MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Misschien bij 2010 de grens voor deze ronde trekken? Geen albums van 2011 dus?

Sir Spamalot (crew)
Kronos schreef:

Voor mij geen probleem.

Kronos schreef:

Mee eens. Nieuwe albums kunnen nog lang genoeg ontdekt worden.
Persoonlijk vind ik het sowieso veel leuker om oudere albums te (her)ontdekken.

2010 lijkt mij ook goed.

Kronos schreef:

Helemaal mee eens.

Wat maakt het uit uit welk jaar het komt?? Als de plaat aandacht nodig heeft is het toch geen probleem!? Het is een ander verhaal voor cd's die in de media meer dan genoeg publiciteit krijgen...zoals bv. The Shining.

laboomzaa schreef:
Wat maakt het uit uit welk jaar het komt??

Op zich maakt het niks uit. Of een plaat nu van 1980 is of van 2000. Als ze echter van gisteren is (2011) dan is het koffiedik kijken of de plaat aandacht nodig heeft en het topic wordt dan al snel iets als de release van de week. Maar die argumenten staan hier van enige tijd terug al te lezen.

Vind ik onzin. Soms is er een plaat die uit 2011 komt en die weinig tot geen aandacht krijgt terwijl deze het wel verdiend! Kijk als het een plaat is met genoeg publiciteit én hij is in mei uitgekomen snap ik het!! Ik zelf heb genoeg platen uit 2011 die het verdienen om gehoord te worden én hier redelijk onbekend zijn!!

Ik heb al een plaat in mijn hoofd voor deze ronde en die komt niet uit 2011, dus daarvoor doe ik het niet. Ik geloof dat jij Kronos, Sagh III inbracht....deze was ook nieuw én kreeg veel publiciteit!?

Het originele idee was platen voor te stellen die meer aandacht verdienen hier op MuMe, los van het feit of die (ooit) publiciteit hebben gehad. Dit laatste is er pas bijgesleurd omdat er nieuwe albums werden voorgesteld (waarvan het voorbarig is te zeggen dat ze niet veel aandacht krijgen hier op MuMe). Er zijn hier reeds albums voorgesteld die (ooit) voldoende publiciteit hebben gehad (ik denk nu spontaan aan bv. Vicious Rumors, maar er zijn er meerdere) en dat valt perfect onder het originele idee, vanwege het gebrek aan belangstelling hier op MuMe. Het ging dus eigenlijk over (volgens jouw) uitstekende platen die HIER over het hoofd zijn gezien.

Met platen uit 2011 vind ik dat dus niet kunnen gelden. Ik bijvoorbeeld, heb ten eerste: de gewoonte om nog platen op te zoeken aan het einde van het jaar, na het lezen van jaaroverzichten, eindejaarslijstjes enz.; ten tweede de gewoonte pas een stem uit te brengen (als ik er al 1 uitbreng) als ik het album door en door ken. Zo zullen er wel meer zijn. Hoe kan je dan nog voor er een jaar overheen is al zeggen dat het album "over het hoofd is gezien"?

Ik vind 2010 wel krap als limiet, maar kan daar wel mee leven...

Cabeza Borradora schreef:
Hoe kan je dan nog voor er een jaar overheen is al zeggen dat het album "over het hoofd is gezien"?

Daarom vind ik het ook juist dat een album minimaal een jaar oud moet zijn .

Ik maak geen bezwaar tegen een album met nul stemmen uit januari. We moeten denk ik niet aan strikte quota gaan doen, iemand wil immers iets oprecht met ons delen.

laboomzaa schreef:
Ik heb al een plaat in mijn hoofd voor deze ronde en die komt niet uit 2011, dus daarvoor doe ik het niet. Ik geloof dat jij Kronos, Sagh III inbracht....deze was ook nieuw én kreeg veel publiciteit!?

Dat album was toen ik het voorstelde drie maanden uit en het had nog geen 5 stemmen. Maar als we voor die ronde overeengekomen waren dat albums van 2010 niet mochten, dan had ik het gewoon nu gekozen. Geen probleem.

Sir Spamalot schreef:
Gadverdamme, paulisdik ook. Tijd voor een bezoek aan de oogarts. Als je wilt zet ik je terug op je oorspronkelijke plaats: nummer vier.

is goed

Sir Spamalot (crew)
Ok, collega. Dit zou 'em moeten zijn:

week 01 (29/05/2011): bennerd : Trash Talk - Trash Talk (2008)
week 02 (05/06/2011): Kronos :
week 03 (12/06/2011): phantasia :
week 04 (19/06/2011): paulisdik :
week 05 (26/06/2011): Cabeza Borradora :
week 06 (03/07/2011): aslan :
week 07 (10/07/2011): trebemmit :
week 08 (17/07/2011): andnino :
week 09 (24/07/2011): laboomzaa :
week 10 (31/07/2011): Lau1986 :
week 11 (07/08/2011): Edwynn :
week 12 (14/08/2011): Them :
week 13 (21/08/2011): Guiness1980 :
week 14 (28/08/2011): wizard :
week 15 (04/09/2011): Nicholas123 :
week 16 (11/09/2011): guess who :
week 17 (18/09/2011): cornucopia :
week 18 (25/09/2011): Dexter :
week 19 (02/10/2011): Sir Spamalot :
week 20 (09/10/2011): jasper 1991 :
week 21 (16/10/2011): Fake_world :
week 22 (23/10/2011): progressive :
week 23 (30/10/2011): horned_reaper :
week 24 (06/11/2011): Don Cappucino :

Toch wel veel mensen afgehaakt zo op de rit! Volgens mij waren er 40 mensen bij de eerste ronde, dat waren tijden....

Ach de mensen met de meest vernieuwende smaak vinden we hopelijk hier terug

Ik ben er nog hoor.

Ik ook

Them schreef:
Toch wel veel mensen afgehaakt zo op de rit! Volgens mij waren er 40 mensen bij de eerste ronde, dat waren tijden....

Maar misschien zijn er nog wel meer mensen zoals ik, die niet meedoen maar wel dit topic volgen en dus de albums beluisteren. Nu kun jij alleen vaker een album posten Dood is dit topic toch zeker niet, in elk geval.

Trash Talk is mij alvast zeeeer goed bevallen! Laten inwerken was niet nodig, meteen lekker erin beuken en vliegen. De geest van Henry Rollins ten tijde van BF waart er inderdaad wel wat in rond, maar mij doet het vooral (terug- half jaren 80) denken aan Crumbsuckers, en ook wel wat aan S.O.D. soms. Leuke schijf! Perfecte productie, perfecte afspeelduur ook voor dit soort explosies. Deze gaat er nog vaak tussendoor gegooid worden.

Sir Spamalot (crew)
Ronde 1: 40 deelnemers
Ronde 2: 42 deelnemers
Ronde 3: 29 deelnemers

111 albums in totaal, het begint te tellen .

Ik wil dit topic ook wel volgen. Zelf meedoen, nou. Ik ken niet zoveel metalplaten.

Sir Spamalot (crew)
U weze van harte welkom.. en hebt tijd tot november om "een goeie" te vinden.

Hoe kan je dan nog voor er een jaar overheen is al zeggen dat het album "over het hoofd is gezien"?

Er zijn gewoon platen die over het hoofd worden gezien, dat weet je eigenlijk al na een week!!

Neem deze bijvoorbeeld. Knijter goede plaat maar zooo onbekend!! Dat is wat ik bedoel!! Verder vind ik het prima...

Wat let je om die plaat als metal album vd week in te zenden?

Weinig...(alleen denk ik is dit te heftig voor de tere oortjes hier ) het is even een voorbeeld van een plaat die niet door het "grote" publiek opgepakt wordt. En dus best onder de aandacht gebracht kan worden!!

Nu wil je er natuurlijk een uit 2011

laboomzaa schreef:
Nu wil je er natuurlijk een uit 2011

Nee, ik wil er juist geen uit 2011.

En volgens mij ben jij nu voor deze en volgende ronde al aan de beurt geweest.

Natuurlijk zijn er nieuwe albums waarvan al meteen met enige zekerheid te zeggen valt dat ze weinig of geen aandacht gaan krijgen. Maar die kunnen dan ook wel even wachten, als daarmee voorkomen wordt dat dit een release van de week topic wordt.

Check, over en uit!!

En idd ik heb er weer twee gedropt ;P

Trash Talk is mij alvast zeeeer goed bevallen! Laten inwerken was niet nodig, meteen lekker erin beuken en vliegen. De geest van Henry Rollins ten tijde van BF waart er inderdaad wel wat in rond, maar mij doet het vooral (terug- half jaren 80) denken aan Crumbsuckers, en ook wel wat aan S.O.D. soms. Leuke schijf! Perfecte productie, perfecte afspeelduur ook voor dit soort explosies. Deze gaat er nog vaak tussendoor gegooid worden.

Cool om te horen dat het sommigen bevalt Ook cool om te horen dat het sommigen niet bevalt, dan ga ik de band tenminste niet overschatten.

Hoewel. Te laat.

Aanbeland bij Fates Warning en dat vind ik goed, wat best bijzonder is wat normaal heb ik echt de pest aan progressive metal met keyboard. Dit is toch net wat sfeervoller, minder voorspelbaar en niet zo glad, goeie plaat!

Inderdaad, Fates Warning was voor mij ook echt een verademing. Prog zoals het hoort te zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.