Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2009, 13:00 uur
Pff, ik sta echt hopeloos achter in dit topic. Heb meer dan de helft nog niet beluistert.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 juli 2009, 16:11 uur
Kop op, Devoo, ik moet er ook nog drie doen, nou ja "doen". Ik zal het rustig aan doen, liever iets later en nauwkeurig dan vroeg en slordig. Deze topic intrigeert me te veel om zomaar aan haastwerk te doen. Verbazend dat ik van de 21 albums tot nu toe er eigenlijk maar één kende, buiten mijn inzending natuurlijk, dus voor mij een zeer leerrijke en geestesverruimende ervaring. Het is niet altijd prijs maar wel intrigerend waar iedereen in de metalwereld zo allemaal naartoe luistert.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 16:58 uur
Kijk naar mij Devoo, ik loop nog veel achterder (;)) dan jij. Disillusion was mijn laatste 0.0
0
geplaatst: 4 juli 2009, 18:46 uur
Ik moet er nog twee bijhalen, de laatste twee. Mijn nieuwe Top is dus bijgewerkt tot en met week 19, Shikari - Robot Wars.
1 Aghora : Aghora - Formless (2006)
2 Haggard - Eppur si muove (2004)
3 Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
4 I - Between Two Worlds (2006)
5 Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
6 Elvenking - Heathenreel (2001)
7 Withered - Folie Circulaire (2008)
8 Morkobot - Morto (2008)
9 Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
10 Paradox - Product of Imagination (1987)
Belangrijkste wijzigingen: Mijn eigen keuze album erin natuurlijk, Elvenking gaat er weer een paar plaatsen op vooruit (spijtig van een paar zwakkere (lees te melig melodieuze) nummers op dit toch wel sterke album), Morkobot neemt een plaatsje in mijn top 10 in. Deze veranderingen gaan ten koste van Godflesh en MD 45, die toch iets te licht uitvallen tegenover deze tien geweldenaars.
1 Aghora : Aghora - Formless (2006)
2 Haggard - Eppur si muove (2004)
3 Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
4 I - Between Two Worlds (2006)
5 Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
6 Elvenking - Heathenreel (2001)
7 Withered - Folie Circulaire (2008)
8 Morkobot - Morto (2008)
9 Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
10 Paradox - Product of Imagination (1987)
Belangrijkste wijzigingen: Mijn eigen keuze album erin natuurlijk, Elvenking gaat er weer een paar plaatsen op vooruit (spijtig van een paar zwakkere (lees te melig melodieuze) nummers op dit toch wel sterke album), Morkobot neemt een plaatsje in mijn top 10 in. Deze veranderingen gaan ten koste van Godflesh en MD 45, die toch iets te licht uitvallen tegenover deze tien geweldenaars.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 18:57 uur
bennerd schreef:
Voila, toch maar eens updaten naar een top 7.
1. Emmure - Goodbye to the Gallows
2. Shikari - Robot Wars
3. Elvenking - Heathenreel
4. Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely Be Blind...
5. From Ashes Rise - Nightmares
6. Amesoeurs - Amesoeurs
7. Goatsblood - Goatsblood
Voila, toch maar eens updaten naar een top 7.
2. Shikari - Robot Wars
3. Elvenking - Heathenreel
4. Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely Be Blind...
5. From Ashes Rise - Nightmares
6. Amesoeurs - Amesoeurs
7. Goatsblood - Goatsblood
Uw nummer 5 van uw laatste update, I - Between two Worlds is in het niets verdwenen. Ik veronderstel dat ie op pos. 8 mag komen?
0
geplaatst: 4 juli 2009, 19:06 uur
bennerd schreef:
Wel, een beetje erg ruw een top vijfje (heb nog niet alles even degelijk beluisterd):
2. Elvenking - Heathenreel
3. From Ashes Rise - Nightmares
4. Amesoeurs - Amesoeurs
5. Goatsblood - Goatsblood
Minste album blijft voorlopig I - Between Both Worlds.
Wel, een beetje erg ruw een top vijfje (heb nog niet alles even degelijk beluisterd):
2. Elvenking - Heathenreel
3. From Ashes Rise - Nightmares
4. Amesoeurs - Amesoeurs
5. Goatsblood - Goatsblood
Minste album blijft voorlopig I - Between Both Worlds.
Oeps, blijkt dat ik hier vorige keer een foutje heb gemaakt... Ik had "I" op de vijfde plaats gezet, en Goatsblood zonder punten gelaten. Dat word bij de volgende update rechtgezet, en "I" verwijder ik terug van plaats 8 naar het niets...
0
geplaatst: 4 juli 2009, 19:19 uur
Lau1986 schreef:
Mijn lijstje tot nu toe:
1. Vicious Rumors - Digital Dictator
2. Paradox - Product of Imagination
3. I - Between Two Worlds
4. Elvenking - Heathenreel
En verder heb ik het nog niet beluisterd of is het gewoon niet memorabel genoeg. In mijn ogen
Mijn lijstje tot nu toe:
1. Vicious Rumors - Digital Dictator
2. Paradox - Product of Imagination
3. I - Between Two Worlds
4. Elvenking - Heathenreel
En verder heb ik het nog niet beluisterd of is het gewoon niet memorabel genoeg. In mijn ogen
Geachte Lau1986,
Om deel uit te maken van de oficieel erkende jury van de MuM-Metal-album-van-de-week-forum-users-Top-10 zou U nog 1 album aan uw lijstje moeten toevoegen.
Een Top 5 lijstje is het minimum om in rekening te worden gebracht in de 5 wekelijkse Top10 update.
Met dank voor Uw begrip en medewerking,
De zelf benoemde gerechtsdeurwaarder van de MuM-Metal-album-van-de-week-forum-users-Top-10.
C.B.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 19:20 uur
Zot zijn doet alleen soms maar een beetje zeer. (Pijn, voor de noorderburen)
0
geplaatst: 4 juli 2009, 19:45 uur
Kronos schreef:
[...] Nieuwe albums die mijn top tien nooit gehaald hebben; Haggard, [...]
[...] Nieuwe albums die mijn top tien nooit gehaald hebben; Haggard, [...]
Shame on you!!
('k zal je brievenbus eens stalken met de Awakening the Gods video, zien of ik je kan bekeren...
CU soon!

0
geplaatst: 5 juli 2009, 09:18 uur
Hierbij mijn bijdrage aan het Metal Album van de Week topic
. Zoals mijn Top 10 mogelijk zal doen vermoeden ben ik geen echte "metalhead". Wel ben ik zoetjes aan richting de metal gestroomd. Begonnen met bands als Pearl Jam, Faith no More, Nine Inch Nails, Deftones. Vooruit, ook een beetje Metallica. Via MuMe en Last FM kwam ik vervolgens in contact met Cult of Luna, en toen ging er wel een wereld voor me open. Via Cult of Luna heb ik zo een beetje het hele "sludgemetal" wereldje afgestruind en kwam ik een aantal zeer goede bands tegen. Daarna ben ik verder gegaan met diverse andere stromingen binnen de metal, op zoek naar iets wat me aansprak. En zo kwam ik ook in aanraking met Burn in Silence. Ik zag dat de band nog niet bepaald is opgepikt op MuMe, terwijl ze daar imho wel recht op hebben. Qua omschrijving van de muziek wil ik graag user James Cameron aan het woord laten:
Snoeiharde metal met Fear Factory-achtige riffs, maar dan een stuk harder. De clean gezongen refreinen en de toevoeging van sfeervolle keyboardpartijen maken het geheel wat melodieuzer en wat mij betreft meer de moeite waard. Sterk album met geen enkele misser. Knalt je speakers uit.
Ik heb op internet diverse zeer lovende recensies gelezen over deze Angel Maker. Ik denk dat er ook wel een aantal van jullie dit een zeer lekker plaatje zullen vinden. Ben benieuwd. En ja, ik ben me bewust dat ik qua albumhoes geen punten zal scoren
.

Burn In Silence - Angel Maker (2006)
. Zoals mijn Top 10 mogelijk zal doen vermoeden ben ik geen echte "metalhead". Wel ben ik zoetjes aan richting de metal gestroomd. Begonnen met bands als Pearl Jam, Faith no More, Nine Inch Nails, Deftones. Vooruit, ook een beetje Metallica. Via MuMe en Last FM kwam ik vervolgens in contact met Cult of Luna, en toen ging er wel een wereld voor me open. Via Cult of Luna heb ik zo een beetje het hele "sludgemetal" wereldje afgestruind en kwam ik een aantal zeer goede bands tegen. Daarna ben ik verder gegaan met diverse andere stromingen binnen de metal, op zoek naar iets wat me aansprak. En zo kwam ik ook in aanraking met Burn in Silence. Ik zag dat de band nog niet bepaald is opgepikt op MuMe, terwijl ze daar imho wel recht op hebben. Qua omschrijving van de muziek wil ik graag user James Cameron aan het woord laten: Snoeiharde metal met Fear Factory-achtige riffs, maar dan een stuk harder. De clean gezongen refreinen en de toevoeging van sfeervolle keyboardpartijen maken het geheel wat melodieuzer en wat mij betreft meer de moeite waard. Sterk album met geen enkele misser. Knalt je speakers uit.
Ik heb op internet diverse zeer lovende recensies gelezen over deze Angel Maker. Ik denk dat er ook wel een aantal van jullie dit een zeer lekker plaatje zullen vinden. Ben benieuwd. En ja, ik ben me bewust dat ik qua albumhoes geen punten zal scoren
.
Burn In Silence - Angel Maker (2006)
0
geplaatst: 5 juli 2009, 11:56 uur
Nou, ik ben benieuwd 
Ik wacht toch nog even met Shape of Despair, met alle goede wil kon ik me er deze week niet aan zetten
Later op de dag volgt wel nog even mijn nieuwe top zoveel.

Ik wacht toch nog even met Shape of Despair, met alle goede wil kon ik me er deze week niet aan zetten
Later op de dag volgt wel nog even mijn nieuwe top zoveel.
0
geplaatst: 5 juli 2009, 11:57 uur
Angel Maker! Juist, dit album is mij al eens aangeraden door een andere user hier, maar heb het nog niet gecheckt. Bij deze ga ik dus mijn pindakazer eens moeten openen.
0
geplaatst: 5 juli 2009, 14:31 uur
Top 19 update:
01. (01) Amesoeurs - Amesoeurs
02. (02) Godflesh - Pure
03. (03) MD.45 - The Craving
04. (06) From Ashes Rise - Nightmares
05. ( -- ) Morkobot - Morto
06. ( -- ) Shikari - Robot Wars
07. (03) Aghora - Formless
08. (07) Paradox - Product of Imagination
09. (05) Goatsblood - Goatsblood
10. (08) Vicious Rumours - Digital Dictator
---
11. (09) I - Between Two Worlds
12. (10) Dead Raven Choir - My Firstborn will surely be blind
13. (11) Withered - Folie Circulaire
14. ( -- ) After the Burial - Rareform
15. (14) Dir en Grey - The Marrow of a Bone
16. (13) Emmure - Goodbye to the Gallows
17. (12) Disillusion - Back to Times of Splendor
18. ( -- ) Haggard - Eppur si Muove
19. (15) Elvenking - Heathenreel
01. (01) Amesoeurs - Amesoeurs
02. (02) Godflesh - Pure
03. (03) MD.45 - The Craving
04. (06) From Ashes Rise - Nightmares
05. ( -- ) Morkobot - Morto
06. ( -- ) Shikari - Robot Wars
07. (03) Aghora - Formless
08. (07) Paradox - Product of Imagination
09. (05) Goatsblood - Goatsblood
10. (08) Vicious Rumours - Digital Dictator
---
11. (09) I - Between Two Worlds
12. (10) Dead Raven Choir - My Firstborn will surely be blind
13. (11) Withered - Folie Circulaire
14. ( -- ) After the Burial - Rareform
15. (14) Dir en Grey - The Marrow of a Bone
16. (13) Emmure - Goodbye to the Gallows
17. (12) Disillusion - Back to Times of Splendor
18. ( -- ) Haggard - Eppur si Muove
19. (15) Elvenking - Heathenreel
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 5 juli 2009, 14:46 uur
Momenteel bezig met Morkobot - Morto (2008), best zware en rare kost. Mijn top zoveel volgt ooit wel eens, maar ik vind wel dat je niet op je eigen album mag stemmen. Geen verwijt, enkel mijn persoonlijke observatie.
0
geplaatst: 5 juli 2009, 14:57 uur
Sir Spamalot schreef:
...maar ik vind wel dat je niet op je eigen album mag stemmen...
...maar ik vind wel dat je niet op je eigen album mag stemmen...
En waarom niet, Sir?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 5 juli 2009, 15:01 uur
Ik kan eigenlijk twee redenen bedenken.
Reden 1, iedereen zal haar/zijn album vooraan zetten.
Reden 2, mijn top zoveel zal voornamelijk uit albums bestaan die ik voordien niet kende, want ik beschouw deze topic als een ontdekkingsreis, zo van "oude rocker ontdekt spetterende nieuwe dingen". Ach, niemand moet er over vallen, natuurlijk.
Reden 2, mijn top zoveel zal voornamelijk uit albums bestaan die ik voordien niet kende, want ik beschouw deze topic als een ontdekkingsreis, zo van "oude rocker ontdekt spetterende nieuwe dingen". Ach, niemand moet er over vallen, natuurlijk.
0
geplaatst: 5 juli 2009, 15:52 uur
Sir Spamalot schreef:
Ik zie eigenlijk geen dwingende reden waarom dat zo hoeft te zijn.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 5 juli 2009, 15:58 uur
Nou ja, mijn redenen zijn ook louter subjectief, dus ze hebben geen dwingend karakter, noch voor mij en zeker niet voor een ander. Toch volgt al een voorzichtige top vijf:
1. Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
2. I - Between Two Worlds (2006)
3. From Ashes Rise - Nightmares (2003)
4. Haggard - Eppur Si Muove (2004)
5. Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
1. Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
2. I - Between Two Worlds (2006)
3. From Ashes Rise - Nightmares (2003)
4. Haggard - Eppur Si Muove (2004)
5. Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
0
geplaatst: 6 juli 2009, 10:07 uur
Sir Spamalot"Reden 1, iedereen zal haar/zijn album vooraan zetten.
[quote="Kronos schreef:
Ik zie eigenlijk geen dwingende reden waarom dat zo hoeft te zijn.
[/quote]Als iedereen zijn eigen album op 1 plaatst, maakt het eigenlijk geen wezenlijk verschil uit, toch? Maar ik heb alvast het mijne niet op 1 kunnen plaatsen. Ik kan me voorstellen dat er nog wel deelnemers gaan zijn die hier iets ontdekt hebben dat ze beter vinden dan het album dat ze zelf voorstellen. Het is trouwens toch ook niet zo simpel om een album te kiezen dat EN zeer sterk is, En bijna niemand kent.
0
geplaatst: 6 juli 2009, 10:26 uur
Nee? Ik heb al een lijstje met 11 potentiële kandidaten voor dit topic. Word moeilijk kiezen voor mij.
0
geplaatst: 6 juli 2009, 10:43 uur
The results of the MuMe jury:
Plaats album in top 10 per jurylid:

Resultaat:

Verdiende eerste plaats voor Amesoeurs - Amesoeurs (2009), het enige album dat alle juryleden in hun lijstje hebben staan.
Voor de andere ereplaatsen is het dringen!
Plaats album in top 10 per jurylid:

Resultaat:

Verdiende eerste plaats voor Amesoeurs - Amesoeurs (2009), het enige album dat alle juryleden in hun lijstje hebben staan.
Voor de andere ereplaatsen is het dringen!
0
geplaatst: 6 juli 2009, 10:50 uur
andnino schreef:
Nee? Ik heb al een lijstje met 11 potentiële kandidaten voor dit topic. Word moeilijk kiezen voor mij.
11 albums die je zelf sterk vind, en bijna niemand kent, daar kan ik nog inkomen, maar of die ook naar dezelfde waarde gaan worden geschat dan de andere gebruikers, dat moeten we nog zien...
(nog enkele weken geduld
)
0
geplaatst: 6 juli 2009, 10:55 uur
Zie je iets fout of heb je twijfels, of wil je ook jurylid worden, laat iets weten, dan breng ik het in orde.
Maar laten we hier nu onze aandacht focussen op het nieuwe album van de week :
Het keuze album van Joy4ever
edit: album van Dime gewijzigd naar Joy4ever... 't is nog vroeg zelle, prut in ...
0
geplaatst: 6 juli 2009, 11:05 uur
Juist, van Dime ja... Ik ga toch eerst naar het album van Joy4ever luisteren.
0
geplaatst: 6 juli 2009, 11:25 uur
bennerd schreef:
Juist, van Dime ja... Ik ga toch eerst naar het album van Joy4ever luisteren.
Cabeza is lichtjes de weg kwijt idd Juist, van Dime ja... Ik ga toch eerst naar het album van Joy4ever luisteren.

0
geplaatst: 6 juli 2009, 11:54 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Cabeza is lichtjes de weg kwijt idd
LoL
leeft Dime trouwens nog? of wil ie niet meer wachten tot onderaan 't lijstje??
* denotes required fields.