Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 20:42 uur
Planet x...is het niet voor mij. Nu wolverine die was ik even vergeten!!
0
geplaatst: 2 september 2010, 09:24 uur
Wolverine is een leuk album...maar het had van mij harder mogen zijn!
Ik weet nog niet precies of ik hier veel tijd in zal steken...ga hem nog een keer opleggen en dan maar stemmen
Ik weet nog niet precies of ik hier veel tijd in zal steken...ga hem nog een keer opleggen en dan maar stemmen

0
geplaatst: 3 september 2010, 20:27 uur
Terug van vakantie, maar voorlopig nog even teveel werk, en dus te weinig tijd om op de pc te zitten rammen. Gelukig wel tijd om muziek te beluisteren, en mijn achterstand wat op te halen.
Toch al even dit over:
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb Voivod nooit wat gevonden, en met deze gaan ze me zeker niet aan mijn kant krijgen.
Ik heb echter niks tegen prog, integendeel, ten tijde van het prille Voi Vod luisterde ik graag naar andere, ook slecht geproduceerde en zwak klinkende albums van bands met een prog kantjes, dikwijls getekend op het Aaarrg label. Mekong Delta, Living Death, Holy Moses, het belgische Target enz.. Vond ik veel interresanter dan het doffe Voivod.
Het klinkt wat frisser nu, maar of dat ook een verbetering is?? Verre van.
Toch al even dit over:
trebremmit schreef:
Voivod - the Outer Limits
Dit vind ik helemaal niks en dat komt vooral door dat proggy geneuzel, enorm saai wat mij betreft. Ook de zanger staat me tegen, de man kan zo in de lokale hardrock band, zo'n typische standaard zangstem.
Ik zal me maar onthouden van een stem want dit is gewoon niet mijn ding.
Voivod - the Outer Limits
Dit vind ik helemaal niks en dat komt vooral door dat proggy geneuzel, enorm saai wat mij betreft. Ook de zanger staat me tegen, de man kan zo in de lokale hardrock band, zo'n typische standaard zangstem.
Ik zal me maar onthouden van een stem want dit is gewoon niet mijn ding.
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb Voivod nooit wat gevonden, en met deze gaan ze me zeker niet aan mijn kant krijgen.
Ik heb echter niks tegen prog, integendeel, ten tijde van het prille Voi Vod luisterde ik graag naar andere, ook slecht geproduceerde en zwak klinkende albums van bands met een prog kantjes, dikwijls getekend op het Aaarrg label. Mekong Delta, Living Death, Holy Moses, het belgische Target enz.. Vond ik veel interresanter dan het doffe Voivod.
Het klinkt wat frisser nu, maar of dat ook een verbetering is?? Verre van.
0
geplaatst: 3 september 2010, 20:38 uur
Ik vind Voivod meer progrock dan progmetal en progrock ligt me gewoon niet zo.
Living Death en Mekong Delta doen het hier ook goed maar dat is allemaal wat harder en sneller en zeker meer metal.
Living Death en Mekong Delta doen het hier ook goed maar dat is allemaal wat harder en sneller en zeker meer metal.
0
geplaatst: 3 september 2010, 20:49 uur
Tsja, ik wil hier weer niet struikelen over gernes en sub-gernes. Voor mij maakten de vermelde bands, met de referenties die ik toen had, muziek die "anders" klonk dan de andere in mijn metal wereldje. En die voor mij dus "progressief" waren 
Maar die eerste Voivod's waren toch ook wel "hard"

Maar die eerste Voivod's waren toch ook wel "hard"
0
geplaatst: 3 september 2010, 21:45 uur
Voivod is zeker op de eerste twee albums duidelijk technische thrash metal. Daarna hebben ze wel eens bij andere genre's gekeken ja, maar de basis blijft naar mijn mening toch echt metal.
0
guess who
geplaatst: 4 september 2010, 14:16 uur
Planet X... het is niet meteen mijn ding, maar desondanks kan ik af en toe een liedje hiervan wel apprecieren. een hele cd wordt me dan wel te veel om volledig te boeien.
ps: morgen komt mijn inzending
ps: morgen komt mijn inzending

0
geplaatst: 4 september 2010, 18:02 uur
Ik heb van Cabeza enkele jaargangen oude Metal Hammers/Aardschokken gekregen. 1986 mag dan een bijzonder goed jaar geweest zijn, maar het is eigenlijk amper voor te stellen hoe dun die boekjes zijn en hoe weinig nieuws erin staat tegenover de metalbladen van tegenwoordig. En dan nog altijd dezelfde kost. Judas Priest, Metallica, Queensryche, Ozzy, Motley Crue... Die en andere bekende groepen staan er zowat elke maand in.
Het is nu helemaal anders, maar of het beter is is nog maar de vraag. Dit topic is er volgens mij het levende bewijs van dat er een ongelofelijk overaanbod is.
Een ding is hetzelfde gebleven. Bob Dylan zong het al midden jaren zestig, the times they are a-changin'.
Het is nu helemaal anders, maar of het beter is is nog maar de vraag. Dit topic is er volgens mij het levende bewijs van dat er een ongelofelijk overaanbod is.
Een ding is hetzelfde gebleven. Bob Dylan zong het al midden jaren zestig, the times they are a-changin'.
0
geplaatst: 4 september 2010, 18:20 uur
Hhe ik ken het. Toevallig ben ik op het moment ook wat metal hammer/aardschokken aan het lezen, alleen dan uit 1989. Verbazingwekkend hoeveel hair metal bands daar worden besproken en hoeveel er wel niet door zouden breken (waarvan bijna niks het haalde
)
Maar ook toen werd er al gesproken dat het moeilijk was om ergens tussen te komen en dat er veel bands waren etc. Dus dat is niet echt iets nieuws blijkbaar.
)Maar ook toen werd er al gesproken dat het moeilijk was om ergens tussen te komen en dat er veel bands waren etc. Dus dat is niet echt iets nieuws blijkbaar.
0
geplaatst: 4 september 2010, 19:21 uur
Maar wat toen veel was is nu weinig. Zonet eens even vergeleken. Oude boekjes, een twintigtal besprekingen van nieuwe albums, nieuw boekje (Rock Tribune 9/2010), meer dan honderd.
Leuk dat je ook in het metalarchief aan het pluizen bent.
Leuk dat je ook in het metalarchief aan het pluizen bent.
0
guess who
geplaatst: 5 september 2010, 08:20 uur
Ik ben vroeg op vandaag, dus zal ik mijn album van de week maar eens lekker vroeg posten
lange tijd heb ik gedacht om een album van moonsorrow te posten, maar toen luisterde ik nog eens naar een cd, en beseft ik dat deze plaat ronduit geniaal is en veel meer bekendheid binnen de metalwereld mag genieten.
en die plaat is...

Carach Angren - Lammendam
Carach Angren maakt symphonische black metal van de bovenste plank die bands als dimmu borgir ver achter zich laat. de hele plaat gaat over de geestesverschijning van la madame blanche, en dat hoor je ook in de muziek: de sfeer is echt spookachtig hier
Carach Angren is een band waar nederland trots mag op zijn
lange tijd heb ik gedacht om een album van moonsorrow te posten, maar toen luisterde ik nog eens naar een cd, en beseft ik dat deze plaat ronduit geniaal is en veel meer bekendheid binnen de metalwereld mag genieten.en die plaat is...

Carach Angren - Lammendam
Carach Angren maakt symphonische black metal van de bovenste plank die bands als dimmu borgir ver achter zich laat. de hele plaat gaat over de geestesverschijning van la madame blanche, en dat hoor je ook in de muziek: de sfeer is echt spookachtig hier

Carach Angren is een band waar nederland trots mag op zijn

0
geplaatst: 5 september 2010, 10:25 uur
*opluchting*
Lekker een potje black metal van een band die ik van naam ken maar nog nooit een noot van gehoord heb. Straks eens even binnen halen!!
Lekker een potje black metal van een band die ik van naam ken maar nog nooit een noot van gehoord heb. Straks eens even binnen halen!!
0
geplaatst: 5 september 2010, 10:41 uur
Wel een aardige plaat. Goed gemusiceerd. Maar de Dimmu Borgir associatie is heel snel gemaakt.
Planet X is cool. Nog eens wat vaker luisteren.
Wolverine idem.
Planet X is cool. Nog eens wat vaker luisteren.
Wolverine idem.
0
geplaatst: 5 september 2010, 11:55 uur
Black Metal is niet helemaal mijn ding...
Heb de eerste 3 nummers beluisterd, zal van de week even verder luisteren zodra ik er meer voor in de stemming ben.
Deze band komt uit Limburg toch?
Heb de eerste 3 nummers beluisterd, zal van de week even verder luisteren zodra ik er meer voor in de stemming ben.
Deze band komt uit Limburg toch?
0
geplaatst: 5 september 2010, 12:35 uur
Dit zou nog wel eens de moeite waard kunnen zijn voor mij. Ga het direct opzoeken.
0
geplaatst: 5 september 2010, 20:29 uur
Year of no Light - Nord
Ik was al bekend met deze band door het dit jaar verschenen album Ausserwelt, die ik nog wat beter vind als Nord.
Maar Nord is ook een geweldige plaat, zeer goeie keus dus en hij komt zeker in mijn top tien.
Ik was al bekend met deze band door het dit jaar verschenen album Ausserwelt, die ik nog wat beter vind als Nord.
Maar Nord is ook een geweldige plaat, zeer goeie keus dus en hij komt zeker in mijn top tien.
0
geplaatst: 5 september 2010, 22:08 uur
Top tien update.
1. Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed In Darkness 4,5*
2. Sigh - Scenes From Hell 4*
3. Year of no Light - Nord 4*
4. Russian Circles - Geneva 4*
5. Cephalic Carnage - Anomalies 3,5*
6. Grizzly Twister - Ont Blod 3,5*
7. Forbidden - Green 3,5*
8. Infernal Majesty - None Shall Defy 3*
9. Solace - Further 3*
10. The Acacia Strain - 3750 3*
1. Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed In Darkness 4,5*
2. Sigh - Scenes From Hell 4*
3. Year of no Light - Nord 4*
4. Russian Circles - Geneva 4*
5. Cephalic Carnage - Anomalies 3,5*
6. Grizzly Twister - Ont Blod 3,5*
7. Forbidden - Green 3,5*
8. Infernal Majesty - None Shall Defy 3*
9. Solace - Further 3*
10. The Acacia Strain - 3750 3*
0
geplaatst: 6 september 2010, 00:34 uur
Het album Lammendam staat nu op en ik hoor wel dat het goed gemaakte metal is. Maar black metal is meestal ook niet echt mijn ding. Terwijl ik luister komt vooral een gevoel van weerzin tegen deze muziek op.
0
geplaatst: 6 september 2010, 11:22 uur
Tussenstand mijnerzijds:
1. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
2. Voivod - The Outer Limits
3. Infernal Majesty - None Shall Defy
4. Cephalic Carnage - Anomalies
5. Sigh - Scenes From Hell
6. Leatherwolf - Leatherwolf
7. Hectic Patterns - Random
8. Wolverine - Still
9. Pagan's Mind - Enigmatic Calling
10. Planet X - Universe
1. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
2. Voivod - The Outer Limits
3. Infernal Majesty - None Shall Defy
4. Cephalic Carnage - Anomalies
5. Sigh - Scenes From Hell
6. Leatherwolf - Leatherwolf
7. Hectic Patterns - Random
8. Wolverine - Still
9. Pagan's Mind - Enigmatic Calling
10. Planet X - Universe
0
geplaatst: 6 september 2010, 12:20 uur
Ben nu naar Master aan het luisteren, lekkere pot death/thrash alleen de drums vind ik wel heel matig klinken. Wel leuk om een keer te luisteren maar niet echt voor herhaling vatbaar.
0
geplaatst: 6 september 2010, 19:15 uur
Ahh Carach Angren, die naam kom je regelmatig tegen bij nederlandse festivaletjes. Dus denk dat ik me eens ga wagen aan een metal plaat van de week.
Iemand linkje?
Iemand linkje?
0
geplaatst: 6 september 2010, 21:23 uur
master-rens schreef:
Ahh Carach Angren, die naam kom je regelmatig tegen bij nederlandse festivaletjes. Dus denk dat ik me eens ga wagen aan een metal plaat van de week.
Iemand linkje?
Iemand linkje?
Hij is niet moeilijk te vinden
0
geplaatst: 7 september 2010, 17:00 uur
Luiheid is des duivels oorkussen!
Maar dan zit je hier wel goed in dit topic natuurlijk.

Maar dan zit je hier wel goed in dit topic natuurlijk.

0
geplaatst: 7 september 2010, 19:30 uur
Oei...ik was zo opgelucht! Maar het nieuwe MAvdW ligt mij niet heel erg. Weer de synts die me nekken!! Ze liggen er erg boven op. Nou nie zeuren nie, nog een keer op pleuren!!
0
geplaatst: 7 september 2010, 21:02 uur
De overdaad aan bombast doet in Carach Angrens geval inderdaad ontzettende afbreuk aan het geheel. Ik vind ook niet dat ze Dimmu Borgir ver achter zich laten. Afgezien van het interessante tekstuele concept is het eender Dimmu Borgir.
0
geplaatst: 8 september 2010, 16:33 uur
Wolverine vliegt er bij mijn andere oor net zo hard uit als dat het bij mijn ene erin gaat.
Het klinkt allemaal wel aardig, beetje gelikt, maar muzikaal en vocaal vind ik het nergens echt opvallen.
Ik loop 2 weken achter, zie ik nu. Ik ben verhuisd, maar ben benieuwd naar de laatste 2 platen. Vrees echter dat ik de komende tijd vaker naar mijn nieuwste ondekking (deze) ga luisteren.
Het klinkt allemaal wel aardig, beetje gelikt, maar muzikaal en vocaal vind ik het nergens echt opvallen.
Ik loop 2 weken achter, zie ik nu. Ik ben verhuisd, maar ben benieuwd naar de laatste 2 platen. Vrees echter dat ik de komende tijd vaker naar mijn nieuwste ondekking (deze) ga luisteren.
0
geplaatst: 8 september 2010, 18:19 uur
Ja, ik zou hem ook niet laten liggen denk ik...gefeliciteerd met je aankoop, derhalve.
* denotes required fields.