MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise-album van de week

zoeken in:
jeko
Ok tof, ga hem zo binnenhalen!

tuktak
morgen weer een nieuwe!

Gallow
Ja spannend he

sxesven
Benieuwd ja, je mag best om 0:00 posten hoor

Zal binnenkort nog even een recensie bij ATR schrijven btw, nog geen tijd voor gehad! Best aardig moet ik zeggen, stukken beter dan regulier ATR materiaal iig!

sxesven
Dat dúúrt

tuktak
die noise gasten houden zich ook nooit aan de richtlijnen hè...

sxesven
Lekker subversief bezig inderdaad

Gallow

Gallow
Ok aangezien jullie toch niks te doen hebben op deze ochtend

Hild Sofie Tafjord - Kama

(afbeelding)

Mijn keuze is gevallen op deze Noorse vrouw die in mijn ogen één der mooiste instrumenten ter wereld gebruikt om ongelooflijk lekkere takkeherrie te produceren, namelijk de Franse hoorn.

Afgestudeerd aan de aan de Staat Academie van Oslo voor Jazz en geïmproviseerde muziek in 2001, en met heel wat optredens en samenwerkingsprojecten achter de rug bracht ze in 2007 haar eerste solo album uit; Kama

Ik zou zeggen, ga het luisteren want het omschrijven ligt me een beetje moeilijk. Het EP-tje bestaat uit 1 track van 40 minuten, het ene moment heerlijk rustige klanken, het volgende moment heerlijke niet zo rustige klanken. Dus of even googelen, of pm-tje.

Gallow
Toevoeging aan de site is vandaag pas verstuurd, ik laat het hier wel weten wanneer hij is toegevoegd door de crew.

tuktak

volgens mij zat er wat stof in die hoorn

jeko
Heb het album wel al geluisterd en kan er wel wat mee, gelijk SPUNK ook maar even gepindakaast waar Hild Sofie Tafjord deel van uit maakt en ook zeker de moeite waard!

Ben weer terug en zal weer proberen aan te haken

jeko
Gallow schreef:
Toevoeging aan de site is vandaag pas verstuurd, ik laat het hier wel weten wanneer hij is toegevoegd door de crew.

Nog steeds niet op de site!

sxesven
Duurt lang inderdaad! Erg prettige plaat wat mij betreft trouwens, goeie keus.

Tevens: itchy aan de beurt!

Hij staat al een week in de rejection-lijst, voor iedereen te corrigeren....

jeko
Staat er inmiddels op.

Gallow
herman schreef:
Hij staat al een week in de rejection-lijst, voor iedereen te corrigeren....

Moet ik dan geen bericht krijgen?

Gallow schreef:
(quote)

Moet ik dan geen bericht krijgen?

Dat heb je 2 uur nadat je hem hebt toegevoegd gekregen...

(flauw bericht van W_F verwijderd)

Een van de grootste namen in het genre kan toch niet onvermeld blijven: Merzbow. Volgens mij is het onmogelijk al 's mans releases te kennen, ook al komen sommigen een heel eind. Voor mij blijft het krenten uit de pap vissen. Één van die krenten is Noisembryo (Psycho-Analytic Study of Coital Noise Posture) uit 1994. De meest harsche release die ik van hem ken, of misschien wel überhaupt ken.

Merzbow is op 11 of 12 december live te ondergaan in het Paard in Den Haag tijdens het State-X New Forms festival.

Ik stuur straks een linkje rond, als je hem morgen nog niet hebt gekregen pm me!

(afbeelding)
Noisembryo - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Merzbow - Noisembryo / User Reviews - discogs.com

sxesven
Inderdaad een krent uit de Merzpap, en inderdaad verpletterend harsh (exact de goede periode ervoor, mid 90s)! Geweldige 'Bow, en om de één of andere redenen één van de weinige die ik niet bestemd heb (beluisterd dan weer wel). Weer eens draaien deze week dus! Goeie keus!

jeko
NOISEMBRYO

tuktak
schijnbaar een klassieker. ik kan er alleen nog niet zoveel mee, maar ik heb dan ook geen mercedes bij mijn download gekregen. want dan zou ik hem ongetwijfeld 5 sterren geven

Sorry, ik kreeg de auto maar niet geüpload

jeko
@platedraaier, het is weer woensdag dus schotel ons eens iets lekkers voor!

Een noise plaatje dat mij direct beviel en wist te boeien.
Sudden Infant - Psychotic Einzelkind

(afbeelding)

Psychotic Einzelkind is an exploding kaleidoscope, an acoustical Rorschach inkblot test, of psychotic sounds and noises. Sudden Infant as a trio, with the forces of Joke Lanz (vocals, electronics), Bill Kouligas (percussion, electronics) and Christian Weber (bass), delivers a strong and extensive album without any boundaries and limits. Recorded 2007 at Rashad Becker's studio in Berlin Kreuzberg. Includes three remixes by Thurston Moore (Sonic Youth), Lasse Marhaug and Z'EV. Cover design by Allon Kaye.

SUDDEN INFANT op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

platedraaier schreef:
Cover design by Allon Kaye.

Wat een talent ook. Wou dat ik zo'n hoes kon maken.

tuktak

(afbeelding)

andnino schreef:
(quote)

Wat een talent ook. Wou dat ik zo'n hoes kon maken.

Het leest als een aardig sarcastische opmerking, maar kan er naast zitten

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.