Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2011, 12:29 uur
De praktijk heeft uitgewezen dat 1 album per week al meer dan genoeg is. Iedereen is natuurlijk vrij om enkel dat te checken waarvan vooraf al geweten is dat het wel in de smaak gaat vallen. Maar het topic verliest al snel zijn waarde als er nog meer tips komen waar nog minder naar geluisterd wordt.
Mijn tip: Als je genoeg albums kent die nauwelijks stemmen hebben hier, kies daar dan maar een bijzondere uit en licht uitvoerig toe waarom precies dat album de bijzondere aandacht van ons metalliefhebbers verdient. En dan zal dat ene album misschien ook echt iets krijgen van de aandacht die het verdient, in plaats van ondergedompeld te blijven in de overvloed van muziek(tips).
Mijn tip: Als je genoeg albums kent die nauwelijks stemmen hebben hier, kies daar dan maar een bijzondere uit en licht uitvoerig toe waarom precies dat album de bijzondere aandacht van ons metalliefhebbers verdient. En dan zal dat ene album misschien ook echt iets krijgen van de aandacht die het verdient, in plaats van ondergedompeld te blijven in de overvloed van muziek(tips).
0
geplaatst: 21 december 2011, 12:31 uur
[WZ] schreef:
Dus de enige 'regels' zijn eigenlijk dat het "Metal" is volgens MuMe, en dat het niet al honderden stemmen heeft..
Dus de enige 'regels' zijn eigenlijk dat het "Metal" is volgens MuMe, en dat het niet al honderden stemmen heeft..
De afspraak is een maximum van 20 stemmen.
0
geplaatst: 21 december 2011, 13:44 uur
2 per week is echt teveel. Je moet ook rekening houden dat mensen hun eigen dingen nog te doen hebben. Ik loop al achter met 1 album per week. Het is toch alleen maar fijn dat je genoeg albums achter de hand heb? Kan je nog kiezen ook 

0
geplaatst: 21 december 2011, 14:25 uur
Maar het is toch aan mensen zelf of ze alle albums hier willen checken? En met 2 per week tipt iedereen er 4 in plaats van 2 in een jaar.
Ik heb er ook genoeg achter de hand via andere sites en bronnen. Check ook langs niet alles wat ik hier (en elders) voorbij zie komen, dan kan ik wel stoppen met werken
Ik heb er ook genoeg achter de hand via andere sites en bronnen. Check ook langs niet alles wat ik hier (en elders) voorbij zie komen, dan kan ik wel stoppen met werken

0
geplaatst: 21 december 2011, 14:33 uur
Persoonlijk vind ik 1 album per week meer dan voldoende, ik heb al de grootste moeite om alles te luisteren, en ik denk dat de kracht verdwijnt van dit topic als er meerdere albums per week worden ingediend.
0
geplaatst: 21 december 2011, 14:59 uur
Musichiel schreef:
En met 2 per week tipt iedereen er 4 in plaats van 2 in een jaar.
En met 2 per week tipt iedereen er 4 in plaats van 2 in een jaar.
En met 5 per week tip je er 10 in een jaar.

Of nog een beter idee. We staan geen nieuwe deelnemers meer toe, dan kunnen de mensen van het eerste uur (waaronder ikzelf
) ook meer tips per jaar doen. 
0
geplaatst: 21 december 2011, 15:12 uur
Ik wil graag elk album dat voorgesteld wordt minimaal twee keer, en als het goed bevalt, vaker willen luisteren. Aangezien ik niet de hele dag thuiszit en muziek kan luisteren, vind ik het al behoorlijk lastig om met 1 album per week bij te blijven (loop nu ook 3 weken achter, de rustweken even buiten beschouwing latend), dus met 2 albums per week zou dit topic me echt teveel worden.
Afgaan op de beschrijving en aan de hand daarvan beslissen om een album al dan niet te beluisteren zou bij mijn niet werken omdat ik dan in de voorgaande ronden al de nodige goede albums zou hebben gemist.
Daarom zie ik 2 per week niet zitten.
Afgaan op de beschrijving en aan de hand daarvan beslissen om een album al dan niet te beluisteren zou bij mijn niet werken omdat ik dan in de voorgaande ronden al de nodige goede albums zou hebben gemist.
Daarom zie ik 2 per week niet zitten.
0
geplaatst: 21 december 2011, 15:26 uur
Met 2 albums in de week is het ook geen metalalbum van de week meer. Weg bijzondere status van het voorgestelde album. Dus diep in mijn hart kijkend zeg ik 'nee' en laat het gewoon zoals het is.
0
geplaatst: 21 december 2011, 16:07 uur
Kronos schreef:
(quote)
Tsja ... ik stel dan ook 2 per week voor en niet 5 ....
Mgoed, het was maar een idee

0
geplaatst: 21 december 2011, 17:32 uur
Ik ben ook tegen.
Alhoewel, als iedereen blijft vergeten wordt die twee per week vanzelf een per twee weken.
Alhoewel, als iedereen blijft vergeten wordt die twee per week vanzelf een per twee weken.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 december 2011, 17:32 uur
Goeienavond allemaal! Kort berichtje want ik ben "up en tendent" (West-Vlaams voor kapot en versleten). Hectische laatste werkweek met lange werkdagen en dan twee weken vakantie.
Ik doe ook mee aan ronde vijf, want ik amuseer me nog steeds kostelijk bij de diverse inzendingen. Rebonjour aan de veteranen, bonjour aan de debutanten. Ik houd het ook liever bij één album per week zoniet dreigt overkill.
En nu ga ik achter mijn Chouffe in mijn lievingscafé!
Ik doe ook mee aan ronde vijf, want ik amuseer me nog steeds kostelijk bij de diverse inzendingen. Rebonjour aan de veteranen, bonjour aan de debutanten. Ik houd het ook liever bij één album per week zoniet dreigt overkill.
En nu ga ik achter mijn Chouffe in mijn lievingscafé!
0
geplaatst: 21 december 2011, 17:36 uur
Niet te zat hè.
Ik zal er intussen voor zorgen dat je plaatsje hier verzekerd is. En Cabeza doet ongetwijfeld ook weer mee, als zijn werk als Sinterklaas/Kerstman/3koningen erop zit.
lamboomza
Kronos
Dexter
Lau1986
[WZ]
wizard
jasper 1991
Guinness1980
aslan
AOVV
Barfly
Don Cappuccino
Musichiel
bennerd
andnino
Edwynn
Phantasia
progressive
Nicholas123
Quadraphonic
essence
McSavah
Sir Spamalot
Cabeza Borradora
Ik zal er intussen voor zorgen dat je plaatsje hier verzekerd is. En Cabeza doet ongetwijfeld ook weer mee, als zijn werk als Sinterklaas/Kerstman/3koningen erop zit.
lamboomza

Kronos

Dexter

Lau1986

[WZ]

wizard

jasper 1991

Guinness1980

aslan

AOVV

Barfly

Don Cappuccino

Musichiel

bennerd

andnino

Edwynn

Phantasia

progressive

Nicholas123

Quadraphonic

essence

McSavah

Sir Spamalot

Cabeza Borradora

0
geplaatst: 21 december 2011, 17:37 uur
lamboomza 
Kronos
Dexter
Lau1986
[WZ]
wizard
jasper 1991
Guinness1980
aslan
AOVV
Barfly
Don Cappuccino
Musichiel
bennerd
andnino
Edwynn
Phantasia
progressive
Nicholas123
Quadraphonic
essence
McSavah
Sir Spamalot
Cabeza Borradora
paulisdik

Kronos

Dexter

Lau1986

[WZ]

wizard

jasper 1991

Guinness1980

aslan

AOVV

Barfly

Don Cappuccino

Musichiel

bennerd

andnino

Edwynn

Phantasia

progressive

Nicholas123

Quadraphonic

essence

McSavah

Sir Spamalot

Cabeza Borradora

paulisdik

0
geplaatst: 21 december 2011, 18:01 uur
Ik heb er voor de duidelijkheid de volledige lijst terug bijgehaald voor wie zich nog wil aanmelden.
Vijfde ronde:
bennerd
Kronos
phantasia
paulisdik
Cabeza Borradora
aslan
trebemmit
andnino
laboomzaa
Quadraphonic
Edwynn
Guinness1980
wizard
Nicholas123
guess who
cornucopia
Dexter
Sir Spamalot
jasper 1991
Fake_world
progressive
Don Cappucino
Devoo
AOVV
niels94
Lau1986
smoozycat
horned_reaper
Them
[WZ]
Barfly
Musichiel
essence
McSavah
Vijfde ronde:
bennerd

Kronos

phantasia

paulisdik

Cabeza Borradora

aslan

trebemmit
andnino

laboomzaa

Quadraphonic

Edwynn

Guinness1980

wizard

Nicholas123

guess who
cornucopia
Dexter

Sir Spamalot

jasper 1991

Fake_world

progressive

Don Cappucino

Devoo
AOVV

niels94
Lau1986

smoozycat
horned_reaper
Them
[WZ]

Barfly

Musichiel

essence

McSavah

0
geplaatst: 21 december 2011, 18:59 uur
Kronos schreef:
(quote)
Waren we niet van plan om dat te nuanceren ivm het aantal deelnemers die op de albums zouden gestemd hebben?
0
geplaatst: 21 december 2011, 19:16 uur
Daar is wat over gezegd geweest maar veel reacties leverde dat niet op.
Ik ben op zich in ieder geval geen vragende partij als de meerderheid kiest voor het maximum van 20 stemmen en iedereen zich daar dan aan houdt.
Als dat laatste niet kan lijken afspraken over uitzonderingen wel handig. Mijn voorstel is dan dat het tot 30 stemmen mag als er geen enkele deelnemer behalve de inzender zelf op het album gestemd heeft.
En om het topic te vrijwaren van al te recente albums is het misschien goed ook daar een regel te hanteren: geen albums van 2011 en 2012 voor ronde 5, bijvoorbeeld.
My two cents.
Ik ben op zich in ieder geval geen vragende partij als de meerderheid kiest voor het maximum van 20 stemmen en iedereen zich daar dan aan houdt.
Als dat laatste niet kan lijken afspraken over uitzonderingen wel handig. Mijn voorstel is dan dat het tot 30 stemmen mag als er geen enkele deelnemer behalve de inzender zelf op het album gestemd heeft.
En om het topic te vrijwaren van al te recente albums is het misschien goed ook daar een regel te hanteren: geen albums van 2011 en 2012 voor ronde 5, bijvoorbeeld.
My two cents.

0
geplaatst: 21 december 2011, 19:20 uur
Met al die regels ben ik het eens. Dus alles op een rijtje:
- Album moet op MuMe getagd zijn door 'metal' (of te taggen zijn door 'metal')
- Album mag maximum 20 stemmen hebben. Absolute maximum is 30, maar dan mag er geen enkele deelnemer op gestemd hebben.
- Albums moeten minstens twee jaar oud zijn.
Zoiets?
Het is tot nu toe al redelijk goed gegaan, maar door soms over dezelfde punten te discussiëren werd de ene user benadeeld t.o.v. de andere. Zo heeft cornucopia drie inzendingen moeten insturen (wat ook voor hem niet aangenaam is) en mocht Don zijn ene Mudvayne-inzending wel blijven. Vandaar dat het nodig is om wat strikte regels te noteren.
- Album mag maximum 20 stemmen hebben. Absolute maximum is 30, maar dan mag er geen enkele deelnemer op gestemd hebben.
Zoiets?
Het is tot nu toe al redelijk goed gegaan, maar door soms over dezelfde punten te discussiëren werd de ene user benadeeld t.o.v. de andere. Zo heeft cornucopia drie inzendingen moeten insturen (wat ook voor hem niet aangenaam is) en mocht Don zijn ene Mudvayne-inzending wel blijven. Vandaar dat het nodig is om wat strikte regels te noteren.
0
geplaatst: 21 december 2011, 19:35 uur
Inderdaad.
Een metal album per week vind ook ik meer dan genoeg.
Heb zelf ook nog genoeg andere muziek waar ik graag naar luister.
En is inderdaad niet verkeerd om de regels voor aanvang van de ronde er nog eens bij te halen.
0
geplaatst: 21 december 2011, 19:38 uur
0
geplaatst: 21 december 2011, 20:00 uur
bennerd schreef:
Met al die regels ben ik het eens. Dus alles op een rijtje:
Zoiets?
Uitstekend! Met al die regels ben ik het eens. Dus alles op een rijtje:
Zoiets?
Ik zou alleen iets meer progressie in het aantal stemmen willen leggen; 21-25 albumstemmen = max. 3 deelnemersstemmen.
0
geplaatst: 21 december 2011, 21:06 uur
Ik ga niet voor de regel 2 jaar oud!! Als een album aandacht vraagt maakt het wat mij betreft niet uit uit welk jaar die komt. Stemmen/media-aandacht/en deelnemers stemmen vind ik belangrijk!!
0
geplaatst: 21 december 2011, 21:10 uur
Tja, albums van een jaar oud met een enkele stem zouden erdoor moeten kunnen komen. Van die twee jaar, zou ik wel een jaar willen maken.
0
geplaatst: 21 december 2011, 21:35 uur
Reken mij ook maar weer erbij! Altijd leuk om mensen een aanrader te geven.
0
geplaatst: 21 december 2011, 22:03 uur
laboomzaa schreef:
Ik ga niet voor de regel 2 jaar oud!! Als een album aandacht vraagt maakt het wat mij betreft niet uit uit welk jaar die komt. Stemmen/media-aandacht/en deelnemers stemmen vind ik belangrijk!!
jasper1991 schreef:
Tja, albums van een jaar oud met een enkele stem zouden erdoor moeten kunnen komen. Van die twee jaar, zou ik wel een jaar willen maken.
Er is al vaak terecht gemeld dat de nieuwe platen gemakkelijk te vinden zijn.
Andere meningen daarover?
0
geplaatst: 21 december 2011, 22:15 uur
Minstens een jaar oud vind ik persoonlijk ook al wel voldoende.
Het gaat er mij niet zozeer om dat een plaat niet nieuw mag zijn, maar dat er soms op rij de nieuwste releases die pas diezelfde maand waren verschenen aan bod kwamen, nog voor er eigenlijk 20 mensen op hadden kunnen stemmen, albums die ook in de muziekbladen uitgebreid aandacht kregen, waarmee het eerder een 'de release van de week topic' werd.
Om dat te voorkomen volstaat een jaar ruimschoots.
Het gaat er mij niet zozeer om dat een plaat niet nieuw mag zijn, maar dat er soms op rij de nieuwste releases die pas diezelfde maand waren verschenen aan bod kwamen, nog voor er eigenlijk 20 mensen op hadden kunnen stemmen, albums die ook in de muziekbladen uitgebreid aandacht kregen, waarmee het eerder een 'de release van de week topic' werd.
Om dat te voorkomen volstaat een jaar ruimschoots.
0
geplaatst: 21 december 2011, 22:18 uur
Als iedereen akkoord gaat, wordt het dus dit. Gelieve dit bij het deelnemersoverzicht van de volgende ronde te zetten eens de volgordes bepaald zijn.
- Album moet op MuMe getagd zijn door 'metal'.
- Albums moeten minstens een jaar oud zijn.
[edit bennerd: aangepast]
- Album moet op MuMe getagd zijn door 'metal'.
- Albums moeten minstens een jaar oud zijn.
[edit bennerd: aangepast]
* denotes required fields.