MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
lambf
Ow, haha, ik ga er gelijk aan beginnen om iets interessants uit te zoeken, was het een beetje vergeten.

lambf
Ja, ik ben er na enig zoekwerk eruit. Het album van deze week wordt My Firstborn Will Surely Be Blind van Dead Raven Choir.

(afbeelding)

Aparte muziek, en alhoewel ik me af vraag of hij wel goed zal vallen is het toch te leuk om links te laten liggen. De muziek doet vermoeden dat het Black Metal is...

....het is dan ook Black, wat een verassing. Maar Black Metal is niet echt een goede omschrijving van dit plaatje. Het bestaat uit zoveel meer, maar ook zoveel minder. Ik bedoel, de nummers zijn maar ordinaire covers, en er is maar een mastermind die het bedacht heeft. Er zijn geen riffs te vinden, het ontbreekt dan ook aan soli of gitaarlicks. Het ontbreekt aan cheesy zang en keyboards, en het ontbreekt zelfs aan corpsepaint. Het ontbreken van meezingbare en lekker in de oor liggende liedjes word dan ook niet als een gemis beschouwd.

Het is dan ook een geweldig album dat zijn kracht haalt uit de verdorvenheid van onder andere de stem van Smolken, ruis, ruis, een banjo, ruis, ruis, contrabas, ruis, ruis, en oh ja, ruisende gitaren.

Vrolijke luisterbeurt toegewenst

MDV
Metal met een banjo en een contrabas? Ik ben benieuwd .

Fza
Hmm ruis.

Het is alvast een mooie hoes.

Klinkt vreemd, en als iets die ik niet zo fijn zal vinden. Maar goed, wel proberen!

Sir Spamalot (crew)
MDV schreef:
Metal met een banjo en een contrabas? Ik ben benieuwd .

Even benieuwd.

Het mooie aan dit album van de week is dat hiermee voor de vijfde keer een heel verschillend album aan bod komt. Maar het klinkt meer als een soundscape met enkele metal-ingrediënten dan een metal-album. Zo op het eerste gehoor vind ik dan Shadows Over Humanity van New Risen Throne en Cruel Harvest veel geïnspireerder en angstwekkender klinken, voor mij wel geslaagd.

Misschien zit er in My Firstborn Will Surely Be Blind wel meer in dan ik er nu in gehoord heb, maar ik weet nu al dat ik het geen tweede keer ga opzetten. Ik pas dus deze week.

Wel bedankt lambf, voor de originele bijdrage en het linkje om 'm te downloaden.

Met dit album ga ik het ook moeilijk krijgen, nu 1 keer beluisterd en het valt me erg zwaar, even luisteren gaat nog wel maar na een poosje wordt het saai.

Ja dit album valt mij ook behoorlijk zwaar. Heb gister even 2 nummertjes geluisterd en het is behoorlijk vaag. Dat moet ik ze zeker nageven, maar ik trek et gewoon niet een heel album lang. Daar is het me iets te saai voor. Metal is inderdaad ook niet echt een hele treffende stempel voor dit album.

week 01 (08/02/2009): Devoo : Elvenking - Heathenreel (2001)
week 02 (15/02/2009): Aghora : Aghora - Formless (2006)
week 03 (22/02/2009): MDV : Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
week 04 (01/03/2009): Silver : Godflesh - Pure (1992)
week 05 (08/03/2009): lambf : Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely Be Blind
week 06 (15/03/2009): mastodonner :
week 07 (22/03/2009): bennerd :
week 08 (29/03/2009): Sir Spamalot :
week 09 (05/04/2009): Kronos :
week 10 (12/04/2009): ThirdEyedCitizen :
week 11 (19/04/2009): Fza :
week 12 (26/04/2009): HammerHead :
week 13 (03/05/2009): Dime :
week 14 (10/05/2009): phantasia :
week 15 (17/05/2009): Dexter :
week 16 (24/05/2009): paulisdik :
week 17 (31/05/2009): Cabeza Borradora :
week 18 (07/06/2009): Gallow :
week 19 (14/06/2009): Norbert:
week 20 (21/06/2009): aslan:
week 21 (28/06/2009): trebremmit:
week 22 (05/07/2009): Joy4ever:

Fza
Norbert schreef:
Ja dit album valt mij ook behoorlijk zwaar. Heb gister even 2 nummertjes geluisterd en het is behoorlijk vaag. Dat moet ik ze zeker nageven, maar ik trek et gewoon niet een heel album lang. Daar is het me iets te saai voor. Metal is inderdaad ook niet echt een hele treffende stempel voor dit album.

Ik heb hetzelfde, ben sowieso niet een groot fan van black metal. Ik heb echt moeite met het hele album uitzitten. Maarjah, ik probeer het nog wel een keer.

week 01 (08/02/2009): Devoo : Elvenking - Heathenreel (2001)
week 02 (15/02/2009): Aghora : Aghora - Formless (2006)
week 03 (22/02/2009): MDV : Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
week 04 (01/03/2009): Silver : Godflesh - Pure (1992)
week 05 (08/03/2009): lambf : Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely Be Blind
week 06 (15/03/2009): mastodonner :
week 07 (22/03/2009): bennerd :
week 08 (29/03/2009): Sir Spamalot :
week 09 (05/04/2009): Kronos :
week 10 (12/04/2009): ThirdEyedCitizen :
week 11 (19/04/2009): Fza :
week 12 (26/04/2009): HammerHead :
week 13 (03/05/2009): Dime :
week 14 (10/05/2009): phantasia :
week 15 (17/05/2009): Dexter :
week 16 (24/05/2009): paulisdik :
week 17 (31/05/2009): Cabeza Borradora :
week 18 (07/06/2009): Gallow :
week 19 (14/06/2009): Norbert:
week 20 (21/06/2009): aslan:
week 21 (28/06/2009): trebremmit:
week 22 (05/07/2009): Joy4ever
week23 (12/07/2009): Laboomzaa:

Gallow
Ik wil dolgraag die plaat van lambf afluisteren, het eerste nummer beval me dan ook ruimschoots, helaas moet ik hem uitstellen wegens hoofdpijn. Overigens niet van dat nummer Hopelijk haal ik het einde van de week nog.

Sir Spamalot (crew)
Wel, wel, we zijn al met 23 deelnemers: prachtig. Nogmaals welkom en hoe meer (metal)zielen, hoe meer vreugde.

Dit nieuwste album is echt vaag. De vocalen zitten precies zo diep in de muziek, en de muziek zelf is ook zeer bevreemdend. Ik denk dat dit niets voor mij zal worden.

Zojuist het nieuwe album van de week opgezet. Begint met een aardige intro...

... duurt wel lang die intro.....

... duurt wel erg lang die intro....

...oeps, het nummer is gedaan !!??...

... nu begint er een andere intro....

.... ook al zo'n lange, wanneer begint de muziek nu??....

...oeps, weer een nummer voorbij...

...yep, weeeer een intro, weer veelbelovend, met een strijkinstrument... cool... nu kan het metal geweld gaan losbarsten, de gitaarsolo's los bliksemen, de drums los donderen, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrgggghhh!!!!
fist in the air, bang that head!!...

...nope, niks, nog steeds intro.....

....'k ga maar es iets anders opleggen denk ik.....

Bestaan er echt mensen die hier iets aan of mee hebben??
Toch bedankt voor de tip, weer iets bijgeleerd.

Haha, de recensie is beter dan het album.

Sir Spamalot (crew)
Dit album nog niet gehoord, maar toch:

Gallow
3.5 / 5

Zet het album erg vaak op, een heerlijke sfeer.

Ik kijk vandaag nog meer dan anders uit naar een nieuw Metal Album van de week...

Gallow
Met een naam als Mastodonner kan ik hopen op wat sludge.

Ach leuk, nu heb ik een week om te bedenken welk album ik jullie zal voorschotelen. En ik moet toegeven: ik zou het niet weten

En wat gaat het worden voor komende week?

Ik heb Mastodonner deze morgen nog een PM gestuurd, maar hij is nog niet online gekomen vandaag. Als hij deze avond nog niets heeft geplaatst, dan verwisselen we hem met Bennerd. Dan mag Bennerd morgen iets posten, en dan is de volgende Mastodonner.

Gallow
Dat wordt een hevige deadline dan voor Bennerd

Die zag ik niet aankomen... Maar goed, ik zal er een dagje over denken.

Gallow
Anders maar een weekje overslaan, anders moeten we iedereen gaan verschuiven.

Verdorie, had mij hier eerder op gewezen

ik doe ook mee dan ben ik ongeveer aan de beurt in... juli

Gallow schreef:
Anders maar een weekje overslaan, anders moeten we iedereen gaan verschuiven.

Niet als bennerd gewoon van week omwisselt met mastodonner.

Maar wat mijn mening betreft, die data zijn zo aangepast.
Beurt gemist?
Achteraan aanschuiven.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.