Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2011, 19:27 uur
orbit schreef:
De hitte en vochtigheidsgraad lijken me prima verklaringen waarom veel tropische eilanden niet voorop lopen in het cultureel gedachtegoed.
De hitte en vochtigheidsgraad lijken me prima verklaringen waarom veel tropische eilanden niet voorop lopen in het cultureel gedachtegoed.
En daarstraks was het nog de droogte die de creativiteit nadelig zou beïnvloeden...

0
geplaatst: 29 april 2011, 19:31 uur
Kronos schreef:
En daarstraks was het nog de droogte die de creativiteit nadelig zou beïnvloeden...
(quote)
Met name de hitte denk ik, maar beelden van de buitenwijken van Kingston doen niet vermoeden dat daar nou zoveel vochtigheid is, maar ben geen klimatoloog. Ik ben wel op eilanden geweest in de Stille Oceaan, rondom de nulmeridiaan.. het zou me verbazen als daar iemand Einstein's theorieën zit te hernieuwen.. ik vond het al te heet en drukkend om de afstand af te leggen van het zwembad naar mijn hutje

0
geplaatst: 29 april 2011, 19:36 uur
Bob Marley 
Ken nog veel te weinig van deze man, slechts Legend en... dit album
Was namelijk ook laatst bij 'classic albums', dus vandaar. Heb die aflevering toen alleen gemist...
Ga in elk geval zeker nog meer van deze legende beluisteren.
Zo, even de negatieve spiraal doorbroken
Ik heb alleen het gevoel dat het maar voor even is...

Ken nog veel te weinig van deze man, slechts Legend en... dit album

Was namelijk ook laatst bij 'classic albums', dus vandaar. Heb die aflevering toen alleen gemist...
Ga in elk geval zeker nog meer van deze legende beluisteren.Zo, even de negatieve spiraal doorbroken
Ik heb alleen het gevoel dat het maar voor even is...
0
geplaatst: 29 april 2011, 19:41 uur
niels94 schreef:
Classic Albums: Bob Marley - Catch a Fire
.
0
geplaatst: 29 april 2011, 19:43 uur
Ah, bedankt. Heb er nooit meer actief naar gezocht. Had niet verwacht dat ze de full length op youtube zouden hebben
Zou die van Frank Zappa en Jay-Z ook wel eens willen zien, ga kijken of ik die dan ook op youtube kan vinden 
Zou die van Frank Zappa en Jay-Z ook wel eens willen zien, ga kijken of ik die dan ook op youtube kan vinden 
0
geplaatst: 29 april 2011, 21:12 uur
Stijn_Slayer schreef:
Verstaanbaar, ja, maar dat zijn onze Nederlandse politici in het Engels ook nog wel.
Verstaanbaar, ja, maar dat zijn onze Nederlandse politici in het Engels ook nog wel.
Ik vind dat weer een scheve vergelijking:
1. Engels is niet die politici hun moedertaal. In Jamaica is engels de officiele taal.
2. Omdat rastafari (wat Marley was) het engels zien als een opgelegde koloniale taal, zetten ze zich hiertegen af door een eigen gecreerde vorm van het engels. (waarin woorden veranderd zijn - bv. politics = politricks, omdat politiekers meestal tricksters zijn, me vervangen wordt door I en negatieve termen vermeden worden en vervangen door positieve.)
3. In de dagelijke omgang word door de meerderheid Jamaicaans Patois gesproken, gevormd door een mengeling van vele talen, met als basis een gesimplificeerd engels.
4. En dan is er nog het Jamaicaans engels, wat het engels wat Bob Marley spreekt ook sterk beinvloed, een dialect met invloeden uit zowel amerikaans engelse dialecten als uit de GB, met een overwegend Ierse intonatie.
Bij de Fixkes, Normaal of 't Hof van Commerce (om er zo maar een paar willekeurig uit verschillende muziekgernes op te noemen) heb ik nog nooit als kritiek gehoord dat hun nederlands slecht is.
Nu vraag ik aan Stijn: wat is jouw defenitie van goed engels? En hoeveel mensen in de wereld spreken dat dan.
Muggeziften, kortzichtigheid en een negatieve ingesteldheid noem ik dat. Dat laatste is iets waar ze in die met hitte en hoge vochtigheidsgraad geteisterde eilanden geen last van schijnen te hebben, ondanks alle andere miserie. Alvast een cultuureigenschap waar wij hier veel op achterlopen.
0
geplaatst: 29 april 2011, 22:08 uur
orbit schreef:
Slaat natuurlijk nergens op. Het lijkt me dat het duidelijk is dat het hier de mening van één persoon betreft en dat de rest blindelings achter ome Bob nonstop aanloopt.
Slaat natuurlijk nergens op. Het lijkt me dat het duidelijk is dat het hier de mening van één persoon betreft en dat de rest blindelings achter ome Bob nonstop aanloopt.
Dat mag wel iets genuanceerd. Ik tel hier toch al meer dan één persoon die extreem negatief is. En dat laatste is ook onzin. Ik ken eigenlijk alleen dit album van Bob Marley en verder wat losse nummers. Maar goed, mensen die het niet met jou eens zijn schilder je al gauw af als halvegaren.
met de oude stroming heb ik niks meer.
Dat was al een tijdje duidelijk ja.
0
geplaatst: 29 april 2011, 22:17 uur
herman schreef:
Ja, de houding van sommige users hier is wel erg triest. Je zal maar reggae-liefhebber zijn, dan durf je je hier amper nog te vertonen.
Ja, de houding van sommige users hier is wel erg triest. Je zal maar reggae-liefhebber zijn, dan durf je je hier amper nog te vertonen.
Onzin, iets kan toch gewoon je ding niet zijn? Nou heb ik niks tegen reggae (al kom ik ook niet verder dan Marley Peter Tosh en 10cc, UB40 wil ik al geen reggae meer noemen), maar ik heb dan weer helemaal niks met rap. Muziek spreekt je aan of niet en als een genre dat je niet aanspreekt hier dan ter sprake komt, dan mag je best ff je gal spuien. Het is niet alsof hij (Stijn) continue Bob Marley albums loopt te bashen in de bijbehorende album-discussies. Ik weet niet of je commentaar op hem gedoeld was, maar ik denk dat je Stijn toch wel als laatste kan betichten van een beperkte muzieksmaak.
Persoonlijk heb ik uit deze reeks niet zoveel met Zappa en Beefheart, maar wil nog wel eens de moeite steken om het te ontdekken. Maar ik weet zeker dat ik dat nooit ga proberen met Kanye West, gewoon te weinig raakvlakken. Het is ook niet verplicht om 'gevestigde' albums goed te vinden, noch vind ik je een toffe peer als je het erom doet om dat soort albums juist af te kraken. Gewoon een eerlijke eigen mening vormen over albums kunnen de meesten hier best. Persoonlijk probeer ik bijvoorbeeld ook niet anderen te overtuigen dat Neil Young wél goed is (als zij dat niet vinden), maar probeer ik uit te leggen waarom ik Neil Young zélf goed vind.
0
geplaatst: 29 april 2011, 22:21 uur
Cabeza Borradora schreef:
1. Engels is niet die politici hun moedertaal. In Jamaica is engels de officiele taal.
2. Omdat rastafari (wat Marley was) het engels zien als een opgelegde koloniale taal, zetten ze zich hiertegen af door een eigen gecreerde vorm van het engels. (waarin woorden veranderd zijn - bv. politics = politricks, omdat politiekers meestal tricksters zijn, me vervangen wordt door I en negatieve termen vermeden worden en vervangen door positieve.)
3. In de dagelijke omgang word door de meerderheid Jamaicaans Patois gesproken, gevormd door een mengeling van vele talen, met als basis een gesimplificeerd engels.
4. En dan is er nog het Jamaicaans engels, wat het engels wat Bob Marley spreekt ook sterk beinvloed, een dialect met invloeden uit zowel amerikaans engelse dialecten als uit de GB, met een overwegend Ierse intonatie.
Bij de Fixkes, Normaal of 't Hof van Commerce (om er zo maar een paar willekeurig uit verschillende muziekgernes op te noemen) heb ik nog nooit als kritiek gehoord dat hun nederlands slecht is.
Nu vraag ik aan Stijn: wat is jouw defenitie van goed engels? En hoeveel mensen in de wereld spreken dat dan.
Muggeziften, kortzichtigheid en een negatieve ingesteldheid noem ik dat. Dat laatste is iets waar ze in die met hitte en hoge vochtigheidsgraad geteisterde eilanden geen last van schijnen te hebben, ondanks alle andere miserie. Alvast een cultuureigenschap waar wij hier veel op achterlopen.
(quote)
Het concept ironie is u welbekend? Mij is in ieder geval duidelijk dat Stijn op humoristische wijze probeert duidelijk te maken dat hij Reggae (of Marley in het bijzonder) niets vind.
Als ik zeg dat ik Dylan als een stofzuiger vind klinken en Clapton niet serieus neem omdat hij de Blues in Armani pakken staat te zingen, dan nemen hun fans het toch ook niet persoonlijk op?
0
geplaatst: 29 april 2011, 22:51 uur
Het ging om het Engels taalgebruik, daarover was Stijn alles behalve ironisch.
edit: Eigenlijk is de houding van Stijn daarin een mooi voorbeeld van etnocentrisme.
edit: Eigenlijk is de houding van Stijn daarin een mooi voorbeeld van etnocentrisme.
0
geplaatst: 29 april 2011, 22:53 uur
harm1985 schreef:
Onzin, iets kan toch gewoon je ding niet zijn?
Onzin, iets kan toch gewoon je ding niet zijn?
Uiteraard, maar dat kan je dan toch ook gewoon zeggen zonder te stellen dat mensen die Marley wel goed vinden hem als blinde idioten adoreren? Of nog berichtenlang door te gaan over het feit dat een Jamaicaan bijna per definitie niet slim kan zijn omdat ie dicht op de evenaar woont?
En Stijn heeft zeker geen beperkte muzieksmaak, maar om nou te zeggen dat 'ie erg breed georienteerd is gaat me ook wat ver. Het blijft toch beperkt tot het blanke-mannen-gitaar-segment (waar verder overigens niets mis mee is).

0
geplaatst: 29 april 2011, 22:55 uur
Smaken verschillen maar hoeven niet samen te gaan met cultuurbarbarisme.
0
geplaatst: 30 april 2011, 11:06 uur
Stijn_Slayer schreef:
Eentoniger dan Bob Marley heb ik het zelden gehoord. En dan kon die gast ook nog niet eens fatsoenlijk Engels zingen.
Eentoniger dan Bob Marley heb ik het zelden gehoord. En dan kon die gast ook nog niet eens fatsoenlijk Engels zingen.
Als we zo'n Stijn_daard gaan hanteren, dan kan ik dus ook meteen mijn Fela Kuti verzameling bij het grof vuil doen zeker ?
Kom op Stijn, dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel !!!
0
geplaatst: 30 april 2011, 12:28 uur
Of met muziek...
Rise up this mornin'; smiled with the risin' sun.
Three little birds pitch by my doorstep
Singin' sweet songs of melodies pure and true; saying,
"This is my message to you-ou-ou.”
Singin': "Don't worry about a thing, ‘cause ev-ry little thing gonna be all right."
Sayin': "Don't worry about a thing, ‘cause ev-ry little thing gonna be all right!"
[...]
en je dag is weeral goed
(of je moet toch wel een erg verzuurde droogpruim zijn)
Rise up this mornin'; smiled with the risin' sun.
Three little birds pitch by my doorstep
Singin' sweet songs of melodies pure and true; saying,
"This is my message to you-ou-ou.”
Singin': "Don't worry about a thing, ‘cause ev-ry little thing gonna be all right."
Sayin': "Don't worry about a thing, ‘cause ev-ry little thing gonna be all right!"
[...]
en je dag is weeral goed
(of je moet toch wel een erg verzuurde droogpruim zijn)
0
geplaatst: 30 april 2011, 13:02 uur
Kronos schreef:
Mij maakt het allemaal niet uit. Zolang het hier nu eindeljk maar eens gewoon over muziek kan gaan...
Mij maakt het allemaal niet uit. Zolang het hier nu eindeljk maar eens gewoon over muziek kan gaan...
Heb wat berichten die niet meer over de muziek gingen verwijderd.
Maar goed, ev-ry little thing gonna be all right!, lees ik net.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 april 2011, 15:02 uur
Zo hee, iemand heeft een hekel aan Bob Marley en dan is meteen iedereen op z'n teentjes getrapt. Dan heb je meteen vooroordelen over culturen, en allerlei ander 'politiek correct' geneuzel. Ik vind dit echt pure onzin, sorry hoor Herman.
Ik stoor me aan zijn uitspraak. Wat is daar nou het probleem van? Ik zeg toch niet dat hij uit een minderwaardige cultuur komt. Natuurlijk overdrijf ik een klein beetje (hij is verstaanbaar en maakt niet héél erg veel fouten), maar je mag toch best realistisch blijven.
Wat betreft mijn muzieksmaak: ook genoeg zwarte blues, soul en jazz, chansons of bijv. avant-garde (jawel, zo politiek correct ben ik dan ook wel weer). Is hier verder niet het topic voor. Wie in mijn smaak geinteresseerd is weet mijn stemmenlijst te vinden.
Ik stoor me aan zijn uitspraak. Wat is daar nou het probleem van? Ik zeg toch niet dat hij uit een minderwaardige cultuur komt. Natuurlijk overdrijf ik een klein beetje (hij is verstaanbaar en maakt niet héél erg veel fouten), maar je mag toch best realistisch blijven.
Wat betreft mijn muzieksmaak: ook genoeg zwarte blues, soul en jazz, chansons of bijv. avant-garde (jawel, zo politiek correct ben ik dan ook wel weer). Is hier verder niet het topic voor. Wie in mijn smaak geinteresseerd is weet mijn stemmenlijst te vinden.
0
geplaatst: 30 april 2011, 15:24 uur
Stijn_Slayer schreef:
Verwacht jij dan overal Oxford Engels te horen ofzo? En stoor je je dan ook aan het pidgin' Engels van Fela Kuti? Ga anders eens in op het bericht van Cabeza over Fixkes e.a. Er is helemaal niets mis met het feit dat je je stoort aan zijn Engels en reggae totaal geen interessante muziek vindt, maar ga er dan geen flauwekul-argumenten bijhalen.
Ik had je 5* en 4,5* stemmen wel bekeken voor ik mijn uitspraak deed en daar vond ik die genres nou niet echt terug, maar ze zullen ongetwijfeld tussen je 4*-stemmen (want daar heb je er veel van) staan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 april 2011, 15:33 uur
Wat is dan het flauwekul argument? Als ik me aan zijn uitspraak stoor kan dat toch gewoon?
Fela Kuti heeft toch wel een andere uitspraak. Minder zeikerig. Ook niet de beste uitspraak, maar muzikaal was zijn muziek een stuk hoogstaander dan die van Bob Marley.
Reggae is één van de weinige genres die me helemaal niet boeien (ska dan weer wel), samen met hiphop en dancemuziek (en verwanten).
Fela Kuti heeft toch wel een andere uitspraak. Minder zeikerig. Ook niet de beste uitspraak, maar muzikaal was zijn muziek een stuk hoogstaander dan die van Bob Marley.
Reggae is één van de weinige genres die me helemaal niet boeien (ska dan weer wel), samen met hiphop en dancemuziek (en verwanten).
0
geplaatst: 30 april 2011, 15:38 uur
Ik weet niet waar je momenteel zit met dit lijstje maar ik ga morgen of overmorgen eens proberen te beginnen met die plaat van Elvis Presley. 

0
geplaatst: 30 april 2011, 15:45 uur
@Stijn:
Het feit dat je zijn Engels afmeet aan het 'standaard' Engels dat ons gewoon is. Da's net zoiets als Fixkes of Daniel Lohues afrekenen op het feit dat ze in dialect zingen. Het is gewoon een ander soort Engels, maar daardoor niet beter of minder dan het Engels dat je hier doorgaans hoort.
Wel opmerkelijk dat je ska dan weer wel trekt trouwens. Wat vind je dan van mento, calypso en rocksteady? Naar mijn idee (zo enorm ben ik er ook niet in thuis) liggen die soms nog best dicht bij jazz en blues.
Het feit dat je zijn Engels afmeet aan het 'standaard' Engels dat ons gewoon is. Da's net zoiets als Fixkes of Daniel Lohues afrekenen op het feit dat ze in dialect zingen. Het is gewoon een ander soort Engels, maar daardoor niet beter of minder dan het Engels dat je hier doorgaans hoort.
Wel opmerkelijk dat je ska dan weer wel trekt trouwens. Wat vind je dan van mento, calypso en rocksteady? Naar mijn idee (zo enorm ben ik er ook niet in thuis) liggen die soms nog best dicht bij jazz en blues.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 april 2011, 15:57 uur
Ska is wat sneller en opgewekter, veel energieker. Mento vind ik op zich wel leuk (al ben ik er nauwelijks in thuis), maar het moet niet te eentonig worden. Dat geldt in wat mindere mate ook voor calypso (er is trouwens ook zoiets als calypso jazz, dus zo gek is die opmerking helemaal niet inderdaad). Rocksteady ben ik ietsjes beter in thuis, maar daar vind ik niet veel aan.
Rupa & the April Fishes gebruiken ook reggae en ska, maar dan omringt door andere stijlen. Als het geheel dan wat veelzijdiger wordt zonder dat het vier minuten in hetzelfde riff, tempo en ritme doorgaat kan ik het erg waarderen. Eigenlijk kun je wel zeggen dat ik gewoon een hekel heb aan (te) eentonige muziek (ska verhult dat wat meer door de opgewektheid).
Wat betreft zijn uitspraak. Misschien had ik dat anders kunnen verwoorden, maar om er maar meteen van uit te gaan dat ik etnocentrisch ben vind ik ook wat ver gaan. Zo bedoelde ik dat helemaal niet. Ik vind het gewoon nergens naar klinken. Nederlands dialect ga ik trouwens ook uit de weg. Ik vind dat onzin, als iedereen ABN spreekt is alles bovendien veel duidelijker. Daarmee wil ik ook geen culturen beledigen.
Rupa & the April Fishes gebruiken ook reggae en ska, maar dan omringt door andere stijlen. Als het geheel dan wat veelzijdiger wordt zonder dat het vier minuten in hetzelfde riff, tempo en ritme doorgaat kan ik het erg waarderen. Eigenlijk kun je wel zeggen dat ik gewoon een hekel heb aan (te) eentonige muziek (ska verhult dat wat meer door de opgewektheid).
Wat betreft zijn uitspraak. Misschien had ik dat anders kunnen verwoorden, maar om er maar meteen van uit te gaan dat ik etnocentrisch ben vind ik ook wat ver gaan. Zo bedoelde ik dat helemaal niet. Ik vind het gewoon nergens naar klinken. Nederlands dialect ga ik trouwens ook uit de weg. Ik vind dat onzin, als iedereen ABN spreekt is alles bovendien veel duidelijker. Daarmee wil ik ook geen culturen beledigen.
0
geplaatst: 30 april 2011, 16:42 uur
herman schreef:
Dat mag wel iets genuanceerd. Ik tel hier toch al meer dan één persoon die extreem negatief is. En dat laatste is ook onzin. Ik ken eigenlijk alleen dit album van Bob Marley en verder wat losse nummers. Maar goed, mensen die het niet met jou eens zijn schilder je al gauw af als halvegaren.
(quote)
(quote)
Je komt wel wat aanmatigend over met je posts herman.. je gaat voorbij aan het feit dat ik meteen als halvegare wordt neergezet vanwege mijn mening over reggae of Bob Marley, en enige toelichting van mijn kant is dus al weer een post teveel. Neem me niet kwalijk hoor.
0
geplaatst: 30 april 2011, 16:50 uur
Ska trek ik overigens ook stukken beter, is natuurlijk ook wel iets van 70 beats per minuut sneller en straalt oneindig veel meer dynamiek uit. Die andere substromingen vind ik allemaal maar zozo.. maar nogmaals, Massive Attack is het gelukt zowaar iets interessants te doen met reggae en ook nieuwe stromingen als dubstep pakken elementen op die wel tof zijn. De diepe bassen van sommige reggae acts zijn namelijk wel lekker.
0
Nicci
geplaatst: 30 april 2011, 17:58 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind dat onzin, als iedereen ABN spreekt is alles bovendien veel duidelijker. Daarmee wil ik ook geen culturen beledigen.
Ik vind dat onzin, als iedereen ABN spreekt is alles bovendien veel duidelijker. Daarmee wil ik ook geen culturen beledigen.
Ik begrijp dat je niemand wilt beledigen, maar je ziet wel een belangrijk punt over het hoofd: taal is voor mensen een onderdeel van hun identiteit. Een Drent zal jouw verhaal van repliek bedienen met "als iedereen Drents spreekt is dat ook voor iedereen duidelijk". ABN is een norm geworden en als je die niet spreekt krijg je opmerkingen zoals jij die maakt in dit draadje. Als je in Drente opgroeit (en dan bedoel ik het platteland) leer je gewoon plat-Drents. Wat jij daar ook van vind.
Overigens hebben al veel artiesten bewezen dat het nog niet zo gek is om in je 'moers-taal' te zingen. Mensen kunnen dingen vaak beter zeggen in hun eigen taal.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 00:28 uur
Reggae behoort niet tot een van mijn favoriete (volks)muziekstijlen. Bob Marley zul je dan ook niet vaak bij mij thuis horen.
Wat ik echter vaak betreur in dt soort discussies tussen muziekliefhebbers is het onvermogen soms om de kwaliteit in te zien van grootheden die niet voldoen aan de eigen smaak.
Bob Marley zou volstrekt aan geloofwaardigheid hebben ingeboet door het zingen in het 'Algemeen Beschaafd Engels'. Hij is nou eenmaal geen Idols artiest.
Hij vertolkt de stem van zijn volk en doet dat vanzelfsprekend in de eigen taal. Daaraan ontleent hij voor een groot deel zijn betekenis en zijn muziek komt - hoe je het ook wendt of keert - buitengewoon oprecht over. Dat zie je ook af aan de live beelden van Marley's optredens.
Vol overgave.
Een bijzonder artiest met een indrukwekkende staat van dienst en eentje van enorme betekenis voor de reggae en zelfs daarbuiten.
Hiervoor past m.i. als muziekliefhebber of als muzikant respect en bewondering . Zelfs in het geval je zijn muziek als louter saai ervaart.
Wat ik echter vaak betreur in dt soort discussies tussen muziekliefhebbers is het onvermogen soms om de kwaliteit in te zien van grootheden die niet voldoen aan de eigen smaak.
Bob Marley zou volstrekt aan geloofwaardigheid hebben ingeboet door het zingen in het 'Algemeen Beschaafd Engels'. Hij is nou eenmaal geen Idols artiest.
Hij vertolkt de stem van zijn volk en doet dat vanzelfsprekend in de eigen taal. Daaraan ontleent hij voor een groot deel zijn betekenis en zijn muziek komt - hoe je het ook wendt of keert - buitengewoon oprecht over. Dat zie je ook af aan de live beelden van Marley's optredens.
Vol overgave.
Een bijzonder artiest met een indrukwekkende staat van dienst en eentje van enorme betekenis voor de reggae en zelfs daarbuiten.
Hiervoor past m.i. als muziekliefhebber of als muzikant respect en bewondering . Zelfs in het geval je zijn muziek als louter saai ervaart.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:07 uur
Zelf hou ik - als rockliefhebber - ook veel van reggae en Bob Marley is zowel tekstueel als compositorisch de grootste in dit genre. Bovendien was hij de eerste popster die uit de derde wereld afkomstig is. Reggae heeft ook invloed gehad op de latere new wave (the Clash, Police ...) alsook de hiphop.
Ik vind die gelikte R&B (arrenbie) met zijn vierkante beats een veel saaier genre maar ik ga ook niet beweren dat alle R&B-sterren niets zijn. Verder ben ik het geheel eens met George.
Ik vind die gelikte R&B (arrenbie) met zijn vierkante beats een veel saaier genre maar ik ga ook niet beweren dat alle R&B-sterren niets zijn. Verder ben ik het geheel eens met George.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:08 uur
Goh, en ik maar denken dat heel Nederland gisteren in Amsterdam was. Blijkbaar waren er een aantal niet. Die vonden het blijkbaar interessanter modder naar elkaar te gooien. Daar ik eergisteren naar Maastricht was, heb ik de rest ook allemaal gemist. Beter ook, want nu kan ik mijn vraag stellen zonder dat die ondergesneeuwd wordt door oninteressant geneuzel. Grappig, ik krijg het idee dat men soms ook over mijn "discussies" denken. 
Tot zover mijn weekend tot nu toe en kan ik to the point komen. Ik neem aan dat men wel begrijpt dat ik vandaag bijzonder goed gemutst ben, wat ook zeker niet raar is. Het is immers geweldig weer, ik heb vakantie (echter wel een leervakantie, maar toch...) en Ajax gaat vandaag de voorlaatste stap naar de 3e ster zetten. En zijn dit niet de perfecte omstandigheden om mijn eerste echte kennismaking met reggea te bewerkstelligen? Ik ken wel wat losse nummers, maar een volledig album heb ik me nog niet aan gewaagd.
Alleen, is dit wel het album om mee te beginnen? Ik heb me altijd voorgenomen te beginnen met Exodus, Legend of Live!

Tot zover mijn weekend tot nu toe en kan ik to the point komen. Ik neem aan dat men wel begrijpt dat ik vandaag bijzonder goed gemutst ben, wat ook zeker niet raar is. Het is immers geweldig weer, ik heb vakantie (echter wel een leervakantie, maar toch...) en Ajax gaat vandaag de voorlaatste stap naar de 3e ster zetten. En zijn dit niet de perfecte omstandigheden om mijn eerste echte kennismaking met reggea te bewerkstelligen? Ik ken wel wat losse nummers, maar een volledig album heb ik me nog niet aan gewaagd.
Alleen, is dit wel het album om mee te beginnen? Ik heb me altijd voorgenomen te beginnen met Exodus, Legend of Live!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2011, 14:46 uur
Legend zul je vast, misschien onbewust, al wel volledig kennen. Daar ontkom je gewoon niet aan. 

* denotes required fields.