MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise-album van de week

zoeken in:
sxesven
Moet ik even nakijken.

Van die editie bedoel ik.

lambf
jeko schreef:
(quote)

Misschien kan je er next week woendag er ééntje doen. Dan hebben we even geruild ofzo.

Jeah, als je zo vrijgevig wilt zijn zou dat (natuurlijk) fantastisch zijn

O dank U, Jeko

jeko
Geen dank, mijn zoon.

jeko
Ik stuur wel even een Masonna - Noisextra linkje naar de vaste deelnemers, want feestdagen ben ik weg! En wens jullie gelijk een keiharde kerst toe.

tuktak
woensdag!

Sietse
mag ik een tip geven al doe ik niet mee?

tuktak
dat mag, al luisteren we hem niet

Sietse

lambf
Ja hoor sietse, ga je gang

tuktak
nou vooruit dan maar

(afbeelding)

Sietse
Hmm, nu blijkt het album niet op MuMe te staan

Daniel Menche - Kataract

DeMEGO 008
Daniel Menche: Kataract CD

Release Date: 02.12.2009

1 track:

Kataract

Daniel Menche: Waterfall recordings and electronics.
All waterfall field recordings were captured around the Pacific Northwest of USA

Mixed and recorded throughout 2007-2009.

Mastered in the analog domain at Stereophonic Mastering, Portland Oregon
Artwork and illustrations by Emily Hyde
Photo art reproduction by Circle 23
Design by Johnny Pinkhouse.

Another sizzling power block from Menche. This time capturing the intense force of various Pacific Northwest waterfalls, to create a mind blowing audio sculpture. This single track slices its way through the sonic spectrum over 39 minutes of high end processing. One hell of beauty of a beast!
Packaged in stunning, almost disturbing artwork.
Limited to 500 copies

EditionsMego.com CataloguePage

Ik wilde al iets van Menche doen.

sxesven
Wouter

Sietse
nou ja, hij staat niet op de site, is nog niet gelekt (bij mijn weten, ik heb zelf de promo), dus hoeft niet...

tuktak
zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd had

sxesven
Staat nu op, wat een kutschijf.

sxesven
Voorspellingspost.

sxesven
Kon de Nostradamus-tag niet vinden.

Sietse
tss...aansteller.

sxesven
Sorry, ik zal 'm een kans geven.

Sietse
lijkt me een goed idee, en het is echt geen drone plaatje dit keer
(al is maar weinig van zijn werk echt puur drone, hangt altijd wel ergens tussen noise en drone in, en is daarom zo geweldig goed natuurlijk).

sxesven
Vind eerder het te klinische, te academische karakter een struikelblok bij Menche. Berekenend en ietwat gevoelloos, en mist daarom voor mij doorgaans wat smoelwerk. Iets teveel concept en te weinig herrie.

Desalnietteplus, gooi maar een ripje deze kant op!

lambf

Sorry

Sietse
sxesven schreef:
Vind eerder het te klinische, te academische karakter een struikelblok bij Menche. Berekenend en ietwat gevoelloos, en mist daarom voor mij doorgaans wat smoelwerk. Iets teveel concept en te weinig herrie.

Dat vind ik ben hem juist wel meevallen.
Het is juist niet te gemaakt zoals veel noise wel is. Het is meer dan gewoon herrie maken om het herrie maken.
Diepgang en gevoel komen hier juist wel in terug.

Desalnietteplus, gooi maar een ripje deze kant op!

Linkje zal vrees ik toch tot het nieuwe jaar moeten wachten want ik kom niet meer online tot 1 januari.
Maar zag op de bekende plekken net dat ie toch al te vinden is...

sxesven
Ik gebruik de bekende plekken niet, dus een linkje is welkom, ook in het nieuwe jaar.

Ik heb het niet zozeer over gemaaktheid; wel over een bedachtheid. Daarmee bedoel ik niet artificieel, maar, zoals ik zei, klinisch en academisch. Dat vind ik in haast elk aspect van Menches werk (artwork, thema's, sound, labelkeuze) terugkomen. Menche probeert zich - al dan niet bewust - wat te distantiëren van het basalere, obscenere karakter van de hoofdmoot van harsh noise; dat vind ik een begrijpelijke keuze, zelfs een uitstekende, maar het resultaat spreekt me simpelweg niet zo aan. Ik heb liever dat basale, zonder opsmuk; "dedicated to no one, thanks to no one". Puur een esthetische kwestie, me dunkt.

W.b. 'gemaaktheid' van noise, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Waar denk je dan zoal aan? Misschien een Merzbow die teveel doorproduceert o.i.d.? Voor wat de noise die ik doorgaans draai vind ik 'gemaaktheid' in ieder geval vrijwel nimmer een term van toepassing...

Sietse
Uhm ik denk aan ongeveer 90% van de harsh noise.
Zodra het niet meer om het muzikale aspect gaat vind ik het al snel overbodig worden.
Gewoon herrie maken om het herrie maken vind ik te makkelijk, en dat gebeurd gewoon te veel. Het is een totaal emotieloze bedoeling zonder enige passie. (dat bedoel ik dus met gemaakt).
Je noemt het een esthetische kwestie en dat is het ook zeker, en dat is iets dat bij veel (harsh) noise ontbreekt...esthetische waarde.

Daarnaast weet Menche in zijn muziek opbouw te verwerken. Zijn werk bevat altijd wel een spanningsboog en vooral bij harsh noise is die gewoon afwezig, en dan komen we weer terug op het ontbreken van het muzikale aspect.

In de muziek van Daniel Menche, hoe academisch (ahum, dat valt heel erg mee met zijn muziek) het dan misschien ook mag zijn, zit in ieder geval de emotie van een mens.

Ik vraag me dan ook zeer af welke werken van hem je hebt gehoord. Want zijn werk is juist niet klinisch en zijn keuze voor labels ook echt niet altijd zo voor de hand liggend (het is eerder dat de labels hem vragen om iets te doen, en wie is hij dan om nee te zeggen).

tuktak
die menche kataract vind ik best goed. had er ook niet zoveel van verwacht, dus valt daardoor zeker mee.
ik moet alleen zovaak pissen van al dat kletterende water
of zou dat door vannacht komen...

Sietse
ik denk dat de nacht parten speelt

Sietse

Wie was er nou aan de beurt?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.