Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 12:27 uur
Guinness1980 schreef:
Dan deed ik in ieder geval al niet mee.
Dit topic vind ik een van de leukste bezigheden op mijn pc
(quote)
Dan deed ik in ieder geval al niet mee.

Dit topic vind ik een van de leukste bezigheden op mijn pc
Ik vind deze site gewoon de leukste bezigheid.

0
geplaatst: 14 oktober 2011, 17:45 uur
De albums Dr. Know - Wreckage in Flesh en Revocation - Existence is Futile heb ik in eerste instantie links laten liggen omdat ze me niet aanspraken qua genre en uitstraling.
Alsnog een kans gegeven en geloof het of niet, maar het klinkt beiden als een klok.
Alsnog een kans gegeven en geloof het of niet, maar het klinkt beiden als een klok.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:00 uur
Ik ben ondertussen nog alleen maar aan de eerste track van Thy Majestie toegekomen. Meer dan zeer degelijk is mijn eerste indruk. Toch ook wel verrassend, die solo's in Malmsteen stijl. Ik ben toch benieuwd geworden naar de rest van het album. Gaat zo meteen op m'n mp3 speler. Later zeker meer.
Deze ronde is toch wel echt erg sterk vind ik, voor mij veruit de beste tot nu toe.
Deze ronde is toch wel echt erg sterk vind ik, voor mij veruit de beste tot nu toe.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:06 uur
De eerste ronde leek soms wel een wedstrijdje om ter extreemste album. En om ter nieuwst vind ik ook niet zo boeiend. Zoals nu is er veel afwisseling en vaak albums die niet te strak in het metalkeurslijf zitten. Mooie dingen te ontdekken dus. Hier staat momenteel Alchemist nog eens op.
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 08:32 uur
Vandaag is zondag, en dat betekent: Een nieuw album.
Mensen die me kennen en volgen, weten dat ik het heb voor goede, originele metal, met liefst zoveel mogelijk een eigen gezicht. Vandaar dus mijn inzending van deze week.
Panopticon - Collapse (2009)
Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - Panopticon - Collapse - metal-archives.com

Panopticon is een soloproject van A. Lundr, en zijn stijl is atmosferische blackmetal met invloeden van folk, bluegrass, doom en post-rock. Daarnaast is dit een conceptplaat, meer bepaald over de neergang van de mensheid en hoe ze overleven na de finale apocalyps (Met een klein anarchistisch sausje wel). 4 lange nummers, waarvan twee meer dan 15 minuten, één nummer van 10 min en het laatste van een 5tal minuten. Verder brengt hij deze maand de opvolger van dit album uit.
Verder steek ik er nog een interview bij voor de mensen die iets meer willen te weten komen over de persoon en zijn (muzikale) motieven: HSS: Interview with Panopticon's A Lundr - hammersmashedsound.com
Ik zou zeggen: Geniet ervan!
Mensen die me kennen en volgen, weten dat ik het heb voor goede, originele metal, met liefst zoveel mogelijk een eigen gezicht. Vandaar dus mijn inzending van deze week.
Panopticon - Collapse (2009)
Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - Panopticon - Collapse - metal-archives.com

Panopticon is een soloproject van A. Lundr, en zijn stijl is atmosferische blackmetal met invloeden van folk, bluegrass, doom en post-rock. Daarnaast is dit een conceptplaat, meer bepaald over de neergang van de mensheid en hoe ze overleven na de finale apocalyps (Met een klein anarchistisch sausje wel). 4 lange nummers, waarvan twee meer dan 15 minuten, één nummer van 10 min en het laatste van een 5tal minuten. Verder brengt hij deze maand de opvolger van dit album uit.
Verder steek ik er nog een interview bij voor de mensen die iets meer willen te weten komen over de persoon en zijn (muzikale) motieven: HSS: Interview with Panopticon's A Lundr - hammersmashedsound.com
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 10:36 uur
Sorry dat ik al eeuwen uit dit topic verdwenen ben, ik was de laatste tijd gewoon niet in een 'metal bui', om het zo maar even te noemen, dus van mijn voornemen om elk album die hier voorbijkwam te beluisteren is geen klap terecht gekomen helaas, sorry daarvoor. Het begint echter weer terug te komen, ik lees de beschrijving van dit album en denk: ja, deze ga ik weer beluisteren! Klinkt echt erg goed, hopelijk dat het dat ook is 

0
geplaatst: 16 oktober 2011, 10:40 uur
Eerst moet jij nog de inzending van Nicholas123 uit de vorige ronde beluisteren! 

0
geplaatst: 16 oktober 2011, 10:46 uur
O? Zou je dan zo vrij willen zijn te zeggen welk album dat is? 

0
geplaatst: 17 oktober 2011, 11:18 uur
Fake_world schreef:
[...]en zijn stijl is atmosferische blackmetal met invloeden van folk, bluegrass, doom en post-rock.[...]Daarnaast is dit een conceptplaat, [...]
[...]en zijn stijl is atmosferische blackmetal met invloeden van folk, bluegrass, doom en post-rock.[...]Daarnaast is dit een conceptplaat, [...]
Klinkt nou niet bepaald als mijn favoriete hoofdschotel, maar gepresenteerd zoals hier, mooi opgediend en uitvoerig gedocumenteerd, geeft toch wel trek. Alvast aan beginnen dus, nog even afwachten of het ook genieten wordt.

0
geplaatst: 17 oktober 2011, 11:22 uur
Thy Majestie - Dawn helemaal beluisterd nu, maar de wat hoge verwachtingen na het openingsnummer zijn toch niet volledig ingelost. Maar voor een definitief oordeel is het nog te vroeg. Gaat zeker nog enkele malen op.
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 06:36 uur
Aardig album van Panopticon. De hoes en albumtitel zijn gemaakt tijdens de opnamen vermoed ik, want het klinkt soms alsof er verbouwingswerken aan de gang zijn, met als gevolg een instortend huis.
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 19:13 uur
Kronos schreef:
De hoes en albumtitel zijn gemaakt tijdens de opnamen vermoed ik, want het klinkt soms alsof er verbouwingswerken aan de gang zijn, met als gevolg een instortend huis.
De hoes en albumtitel zijn gemaakt tijdens de opnamen vermoed ik, want het klinkt soms alsof er verbouwingswerken aan de gang zijn, met als gevolg een instortend huis.
Vooral de laatste vier en een halve minuten van The Death of Baldur and the Coming War
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 16:15 uur
Een goedemiddag.
Na een geslaagde avond met foute jaren 90 muziek, ben ik weer aan de beurt voor mijn metal album van de week.
For All We Know - For All W...

Het Nederlands/Zweedse For All We Know.
Ik zat laatst een beetje op progwereld.org te kijken en toen kwam ik bij dit album uit.
Ik vind het een erg mooie plaat en het leuke is, dat de vocalen verzorgd zijn door een rapper, namelijk Wudstik. Echter houdt hij ook van wat meer experimentele muziek, zoals progressive rock/metal. Hij was namelijk ook al te bewonderen op het laatste album van Ayreon in E=MC².
De zanger heeft een zeer aangename stem, ook heel erg divers. Zo leek het voor mij in het begin alsof er meerdere zangers waren.
De muziek, en af en toe de zanger ook, lijkt zo af en toe wel wat op Pain Of Salvation.
Dit is ook helemaal niet gek, aangezien de zweedse afdeling van deze band bestaat uit Léo Margarit en Kristoffer Gildenlöw, de huidige drummer en de ex-bassist(en broertje van Daniel) van Pain Of Salvation!
Ook heeft Daniel Gildenlöw het prachtige Keep Breathing ingezongen. Dit nummer had van mij veel langer mogen zijn.
De band is opgericht door Ruud Jolie, bekend van Within Temptation, ook al hoor je die muziek er niet echt heel erg in terug. Wel hoor je hier een beetje Porcupine Tree in terug. En dat wordt versterkt doordat de live gitarist van Porcupine Tree, John Wesley, ook een nummer meespeelt!
Je kunt je afvragen of dit nou helemaal metal is, daarvoor is het soms misschien wat te soft, maar hardere stukken zitten er ook in. Ook staat het album als metal vermeld, dus dit lijkt mij geen probleem. Een wat luchtiger album lijkt mij zo af en toe ook wel lekker;)
Na een geslaagde avond met foute jaren 90 muziek, ben ik weer aan de beurt voor mijn metal album van de week.
For All We Know - For All W...

Het Nederlands/Zweedse For All We Know.
Ik zat laatst een beetje op progwereld.org te kijken en toen kwam ik bij dit album uit.
Ik vind het een erg mooie plaat en het leuke is, dat de vocalen verzorgd zijn door een rapper, namelijk Wudstik. Echter houdt hij ook van wat meer experimentele muziek, zoals progressive rock/metal. Hij was namelijk ook al te bewonderen op het laatste album van Ayreon in E=MC².
De zanger heeft een zeer aangename stem, ook heel erg divers. Zo leek het voor mij in het begin alsof er meerdere zangers waren.
De muziek, en af en toe de zanger ook, lijkt zo af en toe wel wat op Pain Of Salvation.
Dit is ook helemaal niet gek, aangezien de zweedse afdeling van deze band bestaat uit Léo Margarit en Kristoffer Gildenlöw, de huidige drummer en de ex-bassist(en broertje van Daniel) van Pain Of Salvation!
Ook heeft Daniel Gildenlöw het prachtige Keep Breathing ingezongen. Dit nummer had van mij veel langer mogen zijn.
De band is opgericht door Ruud Jolie, bekend van Within Temptation, ook al hoor je die muziek er niet echt heel erg in terug. Wel hoor je hier een beetje Porcupine Tree in terug. En dat wordt versterkt doordat de live gitarist van Porcupine Tree, John Wesley, ook een nummer meespeelt!
Je kunt je afvragen of dit nou helemaal metal is, daarvoor is het soms misschien wat te soft, maar hardere stukken zitten er ook in. Ook staat het album als metal vermeld, dus dit lijkt mij geen probleem. Een wat luchtiger album lijkt mij zo af en toe ook wel lekker;)
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 17:00 uur
Het ziet er alvast erg interessant uit. Eens even opsnorren.
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:01 uur
Ik raak weer niet vooruit, worstel (met veel plezier
) nog altijd met Alchemist en Thy Majestie.
Weeral van mening veranderd, de volgende draaibeurten (na de verwachtingen wat bijgesteld te hebben?) toch zeer uitstekend bevallen.
For All We Know lijkt ook alweer de moeite om achteraan te gaan
) nog altijd met Alchemist en Thy Majestie.Caboradora schreef:
[...]hoge verwachtingen na het openingsnummer zijn toch niet volledig ingelost.
[...]hoge verwachtingen na het openingsnummer zijn toch niet volledig ingelost.
Weeral van mening veranderd, de volgende draaibeurten (na de verwachtingen wat bijgesteld te hebben?) toch zeer uitstekend bevallen.
For All We Know lijkt ook alweer de moeite om achteraan te gaan

0
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:17 uur
Leuk dat je het album zo goed probeert op te nemen. Merk de genialiteit op van de nummers To An Endless Devotion -
Stukje na het tweede refrein!
- en de laatste twee.
Stukje na het tweede refrein!
- en de laatste twee.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 30 oktober 2011, 07:17 uur
Vandaag is collega horned_reaper aan de beurt om een nieuw album voor te stellen. Zijn vorige inzendingen waren:
Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
Circus Maximus - Isolate (2007)
Anthriel - The Pathway (2010)
Weekje vakantie voor de boeg, veel muziek draaien
.
Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
Circus Maximus - Isolate (2007)
Anthriel - The Pathway (2010)
Weekje vakantie voor de boeg, veel muziek draaien
.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 08:18 uur
Ik loop wat achter. Heb nu net een eerste luisterbeurtje van Alchemist erop zitten. Dat liet een bijzondere, intense indruk achter.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 10:57 uur
Dan lopen wij ongeveer even ver achter, Edwynn. Ik ben nu Alchemist aan het beluisteren. Ben voorlopig licht positief.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 11:03 uur
Edwynn schreef:
Ik loop wat achter. Heb nu net een eerste luisterbeurtje van Alchemist erop zitten. Dat liet een bijzondere, intense indruk achter.
Intens ja. Ik heb hem gisteren ook voor het eerst gehoord.Ik loop wat achter. Heb nu net een eerste luisterbeurtje van Alchemist erop zitten. Dat liet een bijzondere, intense indruk achter.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 14:32 uur
Ik loop ook wat achter, als ik eerlijk moet zijn. Nu heb ik een weekje vakantie, dus zal ik normaal gezien wel één en ander kunnen inlopen. 

* denotes required fields.