze topic en meer dan 1.100 berichten ... zonder tussenkomst van één moderator. Wij zijn toch een vredige gemeenschap, vinden jullie niet?
Metalvolk is goed volk.

0
geplaatst: 18 oktober 2009, 20:33 uur
Zo is dat herman.
Maar nu weer ontopic.
Ik weet alweer waarom ik dit album na een luisterbeurt links heb laten liggen. Het idee is best leuk, die operazang en zo, maar het resultaat doet mij niet meteen veel. In de loop van de week zal wel duidelijk worden waarom denk ik. Maar nu hou ik het op een gebrek aan degelijke nummers.
Maar nu weer ontopic.

Ik weet alweer waarom ik dit album na een luisterbeurt links heb laten liggen. Het idee is best leuk, die operazang en zo, maar het resultaat doet mij niet meteen veel. In de loop van de week zal wel duidelijk worden waarom denk ik. Maar nu hou ik het op een gebrek aan degelijke nummers.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 20:33 uur
Fijn dat al wat mensen mijn keuze aardig hebben goedgekeurd, Devoo, bedankt
Voor de rest hoop ik dat degenen die zich wat minder aangetrokken voelen tot deze muziek het in ieder geval proberen !
Voor de rest hoop ik dat degenen die zich wat minder aangetrokken voelen tot deze muziek het in ieder geval proberen !
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 21:36 uur
Wordt weer is tijd dat hier actief wordt, heb ik toevallig de laatste cd in deze topic toevallig eergisteren binnen gehaald. 
En ik dacht over een andere Kiuas plaat na als mijn eigen bijdragen. (wat From Ashes Rise geworden was)

En ik dacht over een andere Kiuas plaat na als mijn eigen bijdragen. (wat From Ashes Rise geworden was)
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 21:53 uur
Ik heb net Kiuas achter de kiezen. Aan de ene kant is het allemaal best wel stoer. Maar na een tijdje gaat het ook wel vervelen. Er spookt steeds één naam door mijn hoofd: Trivium. Zelfs de vocalen lijken heel erg op die van die gast van Trivium. En bij Trivium voel ik hetzelfde als bij Kiuas. Leuk voor een nummertje of twee maar daarna klaar.
3 sterren omdat het op de slordige vocalen na toch wel verzorgd klinkt.
Ga ik nu over op The Diablo Swing Orchestra. Nooit van gehoord overigens maar ik laat me verrassen.
3 sterren omdat het op de slordige vocalen na toch wel verzorgd klinkt.
Ga ik nu over op The Diablo Swing Orchestra. Nooit van gehoord overigens maar ik laat me verrassen.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 22:06 uur
En een update:
01. Vicious Rumors - Digital Dictator (4,5)
02. Shape Of Despair - Angels In Distress (4,5)
03. Ahab - The Call Of The Wretched Sea (4,5)
04. Godflesh Pure (4)
05. Amesoeurs - Amesoeurs (4)
06. Unexpect - In A Flesh Aquarium (4)
07. I - Between Two Worlds (3,5)
08. Paradox - Product Of Imagination (3,5)
09. Bloody Panda - Pheromone (3,5)
10. Fall Of Troy - Phantom On The Horizon (3,5)
01. Vicious Rumors - Digital Dictator (4,5)
02. Shape Of Despair - Angels In Distress (4,5)
03. Ahab - The Call Of The Wretched Sea (4,5)
04. Godflesh Pure (4)
05. Amesoeurs - Amesoeurs (4)
06. Unexpect - In A Flesh Aquarium (4)
07. I - Between Two Worlds (3,5)
08. Paradox - Product Of Imagination (3,5)
09. Bloody Panda - Pheromone (3,5)
10. Fall Of Troy - Phantom On The Horizon (3,5)
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 oktober 2009, 22:20 uur
herman schreef:
Metalvolk is goed volk.
(quote)
Metalvolk is goed volk.

0
geplaatst: 18 oktober 2009, 22:34 uur
Om het zuiver te houden beoordeel ik alleen de albums die anderen hier inbrengen. Anders kan ik net zo goed mijn eeuwige top 10 hier neerzetten.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 12:24 uur
Geweldige plaat, Diablo Swing Orchestra. Gewaagde, soms waanzinnige combinatie van stijlen en instrumenten. Alhoewel de metal de boventoon voert zijn de uitstapjes die gemaakt worden zeer geslaagd. En dit alles zonder ergens de bocht uit te vliegen.
De nieuwe van hun is trouwens ook top.
De nieuwe van hun is trouwens ook top.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 20:43 uur
Daar ik deze, zoals Kronos reeds ter sprake heeft gebracht, reeds goed ken, ga ik die nieuwe maar eens opsnorren dan. Wist niet dat ie al uit was. Later post ik nog wel eens mijn bescheiden meningkje over deze lap v/d week.
0
lambf
geplaatst: 21 oktober 2009, 11:45 uur
herman schreef:
Metalvolk is goed volk.
(quote)
Metalvolk is goed volk.
Nah, ze houden niet zo van pittige discussies.
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 11:59 uur
Muziek is vooral een gevoelskwestie, dus ik vind van die lange discussies daarover meestal van die welles-nietesspelletjes. Je kan iemand er niet van overtuigen dat een cd goed is als de ander er niks in ziet.
Verder heb ik het album van deze week nog niet beluisterd, maar Kiuas van vorige week wel. Was inderdaad een verzameling van verschillende stijlen, maar alles bij elkaar vond ik het een beetje 13 in een dozijn, had moeite om de hele cd uit te luisteren. Niet omdat het zo verschrikkelijk was, maar meer omdat ik halverwege zin kreeg in wat anders. Maar zal het vandaag nog eens proberen.
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 14:29 uur
Mwah, muziek is dan wel een gevoelskwestie, dat moet geen reden zijn om geen goede discussie te kunnen voeren over muziek.
DIablo staat hier nu op de pc, straks maar eens opzetten. Ik ben wel benieuwd naar de vele lovende woorden die ik erover gehoord heb.
DIablo staat hier nu op de pc, straks maar eens opzetten. Ik ben wel benieuwd naar de vele lovende woorden die ik erover gehoord heb.

0
geplaatst: 21 oktober 2009, 18:46 uur
Hurr durr, jouw muziek is rotzooi hurr durr, bewijs het tegendeel!
Hou ik inderdaad niet zo van
.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 01:34 uur
Diablo Swing Orchestra:
Tja, dit is echt niet aan mij besteed: ik vind dat operagezang echt irritant. Het is ook allemaal heel gladjes, volledig berekend en zonder enig risico. Ze klutsen wat Russiche opera, klassieke thema's, een streepje Spaanse gitaar hier en wat werelds tropetgeschal daar, etc (er komt bij god zelfs een didgeridoo voorbij, werkelijk niets is veilig voor deze gozers) door de blender en smaken het op met metalgitaarwerk. Ook de steeds terugkerende dynamiek van kalm hoog gezang- wilder gitaarwerk begint na een tijdje wel te vervelen, juist omdat het trucje tot in de treure herhaald wordt. Pas op, allemaal heel doordacht hoor.
En het zijn zeker technisch heel onderlegde muzikanten en hun muziek is nagenoeg perfect gespeeld, en in een loepzuivere productie.
Maar het doet me totaal niets, het heeft me op geen enkel moment 'geraakt'.
Als ik waanzinnige 'crossover' metal wil horen dan grijp ik in de toekomst weer terug naar Mr. Bungle of Fantomas, wat dat is de vibe waar ik me graag in wil wentelen. En deze Diablo Swing Orchestra zal ik vlug vergeten zijn ....
En nu nog even een paar van de reeds gepasseerde albums proberen te checken, op hoop van zegen.
Tja, dit is echt niet aan mij besteed: ik vind dat operagezang echt irritant. Het is ook allemaal heel gladjes, volledig berekend en zonder enig risico. Ze klutsen wat Russiche opera, klassieke thema's, een streepje Spaanse gitaar hier en wat werelds tropetgeschal daar, etc (er komt bij god zelfs een didgeridoo voorbij, werkelijk niets is veilig voor deze gozers) door de blender en smaken het op met metalgitaarwerk. Ook de steeds terugkerende dynamiek van kalm hoog gezang- wilder gitaarwerk begint na een tijdje wel te vervelen, juist omdat het trucje tot in de treure herhaald wordt. Pas op, allemaal heel doordacht hoor.
En het zijn zeker technisch heel onderlegde muzikanten en hun muziek is nagenoeg perfect gespeeld, en in een loepzuivere productie.
Maar het doet me totaal niets, het heeft me op geen enkel moment 'geraakt'.
Als ik waanzinnige 'crossover' metal wil horen dan grijp ik in de toekomst weer terug naar Mr. Bungle of Fantomas, wat dat is de vibe waar ik me graag in wil wentelen. En deze Diablo Swing Orchestra zal ik vlug vergeten zijn ....
En nu nog even een paar van de reeds gepasseerde albums proberen te checken, op hoop van zegen.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 22:14 uur
Ik kan me goed in jouw beschrijving vinden, essence. Mij doet het ook niet veel. Halfweg heb ik het een paar keer afgezet omdat ik me begon te irriteren.
Als ik naar de Top 10 van MichelDumoulin kijk ben ik benieuwd wat we morgen te horen gaan krijgen.

Als ik naar de Top 10 van MichelDumoulin kijk ben ik benieuwd wat we morgen te horen gaan krijgen.

0
geplaatst: 25 oktober 2009, 21:46 uur
Helaas geen Stoner/Sludge. Ik heb gekozen voor een lekker stukje Death Metal uit 1993.
Disincarnate - Dreams of the Carrion Kind (1993)

Als liefhebber van het genre in hun hoogtij-dagen luisterde ik graag naar Death & Obituary. Twee van mijn favoriete albums waren ´Spiritual Healing´ van Death en ´Cause of Death´ van Obituary.
Er moet iets in het water gezeten hebben in Florida eind jaren tachtig/ begin jaren negentig want alle Death Metal bandjes hadden een bovengemiddelde kwaliteit.
Het is dan ook geen wonder dat ik de gitarist die op beide albums meespeelde volgde. James Murphy richtte Disincarnation met slechts één album in hun discographie.
Na een niet bijster bijzonder intro wordt met `Stench of Paradise Burning´ de toon gezet. Snelle, technische Death Metal met een verstaanbare lage grunt van zanger Bryan Cegon.
Persoonlijk kan ik behoorlijk afknappen op een band als de zang me niet bevalt, maar daar is bij deze man zeker geen sprake van. Bryan is m.i. een perfecte zanger voor dit genre. Vreemd vind ik het dan ook dat ik nooit meer iets van de goede man vernomen heb sinds dit album.
Binnen de nummers is er sprake van genoeg afwisseling qua tempo wat voorkomt dat het eentonig gaat worden. (De term technische Death Metal komt dan al snel om de hoek kijken.)
Het drumwerk is uiterst strak wat natuurlijk een must is in dit genre.
Producer Colin Richardson is een meesterlijke producer die perfect weet hoe de instrumenten het best tot hun recht komen.
Tja wat kan ik er meer over vertellen. Als je van snelle technische metal houdt en je niet vies bent van een grunt-zang dan is dit album misschien iets voor jou.
Veel luisterplezier! (P.S. nr. 5 Monarch of the Sleeping Marches is mijn persoonlijke favoriet, afgezien van de fade-out op het einde)
Disincarnate - Dreams of the Carrion Kind (1993)

Als liefhebber van het genre in hun hoogtij-dagen luisterde ik graag naar Death & Obituary. Twee van mijn favoriete albums waren ´Spiritual Healing´ van Death en ´Cause of Death´ van Obituary.
Er moet iets in het water gezeten hebben in Florida eind jaren tachtig/ begin jaren negentig want alle Death Metal bandjes hadden een bovengemiddelde kwaliteit.
Het is dan ook geen wonder dat ik de gitarist die op beide albums meespeelde volgde. James Murphy richtte Disincarnation met slechts één album in hun discographie.
Na een niet bijster bijzonder intro wordt met `Stench of Paradise Burning´ de toon gezet. Snelle, technische Death Metal met een verstaanbare lage grunt van zanger Bryan Cegon.
Persoonlijk kan ik behoorlijk afknappen op een band als de zang me niet bevalt, maar daar is bij deze man zeker geen sprake van. Bryan is m.i. een perfecte zanger voor dit genre. Vreemd vind ik het dan ook dat ik nooit meer iets van de goede man vernomen heb sinds dit album.
Binnen de nummers is er sprake van genoeg afwisseling qua tempo wat voorkomt dat het eentonig gaat worden. (De term technische Death Metal komt dan al snel om de hoek kijken.)
Het drumwerk is uiterst strak wat natuurlijk een must is in dit genre.
Producer Colin Richardson is een meesterlijke producer die perfect weet hoe de instrumenten het best tot hun recht komen.
Tja wat kan ik er meer over vertellen. Als je van snelle technische metal houdt en je niet vies bent van een grunt-zang dan is dit album misschien iets voor jou.
Veel luisterplezier! (P.S. nr. 5 Monarch of the Sleeping Marches is mijn persoonlijke favoriet, afgezien van de fade-out op het einde)
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 22:14 uur
Dat klinkt zeer interessant! Zeker ook omdat Spiritual Healing tot mijn favoriete death (metal) cd's behoort.
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 11:31 uur
Ik ben niet echt zo van de Death metal (hersenloos gebeuk bladiebla) en daar luister ik ook bijna niet naar (tenzij ik Always van The Gathering en Tales from the Thousand Lakes van Amorphis mee mag tellen, en de In Flames die mijn broertje soms over mijn oren uitstort), maar ik geloof dat ik deze plaat wel goed kan waarderen.
Sowieso beter dan Diablo Swing Orchestra, waarvan ik de zangeres niet zo goed kon waarderen, en wat me na een tijdje op de zenuwen ging werken, en ook beter dan Kiuas, wat ik dan weer redelijk niet-vernieuwend vond, en het soort muziek dat ze maken ligt ook niet helemaal in mijn straatje.
Toen ik Disincarnate gisteren in bed nog een keer goed wilde beluisteren met koptelefoon op, viel ik halverwege in slaap. Maar goed, zo vaak komt het niet voor dat ik in bed een cd heel uitgebreid en gedetailleerd wil beluisteren, en ik was ook wel moe.
Kortom, ik ga binnenkort misschien nog wat meer Death Metal plaatjes opsnorren.
Tot slot vroeg ik me nog af hoe jullie een Metal Album van de Week beluisteren (Misschien is deze vraag wel eens eerder aan de orde geweest, maar ik heb weinig behoefte om 30 pagina's topic door te lezen). Hoe vaak luister je de plaat? Ga je er met koptelefoon en een glas wijn oid voor zitten, of draai je de plaat alleen als de beschrijving je bevalt? Geef je een MAvdW nog een tweede kans als hij je bij de eerste keer beluisteren niet aanstond?
Sowieso beter dan Diablo Swing Orchestra, waarvan ik de zangeres niet zo goed kon waarderen, en wat me na een tijdje op de zenuwen ging werken, en ook beter dan Kiuas, wat ik dan weer redelijk niet-vernieuwend vond, en het soort muziek dat ze maken ligt ook niet helemaal in mijn straatje.
Toen ik Disincarnate gisteren in bed nog een keer goed wilde beluisteren met koptelefoon op, viel ik halverwege in slaap. Maar goed, zo vaak komt het niet voor dat ik in bed een cd heel uitgebreid en gedetailleerd wil beluisteren, en ik was ook wel moe.
Kortom, ik ga binnenkort misschien nog wat meer Death Metal plaatjes opsnorren.
Tot slot vroeg ik me nog af hoe jullie een Metal Album van de Week beluisteren (Misschien is deze vraag wel eens eerder aan de orde geweest, maar ik heb weinig behoefte om 30 pagina's topic door te lezen). Hoe vaak luister je de plaat? Ga je er met koptelefoon en een glas wijn oid voor zitten, of draai je de plaat alleen als de beschrijving je bevalt? Geef je een MAvdW nog een tweede kans als hij je bij de eerste keer beluisteren niet aanstond?
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 14:02 uur
@ Wizard,
Als ik een wervende beschrijving lees bij een album dan ben ik meestal erg gemotiveerd om voor een album te gaan zitten. Soms vind ik het niets en zet ik het af en luister ik het nooit meer. Dus in die zin geef ik het inderdaad maar één kans. Tenzij iemand hier post dat we bepaalde dingen in heroverweging moeten nemen. Dat is het leuke aan deze topic en de hele site in het algemeen. Je luistert een plaat met in het achterhoofd een beleving van iemand anders. Het is interessant om te zien of je ook tot dat inzicht komt of juist niet.
Maar een plaat moet wel leuk zijn om te ontdekken. Er moeten aanknopingspunten zijn naar aanleiding van een globale luistersessie. Als ik iets bij het eerste nummer al verschrikkelijk vind dan is er weinig kans dat ik het nog eens opzet.
Als ik een wervende beschrijving lees bij een album dan ben ik meestal erg gemotiveerd om voor een album te gaan zitten. Soms vind ik het niets en zet ik het af en luister ik het nooit meer. Dus in die zin geef ik het inderdaad maar één kans. Tenzij iemand hier post dat we bepaalde dingen in heroverweging moeten nemen. Dat is het leuke aan deze topic en de hele site in het algemeen. Je luistert een plaat met in het achterhoofd een beleving van iemand anders. Het is interessant om te zien of je ook tot dat inzicht komt of juist niet.
Maar een plaat moet wel leuk zijn om te ontdekken. Er moeten aanknopingspunten zijn naar aanleiding van een globale luistersessie. Als ik iets bij het eerste nummer al verschrikkelijk vind dan is er weinig kans dat ik het nog eens opzet.
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 20:48 uur
IK vind hem heeeeerlijk!!! 
@ Wizard...ik luister alles via ipod en dat doe ik tijdens het stofzuigen, mume checken, fietsen, met de bus gaan, soms hardlopen, schilderen, in bad zitten, ook in bed (val zelden in slaap
) en gaat zo maar door!!! En als de beschrijving me niet aanspreekt of als voor de 10de keer een bepaald gerne voorbij komt sla ik ook over!!!!!

@ Wizard...ik luister alles via ipod en dat doe ik tijdens het stofzuigen, mume checken, fietsen, met de bus gaan, soms hardlopen, schilderen, in bad zitten, ook in bed (val zelden in slaap
) en gaat zo maar door!!! En als de beschrijving me niet aanspreekt of als voor de 10de keer een bepaald gerne voorbij komt sla ik ook over!!!!!
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 28 oktober 2009, 22:08 uur
Wizard, ik laat het gewoon op me afkomen en ik werk met MS Word. Tijdens een aantal luisterbeurten noteer ik het een en het ander, om er dan een redelijk coherente tekst van te maken. Soms lukt het na een paar keren, soms niet. De eurocent kan ook enkele weken later vallen. Nou ja, niets moet, alles kan en mag en zoals de Eerbiedwaardige Edwynn zegt: dat is het leuke aan deze topic (nog altijd moderator-ingreep-vrij!).
* denotes required fields.