MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Lau1986 schreef:
Ik ben wel benieuwd wat de rest nu vond van Morkobot

Wat ik ervan vind heb ik hier ff neergepend.

Edwynn schreef:
(quote)

Frans Bauer had uiteindelijk toch geen tijd om de boel in te zingen.

Zou ie wel dolgraag gewillen hebben vermoed ik...

Norbert, hulde Het eerste Metal Album van de Week dat echt mijn aandacht wist te trekken. Prachtig album ook!

bennerd schreef:
Norbert, hulde Het eerste Metal Album van de Week dat echt mijn aandacht wist te trekken. Prachtig album ook!

Haha dat is fijn om te horen!

Cabeza Borradora schreef:
Heeft iemand de lyrics?

Heb een linkje geplaatst bij het album. Daar staan naast de lyrics ook nog wat sidenotes van de zanger.

Ik ben ook zeer te spreken over het album van deze week

Kan ik hier ook nog 'n album aan de wachtlijst toevoegen?

week 18 (07/06/2009): Gallow : Morkobot - Morto (2008)
week 19 (14/06/2009): Norbert : Shikare - Robot Wars (2000)
week 20 (21/06/2009): aslan :
week 21 (28/06/2009): trebemmit :
week 22 (05/07/2009): Joy4ever :
week 23 (12/07/2009): Laboomza :
week 24 (19/07/2009): andnino :
week 25 (26/07/2009): progressive :
week 26 (02/08/2009): Bobiej :
week 27 (09/08/2009): lykathea :
week 28 (16/08/2009): D-ark :
week 29 (23/08/2009): Guardian of Isis :
week 30 (30/08/2009): horned_reaper :
week 31 (06/09/2009): Dime :
week 32 (13/09/2009): Sammael :
week 33 (20/09/2009): Gajarigon :
week 34 (27/09/2009): Lau1986 :
week 35 (04/10/2009): meyer :
week 36 (11/10/2009): Edwynn :
week 37 (18/10/2009): Scython :

(quote)

Wat ik ervan vind heb ik hier ff neergepend.

Jup ik had het gezien

en ik ben wel benieuwd wat dat Shikari mag voorstellen. Hij loopt hier ondertussen binnen

Shikari is niks voor mij. Zelfs met die ongelofelijk korte speelduur ben ik elke keer blij als het album gedaan is. Na deze week zal ik het niet meer opzetten.

Ik kijk al uit naar wat aslan ons zondag gaat voorschotelen.

Black Metal, I suppose.

Ik zet het geregeld nog eens op, echt een fijn plaatje! Beste screamo die ik tot nu toe gehoord heb, nergens te melig of te melodieus.

Ik vind het toch wel erg melodramatisch, dat gekrijs. De teksten heb ik nog niet nagelezen, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat hij schreeuwt:

Don't spank me doc, put me back in my mommy !

Hm, de teksten van een screamo band zijn just stukken 'intelligenter' dan de doorsnee heavy metalband. Er wordt erg veel gebruik gemaakt van metaforen en dergelijke.

Niet dat dat altijd positiever is Ik zeg maar: Pull the trigger, bitch.

Gallow
Screamo teksten zijn, inderdaad zoals bennerd het zegt, veelal erg doordacht en poëtisch. Altijd zonde om te zien dat mensen er zo makkelijk over denken.

Zonde als een grapje zo misbegrepen wordt.

Gallow
Ik weet wel dat het een grapje was dat met een flinke korrel zout genomen moet worden , maar toch zie je er een standpunt doorheen, of was het allemaal enkel komedie?

Daarnaast was het ook niet echt persoonlijk gericht aan jou, maar als ik het teruglees moet ik zeggen dat ik het wel zo heb geformuleerd, mijn fout.

Gallow schreef:
...maar toch zie je er een standpunt doorheen, of was het allemaal enkel komedie?

Een standpunt over de teksten niet, want zoals ik al schreef, die had ik nog niet gelezen. Maar het grapje zegt natuurlijk wel wat over mijn beleving van deze muziek en dan in het bijzonder het gescreamo. Dit vind ik toch zo over the top dat het wat al te melodramatisch wordt. Maar dat mag natuurlijk. Het is gewoon mijn ding niet.

Heb de teksten er wel eens bijgenomen, en mij lijken ze inderdaad 'intelligenter' dan het bijhorende geschreeuw...

Ik blijf bij mijn eerste indruk: Schitterend voor 1 nummer van max 3 minuten, randomplay tussen andere muziek. Maar bij een paar nummers na elkaar gaat het schock en agressie effect verloren, en dus gauw vervelen.

Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen.

Shikari is niet mijn ding, vooral het geschreeuw komt bij mij aanstellerig over en muzikaal is het ook wat vlak. Screamo is een genre waar ik niks mee kan.

Ben benieuwd naar Aslan's keuze.

Shikari

Voor mij is t vooral een afreageerplaatje. Die enorme energie en passie die ervanaf druipt is echt heerlijk. Is redelijk zinloos om dit voor de teksten te gaan luisteren. Heb ik wel es geprobeerd namelijk en zelfs met de teksten erbij nauwelijks te volgen.

Ik blijf bij mijn eerste indruk: Schitterend voor 1 nummer van max 3 minuten, randomplay tussen andere muziek. Maar bij een paar nummers na elkaar gaat het schock en agressie effect verloren, en dus gauw vervelen.

Deze mening komt ook wel dicht bij de mijne. Aanvankelijk was ik redelijk overdonderd door al dit geweld. Maar naar drie, vier keer luisteren had ik het eigenlijk allemaal wel gehoord.
Leuk voor zo af en toe eens op de achtergrond voorbij te laten komen.

Het lijkt toch wel een trend te worden inmiddels. dat albums laat ingezonden worden. Ach, het is zeker niet zo dat ik er naartoe leef om weer een nieuw album te zien verschijnen, maar het is wel zo dat ik elke zondag wel even kijk. Dit ga ik maar bijstellen naar maandag geloof ik

Ach, het blijft gewoon interessant om te zien welk album zal gekozen worden door welke user. Het typeert ook zo ongeveer ieders smaak.

Sir Spamalot (crew)
Ik ben begonnen met dat excel-lijstje destijds, en telkens iets verandert, vul ik het aan of wordt het door een vriendelijke MuMe collega aangevuld. Zo heb ik een overzicht van wat ik allemaal heb beluisterd, wat mijn begingedachten waren enzovoort. Het valt me op hoeveel verschillende stromingen ik voor de eerste maal heb beluisterd. Het waren niet allemaaal voltreffers, hoeft ook niet, kan ook niet, maar het uitdelen van nieuwe gedachten en ervaringen maken voor mij de essentie van deze topic uit. We zijn al met 37 deelnemers, dat had ik nooit gedacht ... en iedereen blijft welkom.

Ja inderdaad, er zijn al aardig wat stromingen voorbijgekomen.

ThirdEyedCitizen schreef:
Het lijkt toch wel een trend te worden inmiddels. dat albums laat ingezonden worden.

Ik heb even nagekeken en aslan is vandaag al wel online geweest. Dit topic vergeten dus.

Een bevelschrift werd verstuurd.

aslan (crew)
ik dacht dat mijn 'metalalbum van de week' samenviel met Graspop... maar net ervoor dus... vandaar de vergissing...

het nieuwe metal album van de week

AFTER THE BURIAL - RAREFORM (2008)

RAREFORM

(afbeelding)

death metal met een deathcore randje en een melodieuze toets voor
de niet-deathmetal-fans

AFTER THE BURIAL - RAREFORM (2008)

RAREFORM

lyrics

35 minuten

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.