MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Klassieke muziek

zoeken in:
En verder wil ik iedereen even attenderen op de volgende uitvoering van het Johannes Passion van Bach:

(afbeelding)

(weet het niet helemaal zeker nog, maar waarschijnlijk heb ik hier een nieuwe favoriete uitvoering)

Op dit moment is Via Crucis uitgevoerd door Christina Pluhar & L'Arpeggiata er geliefd door mij. Philippe Jaroussky neemt de gastvocalen op enkele tracks voor zijn rekening.
Een mooie combinatie tussen oude klassieke werken van o.a. Sances en Merula gemeng met traditionele Italiaanse en Corsicaanse muziek. Klassiek gaat hand in hand met wereldmuziek.

Erg geliefd bij mij de laatste tijd

Pierre Boulez: Le marteau sans maître (1953/1955)

Stijn_Slayer
Pierre Boulez

Soledad
Beste klassiek liefhebbers,

Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van klassieke muziek. Nou zat ik laatst de Engelse spionage serie Spooks te kijken en daarin hoorde ik een stuk dat mij heel bekend in de oren klinkt. Ik vind het erg mooi dus wil graag weten welk stuk het is. Ik heb de betreffende aflevering opgezocht. Zou iemand mij kunnen helpen?

Het is het moment dat de man (Harry) zijn kamer in komt en de muziek aan zet bij minuut 57:00 om precies te zijn. De popups graag negeren en direct wegklikken!

Spooks

De muziek bij de 57e minuut dus. Ik zou jullie zeer dankbaar zijn!

Lacrimosa van het Requiem van Mozart.

Soledad
Jasper je bent een held! Bedankt!

Normaal luister ik helemaal niet zoveel zwoele 'esthetische' stukken, maar dit is echt om te janken (zo mooi):

Klopt helemaal redcoda, mooiste deel (2e) van het mooiste pianoconcert (Emperor) van ome Ludwig. Op het randje van kitsch weliswaar, maar dat kun je van Rachmaninov en Tsjaikovsky ook zeggen...

De snellere Spotify-versie heeft overigens mijn voorkeur.

Deze pianist blijft leuk: