Genres / Overigen / Klassieke muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2010, 12:02 uur
Bij musicweb, de centrale bieb van Rotterdam hebben ze veel klassieke cd's te leen. Via je eigen bieb kan je ze bestellen en daar je cd's ophalen voor 2 euro, die ze dan later weer terugsturen naar Rotterdam, als je de cd's terugbrent naar je plaatselijke bieb (lidmaatschap van een bieb was 3 jaar geleden iets van 21 euro per jaar).
Hier de website daarvan: http://www.muziekweb.nl/menu/shared/cat/pica/index.php
Als je dan bij componist Weill (of Brecht) intypt en dan op Kurt Weill kom je op:
MuziekWeb - Catalogus klassiek na 1994 Op pagina 3 kom je op Dreigrosseoper. Als je daar op klikt krijg je 11 versies, waaronder 1 dvd. Aan de rechterkant staat de beoordeling van zo maar luisteraars, dus geen ofiiciele recensies van ""deskundigen".
MuziekWeb - Catalogus klassiek na 1994
Deze versie van 1 cd heeft 2 x 5+-beoordelingen MuziekWeb - Titelinformatie.
Bij een speciaalzaak van Klassieke zaken zoals Camanida in Den Haag kan je misschien ter plekke de verschillende versies beluisteren als ze die in voorraad hebben. Je kan ook verschillende versies lenen bij Musicweb en dan beslissen welke je gaat kopen.
Suf, ik zie dat je ook via de website van musicweb fragmenten van 30 seconden per deel kan beluisteren. Kan je meteen al beslissen wat je een goede versie vindt.
Via internet koop ik met creditcard wel eens cd's via www.jpc.de .
Hier Weill ingetypt:
jpc - Weill, Classic
Hier de Dreigroschenoper op 2 cd's voor 7,99 + een beetje portokosten:
jpc - Kurt Weill: Die Dreigroschenoper (2 CDs)
Hier zijn fragmenten van 1 minuut per deel te beluisteren met 3of 4 delen per cd..
Hier de website daarvan: http://www.muziekweb.nl/menu/shared/cat/pica/index.php
Als je dan bij componist Weill (of Brecht) intypt en dan op Kurt Weill kom je op:
MuziekWeb - Catalogus klassiek na 1994 Op pagina 3 kom je op Dreigrosseoper. Als je daar op klikt krijg je 11 versies, waaronder 1 dvd. Aan de rechterkant staat de beoordeling van zo maar luisteraars, dus geen ofiiciele recensies van ""deskundigen".
MuziekWeb - Catalogus klassiek na 1994
Deze versie van 1 cd heeft 2 x 5+-beoordelingen MuziekWeb - Titelinformatie.
Bij een speciaalzaak van Klassieke zaken zoals Camanida in Den Haag kan je misschien ter plekke de verschillende versies beluisteren als ze die in voorraad hebben. Je kan ook verschillende versies lenen bij Musicweb en dan beslissen welke je gaat kopen.
Suf, ik zie dat je ook via de website van musicweb fragmenten van 30 seconden per deel kan beluisteren. Kan je meteen al beslissen wat je een goede versie vindt.
Via internet koop ik met creditcard wel eens cd's via www.jpc.de .
Hier Weill ingetypt:
jpc - Weill, Classic
Hier de Dreigroschenoper op 2 cd's voor 7,99 + een beetje portokosten:
jpc - Kurt Weill: Die Dreigroschenoper (2 CDs)
Hier zijn fragmenten van 1 minuut per deel te beluisteren met 3of 4 delen per cd..
0
geplaatst: 24 juli 2010, 12:29 uur
Over Duitse kitsch gesproken, hier het lange (en een beetje langdradige) vioolconcert van Max Reger van ruim 54 minuten, waar 6 Youtubefilmpjes voor nodig waren:
REGER, Max (1873-1916)
Mvt1(begin)
Mvt1(middele)
Mvt3(end, candenza)
Mvt2(begin)
Mvt2(end)+3(begin)
Mvt3(end)
REGER, Max (1873-1916)
Mvt1(begin)
Mvt1(middele)
Mvt3(end, candenza)
Mvt2(begin)
Mvt2(end)+3(begin)
Mvt3(end)
0
geplaatst: 26 juli 2010, 11:20 uur
De vrij onbekende Russische componist Alexei Fyodorovich LVOV (1799-1870) schreef een vioolconcert en het Russische volkslied "God save the Tsar" van 1833-1917
vioolconcert:
deel 1
deel2 en 3
vioolconcert:
deel 1
deel2 en 3
0
geplaatst: 26 juli 2010, 11:38 uur
@ HVt: dank voor de tips! Ik was al even bij Boudisque in Utrecht binnengelopen, maar die hadden niks. Die zaak is sinds de verhuizing er toch wel flink op achteruit gegaan, helaas.
0
geplaatst: 27 juli 2010, 12:15 uur
Hier mijn eigen opname van Alexander Scriabin - Etude Op. 8 No. 5
RV - Scriabin Etude Op. 8 No. 5 v1.0 (Synthogy Ivory).mp3 - File Shared from Box.net - Free Online File Storage
De opname is een combinatie van 3 takes.
De piano is een software plugin Synthogy Ivory (de Steinway samples) aangestuurd in Cubase door m'n digitale Roland piano.
Vele maanden aan dit stuk gewerkt en nu heb ik er genoeg van.:)
RV - Scriabin Etude Op. 8 No. 5 v1.0 (Synthogy Ivory).mp3 - File Shared from Box.net - Free Online File Storage
De opname is een combinatie van 3 takes.
De piano is een software plugin Synthogy Ivory (de Steinway samples) aangestuurd in Cubase door m'n digitale Roland piano.
Vele maanden aan dit stuk gewerkt en nu heb ik er genoeg van.:)
0
geplaatst: 27 juli 2010, 23:59 uur
Knap, die Scriabin foutloos gespeeld. Met m'n band (met 2 violen) in de popstudio van Dordrecht hebben we 5 nummers met Cubase opgenomen. Valse zang- of vioolnootjes kan je dan later corrigeren. Dus life is het altijd minder.
Het 2e vioolconcert van de Zweedse componist Tor AULIN (1866-1914) die er 3 schreef. Na 7.55 minuten in het 1e deel zit een leuk stukje dat ik altijd harder zet:
Deel1
Deel2
Deel3
Het 2e vioolconcert van de Zweedse componist Tor AULIN (1866-1914) die er 3 schreef. Na 7.55 minuten in het 1e deel zit een leuk stukje dat ik altijd harder zet:
Deel1
Deel2
Deel3
0
geplaatst: 31 juli 2010, 11:04 uur
Hier het 3e vioolconcert van Tor AULIN (1866-1914)
Deel 1(begin)
Deel 1(eind)+2
Deel 3(begin)
Deel3 (eind)
Deel 1(begin)
Deel 1(eind)+2
Deel 3(begin)
Deel3 (eind)
0
geplaatst: 31 juli 2010, 12:39 uur
Ik was troep aan het opruimen en kwam deze uitgeknipte foto uit de Telegraaf uit 2003 tegen van het afscheid van voetballer Aaron Winter in het Concertgebouw, dat was omgetoverd tot voetbalveld:

Verder had ik wat foto's gemaakt in de componistenbuurt in Capelle a/d Ijssel, waar op rotondes instrumenten staan en 4 lessenaars:

Verder had ik wat foto's gemaakt in de componistenbuurt in Capelle a/d Ijssel, waar op rotondes instrumenten staan en 4 lessenaars:

0
geplaatst: 2 augustus 2010, 23:45 uur
Charles Auguste de BERIOT (1802-1870) schreef 10 vioolconcerten, waarvan de meeste nu op cd staan met orkest (behalve vioolconcert 6 en 10). Charles Auguste de Bériot - Wikipedia - nl.wikipedia.org en de Engelse wikipedia: Charles de Bériot - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Hij was de leraar van Henri Vieuxtemps en zijn vioolconcerten worden vaak als oefenconcerten gebruikt. Veel jeugd staat met piano ook met die vioolconcerten en opus 100 Scene de ballet op Youtube, vaak met piano. Zijn vrouw was de znageres Maria Malibran, die jong overleed na een val van een paard en waaraan de huidige zangeres Cecilia Bartoli een cd aan heeft gewijd. In het conservatorium in Brussel was bij een Elisabethconcours een aantal vitrines gevuld met persoonlijke bezittingen van Maria Malibran.
BERIOT, Charles Auguste de (1802-1870) opus 100 Scene de ballet
BERIOT, Charles Auguste de 9 (1802-1870)
Deel1+2
Deel3
BERIOT, Charles Auguste de (1802-1870) opus 100 Scene de ballet
BERIOT, Charles Auguste de 9 (1802-1870)
Deel1+2
Deel3
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 14:56 uur
Charles Auguste de BERIOT (1802-1870) 8e vioolconcert
Deel1(begin)
Deel1(eind)+2
Deel3
Deel1(begin)
Deel1(eind)+2
Deel3
0
geplaatst: 6 augustus 2010, 10:37 uur
Ok genoeg gestrijk voor nu even. Hier klassiek GITAAR. Een stuk dat iedere beginnende klassieke gitarist voor z'n neus krijgt. Het intro en later intermezzo bestaat dan weer wel uit gestrijk. De componist is anoniem en het komt uit de film Jeux Interdits en heet Romance:
Hier fragmenten uit die film met gitaar solo:
en hier het begin en eind van de film:
Hier fragmenten uit die film met gitaar solo:
en hier het begin en eind van de film:
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 11:54 uur
Charles Auguste de BERIOT (1802-1870) 7e vioolconcert
Deel1+2(begin)
Deel2(eind)+3
Deel1+2(begin)
Deel2(eind)+3
0
geplaatst: 4 september 2010, 21:18 uur
Het 6e en 10 de vioolconcert van de Beriot is nog niet op cd met orkest te krijgen. Wel het 4e en 5e:
BERIOT, Charles Auguste de 4 (1802-1870)
Mvt1
Mvt2+3
BERIOT, Charles Auguste de 5 (1802-1870)
Mvt1
Mvt2+3
BERIOT, Charles Auguste de 4 (1802-1870)
Mvt1
Mvt2+3
BERIOT, Charles Auguste de 5 (1802-1870)
Mvt1
Mvt2+3
0
geplaatst: 5 september 2010, 17:35 uur
Hier wat Nederlandse componisten. 2 capriccio's van Nederlandse componisten gespeeld door Janine Jansen en Joris van Rijn in 1999 + 1 (van de 2) vioolconcerten van johannes van Bree, bekender van z'n stuk voor 4 strijkkwartetten.
Bree, Johannes Bernardus (1801-1857)
vioolconcert in D minor
Mvt1=2+3(begin)
Mvt3(end)
Bree, Johannes Bernardus (1801-1857)
vioolconcert in D minor
Mvt1=2+3(begin)
Mvt3(end)
0
geplaatst: 11 september 2010, 12:03 uur
Het 3e vioolconcert van de Beriot:
BERIOT, Charles Auguste de 3 (1802-1870)
Mvt1
Mvt2+3
BERIOT, Charles Auguste de 3 (1802-1870)
Mvt1
Mvt2+3
0
geplaatst: 11 september 2010, 12:33 uur
Bertus schreef:
@ HVt: dank voor de tips! Ik was al even bij Boudisque in Utrecht binnengelopen, maar die hadden niks. Die zaak is sinds de verhuizing er toch wel flink op achteruit gegaan, helaas.
Boudisque stelt qua platenzaak niks meer uit. Hier in Driebergen is nog een goed gesorteerde klassieke cd-winkel, maar hoelang nog?
Spotify is ook een briljante bron voor de meest bekende uitvoering van de bekendste stukken!
0
Nicci
geplaatst: 11 september 2010, 16:14 uur
@Henri
Moet dit draadje n u echt helemaal volgepropt worden met YouTube-filmpjes? Of foto's van een tot voetbalveld omgetoverd concertgebouw?
Moet dit draadje n u echt helemaal volgepropt worden met YouTube-filmpjes? Of foto's van een tot voetbalveld omgetoverd concertgebouw?
0
geplaatst: 11 september 2010, 23:29 uur
OK, gaat misschien een beetje irriteren, maar sowieso wordt er op dit draadje weinig gediscussierd. Het per 1 september beloofde Radio4forum komt niet terug. Daar gooide ik ook al m'n foto's en Youtubefilmpjes erop met als draadjes Henri's muziekhoek deel 1,2,3 , maar daar waren ook nog veel andere draadjes, als mijn voornamelijk vioolYoutubefilmpjes je niet boeide.Toch kwamen er op die Henri's muziekhoek relatief meer reacties dan hier, maar altijd van een zelfde kleine groep mensen.
Dat beloofde Radio4forum is ons door de neus geboord. Gewoon een toezegging aan je laars lappen. Wat vinden jullie hiervan? Benieuwd of de ""gemeenschap"" in februari (waarom weer een onzinnig Engels leenwoord als ""community" gebruiken als je ook een Nederlands woord kan gebruiken?) er dan WEL komt?
Hier een mail op 1 september naar Radio4 + reactie:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Elstgeest, Lisette [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 2 september 2010 10:38
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: RE: Reactie via Radio 4 website:Forum
Beste Henri,
Er komt in februari bij een nieuw onderdeel van de Radio 4 site waar online concerten geluisterd kunnen worden, een community. Daar is het wel de bedoeling dat het over muziek gaat..
Uit het onderzoek naar de wensen van bezoekers over de nieuwe Radio 4 site die a.s. maandag van start gaat was maar een kleine minderheid die daar graag een forum op zou zien. Dus we hebben besloten alleen de genoemde community te gaan ontwikkelen.
Vriendelijke groet,
Lisette Elstgeest
Sitemanager radio4.nl
Van: [email protected][mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 2 september 2010 0:48
Aan: [email protected]
Onderwerp: Reactie via Radio 4 website:Forum
Hallo,
Dit bericht staat nog bij mijn favorieten over het nieuwe FORUM op 1 september 2010. Hoe staat het daarmee? wordt de belofte van die datum gestand gedaan of zeer binnenkort? mvgr Henri
http:// www. radio4 . nl/page/artikel/12770']Radio 4 - Pagina niet gevonden - radio4.nl (webpagina is nu weg vanwege nieuwe radio4-site)
Beste forumgebruikers, vanaf 18 januari 2010 is het Radio 4 forum uit de lucht gehaald.
De laatste maanden is de sfeer op het forum steeds meer in een negatieve spiraal geraakt. Een aantal gebruikers hielden zich niet meer aan de gedragsregels van het forum. Dit leidde tot nare en beledigende berichten aan het adres van medewerkers van Radio 4.
Het forum had echter ook positieve kanten: er werden tips met elkaar gedeeld en vragen beantwoord, het was een mogelijkheid voor Radio 4 luisteraars om met elkaar in contact te komen. Daarom willen wij graag verder gaan met het forum, maar in een andere vorm. Deze nieuwe versie zal tegelijkertijd met de nieuwe Radio 4 website van start gaan op 1 september 2010.
Binnenkort zal via de Radio 4 website een onderzoek worden gedaan naar uw wensen op het gebied van internet. Mede op basis van de uitkomsten van dit onderzoek zullen wij het nieuwe forum vormgeven.
Tot die tijd kunt u natuurlijk nog gewoon contact opnemen met Radio 4 door te mailen naar Radio 4 algemeen ([email protected] of bij vragen over internet [email protected]) of naar één van de Radio 4 redacties via Radio 4 - Pagina niet gevonden - radio4.nl
Wij hopen jullie terug te zien in september op het geheel vernieuwde forum.
Vriendelijke groet,
Radio 4
Dat beloofde Radio4forum is ons door de neus geboord. Gewoon een toezegging aan je laars lappen. Wat vinden jullie hiervan? Benieuwd of de ""gemeenschap"" in februari (waarom weer een onzinnig Engels leenwoord als ""community" gebruiken als je ook een Nederlands woord kan gebruiken?) er dan WEL komt?
Hier een mail op 1 september naar Radio4 + reactie:
Van: Elstgeest, Lisette [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 2 september 2010 10:38
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: RE: Reactie via Radio 4 website:Forum
Beste Henri,
Er komt in februari bij een nieuw onderdeel van de Radio 4 site waar online concerten geluisterd kunnen worden, een community. Daar is het wel de bedoeling dat het over muziek gaat..
Uit het onderzoek naar de wensen van bezoekers over de nieuwe Radio 4 site die a.s. maandag van start gaat was maar een kleine minderheid die daar graag een forum op zou zien. Dus we hebben besloten alleen de genoemde community te gaan ontwikkelen.
Vriendelijke groet,
Lisette Elstgeest
Sitemanager radio4.nl
Van: [email protected][mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 2 september 2010 0:48
Aan: [email protected]
Onderwerp: Reactie via Radio 4 website:Forum
Hallo,
Dit bericht staat nog bij mijn favorieten over het nieuwe FORUM op 1 september 2010. Hoe staat het daarmee? wordt de belofte van die datum gestand gedaan of zeer binnenkort? mvgr Henri
http:// www. radio4 . nl/page/artikel/12770']Radio 4 - Pagina niet gevonden - radio4.nl (webpagina is nu weg vanwege nieuwe radio4-site)
Beste forumgebruikers, vanaf 18 januari 2010 is het Radio 4 forum uit de lucht gehaald.
De laatste maanden is de sfeer op het forum steeds meer in een negatieve spiraal geraakt. Een aantal gebruikers hielden zich niet meer aan de gedragsregels van het forum. Dit leidde tot nare en beledigende berichten aan het adres van medewerkers van Radio 4.
Het forum had echter ook positieve kanten: er werden tips met elkaar gedeeld en vragen beantwoord, het was een mogelijkheid voor Radio 4 luisteraars om met elkaar in contact te komen. Daarom willen wij graag verder gaan met het forum, maar in een andere vorm. Deze nieuwe versie zal tegelijkertijd met de nieuwe Radio 4 website van start gaan op 1 september 2010.
Binnenkort zal via de Radio 4 website een onderzoek worden gedaan naar uw wensen op het gebied van internet. Mede op basis van de uitkomsten van dit onderzoek zullen wij het nieuwe forum vormgeven.
Tot die tijd kunt u natuurlijk nog gewoon contact opnemen met Radio 4 door te mailen naar Radio 4 algemeen ([email protected] of bij vragen over internet [email protected]) of naar één van de Radio 4 redacties via Radio 4 - Pagina niet gevonden - radio4.nl
Wij hopen jullie terug te zien in september op het geheel vernieuwde forum.
Vriendelijke groet,
Radio 4
0
geplaatst: 11 september 2010, 23:43 uur
HenriVieuxtemps schreef:
Toch kwamen er op die Henri's muziekhoek relatief meer reacties dan hier
Toch kwamen er op die Henri's muziekhoek relatief meer reacties dan hier
Ik denk dat jij daar zelf wel een beetje debet aan bent. Het topic is een beetje 'gekaapt' want in het begin werd er wel degelijk over klassiek gesproken door de users hier (die denk ik toch een ander publiek vormen dan de hoek waaruit jij komt).
Nu is het helemaal niet erg als er mensen uit compleet andere hoek komen zoals jij. Ik zie het als een verrijking maar al die clipjes geloof ik op den duur ook wel weer. Het haalt de vaart er compleet uit en dan haken mensen af. Ik snap die opmerking daarover dan ook goed.
Ook de frustratie die richting radio 4 geuit wordt en werd werkt niet zo uitnodigend op een site als deze denk ik.
Een beetje een andere aanpak zou dus wonderen kunnen doen en dit topic weer levendig maken. Er zijn ook genoeg andere leuke iniatieven op deze site zoals de top die user titan ons voorschotelt.
0
geplaatst: 12 september 2010, 00:23 uur
Wat Radio4forum leuk maakten waren de tekeningetjes van Lex over allerlei klassieke onderwerpen. Jammer dat hij zich hier weinig laat zien. Hij baalde ook van het niet herstarten + nog iemand, want ik had de reactie van Lisette Elstgeest naar hen doorgemaild.
Bij Radio4 probeert men met bekende Nederlanders meer luisteraars te trekken. Maartje van Weegen, Margriet Vrooman en nu ook Edwin Rutten, alias Ome Willem, deze vuist op deze vuist en zo gaan wij naar boven, niet geremd door enige musicologische opleiding.
Lex had naar mij en die andere teleurgestelde hier weer een spotprent op gemaakt:

maar nog meer grappige tekeningen, die dan niks met Radio4-beleid en personen te maken hadden:

(mijn Vieuxtempsvioolconcertenverzoekjes werden niet gehonoreerd bij de Radio4daagse)

enzovoorts. gelukkig had ik al die tekeningen opgeslagen
Bij Radio4 probeert men met bekende Nederlanders meer luisteraars te trekken. Maartje van Weegen, Margriet Vrooman en nu ook Edwin Rutten, alias Ome Willem, deze vuist op deze vuist en zo gaan wij naar boven, niet geremd door enige musicologische opleiding.
Lex had naar mij en die andere teleurgestelde hier weer een spotprent op gemaakt:

maar nog meer grappige tekeningen, die dan niks met Radio4-beleid en personen te maken hadden:

(mijn Vieuxtempsvioolconcertenverzoekjes werden niet gehonoreerd bij de Radio4daagse)

enzovoorts. gelukkig had ik al die tekeningen opgeslagen
0
geplaatst: 12 september 2010, 00:30 uur
Ik volg al die clipjes sowieso niet, mijn computer slaat op hol bij heel veel YouTube-clips op 1 pagina. Op zich zonde, want Henri (en de andere voormalige radio 4-forum-gebruikers) zijn wel een aanwinst voor hier.
Misschien is het een idee om wat meer topics over klassieke muziek te starten? Eentje specifiek voor viool- of pianomuziek, bv?
Misschien is het een idee om wat meer topics over klassieke muziek te starten? Eentje specifiek voor viool- of pianomuziek, bv?
0
geplaatst: 12 september 2010, 13:46 uur
Goed idee. Hier een poging tot uitwerking daarvan:
Klassieke pianomuziek: Genres >> Overigen >> Klassieke pianomuziek
Klassieke gitaarmuziek: Genres >> Overigen >> Klassieke gitaarmuziek (2 reacties van anderen)
Klassieke vioolmuziek (alias Henri's muziekhoek deel1) : Genres >> Overigen >> Klassieke vioolmuziek (alias Henri's muziekhoek deel1)
Radio4, ClassicFM, Concertzender, Brava, Mezzo, Vrije Geluiden :
Genres >> Overigen >> Radio4, ClassicFM, Concertzender, Brava, Mezzo, Vrije Geluiden
Misschien een idee om dit soort items ipv bij Overigen (bij Genres) bij Klassiek muziek onder te brengen als deze draadjes een beetje gaan lopen?
Klassieke pianomuziek: Genres >> Overigen >> Klassieke pianomuziek
Klassieke gitaarmuziek: Genres >> Overigen >> Klassieke gitaarmuziek (2 reacties van anderen)
Klassieke vioolmuziek (alias Henri's muziekhoek deel1) : Genres >> Overigen >> Klassieke vioolmuziek (alias Henri's muziekhoek deel1)
Radio4, ClassicFM, Concertzender, Brava, Mezzo, Vrije Geluiden :
Genres >> Overigen >> Radio4, ClassicFM, Concertzender, Brava, Mezzo, Vrije Geluiden
Misschien een idee om dit soort items ipv bij Overigen (bij Genres) bij Klassiek muziek onder te brengen als deze draadjes een beetje gaan lopen?
0
geplaatst: 12 september 2010, 13:55 uur
Als er een behoorlijk aantal goedlopende topics is, dan hoort een subforum zeker tot de mogelijkheden. Hetzelfde geldt voor andere genres waarvoor nu nog een subforum is.
0
geplaatst: 13 september 2010, 17:39 uur
Het is misschien beter om ook niet altijd het grote Youtube scherm hier te linken. Het neemt erg veel ruimte in, het laden langer duurt en het is bovendien lastig scrollen naar discussies.
0
geplaatst: 13 september 2010, 17:42 uur
Erg interessant is het klassieke werk van Craig Armstrong, getiteld 'Memory Takes My Hand.
Zie voor meer info + een promo video.
En een kort fragment met prachtige soprano (getiteld As We Love)
Een magistrale cd is het! Het 15 one minute pieces for orchestra stuk is weliswaar net iets minder. Iedere track verbeeldt een bepaalde stad, maar er is te weinig tijd om de composities echt uit te bouwen tot iets moois. Hoogtepunt is toch wel de opbouw in Memory Takes My Hand. Nadat de sopraan weer inspringt en het stuk daarna uitbouwt tot een imposante, langdurige climax met koor behoort tot zijn beste werk allertijden.
Zie voor meer info + een promo video.
En een kort fragment met prachtige soprano (getiteld As We Love)
Een magistrale cd is het! Het 15 one minute pieces for orchestra stuk is weliswaar net iets minder. Iedere track verbeeldt een bepaalde stad, maar er is te weinig tijd om de composities echt uit te bouwen tot iets moois. Hoogtepunt is toch wel de opbouw in Memory Takes My Hand. Nadat de sopraan weer inspringt en het stuk daarna uitbouwt tot een imposante, langdurige climax met koor behoort tot zijn beste werk allertijden.
0
geplaatst: 8 november 2010, 14:14 uur
Yeah, eindelijk een opera van Mozart's beste leerling op CD. Zijn missen op Chandos waren al een ontdekking, maar hij heeft meer moois gemaakt, zoals deze "Maria von Guise". Toegegeven, de beste muziek hoor je in en na de finale van de 2e akte, maar dan is die rare mengeling tussen Mozart en Spontini bijzonder geslaagd. Tegendraads ook vaak! Luister maar:
YouTube - Johann Nepomuk Hummel Opera: Mathilde von Guise - new Brilliant Cd !!
Hopelijk komt er binnenkort meer vokale muziek van Hummel op CD!
Groetjes,
Rolf
YouTube - Johann Nepomuk Hummel Opera: Mathilde von Guise - new Brilliant Cd !!
Hopelijk komt er binnenkort meer vokale muziek van Hummel op CD!
Groetjes,
Rolf
0
Sven Bersee
geplaatst: 18 november 2010, 23:03 uur
Prachtig, Symphonien Nos. 40 - 41 van Mozart, uitgevoerd door het Wiener Philharmoniker orkest onder leiding van James Levine. 40 is natuurlijk de bekende, maar ook 41 is mooi.
0
Sven Bersee
geplaatst: 20 november 2010, 02:38 uur
Overigens kun je op Rateyourmusic wél stemmen op klassieke muziek. Wel zo fijn.
0
geplaatst: 29 november 2010, 18:18 uur
Ik ben geen hele groot fan van klassieke muziek, maar op z'n minst vind ik het best leuk.
Daarom ben ik op zoek naar een CD waar de grootste klassieke nummers op staan. Bv. Für Elise, Beethoven's 9e en de vier jaargetijden van Vivaldi.
Kan iemand mij een album aanraden?
Daarom ben ik op zoek naar een CD waar de grootste klassieke nummers op staan. Bv. Für Elise, Beethoven's 9e en de vier jaargetijden van Vivaldi.
Kan iemand mij een album aanraden?
0
geplaatst: 29 november 2010, 21:22 uur
Za lik mischien mogen vragen warom ik Mozart en Beethoven niet op deze site kan vinden?
* denotes required fields.