Genres / Rock / Nieuwe Metal releases
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2009, 18:47 uur
Fans van Underoath of dergelijke cleane zang-metalcore moeten eens achter Hand To Hand - Design the End / Follow the Horizon gaan. Lekker plaatje.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 15:04 uur
De nieuwe Nightrage komt er weer aan, met 'n nieuwe zanger!
Nightrage - Wearing a Martyr's Crown

Check ook de openings track ''Shed The Blood'' op hun Myspace
Nightrage - Wearing a Martyr's Crown

Check ook de openings track ''Shed The Blood'' op hun Myspace

0
geplaatst: 30 mei 2009, 16:09 uur
bennerd schreef:
Fans van Underoath of dergelijke cleane zang-metalcore moeten eens achter Hand To Hand - Design the End / Follow the Horizon gaan. Lekker plaatje.
Voor de liefhebber dus

0
geplaatst: 31 mei 2009, 09:50 uur
Ik vind juist het chaotische en onvoorspelbare van Underøath goed. Die cleane zangpartijen vind ik niks.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 10:58 uur
Ik vind het algemene gevoel die Underoath uitstraalt fantastisch. Bij post-hardcore draait het voor mij rond gevoel en sfeer. Zonder die twee zal er bij mij geen enkele song overkomen. Underoath heeft dat begrepen, en een band als Story of the Year ook, om maar een ander voorbeeld te geven.
Oh ja, ik raad de liefhebbers van franse hardcore aan om South Impact - Codex te beluisteren. En de nieuwste Nahemah is uit.
Oh ja, ik raad de liefhebbers van franse hardcore aan om South Impact - Codex te beluisteren. En de nieuwste Nahemah is uit.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 12:13 uur
Nog een nieuwtje: op 7 juli komt het nieuwste Job for a Cowboy album uit, getiteld 'Ruination'.
Niet getreurd, de cover is weer schijtlelijk
Niet getreurd, de cover is weer schijtlelijk

0
Ravenous
geplaatst: 1 juni 2009, 16:32 uur
Iemand die een shit geeft om de nieuwe Obituary die deze maand uitkomt? Ik niet in elk geval, daar niet van.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 juni 2009, 17:35 uur
Afgelopen week ferm verschoten van:

Ze hebben deze in eigen beheer uitgebracht, maar ze verdienen om getekend te worden: ik houd ze alleszins in het oog / oor.
Ik probeer nu een beetje uit mijn vaste koer van de jaren tachtig / negentig metal te varen en een beetje mee te zijn met het jong geweld, mijn smaak wordt weer heavier, ik begrijp het ook niet.

Ze hebben deze in eigen beheer uitgebracht, maar ze verdienen om getekend te worden: ik houd ze alleszins in het oog / oor.
Ik probeer nu een beetje uit mijn vaste koer van de jaren tachtig / negentig metal te varen en een beetje mee te zijn met het jong geweld, mijn smaak wordt weer heavier, ik begrijp het ook niet.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 13:44 uur
Ik kwam eerder dit jaar ook zo'n Opeth achtige band tegen. Huilen met de pet op, dat waren een stelletje slechte kloners.
0
The Oath
geplaatst: 2 juni 2009, 14:54 uur
Voivod - Infini

Voor wie van echte Thrash houd!
Het laatste album van Voivod.
- Bassist is Jason Newsted (ex-Metallica).
- De lead gitaar op deze plaat is van de hand van Dennis Amour. Die inmiddels overleden is aan kanker.
Voor wie niet gekend is met Voivod:
Klassieke Thrash:
Technocratic Manipulators
Zwaarder werk in de 90's (andere sound + grunts) : Phobos
Terug naar het klassiekere werk:
Gasmask Revival
Het nieuwe album zal meer naar dat laatste neigen

Voor wie van echte Thrash houd!
Het laatste album van Voivod.
- Bassist is Jason Newsted (ex-Metallica).
- De lead gitaar op deze plaat is van de hand van Dennis Amour. Die inmiddels overleden is aan kanker.

Voor wie niet gekend is met Voivod:
Klassieke Thrash:
Technocratic Manipulators
Zwaarder werk in de 90's (andere sound + grunts) : Phobos
Terug naar het klassiekere werk:
Gasmask Revival
Het nieuwe album zal meer naar dat laatste neigen

0
geplaatst: 2 juni 2009, 17:17 uur
andnino schreef:
Ik kwam eerder dit jaar ook zo'n Opeth achtige band tegen. Huilen met de pet op, dat waren een stelletje slechte kloners.
Ga dan allemaal even naar Nahemah luisteren. Opeth is daar een betere kloon van

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juni 2009, 17:19 uur
Is er al meer bekend over de aankomende albums van Slayer, Necrophagist en Morbid Angel?
0
geplaatst: 2 juni 2009, 17:21 uur
Slayer heeft volgens mij al een studio report online gezet, over de rest weet ik niets.
0
Ravenous
geplaatst: 13 juni 2009, 13:45 uur
Coalesce - Ox
Ben nu bij het eerste nummer, hoop dat ze de rest van het album zo doorzetten, want dit is zeker goed voor zover ik nu kan zeggen. Even van last.fm (ben zelf te lui):
Coalesce is a Kansas City based hardcore/metal band. Their music is characterized by strange shifting tempos, noise, groove, and boundless creativity paralleled only by the band’s peers in groups like The Dillinger Escape Plan and Botch.
Edit: staat nu op luisterpaal.
Ben nu bij het eerste nummer, hoop dat ze de rest van het album zo doorzetten, want dit is zeker goed voor zover ik nu kan zeggen. Even van last.fm (ben zelf te lui):
Coalesce is a Kansas City based hardcore/metal band. Their music is characterized by strange shifting tempos, noise, groove, and boundless creativity paralleled only by the band’s peers in groups like The Dillinger Escape Plan and Botch.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 15:12 uur
De nieuwe Darkness Dynamite is eindelijk gelekt. Ben er persoonlijk niet echt weg van moet ik zeggen. De nieuwe zanger heeft ze weinig goed gedaan.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 20:41 uur
Ravenous schreef:
Coalesce - Ox
Coalesce - Ox
Ik vind er momenteel niet zo veel aan. Het kan ook aan de Relapse-promo liggen, die opgedeeld is in 99 tracks

0
geplaatst: 14 juni 2009, 14:26 uur
Ja, waarschijnlijk een of andere maatregel om downloaden tegen te gaan. Het maakt het luisteren er iig niet gemakkelijker op.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 23:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
Is er al meer bekend over de aankomende albums van Slayer, Necrophagist en Morbid Angel?
Slayer: Zwaremetalen - Slayer album nieuws (update)
Morbid Angel: Morbid Angel Plan New Album | News @ Ultimate-Guitar.Com
(niet veel dus, stamt uit 2006 en is volgens mij het meest recente)
Necrophagist: (van de officiële site)
.:| 24 April 2008
Romain Goulon joins Necrophagist
Romain Goulon joins Necrophagist as the official new drummer. The band and Romain look forward to working together on the new album. Meanwhile, check out a video of Romain playing to guitar tracks from the album "Epitaph" at Necrophagist's official YouTube channel: www.youtube.com/NecrophagistOfficial
The band wants to thank 'human metronome' Marco Minnemann for playing drums on last year's Summer Slaughter tour. It was an honor and a lot of fun playing with one of the world's greatest drummers.
However, Marco Minnemann and Muhammed Suicmez decided to launch a whole new band. Commented Muhammed: "I am very excited about this, because jamming with Marco inspires me to come up with great ideas and I have a lot of respect for Marco as a composer. So forging a whole new style by mixing mine and his is something I can't wait to do, because not only is Marco one of the best drummers in the world, he is a great guitarist also."
Stay tuned for news updates about the writing process for Necrophagist's new album as well as Marco and Muhammed's new band.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 23:58 uur
bennerd schreef:
Ik vind er momenteel niet zo veel aan. Het kan ook aan de Relapse-promo liggen, die opgedeeld is in 99 tracks
(quote)
Relapse versnijd al zijn promo's zo. Zorgt ervoor dat je als recensent enkel goed kunt luisteren op een cd-speler.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 12:38 uur
andnino schreef:
Relapse versnijd al zijn promo's zo. Zorgt ervoor dat je als recensent enkel goed kunt luisteren op een cd-speler.
(quote)
Wel, het probleem is dat het even wennen is om iedere maal een stilte van een halve seconde te horen, vooral als het middenin een brul zit. En zeker als het een mathcore band betreft.
Best wel lekker plaatje overigens, ik begin het meer en meer te waarderen.
En Romain Goulon de nieuwe Necrophagist-drummer? Goed nieuws, hij heeft bij Arsebreed en Disavowed al goed werk geleverd.
0
Gallow
geplaatst: 16 juni 2009, 13:10 uur
Kingdom bracht in maart zijn debuut uit. Voor fans van Hatebreed en Warzone.
0
geplaatst: 20 juni 2009, 13:20 uur
Voor mensen die Power Metal wel kunnen waarderen, de nieuwe Powerwolf is geweldig!
Anders raad ik jullie ook de nieuwe Artillery aan, dat is dan weer een zeer goede Thrash Release.
Anders raad ik jullie ook de nieuwe Artillery aan, dat is dan weer een zeer goede Thrash Release.
0
geplaatst: 20 juni 2009, 13:36 uur
Devoo schreef:
Ik wist helemaal niet dat die weer bezig waren met een plaat, meteen opzoeken die handel. 
0
geplaatst: 20 juni 2009, 16:05 uur
De nieuwe Molotov Solution en Bleed From Within zijn echte aanraders, sterke deathcore schijven!
0
lambf
geplaatst: 20 juni 2009, 17:08 uur
Gnaw Their Tongues heeft 2 nieuwe albums uit, To Rend Each Other Like Wild Beasts, Till Earth Shall Reek With Midnight Massacre en All the dread magnificence of perversity en heeft onlangs nog een heruitgave van Die Mutter Wählt Das Todtenkleidchen gedaan, waar tevens ook Dawn Breaks Open Like A Wound That Bleeds Afresh op staat.
Jeuj
Jeuj

* denotes required fields.