MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Nieuwe Metal releases

zoeken in:
aslan (crew)

(afbeelding)

5 * * * * *

Een volle vijf dan nog? Van mij kreeg het een 3.5*. Wederom een erg goede plaat, alleen haalt het net niet het niveau van voorganger Sounds of the Animal Kingdom, laat staan het debuut. Maar het debuut is dan ook een bescheiden klassiekertje.

aslan (crew)
bennerd schreef:
Een volle vijf dan nog?

misschien dat ik , als ik het eenmaal vanop een grotere afstand kan bekijken, het naar een 4.5 moet terugbrengen, maar momenteel zit ik middenin de euforie van een groots album en kan me nog moeilijk concentreren bij het beluisteren van andere bands... ik grijp steeds weer terug naar deze 'evolution...' - dus in ieder geval voorlopig, en waarschijnlijk nog heel lang, een vijf

Dat is teken dat je een goed album beet hebt

De nieuwe Suicide Silence is verzet naar eind juni, de 30e denk ik. Deze maand komen ook de nieuwe Neaera, Molotov Solution en Darkness Dynamite uit.

Voor de liefhebbers van Metal met een Prog.randje:

(afbeelding)

De nieuwe Adagio - Angels in Black

aslan schreef:
(afbeelding)

5 * * * * *

Waar staat een vijf bij jou precies voor? Ik zie je namelijk nogal eens met hoge scores strooien. Is dat omdat je zoveel goeie platen tegenkomt of omdat je wat minder strak bent in je waarderingen?
Mijn huidig aantal 5*-albums telt sinds vandaag vier

Gallow
Ik heb ook laatst flink wat 5sterren plaatjes moeten degraderen.

Papartis schreef:
Voor de liefhebbers van Metal met een Prog.randje:

(afbeelding)

De nieuwe Adagio - Angels in Black

Meer neoclassical powerprogachtig spul met veel shredding hoorde ik. Heb nog geen echte reden gevonden om het te gaan beluisteren

aslan (crew)
andnino schreef:
Waar staat een vijf bij jou precies voor?

met een gemiddelde van 1 vijfsterrenalbum per 33 tegenover jou 1 op 161 ben ik wellicht iets minder strak in het geven van een 5*... maar ik stem ook heel gevoelsmatig, probeer niet beïnvloed te zijn door een genre (bv. ik luister veel liever naar metal dan naar blues, maar als een blues album volledig goed zit moet hier ook een 5 aan kunnen gegeven worden) én ik ben destijds redelijk hoog begonnen met punten geven en heb me daar verder op gebaseerd... als ik wil kan ik ook vier of vijf toppers overhouden en dan al de rest een half punt eraf, maar om snel even meer dan vierduizend albums te gaan herwaarderen... dus hou ik het maar zo
mume werkt nu eenmaal met een schaal van 1 tot 5... moesten we met een 1-100 schaal werken zouden de meeste van mijn 5*-albums toch wel tussen de 95 en de 100 scoren! ik neem aan dat jou albums enkel een 5 krijgen als ze de volle 100 halen...

wel... nee enkel Strapping Young Lad - City zou bij mij een 100 halen, de rest er nog iets onder. Ik geef een 5* zodra ik het gevoel heb dat een album mij (bijna) volledig eigen is, hij niet gaat vervelen na verloop van tijd, en kwalitatief zo goed in elkaar steekt dat alle pluspunten opmaken voor de minpunten en het zo voor mij wel het predikaat 'perfect' meekrijgt. En zoals Antoine de Saint-Exupéry dat zo mooi zei: Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.

Ik probeer natuurlijk ook niet beïnvloed te worden door genres. Ik geef een cijfer aan de hand van mijn gevoel bij het album. Een 3,5* voor een gewoon goed album (dat zijn ook wel eens albums die gewoon fijn om te horen zijn en die ik al een jaar bijna wekelijks draai maar nog nooit échte indruk heeft gemaakt), een 4* voor een heel goed album, een 4,5* voor een subliem album en de 5* voor een perfect album.

Progmetalliefhebbers, gaat achter de nieuwe Pathosray aan! Erg de moeite waard

Progressive Metal? Sorry, eerst de nieuwe Dream Theater.

Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings

(afbeelding)

Al twee geleakte nummers gehoord, ''A Rite of Passage'' heeft 'n gemakkelijk en catchy refrein en 'n sublieme solo.

Maar ''A Nightmare To Remember'' .....wat 'n MONSTER, echt helemaal tof. Vind het gelijkwaardig aan de titeltrack van Octavarium. Ook heeft het lichte ''growls'' en aan het einde blast beats!

Ben aangenaam verrast...aangezien Systematic Chaos brol was.

(Album staat nog niet op Musicmeter, doe ff)

Gallow
Scython schreef:
(Album staat nog niet op Musicmeter, doe ff)

doe zelf

Hmm, hij staat er al. Maar ik kon hem bij suggesties niet vinden. Ach ja.

Gallow schreef:
(quote)

doe zelf

Zo is het. Beetje in het rond lopen commanderen uit het niets is geen stijl natuurlijk.

Nou sorry hoor, Ik dacht dat 't een Mod-only feature was. Ben hier niet zo bekend.

Devourment, Devourment, Devourment, Devourment.

Er zijn drie nummers van het nieuwe Devourment album uit de pot pindakaas te halen.

Gallow
Dan zullen we eens een broodje smeren

Scython schreef:
Nou sorry hoor

ok

Als het nodig is wil ik je wel een boterham geven hoor.

Een zeer fijn albumpje ontdekt!

Tribulation - The Horror (2009)

(afbeelding)

Nog even wat nieuws voor de hardcore-dudes onder jullie.

Hoods - Pit Beast
Inderdaad, 26 mei (ofzo) brengt de hardcore legende een nieuw album uit. Het album beukt en rost iig te pletter, de fans van pure hardcore (moshcore ) kunnen het alvast op hun verlanglijstje zetten en naar de platenzaak snellen.

Sworn Enemy brengt ook een nieuwe plaat uit, 22 juni om precies te zijn. Het plaatje heet Total World Domination. Verwacht je opnieuw aan een verbrijzelende mix tussen hardcore en thrash metal.

En tot slot gaat We Butter the Bread with Butter (hehe) ook nog een nieuw album uitbrengen deze maand. Deathcore met wat elektronische invloeden. We welcome electrocore

Gallow
Netjes Bennerd Nu je het er toch over had, ik heb nog een leuk plaatje gevonden van deze Italiaanse heren:

INFERNO Sci-Fi Grind’n’Roll op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

Nieuwe metalcore plaatjes van Poison the Well, Zao en Catherine. Ben wel benieuwd naar die plaat van we butter the bread. Die eerste ep was moker.

Voor de mensen die het nog niet weten, de sample mix van Eternal Tears of Sorrow's nieuwe album staat nu op hun Myspace!

Fza
bennerd schreef:
Nog even wat nieuws voor de hardcore-dudes onder jullie.

Hoods - Pit Beast
Inderdaad, 26 mei (ofzo) brengt de hardcore legende een nieuw album uit. Het album beukt en rost iig te pletter, de fans van pure hardcore (moshcore ) kunnen het alvast op hun verlanglijstje zetten en naar de platenzaak snellen.

Sworn Enemy brengt ook een nieuwe plaat uit, 22 juni om precies te zijn. Het plaatje heet Total World Domination. Verwacht je opnieuw aan een verbrijzelende mix tussen hardcore en thrash metal.

En tot slot gaat We Butter the Bread with Butter (hehe) ook nog een nieuw album uitbrengen deze maand. Deathcore met wat elektronische invloeden. We welcome electrocore

Oeeh nieuwe Sworn Enemy.

Metalcoreliefhebbers, waag u eens aan Eyes of a Traitor
The Eyes of a Traitor - A Clear Perception (2009)
zeer gevarieerde, melodieuze moderne metalcore. Niet mijn ding, maar anderen kunnen er ongetwijfeld meer mee

Fza
Gisteren Biohazard op Dauwpop gezien, Evan zei dat ze een nieuw album gaan opnemen en als het goed is komt die dit jaar nog uit.
Dus wie ze gemist heeft krijgt aan het eind van het jaar weer een kans.

Er is een nieuwe plaat van de amerikaanse screamoband Loma Prieta genaamd Dark Mountain. Vind em persoonlijk erg goed en zal em binnenkort ook eens toevoegen.

Het nieuwe album van ETOS is uit in Europa!

Eternal Tears of Sorrow - Children of the Dark Waters (2009)

(afbeelding)

Direct kopen die hap als je van Symphonic/Melodic Death metal houd.

ik ben het meest onder de indruk van Cobalt - Gin
Sólstafir - Köld draai ik ook grijs

voor de rest...er komt zoveel uit wat op de grote hoop kan, een groot probleem in de metal. En degenen die proberen te experimenteren verzanden maar al te vaak in gefreak (Psyopus bv.).
Maar goed, binnen het genre is altijd weer genoeg leuks.

Dit jaar verder goed:
Timer - Yet Here We Stand
Tombs - Winter Hours
Minsk - With Echoes In The Movement Of Stone
Hacride - Lazarus
Celeste - Misanthrope(s)
Altar Of Plagues - White Tomb

Gast
geplaatst: vandaag om 12:44 uur

geplaatst: vandaag om 12:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.