Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2009, 15:01 uur
Lau1986 schreef:
Ik denk ook dat je sommige albums in de tijd moet plaatsen. Die plaat van Paradox is met een totaal andere techniek opgenomen dan bijvoorbeeld die van After the Burial.
Men moet ook niet verwachten dat alles een moderne loep zuivere productie heeft en dat is, vind ik, vaak ook een deel van de charme van sommige releases.
Ik denk ook dat je sommige albums in de tijd moet plaatsen. Die plaat van Paradox is met een totaal andere techniek opgenomen dan bijvoorbeeld die van After the Burial.
Men moet ook niet verwachten dat alles een moderne loep zuivere productie heeft en dat is, vind ik, vaak ook een deel van de charme van sommige releases.
Hier ben ik het volledig mee eens! Luister eens naar de debuten van deze legendes en klassiekers: Metallica, Slayer, Anthrax, Megadeth enz....
0
geplaatst: 13 juli 2009, 16:01 uur
Lau1986 schreef:
Mee eens, maar de muziek moet door de productiestijl wel tot zijn recht komen. Je kunt van die eerste Product of Imagination opname wel zeggen dat ik m in zn tijd moet plaatsen, maar daarmee gaat ie niet minder kut klinken. Verder geen slecht album hoor. Op sommige moderne albums is ook gekozen voor een oude opnamestijl, en dat heeft inderdaad zijn charme, zolang het maar bij de muziek past. After the Burial is (net als Paradox) niet helemaal mijn ding, maar mijn waardering is ongeveer dezelfde, ongeacht geluidskwaliteit dus.
0
geplaatst: 13 juli 2009, 16:04 uur
Kronos schreef:
Misschien moeten we dit topic anders aanpakken. Degene die een album voorstelt koopt hiervan 35 exemplaren op CD en stuurt ze door naar de anderen.
Misschien moeten we dit topic anders aanpakken. Degene die een album voorstelt koopt hiervan 35 exemplaren op CD en stuurt ze door naar de anderen.
Ik brand af en toe wel eens een cd'tje zodat ik het op de cd speler in de woonkamer kan luisteren (al heb ik hier ook een mooie installatie staan), maar iedere week voor dit topic een nieuwe branden (en hetzelfde voor alle albums die ik download) gaat op den duur natuurlijk wel een dure grap worden. Natuurlijk moet ik dankbaar zijn dat ik ze niet allemaal hoef aan te schaffen, maar ik hoor de meeste metal albums van de week nog gewoon aan door mijn mooie Logitech-woofer hier.
0
geplaatst: 13 juli 2009, 16:25 uur
andnino schreef:
Ik brand af en toe wel eens een cd'tje zodat ik het op de cd speler in de woonkamer kan luisteren (al heb ik hier ook een mooie installatie staan), maar iedere week voor dit topic een nieuwe branden (en hetzelfde voor alle albums die ik download) gaat op den duur natuurlijk wel een dure grap worden.
Ik brand af en toe wel eens een cd'tje zodat ik het op de cd speler in de woonkamer kan luisteren (al heb ik hier ook een mooie installatie staan), maar iedere week voor dit topic een nieuwe branden (en hetzelfde voor alle albums die ik download) gaat op den duur natuurlijk wel een dure grap worden.
Als het album van de week mij meteen al genoeg bevalt dan brand ik het op een CD-RW en kan ik het op mijn stereo beluisteren. Dan zet ik het eventueel nog eens over op een MiniDisc (die heb ik nog genoeg liggen) zodat ik de volgende week weer een ander album op de CD-RW kan zetten.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 00:44 uur
Nog een linkje nodig voor het nieuwe album van de week? PM'en naar Cabeza nogwat of Sir Spamalot, ik ben vanaf morgen op vakantie. Tot over drie weken!
0
geplaatst: 14 juli 2009, 22:02 uur
Ook maar eens een top 10 van mijn kant.
1. Shape of Despair - Angels of Distress 5
2. Withered - Folie Circulaire 4
3. Paradox - Product of Imagination 3,5
4. Vicious Rumors - Digital Dictator 3,5
5. Morkobot - Morto 3
6. Amesoeurs - Amesoeurs 3
7. Haggard - Eppur Si Muove 3
8. From Ashes Rise - Nightmares 3
9. Disillusion - Back to Times of Splendor 3
10. Emmure - Goodbye to the Gallows 3
De eerste drie albums van dit topic heb ik nog niet beluisterd maar dat ga ik zeker nog doen.
1. Shape of Despair - Angels of Distress 5
2. Withered - Folie Circulaire 4
3. Paradox - Product of Imagination 3,5
4. Vicious Rumors - Digital Dictator 3,5
5. Morkobot - Morto 3
6. Amesoeurs - Amesoeurs 3
7. Haggard - Eppur Si Muove 3
8. From Ashes Rise - Nightmares 3
9. Disillusion - Back to Times of Splendor 3
10. Emmure - Goodbye to the Gallows 3
De eerste drie albums van dit topic heb ik nog niet beluisterd maar dat ga ik zeker nog doen.
0
geplaatst: 16 juli 2009, 10:38 uur
Leuk! Nog een jurylid erbij! Omdat het toch komkommertijd is plaats ik hier maar even de nieuwe MuMeMAvdW Top10 update (de resultaten van trebremmit bij in berekend)
1 Amesoeurs - Amesoeurs (2009) 61
2 Disillusion - Back to Times of Splendor (2004) 45
2 From Ashes Rise - Nightmares (2003) 45
4 I - Between Two Worlds (2006) 43
4 Vicious Rumors - Digital Dictator (1988) 43
6 Aghora : Aghora - Formless (2006) 42
7 Withered - Folie Circulaire (2008) 31
8 Emmure - Goodbye to the Gallows (2007) 29
9 Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007) 24
10 Elvenking - Heathenreel (2001) 23
11 Haggard - Eppur si muove (2004) 20
12 Paradox - Product of Imagination (1987) 17
13 Goatsblood - Goatsblood (2000) 15
13 Morkobot - Morto (2008) 15
13 Shape of Despair - Angels of Distress (2001) 15
16 Shikari - Robot Wars (2000) 14
17 Godflesh - Pure (1992) 13
18 Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely... (2007) 10
18 MD. 45 - The Craving (1996) 10
20 After the Burial - Rareform (2008) 4
0
geplaatst: 17 juli 2009, 16:28 uur
ff voor mijn keuze, zijn jullie meer toe aan deathmetal of een wat moderne metal?? Heb namelijk twee knallers (vind ik dan hè) maar kan geen keuze maken!! Help me out
)
)
0
geplaatst: 17 juli 2009, 17:57 uur
Ik zou zeggen, death metal, want die stroming mag best wat meer aandacht krijgen.
Long live death metal.
Long live death metal.
0
geplaatst: 17 juli 2009, 18:31 uur
Ik hou mijn hart al vast, voor death metal zoals geïnterpreteerd door Dead Raven Choir neem ik een weekje vrijaf....
0
geplaatst: 17 juli 2009, 19:13 uur
Dead Raven Choir, da's volgens mij geen death metal.
Death metal is an extreme subgenre of heavy metal. It typically employs moderate tempos, heavily distorted guitars, deep growling vocals, blast beat drumming, and complex song structures with multiple tempo changes.
Building off the speed and complexity of thrash metal, death metal emerged during the mid 1980s. It was mainly inspired by thrash metal acts like Slayer, Kreator and Celtic Frost. Along with the band Death and its frontman Chuck Schuldiner (who is often referred to as "the father of death metal"), bands like Possessed and Morbid Angel are often considered pioneers of the genre. In the late 1980s and early 1990s, death metal gained more media attention as popular record labels like Earache Records and Roadrunner Records began to sign death metal bands at a rapid rate. Since then, death metal has diversified, spawning a rich variety of subgenres. (bron, wikipedia)
Voorbeeldje, Bloodbath

Death metal is an extreme subgenre of heavy metal. It typically employs moderate tempos, heavily distorted guitars, deep growling vocals, blast beat drumming, and complex song structures with multiple tempo changes.
Building off the speed and complexity of thrash metal, death metal emerged during the mid 1980s. It was mainly inspired by thrash metal acts like Slayer, Kreator and Celtic Frost. Along with the band Death and its frontman Chuck Schuldiner (who is often referred to as "the father of death metal"), bands like Possessed and Morbid Angel are often considered pioneers of the genre. In the late 1980s and early 1990s, death metal gained more media attention as popular record labels like Earache Records and Roadrunner Records began to sign death metal bands at a rapid rate. Since then, death metal has diversified, spawning a rich variety of subgenres. (bron, wikipedia)
Voorbeeldje, Bloodbath

0
geplaatst: 17 juli 2009, 19:37 uur
Klinkt lekker, maar is dat niet erg "old school" death metal? Klinkt als eind jaren 80 begin 90 trash/death metal.
0
geplaatst: 17 juli 2009, 19:48 uur
Hier bij dit topic worden naar mijn gevoel meestal wat extremere vormen van metal of de traditionele subgernes uitgekozen...
0
geplaatst: 17 juli 2009, 19:58 uur
Death metal is er ook in vele soorten, ik vind de band Death wel een topper in dat genre maar ook Entombed en dat klinkt alweer heel anders.
Dead raven choir zit meer tegen folk/black metal aan.
Dead raven choir zit meer tegen folk/black metal aan.
0
geplaatst: 17 juli 2009, 20:06 uur
F**k.. inderdaad, foutje gemaakt...., was black metal werd toen beweerd...
0
geplaatst: 17 juli 2009, 20:09 uur
...maar vind het persoonlijk even weinig met black dan met death metal te maken hebben.
Nice topic voor Darwinists: hoeveel dna overeenkomsten heeft Dead Raven Choir nog met de oer black metal
Nice topic voor Darwinists: hoeveel dna overeenkomsten heeft Dead Raven Choir nog met de oer black metal

0
geplaatst: 18 juli 2009, 11:30 uur
Dead Raven Choir vind ik Avant-Garde, Folk met een beetje Black invloeden. Death Metal is zoals Vader, mijn favo Death Metal band. Verder heb je nog Bloodbath, Kataklysm, Vedonist en nog veel meer.
0
geplaatst: 18 juli 2009, 13:09 uur
Death metal is Scar Symmetry, Children of Bodom, Vader, Cannibal Corpse, Devourment, Suicide Silence, Cynic en Morbid Angel. Allemaal death metal, maar geen enkele genoemde band lijkt echt op een ander. Divers wereldje 

0
geplaatst: 18 juli 2009, 13:31 uur
bennerd schreef:
Death metal is Scar Symmetry, Children of Bodom, Vader, Cannibal Corpse, Devourment, Suicide Silence, Cynic en Morbid Angel. Allemaal death metal, maar geen enkele genoemde band lijkt echt op een ander. Divers wereldje
Childeren of Bodom??? Valt dat ook al onder de noemer "death metal"??
0
geplaatst: 18 juli 2009, 14:20 uur
Volgens wikipedia is Children of Bodom een Melodic Death Metalband uit de Finse stad Espoo. 

0
geplaatst: 18 juli 2009, 18:52 uur
Volgens de Encyclopaedia Metallum brengt Children of Bodom volgende gernes: Melodic Death/Power Metal en de groepsnaam komt van een onopgeloste moord in Finland aan Lake Bodom in 1960.
Nu we toch bezig zijn
Children of Bodom acquired their name from a legendary murder that took place in Finland at Lake Bodom. When four teens went camping at Lake Bodom in 1960, three of them were stabbed to death in the middle of the night, and the man who survived, Nils Gustafsson, went insane and was committed to an asylum. He said he saw the Grim Reaper. In 2004 the Finnish Police arrested Nils Gustafsson, who was assumed to be the killer. However, there wasn't enough proof against him, so he was acquitted, and the case remains still unsolved. The Grim Reaper is Children of Bodom's mascot and has appeared on all of their album covers to date.
Nu we toch bezig zijn

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 juli 2009, 20:19 uur
Ik heb nu drie weken verdiende vakantie, dus een beetje meer tijd. Ik heb eens de genres opgezocht bij www.metal-archives.com. Dit levert soms "rare" benamingen op:
Elvenking - Heathenreel (2001): Melodic Power/Folk Metal
Aghora - Formless (2006): Progressive/jazz metal
Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007): ---
Godflesh - Pure (1992): Industrial metal, Experimental industrial
Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely ... (2007): Acoustic Folk, Raw Black Metal
Withered - Folie Circulaire (2008): Death/Sludge Metal
Emmure - Goodbye to the Gallows (2007): ---
Vicious Rumors - Digital Dictator (1988): Heavy/Power Metal, Groove Metal
I - Between Two Worlds (2006): Heavy Metal/Black Metal
Amesoeurs - Amesoeurs (2009): Black Metal, Post-Punk/Shoegaze
From Ashes Rise - Nightmares (2003): ---
Goatsblood - Goatsblood (2000):Doom, Sludge, Grind, Black
Disillusion - Back to Times of Splendor (2004): Melodic Death/Progressive Metal
MD. 45 - The Craving (1996): Punk/Metal
Paradox - Product of Imagination (1987): Power/Thrash/Speed Metal
Haggard - Eppur Si Muove (2004): Death Metal (early), Classical/Orchestral/Symphonic Metal (later)
Morkobot - Morto (2008): ---
Shikare - Robot Wars (2000): ---
After the Burial - Rareform (2008): Melodic Death Metal/Deathcore
Shape of Despair - Angels of Distress (2001): Funeral Doom Metal
Burn In Silence - Angel Maker (2006): Melodic Death/Black Metal, Metalcore
Biomechanical - Cannibalised (2008): Progressive/Groove Metal
Elvenking - Heathenreel (2001): Melodic Power/Folk Metal
Aghora - Formless (2006): Progressive/jazz metal
Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007): ---
Godflesh - Pure (1992): Industrial metal, Experimental industrial
Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely ... (2007): Acoustic Folk, Raw Black Metal
Withered - Folie Circulaire (2008): Death/Sludge Metal
Emmure - Goodbye to the Gallows (2007): ---
Vicious Rumors - Digital Dictator (1988): Heavy/Power Metal, Groove Metal
I - Between Two Worlds (2006): Heavy Metal/Black Metal
Amesoeurs - Amesoeurs (2009): Black Metal, Post-Punk/Shoegaze
From Ashes Rise - Nightmares (2003): ---
Goatsblood - Goatsblood (2000):Doom, Sludge, Grind, Black
Disillusion - Back to Times of Splendor (2004): Melodic Death/Progressive Metal
MD. 45 - The Craving (1996): Punk/Metal
Paradox - Product of Imagination (1987): Power/Thrash/Speed Metal
Haggard - Eppur Si Muove (2004): Death Metal (early), Classical/Orchestral/Symphonic Metal (later)
Morkobot - Morto (2008): ---
Shikare - Robot Wars (2000): ---
After the Burial - Rareform (2008): Melodic Death Metal/Deathcore
Shape of Despair - Angels of Distress (2001): Funeral Doom Metal
Burn In Silence - Angel Maker (2006): Melodic Death/Black Metal, Metalcore
Biomechanical - Cannibalised (2008): Progressive/Groove Metal
0
geplaatst: 18 juli 2009, 20:51 uur
Bij metal-archives smijten ze alles op een hoop om tot een goede benaming te komen.
En ja, Children of Bodom is death metal, ik weet niet waar je het vandaan zou halen om het niet zo te noemen.
En ja, Children of Bodom is death metal, ik weet niet waar je het vandaan zou halen om het niet zo te noemen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 juli 2009, 20:56 uur
Bennerd, bestaan er sites die nauwkeuriger zijn in dergelijke benamingen? Ik wil het gerust bijhouden, just for the fun of it en ook om zelf eens te zien waarmee ik in deze topic in contact ben gekomen.
0
geplaatst: 18 juli 2009, 21:07 uur
www.zwaremetalen.com 
Neen serieus, eigenlijk zou ik het niet weten, metal-archives is vrij accuraat, hoewel ze af en toe wat details mogen weglaten (Amesoeurs bevat wat shoegaze?). Meestal vertrouw ik wat op mijn eigen gevoel en muziek'kennis".
Wikipedia heeft mij ook nog veel geholpen, al moet hier een kanttekening bij gemaakt worden: het zijn niet de wiki's van de bands zelf, maar van de genres en subgenres die een goede uitleg geven. Bij die wiki's krijg je dan (meestal) een goede beschrijving, en wie een beetje oren aan zijn hoofd heeft kan dan wel de meeste bands invullen met die beschrijvingen.

Neen serieus, eigenlijk zou ik het niet weten, metal-archives is vrij accuraat, hoewel ze af en toe wat details mogen weglaten (Amesoeurs bevat wat shoegaze?). Meestal vertrouw ik wat op mijn eigen gevoel en muziek'kennis".
Wikipedia heeft mij ook nog veel geholpen, al moet hier een kanttekening bij gemaakt worden: het zijn niet de wiki's van de bands zelf, maar van de genres en subgenres die een goede uitleg geven. Bij die wiki's krijg je dan (meestal) een goede beschrijving, en wie een beetje oren aan zijn hoofd heeft kan dan wel de meeste bands invullen met die beschrijvingen.
* denotes required fields.