Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2013, 22:20 uur
Nice, Kronos! 
Ik heb de wind er verder niet echt onder deze ronde. Ik hoop dat ik toch tot 5-10 beoordelingen uiteindelijk kom. Voorlopig blijft het bij Hexenhaus en ik ben er met een paar bezig.

Ik heb de wind er verder niet echt onder deze ronde. Ik hoop dat ik toch tot 5-10 beoordelingen uiteindelijk kom. Voorlopig blijft het bij Hexenhaus en ik ben er met een paar bezig.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 31 mei 2013, 22:26 uur
Ik heb eigenlijk pas bij Obsidian Kingdom ingeschakeld, maar Hexenhaus en vooral Sentinel Beast wilde ik sowieso al eens proberen, dus die komen nog wel aan de beurt.
0
geplaatst: 31 mei 2013, 22:30 uur
Ik ben momenteel voor de eerste maal die van Obsidian Kingdom aan´t beluisteren. Erg verrassend, erg geslaagd... 

0
geplaatst: 31 mei 2013, 22:34 uur
Ik ben plots wel wat achter geraakt. Nog niet toegekomen aan: Leviathan - Far Beyond the Light, Minority Sound - The Explorer en Grayceon - All We Destroy.
0
geplaatst: 31 mei 2013, 23:01 uur
Ik doe de albums op volgorde, maar ben nu pas bij Sentinel Beast. Alles op z'n tijd, zullen we maar zeggen 

0
geplaatst: 2 juni 2013, 15:14 uur
O ja! Ik ben aan de beurt. Eens even graven in de collectie en dan kom ik uit bij het volgende plaatje:
Carnivore - Carnivore,

een deel zal deze plaat vast kennen, maar goed.Peter Steele zullen de meeste ook wel kennen, van Type O Negative. Dit is dus de band waar hij daarvoor mee bezig was. Het heeft verder (op de eerste twee platen na) niet heel veel te maken met Type o Negative. Carnivore is vooral rauw thrash metal met hilarische teksten. Rauw is het zeker te noemen, wat ook mede te danken is aan de productie (verwacht geen gelikte productie).
Toppertje is voor mij het afsluitende nummer World Wars III & IV, wat een genialiteit is dat! Verder zeg ik, veel plezier hiermee! Dat het mag smaken.
Carnivore - Carnivore,

een deel zal deze plaat vast kennen, maar goed.Peter Steele zullen de meeste ook wel kennen, van Type O Negative. Dit is dus de band waar hij daarvoor mee bezig was. Het heeft verder (op de eerste twee platen na) niet heel veel te maken met Type o Negative. Carnivore is vooral rauw thrash metal met hilarische teksten. Rauw is het zeker te noemen, wat ook mede te danken is aan de productie (verwacht geen gelikte productie).
Toppertje is voor mij het afsluitende nummer World Wars III & IV, wat een genialiteit is dat! Verder zeg ik, veel plezier hiermee! Dat het mag smaken.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 18:35 uur
Tentamens...
Of in ieder geval een paar, inclusief mijzelf. Maar dat is geen reden voor Bastiaan Tuenter om niet te nomineren natuurlijk 
Of in ieder geval een paar, inclusief mijzelf. Maar dat is geen reden voor Bastiaan Tuenter om niet te nomineren natuurlijk 
0
geplaatst: 10 juni 2013, 18:48 uur
The_CrY schreef:
Tentamens...
Tentamens...
Inderdaad.
Zoals gewoonlijk wordt mijn achterstand weer een stukje groter tijdens de examens.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 juni 2013, 18:55 uur
Als boekhouder zou ik moeten kunnen tellen
, ik sta er vijf achter. Ik denk dat juni, juli en augustus al altijd kalmere maanden zijn: examens, vakantie en voor mij persoonlijk de zotte zes weken met een surplus aan werk en deadlines tot aan 19 juli 2013, laatste werkdag en dan drie weken zalige vakantie in Helvetia! Ah, het blijft relaxed. Niets moet, alles mag. 
, ik sta er vijf achter. Ik denk dat juni, juli en augustus al altijd kalmere maanden zijn: examens, vakantie en voor mij persoonlijk de zotte zes weken met een surplus aan werk en deadlines tot aan 19 juli 2013, laatste werkdag en dan drie weken zalige vakantie in Helvetia! Ah, het blijft relaxed. Niets moet, alles mag. 
0
geplaatst: 14 juni 2013, 13:20 uur
Gaan we zondag Bastiaan Tuenter nog een kans geven? Of gaan we gewoon door met Fza?
0
geplaatst: 16 juni 2013, 16:37 uur
Fza een PM gestuurd, is al een paar dagen niet op de site geweest, ben benieuwd of er vandaag een nieuw album komt....dus.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 20:56 uur
0
geplaatst: 17 juni 2013, 10:17 uur
Zal die nog eens opzetten..maar toen die uitkwam raakte die bij mij kant nog wal!!
Gaan we door naar de volgende, ben dat wachten wel zat eigenlijk?!
Gaan we door naar de volgende, ben dat wachten wel zat eigenlijk?!
0
geplaatst: 18 juni 2013, 18:39 uur
Ik heb mijn beurt gemist zie ik. Had dit topic even niet bekeken. Wie nog zin en tijd over heeft - en daar zullen jullie geen spijt van krijgen - mag wat mij betreft luisteren:
Revocation - Chaos Of Forms
Revocation - Chaos of Forms (2011)
Gitarist is David Davidson (geen grap), een van de allerbeste gitaristen in de extreme melodieuze metal. Revocation speelt een soort death metal met invloeden uit vele genres zoals thrash, maar ook jazz en fusion. In augustus of september verschijnt er overigens een nieuwe plaat.
Mijn favoriet is Conjuring The Cataclysm. Hieronder de officiële video van No Funeral
YouTube - REVOCATION - "No Funeral" (Scion AV - OFFICIAL VIDEO)
Veel luisterplezier.
Revocation - Chaos Of Forms
Revocation - Chaos of Forms (2011)
Gitarist is David Davidson (geen grap), een van de allerbeste gitaristen in de extreme melodieuze metal. Revocation speelt een soort death metal met invloeden uit vele genres zoals thrash, maar ook jazz en fusion. In augustus of september verschijnt er overigens een nieuwe plaat.
Mijn favoriet is Conjuring The Cataclysm. Hieronder de officiële video van No Funeral
YouTube - REVOCATION - "No Funeral" (Scion AV - OFFICIAL VIDEO)
Veel luisterplezier.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 juni 2013, 18:47 uur
Week 14: rustweek? Week 15: Bastiaan Tuenter? Schuiven we iedereen gewoon een weekje verder?
0
geplaatst: 18 juni 2013, 18:48 uur
Het vorige album van Revocation is ook al Metal Album Van De Week geweest. Maar Revocation is een erg goede band die nog steeds te weinig aandacht krijgt.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 20:04 uur
Wat mij betreft is het leuker als Bastiaan een ander album uitzoekt... hij kan dan bovendien zijn kansen spreiden. 

0
geplaatst: 18 juni 2013, 20:09 uur
Helemaal prima hoor, dat doorschuiven. Althans, als de rest het er ook mee eens is. Heb deze van Revocation haastig uit mijn 4.5 sterrenwaarderingen gepikt omdat ik zag dat ik te laat was. Liefhebbers van Existence Is Futiel hebben tot die tijd met Chaos Of Forms fijn luisterwaar, want die laatste is een forse slag beter.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 11:57 uur
IK had eind vorige ronde al een beetje het gevoel dat ik het beste gehoord had, daarom deed ik deze ronde ook niet mee.
Ik ben nog altijd wel in voor een verkiezing van het beste metalalbum van het topic, oftewel een ranglijst van alle voorbijgekomen albums. Een goede manier om eens terug te blikken op de vele topalbums die hier voorbijgekomen zijn, en soms zelfs door dit topic meer dan 20 stemmen of zelfs de metal toplijst hebben gehaald.
Ik ben nog altijd wel in voor een verkiezing van het beste metalalbum van het topic, oftewel een ranglijst van alle voorbijgekomen albums. Een goede manier om eens terug te blikken op de vele topalbums die hier voorbijgekomen zijn, en soms zelfs door dit topic meer dan 20 stemmen of zelfs de metal toplijst hebben gehaald.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 13:05 uur
Het is niet aan het doodbloeden. Het zijn alleen die users die vergeten te nomineren of niet geregeld op de site komen om te weten of ze aan de beurt zijn die de boel een beetje ophouden. Er zijn er m.i. genoeg om de vaart erin te houden. Kortere rondes heb je dan wel, maar wat mij betreft lekkere kwaliteit albums die voorbijkomen waar ik normaal gesproken nooit naar geluisterd zou hebben.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 15:02 uur
The_CrY schreef:
Het is niet aan het doodbloeden. Het zijn alleen die users die vergeten te nomineren of niet geregeld op de site komen om te weten of ze aan de beurt zijn die de boel een beetje ophouden.
Het is niet aan het doodbloeden. Het zijn alleen die users die vergeten te nomineren of niet geregeld op de site komen om te weten of ze aan de beurt zijn die de boel een beetje ophouden.
Inderdaad. Dat gebeurde in vorige rondes ook wel een (paar) keer.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 15:15 uur
Het gebeurt nu wel erg vaak...en de vorige rondes werd wr nog wel een PM gestuurd...zie ik nu ook niet meer gebeuren!
Ach..ik heb leuke dingen ondekt en mijn horizon verbreed.
Ach..ik heb leuke dingen ondekt en mijn horizon verbreed.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 15:19 uur
PM kun je ook zelf sturen natuurlijk. Maar we gaan nu toch niet het bijltje erbij neerleggen? Ik zeg we geven de users die nu nog moeten nomineren deze ronde één week om zich te melden. Degenen die nog willen maken deze ronde dan nog af en dan gaan we weer over op een nieuwe ronde.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 15:25 uur
Ik haal deze week mijn (grote) achterstand in. Ik zou het toch jammer vinden moest dit topic verdwijnen, maar het zou leuker zijn moest er kunnen doorgegaan worden met een kleinere en vooral actievere groep.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 16:21 uur
Ik heb me rot ge-PMt. Dus dat laat ik aan andere over...en ik heb het niet over het bijltje erbij neer leggen, het valt gewoon op dat het steeds minder en minder wordt.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 16:40 uur
laboomzaa schreef:
Het gebeurt nu wel erg vaak...
Het gebeurt nu wel erg vaak...
In deze ronde toch nu pas met Bastiaan Tuenter. En die moest vorige ronde ook al aan zijn beurt herinnerd worden. In de allereerste ronde waren er trouwens al drie rustweken.

* denotes required fields.